Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
NuoriD

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

On tuo Helsinki fiksu kaupunki. Kaduilla ei saa ajaa autoilla ja maalampöä ei saa rakentaa.

Näin käy, kun vihreiden valta kasvaa liian suureksi.

Suosittelen muuttamaan kaupungista pois, ennen kuin sen ympärille rakennetaan facismin vastainen suojamuuri.
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Olikos tuolle maalämmön kieltämiselle missään esitetty mitään tekosyitä?
Eikö joku insinörtti vois sanoa että pohjavesi menee pilalle päijänteeltä kun noin tekee tai että lämpö loppuu jos jokainen poraa oman reiän...
Charles Caldwell

Viesti Kirjoittaja Charles Caldwell »

Dumis kirjoitti:Olikos tuolle maalämmön kieltämiselle missään esitetty mitään tekosyitä?
Eikö joku insinörtti vois sanoa että pohjavesi menee pilalle päijänteeltä kun noin tekee tai että lämpö loppuu jos jokainen poraa oman reiän...
Mä voin sanoa jos tarpeeksi maksetaan!
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Dumis kirjoitti:Olikos tuolle maalämmön kieltämiselle missään esitetty mitään tekosyitä?

Onhan noita pohjavesien saastumisia maalämpötekniikan takia tapahtunut, mutta taitavat olla paremminkin alkuaikojen tekniikan syytä, kun putkissa oli liitoksia vielä maan sisällä. Nykyiset vehkeet ovat ihan toista luokkaa..
NuoriD

Ilmalämpöpumput varmasti kielletään seuraavaksi.

Kyllähän Helsinkin erilaisia haista paska -tekosyitä voi keksiä, mutta tosiasiallinen syy on Helsingin Energian tuloksentekokyvyn takaaminen.
masa

NuoriD kirjoitti: Kyllähän Helsinkin erilaisia haista paska -tekosyitä voi keksiä, mutta tosiasiallinen syy on Helsingin Energian tuloksentekokyvyn takaaminen.
Vantaa tekee ihan samaa. Juur kollega kiroili kun siellä miltei pakotetaan kaukolämpöön..
NuoriD

Avainkohtaraportissa on tämä, kohta 5.8 "Helsingin Energian kehitysohjelman (2010) mukaan hiilidioksidipäästöjen vähenemä
energianhankinnassa on vuoden 1990 tasoon nähden vuonna 2030 noin
98 % ja uusiutuvan energian osuus 38 %. Hiilineutraaliksi pyrkiminen maksaa Hel26
singin Energialle noin kolme miljardia euroa. Investointien kattamiseksi kaukolämmön
hintaan povataan Helsingissä noin 40 – 50 % korotusta.
Helsingin Energian suunnitelmissa on jatkossa hyödyntää myös ns. kevyttä kaukolämpöä,
jota on ehdotettu muun muassa Honkasuon alueelle toteutettavaan ekotehokkaaseen
kaupunkikylään. Lämpöhäviöt ovat uudessa järjestelmässä pienemmät,
sillä kevytkaukolämmössä käytettävä vesi on vain 65 - 80 asteista. Tavallisen
kaukolämpöjärjestelmän vesi on lämpötilaltaan noin 80 - 115 asteista.
Kaukolämmön hinnan nousu voi lisätä pien- ja kerrostalotonteilla ihmisten kiinnostusta
vaihtoehtoisiin lämmitysmuotoihin, kuten maa- ja vesilämpöön
masa

NuoriD kirjoitti: Investointien kattamiseksi kaukolämmön

Voi terve mitä touhua. Ovat tainneet hakea ryssälandiasta mallia.
NuoriD

masa kirjoitti:
NuoriD kirjoitti: Investointien kattamiseksi kaukolämmön

Voi terve mitä touhua. Ovat tainneet hakea ryssälandiasta mallia.
Viherfasismista tuo johtuu. No, jos helsinkiläiset haluavat ampua itseään jalkaan, lämmittää talojaan mahdollisimman kallillla ja tehdä liikkumisesta mahdollisimman vaikeaa, niin tehkööt sitten.

Muistutan edelleen, että kannattaa muuttaa ennen facismin vastaisen suojamuurin rakentamista.

Hiilineutraaliuspyrkimyksen hinta (jota lainsäädäntö tai EU ei siis edellytä, vaan Helsingin oma visio) siis tarkoittaa sitä, kaukolämmän hinta nousee 40-50% JA veroäyriin tulee kahden prosenttiyksikön korotuspaine.
masa

Ehkäpä tuo tekee hyvää kehyskunnille ja maakunnille, kun Helsinki muuttuu päivä päivältä vähemmän houkuttelevaksi asuinpaikaksi..
Charles Caldwell

Viesti Kirjoittaja Charles Caldwell »

Juu kielletään se autoilu ja nostetaan hintoja :)

http://www.helsinginuutiset.fi/Uutiset/ ... koinen-syy
NuoriD

masa kirjoitti:Ehkäpä tuo tekee hyvää kehyskunnille ja maakunnille, kun Helsinki muuttuu päivä päivältä vähemmän houkuttelevaksi asuinpaikaksi..
Ei tarvitse ihmetellä, miksi espoolaiset eivät halua liitosta Helsingin kanssa.

Vantaa ja Helsinkihän ilmeisesti yhdistyvät.

Melkoinen maanpäällinen helvetti syntyy, kun helsinkiläiset viherfasistit ja vantaalaiset sosialidemokraatit yhdistävät molempien kaupunkien "parhaat" puolet.
masa

NuoriD kirjoitti: Melkoinen maanpäällinen helvetti syntyy, kun helsinkiläiset viherfasistit ja vantaalaiset sosialidemokraatit yhdistävät molempien kaupunkien "parhaat" puolet.
Minullle sopii kyllä, että kehäygösen sisäpuoli muutetaan virallisesti teollisuusalueeksi :D
Dumis

masa kirjoitti:
NuoriD kirjoitti: Melkoinen maanpäällinen helvetti syntyy, kun helsinkiläiset viherfasistit ja vantaalaiset sosialidemokraatit yhdistävät molempien kaupunkien "parhaat" puolet.
Minullle sopii kyllä, että kehäygösen sisäpuoli muutetaan virallisesti teollisuusalueeksi :D
Mulle sopis että rakennettaisiin muurit ja puomit että landapaukut und muut keravalaiset ei pääsis tänne :D
NuoriD

Dumis kirjoitti:
masa kirjoitti:
Mulle sopis että rakennettaisiin muurit ja puomit että landapaukut und muut keravalaiset ei pääsis tänne :D
Valitettavasti käy niin, että muuri kyllä rakennetaan, mutta itä-saksalaiseen tapaan.
masa

Dumis kirjoitti: Mulle sopis että rakennettaisiin muurit ja puomit että landapaukut und muut keravalaiset ei pääsis tänne :D
Ja tulos olis tämä :D

Dumis

^ Noh, jossain käkmäellä on jo tommoista :D En haluis niitä tänne.
Muuttaen tänne sais tulla valioyksilöt, mutta muualla asuvilta vois estää pääsyn :twisted:
Vesper
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Dumis kirjoitti:Mulle sopis että rakennettaisiin muurit ja puomit että landapaukut und muut keravalaiset ei pääsis tänne :D
Mun mielestä Itä-Helsingin vois eristää muurilla, ettei sen asukkeja tarvitsis katsella muualla.
huima
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja huima »

Vesper kirjoitti:Mun mielestä Itä-Helsingin vois eristää muurilla, ettei sen asukkeja tarvitsis katsella muualla.
:shock:

:cry:
Dumis

Vesper kirjoitti:
Dumis kirjoitti:Mulle sopis että rakennettaisiin muurit ja puomit että landapaukut und muut keravalaiset ei pääsis tänne :D
Mun mielestä Itä-Helsingin vois eristää muurilla, ettei sen asukkeja tarvitsis katsella muualla.
Ei huudella susirajan takaa!
Lolita
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Se on ihan vissi, että Vantaan (tai Espoon, vaikka se on mulle ihan sama) ei pidä liittyä Helsinkiin. Siinä ei ole kysymys mistään muusta kuin maksajan hakemisesta Helsingin tuhlaamiselle. Nih!
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
sipsi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Vesper kirjoitti: Mun mielestä Itä-Helsingin vois eristää muurilla, ettei sen asukkeja tarvitsis katsella muualla.
Pelkkä Vuosaari riittää. Ja olis ehkä helpompi eristääkin..

Näinköhän muuten ehkä Huiman itästadilaisella metroasemalla noin klo 8.30 maanantaiaamuna? Anteeksi, en uskaltanu tervehtiä koska en ollut varma asiasta/ihmisestä.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Niba
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Niba »

Oletko harkinnut gorillan kankkimista?
Manalanhan ei tarvitse kun se on niin musta ja karvainen jo itsekin!
Pyyhin Netikettiin..
huima
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja huima »

sipsi kirjoitti:Näinköhän muuten ehkä Huiman itästadilaisella metroasemalla noin klo 8.30 maanantaiaamuna? Anteeksi, en uskaltanu tervehtiä koska en ollut varma asiasta/ihmisestä.
Taisit nähdä, koska mä näin sut. Normaalisti en ole noin aikaisin edes hereillä, mutta nyt oli pakkorako.

En alkanut huutelemaan perään mitään, kun olit niin stressaantuneenkiireisen näköinen :-D
sipsi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sipsi »

huima kirjoitti:
En alkanut huutelemaan perään mitään, kun olit niin stressaantuneenkiireisen näköinen :-D
Heh, joo siis kyllä mä näin sut..mut en uskaltanu tervehtiä, ku en halunnut tehdä virhearviota. (Siis ihan kamalaa, jos olisin moikannu jotain ventovierasta.) Mul tais olla muutenki aika stressaantunu maanantaimeininki sillon.. Mut mut, ens kerralla siis tunnistan. 8)
(Muutin siihen viereen asumaan. Aika hauska jos ollaan naapureita tai jotain.)

Sori, offtopic.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.