Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
James Potkukelkka
Kitisijä

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti:
Ajattelen, että sinä Homie hyötyisit todella paljon siitä, että löytäisit jonkun muun tavan käsitellä ahdistusta ja pahoinvointia. Tässä kohtaa ei mielestäni ole edes välttämätöntä puuttua alkoholin käyttömääriin, vaan siihen, että olisi jotain muita tapoja helpottaa ahdistusta, ja jopa ennaltaehkäisevästi suojata itseä tietyiltä konflikteilta. Uskon, että saisit apua jo ihan tavallisesta terveyskeskuksesta, mutta myös erilaiset kriisikeskukset tai mielenterveystoimistot voivat tässä auttaa. Sulla on selvästi kapasiteettia analysoida ja sanoittaa asioita, tarvitset vaan toisen ihmisen kysymään oikeat kysymykset. Tsemppiä!
:komp:
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
James Potkukelkka
Kitisijä

So Hard kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
Miten se auttaa jaksamaan arjessa, että nukut viikonloput huonosti alkoholin takia, tuhlaat aikasi ja rahasi humalassa hillumiseen ja kankkusen potemiseen? Työssäkäyvä ja perheellinen tarvitsee lepoa ja toisaalta tehokasta toiminta-aikaa viikonloppuisin.
Voi luoja. En minä ITSESTÄNI kirjoittanut. :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
En minäkään sinusta kirjoittanut, vaan kenestä tahansa.
So Hard käytti sä-passiivia.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
James Potkukelkka
Kitisijä

Homeboy65 kirjoitti:

Tuosta olen kyllä eri mieltä. Päinvastoin tuollainen kerran viikossa nollaus päin vastoin rentouttaa ja auttaa jaksamaan arjessa. Ehkä sinun kaltaisesi akateeminen, fyysisesti kevyttä työtä tekevä (saatat löytää työstäsi myös elämän sisältöä?) ei tarvitse tuollaista nollausta samalla lailla kuin raskasta työtä tekevä duunari tai kevyttä mutta tylsää työtä tekevä alemman keskiluokan edustaja.
Mistä kautta sulla muuten on tämä tuntuma suomalaisen duunarin sielunmaisemaan? Äitisihän ei sellainen ollut, isästäsi en tiedä. Itse et ymmärtääkseni koskaan ole sellainen ollut.

Minä tapaan suomalaisia rasvanahkaduunareita joka päivä useita. Miten sinä?

Ps. jos tapaamasi duunarit kaikki istuvat baarissa kaljatuopin kanssa, niin se voi johtua otoksen valikoitumisesta.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 12.01.2017 10:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kreitsu
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

So Hard kirjoitti:
Kyllä jykevät kännit per viikko katsotaan ihan objektiivisin mittarein alkoholin ongelmakäytöksi. Riskirajaksi katsotaan miehillä 7 annosta viikossa ja naisilla 5. Ei siinä ole mitään uutta, että opiskelijoista iso osa ylittää nämä rajat säännöllisesti.
Mä en ehtinyt enkä jaksanut pahemmin ryypätä opiskeluaikoina (teininä toki). Vasta myöhemmin kun kävi töissäkin, tuli nollailtua viikonloppuisin. Tulee mieleeni myös muutamat bileet edesmenneen (?) Citynkin ajoilta. Ja kyllä mä juon edelleen humalahakuisesti(kin), mutta en aina enkä joka viikonloppu.

Tunnistan Exsun kirjoituksesta myös tuon alkoholin käyttämisen "lääkkeenä". Sitäkin olen tehnyt ja tein viime vuoden lopulla melko paljon Eli alkoholin kulutus varmaan joulukuussa meni suurkulutuksen puolelle), joten siksi olen nyt tipattomalla, että pääsen tavasta eroon. Moni pitää tipatonta turhana, mutta mun kaltaisille nopeasti uusiin tapoihin jämähtäville se sopii: pitää pistää kerrasta poikki hetkeksi ja aloittaa puhtaalta pöydältä uusin tavoin.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
So Hard
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja So Hard »

MInulle on periaatteessa sama minkä verran itsestään vastaava aikuinen ihminen itseään myrkyttää. Minulla on ollut aikoja että olen tehnyt sitä enemmän kuin olisi ollut hyväksi. En kyllä tiedä ketään jolle murheeseen juominen olisi tuonut mitään positiivista, vaikka kännin riipaisu kun vituttaa onkin hyvin suomalainen tapa.
Universaali disclaimer.
James Potkukelkka
Kitisijä

Kun tässä on esitetty erilaisia motiivija puida homien alkonkäyttöä, niin mulla hihasta ravistamalla motiivit ovat

i)40 % sitä, että jos joku on internetissä väärässä, se tulee oikaista
ii)40% itseni viihdyttäminen työpäivän aikana
iii)19% halu auttaa
iiii)1% halu kiusata
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti:
exsu kirjoitti:
Ajattelen, että sinä Homie hyötyisit todella paljon siitä, että löytäisit jonkun muun tavan käsitellä ahdistusta ja pahoinvointia. Tässä kohtaa ei mielestäni ole edes välttämätöntä puuttua alkoholin käyttömääriin, vaan siihen, että olisi jotain muita tapoja helpottaa ahdistusta, ja jopa ennaltaehkäisevästi suojata itseä tietyiltä konflikteilta. Uskon, että saisit apua jo ihan tavallisesta terveyskeskuksesta, mutta myös erilaiset kriisikeskukset tai mielenterveystoimistot voivat tässä auttaa. Sulla on selvästi kapasiteettia analysoida ja sanoittaa asioita, tarvitset vaan toisen ihmisen kysymään oikeat kysymykset. Tsemppiä!

Ennenkin yrittänyt kampanjoida harrastusten puolesta ja kampanjoin taas. Sekä Jamekselle, että Homielle tekisi hyvää saada lisää sisältöä elämäänsä, jotta joku muukin nostaisi irti arjesta kuin alkoholi. Mielelläni ojentaisin kummallekin pari intohimon kohdetta, jos se vaan olisi mahdollista tälleen virtuaalisesti.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:Kun tässä on esitetty erilaisia motiivija puida homien alkonkäyttöä, niin mulla hihasta ravistamalla motiivit ovat

iii)19% halu auttaa
iiii)1% halu kiusata
Minusta pitäisi kirjoittaa (iv) eikä joku ihme (iiii)!

Joka tapauksessa, kiusaamiskomponentti on kiinnostava. Omalta kohdaltanikaan en missään nimessä myöntäisi yli 1 prosenttia, mutta useiden muiden tapauksessa epäilen huimasti korkeampaa painoarvoa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
James Potkukelkka
Kitisijä

urpiainen kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Kun tässä on esitetty erilaisia motiivija puida homien alkonkäyttöä, niin mulla hihasta ravistamalla motiivit ovat

iii)19% halu auttaa
iiii)1% halu kiusata

Joka tapauksessa, kiusaamiskomponentti on kiinnostava. Omalta kohdaltanikaan en missään nimessä myöntäisi yli 1 prosenttia, mutta useiden muiden tapauksessa epäilen huimasti korkeampaa painoarvoa.
Tuota kiusaamista juuri mietin tarkkaan. En voi ehdottomasti kiistää, etteikö se joskus saattaisi olla mukana, sen osuus on vähäinen, mutta ei kuitenkaan niin olematon, että sen olemassaolon voisi kokonaan kiistää.
James Potkukelkka
Kitisijä

Vagabondo kirjoitti:
exsu kirjoitti:

Ennenkin yrittänyt kampanjoida harrastusten puolesta ja kampanjoin taas. Sekä Jamekselle, että Homielle tekisi hyvää saada lisää sisältöä elämäänsä, jotta joku muukin nostaisi irti arjesta kuin alkoholi. Mielelläni ojentaisin kummallekin pari intohimon kohdetta, jos se vaan olisi mahdollista tälleen virtuaalisesti.
Nykyisen annostelun haittapuoli on, että la päivällä väsyttää enemmän kuin ilman sitä. Eli toki vaihtoehtoinen toimintamalli olisi parempi.
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti:

iii)19% halu auttaa
iiii)1% halu kiusata

Tuota kiusaamista juuri mietin tarkkaan. En voi ehdottomasti kiistää, etteikö se joskus saattaisi olla mukana, sen osuus on vähäinen, mutta ei kuitenkaan niin olematon, että sen olemassaolon voisi kokonaan kiistää.
Ok. Lisäksi introstetoskooppini kyllä indikoi sellaistakin, että minulla, häpeän sanoa, tuo auttamishalu ei ehkä ole juuri missään roolissa. Mä suhtaudun kitinävääntöihin jotenkin sellaisena abstraktina debattina, joka paitsi viihdyttää, myös selkeyttää ja usein jopa avartaa omaa ajattelua yllättävistäkin aihepiireistä, mutta en oikein osaa mieltää tätä jotenkin lihaa ja verta olevien henkilöiden konkreettiseksi auttamiseksi. Tämä ehkä ei ole kunniaksi minulle, vaikka samalla argumentilla en myöskään tunnista kiusaamismotivaatiotakaan.

Toisaalta sinun korkea auttamismotivaatiosi saattaa kertoa paitsi korkeasta henkilökohtaisesta eettisyydestäsi, myös siitä, että vaikka mielelläsi korostat ammatinvalintasi perustuvan puhtaasti egoistiselle instrumentaaliselle rationaalisuudelle, ehkä myös ei-ammatillisessa olemisessasi on kuitenkin mukana (alunperin tai työssä omaksuttuna) aimo annos ammattiisi kuuluvaa auttamishenkeä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
James Potkukelkka
Kitisijä

Omien motiivien tunnistaminen on vaikeaa. En ole varma, kuinka suuri tai pieni osuus auttamismotivaatiolla sitten lopulta on. Motiivien arviointi on vaikeaa senkin takia, että haluaa nähdä itsensä hyvänä ihmisenä.
elco
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja elco »

Moraalinen paheksunta elämänvalinnoista on suunnilleen yhtä typerää kuin elämänsä pilaaminen viinalla - etenkin, jos alkohomiongelma ei juuri vaikuta muiden ihmisten elämiin.

Palsta-alkoholisteista davella on eniten menetettävää, mutta homma parhaiten hallinnassa; perhe toki kärsii lieveilmiöistä jo nyt. Kk:lla on melkein yhtä paljon menetettävää, mutta riskitaso kirkuu punaisella. Poikuuden Syvä joki/Bates motelli-implementaatiossa kärsivät vanhemmat, mutta heitä on vaikea sääliä; tosin poikuus voisi saavuttaa erinomaisen elämän muuttamalla elintapojaan. Eli paljon on sielläkin tavallaan menetettävää, vaikka vaikutukset eivät osukaan lapsiin. Minun on vaikea nähdä, että homie oikeastaan menettää mitään juomalla ja jos juominen antaa nykymuodossaan mielihyvää niin miksi ihmeessä hän ei saisi juopotella.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
So Hard
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Masennuksen hoitokeinona alko on suurin piirtein yhtä hyvä konsti kuin puukko avohaavan hoidossa. Yleisesti ottaen viinan juominen asioiden parantamiseksi on ihan pösilö ajatus, mutta jos tämän tosiasian tunnustaen silti haluaa juoda mikäs siinä. Näyttäisi siltä, että homeboy ei tätä(kään) tosiasiaa tunnusta, vaan on sitä mieltä että viinalla nollaaminen on jonkinlaista mielenterveyden ylläpitoa vaikka on päivänselvää että näin ei ole.
Universaali disclaimer.
elco
Kitisijä

Ontopic. Olin 12 päivää reissussa ja join kaksi juomaa: oluen korispelissä ja pina coladan rannalla uudenvuodenaattona. Juotua tulee niin vähän, että se oikeasti häiritsee elämää, koska kännissä on kivampaa.

Täytin tänään uudessa hammaslääkärissä kaavakkeen, jossa pitkään mietittyäni vastasin 1-2 kertaa kuukaudessa alkoholinkäyttööni liittyen. Teki mieli valehdella ylöspäin, ettei pidetä ihan pellenä!
James Potkukelkka
Kitisijä

elco kirjoitti: Teki mieli valehdella ylöspäin, ettei pidetä ihan pellenä!

Äitini aikoinaan ylinopeussakot saadessaan valehteli palkkansa ylöspäin, koska ei kehdannut kertoa pientä palkkaansa.
KKK
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja KKK »

So Hard kirjoitti:Masennuksen hoitokeinona alko on suurin piirtein yhtä hyvä konsti kuin puukko avohaavan hoidossa. Yleisesti ottaen viinan juominen asioiden parantamiseksi on ihan pösilö ajatus....
Parin viikon kuivattelun jälkeen voin vakuuttaa, että asia on juurikin aivan näin. Olo on huomattavasti tasapainoisempi, olen rauhallisempi enkä raivostu joka asiasta, siedän töissä "tyhmiä ihmisiä" huomattavasti paremmin, jaksan leikkiä lasten kanssa, nukun yöni erittäin hyvin ja vaimokin vaikuttaa onnellisemmalta. Olo on kaikin tavoin niin paljon parempi, etten pysty edes ymmärtämään, miksi jaksoin kurlailla niinkin paljon ja pitkään. En sano, etten koskaan enää, mutta tällä hetkellä on erittäin hyvä näin enkä halua suullistakaan sitä stnan paskaa kitusiini. Olen varma että jossain kohtaa tulee toisenlaisiakin tuntemuksia, mutta en jaksa moisia murehtia vaan keksityn hetkeen.

Muistanko muuten väärin vai menikö Elcolla ja Alcolla jossain välissä aikaslailla lujaa?
Viimeksi muokannut KKK, 12.01.2017 13:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Amazing shit happens!
James Potkukelkka
Kitisijä

Mäkin haluaisin kuulla lisää tästä elcon alkoholiongelmasta. Osaatko elco sanoa, mistä tämä johtuu?
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

Vagabondo kirjoitti:

Nykyisen annostelun haittapuoli on, että la päivällä väsyttää enemmän kuin ilman sitä. Eli toki vaihtoehtoinen toimintamalli olisi parempi.
Tämä nyt ei oikeastaan suoraan edes liity alkoholiin. Rahan tekeminen saa sut sykkimään, mutta muuten tuntuu nuo intohimot olevan vähissä. Tesla on toki tuonut vähän valoa pimeyteen, mutta kun et tunnu olevan tuning ihmisiä, niin ei siihenkään oikein pääse uppoutumaan. Mutta joku mitä haluaisi tehdä niin paljon, että sille oikein pyrkisi järjestämään aikaa, olisi kova juttu. Vallankin kun sun lapset on kohta kaikki aikuisia.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
James Potkukelkka
Kitisijä

Vagabondo kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:

Tämä nyt ei oikeastaan suoraan edes liity alkoholiin. Rahan tekeminen saa sut sykkimään, mutta muuten tuntuu nuo intohimot olevan vähissä. Tesla on toki tuonut vähän valoa pimeyteen, mutta kun et tunnu olevan tuning ihmisiä, niin ei siihenkään oikein pääse uppoutumaan. Mutta joku mitä haluaisi tehdä niin paljon, että sille oikein pyrkisi järjestämään aikaa, olisi kova juttu. Vallankin kun sun lapset on kohta kaikki aikuisia.
Niin. Toisaalta mä olen ihan tyytyväinen nykymenoon, vaikka se varmastikin ulkopuolisen silmin näyttää puuduttavalta. Nykyäänhän mä suurimman osan vapaa-ajasta pelaan tai notkun netissä. Teslaan liittyvillä nettipalstoilla käytän aikaa päivittäin paljon (suurin osa liittyy Teslaan yrityksenä, ei itse autoon). TV:tä en katso lainkaan.

Ymmärrän, että mun elämäni voi vaikuttaa sun mielestä käsittämättömän tylsältä, mutta olen itse tyytyväinen.
elco
Kitisijä

Joo, join parhaimmillani sinkkumiehenä 2-3 kertaa viikossa yhteensä 25-30 annosta ehkä puolisen vuotta.

Nyttemmin suuria määriä tulee juotua vuosi vuodelta vähemmän. Enemmän ja enemmän tulee juotua vaan 1-4 ennemmin kuin 8-12. Pikkujouluissa olin edellisen kerran humalassa ja silloinkin tuli juotua vain 6-7. Baarissa en enää oikeastaan käy. Vaimokin valittaa, että juon liian vähän!
James Potkukelkka
Kitisijä

elco kirjoitti:Joo, join parhaimmillani sinkkumiehenä 2-3 kertaa viikossa 25-30 annosta ehkä puolisen vuotta.

Nyttemmin suuria määriä tulee juotua vuosi vuodelta vähemmän. Enemmän ja enemmän tulee juotua vaan 1-4 ennemmin kuin 8-12. Pikkujouluissa olin edellisen kerran humalassa ja silloinkin tuli juotua vain 6-7. Baarissa en enää oikeastaan käy. Vaimokin valittaa, että juon liian vähän!
Olet muuttumassa Matti Vanhakseksi!

Kiinnostavatko uuniperunat?
KKK
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja KKK »

elco kirjoitti:Vaimokin valittaa, että juon liian vähän!
Todistaa, että olet tehnyt oikean valinnan :)
Amazing shit happens!
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

James Potkukelkka kirjoitti:olen itse tyytyväinen.
:ohyeah:
elco
Kitisijä

James Potkukelkka kirjoitti: Olet muuttumassa Matti Vanhakseksi!

Kiinnostavatko uuniperunat?
Vanhanen teeskenteli pitävänsä hauskaa käymällä kreisibailaamassa Merikukka Forsiuksen kanssa; ja tietty nettitreffailibylsi, mikä on suunnilleen hauskinta, mitä kepuroisto voi tehdä paskan talikoinnin ja tupailloissa päivystämisen jälkeen.

Minä elän seesteistä vanhan pierun avioelämää. Onhan se vähän surullista, ettei saa enää kicksejä supersankarin elämästä eli ryyppäämisestä, baarissa notkumisesta eikä häröilystä jossain viidakkosaaren rannassa dyykkikamojen kanssa. Kumma juttu tämä vanhuus.