Ilmastonmuutos

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

Re: Ilmastonmuutos

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.09.2026 11:22 En täysin varma. Olen X-akselin oikeassa reunassa
Ai tälle ilmiölle oli tälläinen hieno käppyrä. Sä olit selvästi enemmän oikealla tässä asiassa :sir:

Noin yleisesti pidän itseäni sen verran sivistyneenä, että pääosin majailen x akselin keskivaiheilla asiassa kuin asiassa. Ihan pari juttua sitten missä tuolla oikealla.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Jos on itse tarkkaan harkittuaan sitä mieltä, että sijaitsee täsmälleen tuossa ignorat peak -kohdassa, niin tuleeko siinä rakentaneeksi jonkinlaisen valehtelijan paradoksin?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 07.09.2026 12:13 Jos on itse tarkkaan harkittuaan sitä mieltä, että sijaitsee täsmälleen tuossa ignorat peak -kohdassa, niin tuleeko siinä rakentaneeksi jonkinlaisen valehtelijan paradoksin?
Ehdottomasti. Sitä ei voi tietoisesti saavuttaa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Sijaitsen kuvaajan kaikissa pisteissä samanaikaisesti.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
James Potkukelkka
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Kvanttisuperpositio
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 07.09.2026 12:13 Jos on itse tarkkaan harkittuaan sitä mieltä, että sijaitsee täsmälleen tuossa ignorat peak -kohdassa, niin tuleeko siinä rakentaneeksi jonkinlaisen valehtelijan paradoksin?
Jos jostain tietää hyvin vähän, niin usein sen voi tiedostaa ja silti olla varma valinnoistaan. Väittäisin, että suurin osa asioista on tätä sorttia.

Jos nyt pysytään ilmastonmuutoksesta, niin monet varmasti tiedostavat, etteivät syvällisesti ymmärrä aihetta, mutta samaan aikaan he eivät näe ongelmaa muodostaa aiheesta hyvin yksinkertaista käsitystä, josta he pitävät kiinni kunnes se kiistatta osoittautuu heille merkittävällä tavalla vääräksi. Olisi aika vaikea väittää, että näin toimivien kannattaisi investoida aiheeseen enemmän aikaa ja vaivaa.