Kerro vaivasta

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Sheetlord

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

Keikaus kirjoitti:Flixonasea
Beclonasal sisältää samat ainekset ja on huomattavasti halvempi.
ninnithequeen

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Selkä edelleen pahassa jumissa. Pari päivää oli jo parempi mutta nyt taas tuntuu kuin puukkoa viillettäis selässä. Tässä vaan yritän venytellä ja jumpata sitä, haudoin melkeen koko yön sitä lämpötyynyn kanssa...Äh, minen jaksa.
Kid

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Kid »

ninnithequeen kirjoitti:Selkä edelleen pahassa jumissa. Pari päivää oli jo parempi mutta nyt taas tuntuu kuin puukkoa viillettäis selässä. Tässä vaan yritän venytellä ja jumpata sitä, haudoin melkeen koko yön sitä lämpötyynyn kanssa...Äh, minen jaksa.
KYLMÄÄ ei kuumaa!!! Hemapa-pussi selän alle.
ninnithequeen

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Kid kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Selkä edelleen pahassa jumissa. Pari päivää oli jo parempi mutta nyt taas tuntuu kuin puukkoa viillettäis selässä. Tässä vaan yritän venytellä ja jumpata sitä, haudoin melkeen koko yön sitä lämpötyynyn kanssa...Äh, minen jaksa.
KYLMÄÄ ei kuumaa!!! Hemapa-pussi selän alle.
Katos ku se ei tulehtunu ole, pitkittäinen lihas vaan ihan jumijumissa.
On ollu tulehtunutkin lihas joskus, ja se ei tämmönen ollu.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Nälkä. Ruokana purkki tonnikalaa. Piti olla nuudeleita kaapissa, joku on syönyt ne. Eikös, jos toisen "kuivamuonavarastoa" ns. lainaa, pitäisi tuoda tilalle samanlainen aines? Grr. Mun nuudelitonnarisekoitus ei sitten käynytkään toteen.
The great club outshines the individual, always and forever.
Sheetlord

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

ninnithequeen kirjoitti:pitkittäinen lihas vaan ihan jumijumissa
Pahasti krampannut selkälihas tokeni Norgesicilla kahdessa päivässä uuden veroiseksi. Vaikka ohessa mainitaan 3*1-2 tabua, itselle riitti kaksi illalla ennen nukkumaan menoa. Nukuttava, kolmiolääke.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Sheetlord kirjoitti:
Keikaus kirjoitti:Flixonasea
Beclonasal sisältää samat ainekset ja on huomattavasti halvempi.
Ai niin, lääkäri muuttikin Flixonasen halvemmaksi rinnakkaistuotteeksi, mutta sen nimi on Nasofan. Melkein Nasufan. Sillä douppaan itseäni Töölönlahden ympärijuoksuja varten.
Kikkelis kokkelis.
ninnithequeen

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Sheetlord kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:pitkittäinen lihas vaan ihan jumijumissa
Pahasti krampannut selkälihas tokeni Norgesicilla kahdessa päivässä uuden veroiseksi. Vaikka ohessa mainitaan 3*1-2 tabua, itselle riitti kaksi illalla ennen nukkumaan menoa. Nukuttava, kolmiolääke.
Mulla on sirdaludia. Kokeilen sitä tänään illalla.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Keikaus kirjoitti:
Stadinarska kirjoitti: Voisitko kertoa minkänimisiä nenäsuihkeita ja toimiko molemmat niistä?
Kortisonipohjaisia?? Toinen niistä ei ilmeisesti toimi vai käytätkö kahta?
Miten nuo erosivat siitä mitä sulle oli ennen määrätty??
Miten rasvaat sieraimet?

Kiitos etukäteen tiedosta!Kysyn tietenkin koska minullakin on hoidossa puutteita tässä ilmansaanti-nenästä asiassa.

A.Arska Oy
Flixonase (kaiketi kortisonipohjainen allergisen nuhan hoitoon tarkoitettu suihke) pitää nenän ilmatiehyet auki ja Atrovent Nasal estää nenän valumisen. Flixonasea käytetään joka päivä pidempiä jaksoja ja Atrovent Nasalia tarvittaessa. Muita en ole vielä ehtinyt kokeilemaan, mutta ehkä ei tarvitsekaan.

Sieraimet rasvaan tarvittaessa bepantenilla tai apteekin nenävoiteella (yliopiston apteekista). Pikkurilliin vain rasvaa ja sieraimeen. Pumpulipuikkoa voi myös kokeilla. En lähetä kuvaa aiheesta. Ainakaan vielä.
KIITÄN kohteliaimmin neiti Keikkua! Oli mielenkiintoinen.
Sulattelen vastaustasi vielä. Luulen että kokeilen.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Stadinarska kirjoitti:
Keikaus kirjoitti:
Stadinarska kirjoitti: Voisitko kertoa minkänimisiä nenäsuihkeita ja toimiko molemmat niistä?
Kortisonipohjaisia?? Toinen niistä ei ilmeisesti toimi vai käytätkö kahta?
Miten nuo erosivat siitä mitä sulle oli ennen määrätty??
Miten rasvaat sieraimet?

Kiitos etukäteen tiedosta!Kysyn tietenkin koska minullakin on hoidossa puutteita tässä ilmansaanti-nenästä asiassa.

A.Arska Oy
Flixonase (kaiketi kortisonipohjainen allergisen nuhan hoitoon tarkoitettu suihke) pitää nenän ilmatiehyet auki ja Atrovent Nasal estää nenän valumisen. Flixonasea käytetään joka päivä pidempiä jaksoja ja Atrovent Nasalia tarvittaessa. Muita en ole vielä ehtinyt kokeilemaan, mutta ehkä ei tarvitsekaan.

Sieraimet rasvaan tarvittaessa bepantenilla tai apteekin nenävoiteella (yliopiston apteekista). Pikkurilliin vain rasvaa ja sieraimeen. Pumpulipuikkoa voi myös kokeilla. En lähetä kuvaa aiheesta. Ainakaan vielä.
KIITÄN kohteliaimmin neiti Keikkua! Oli mielenkiintoinen.
Sulattelen vastaustasi vielä. Luulen että kokeilen.
Kannattaa pyytää lääkäriltä resepti noihin suihkeisiin, on meinaan paljon halvempaa niin.
Kikkelis kokkelis.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12444
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Sheetlord kirjoitti:
Georgina kirjoitti:On kai mulla vähintäänkin astma tai jotain allergiaa perkele. Nuha on aina, se on ihan vakio.
Käy hyvä ihminen allergiatestissä.
Tulee väistämättä mieleen, että joko himassasi tai työympäristössäsi on jotain joka aiheuttaa noita oireita. Ei tartte olla sen kummempaa kuin heinä- tai eläinpölyallergia.
Tai rakennuksessa on homevaurio. Sellainen btw on syytä korjauttaa kiireellisesti. Yhteys isännöitsijään tai huoltoyhtiöön. Ko. riesalla on ikävä tendenssi levitä nopeasti. Merkkejä:

- Maalin ja/tai tapettien "hilseileminen".
- Lattia muuttaa väriään.
- WC:n/hanojen vuodot.
- Lavuaarien tulviminen.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Razormaid
Kitinän uhri
Viestit: 936
Liittynyt: 27.05.2006 20:13
Paikkakunta: pöydän alla

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Razormaid »

Kahtena edellisenä päivänä on oltu baarissa ja poltettu aski röökiä per ilta. Nyt tuntuu kurkussa ja keuhkoissa. Köh köh. Köhköhköh. Pseudo-keuhkoputkentulehdus, jeii...
Kuinka kauan pitäisi olla ilman?
I raise my hands to heaven of curiosity, I don't know what to ask for, What has it got for me?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23552
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Razormaid kirjoitti:Kuinka kauan pitäisi olla ilman?
Noin viidessä vuodessa keuhkot puhdistuu tupakanpaskasta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
ninnithequeen

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Razormaid kirjoitti:Kahtena edellisenä päivänä on oltu baarissa ja poltettu aski röökiä per ilta.
Amatööri.
Hellu
Kitinän uhri
Viestit: 594
Liittynyt: 24.08.2005 16:25

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Hellu »

ninnithequeen kirjoitti:
Razormaid kirjoitti:Kahtena edellisenä päivänä on oltu baarissa ja poltettu aski röökiä per ilta.
Amatööri.
Ostin eilen baarista punasta norttia kun muuta ei ollu, ja nyt mun tekis mieli siirtyä vallan siihen.
Kauheeta, ei näin nuorena voi alkaa norttia polttamaan!
ninnithequeen

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Hellu kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:
Razormaid kirjoitti:Kahtena edellisenä päivänä on oltu baarissa ja poltettu aski röökiä per ilta.
Amatööri.
Ostin eilen baarista punasta norttia kun muuta ei ollu, ja nyt mun tekis mieli siirtyä vallan siihen.
Kauheeta, ei näin nuorena voi alkaa norttia polttamaan!
Kuis vanha sä oot?

Mä oon kohta polttanut 17 vuotta ja aika hiivatisti on menny...varsinkin baarialalla, perkele, sitä oli sätkä suussa koko ajan...
Hellu
Kitinän uhri
Viestit: 594
Liittynyt: 24.08.2005 16:25

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Hellu »

ninnithequeen kirjoitti:Kuis vanha sä oot?

Mä oon kohta polttanut 17 vuotta ja aika hiivatisti on menny...varsinkin baarialalla, perkele, sitä oli sätkä suussa koko ajan...
Täytin just 24, oon polttanu jonku 10 vuotta.
Jos vaan oisin tienny että parikymppisenä poltan jo norttia niin ois ehkä jääny se eka rööki vetämättä!!
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Suvinen kirjoitti:Antakaas nyt sellaisia hyväksi koettuja konsteja pitää massu tyytyväisenä? Mullahan on lapsesta asti ollu herkkä vatsa, ja viime vuosina stressi ja varmaan huonot elämäntavatkin ovat ottaneet koville. Lääkettä pitää vetää milloin mihinkin oireeseen, on ollut liikahappoisuutta, vatsakalvon tulehdusta ja ummetusta. Lääkäri jaksaa joka välissä muistutella säännöllisestä ruokailurytmistä, kuiduista ja muusta. Mutta kun en oikein osaa. Töissä ei ehdi syömään ( ruokatuntia ei ole ), ja nälkäisenä yleensä ahmin rasvaista ja hiilihydraattipitoista ruokaa. Jotain vitamiineja ja muita ravintoaineitakin pitäisi saada, kuten äsken diagnosoitu lievä anemiakin osoitaa. Että on se nyt perkele. Mitä tässä pitäisi syödä? Lihaa en syö ja kokkailu kotiin tullessa alkuillasta ei kiinnosta juurikaan.

Vinkkejä?
Hei Mussukka!
Ainakin voisit ottaa Gefilus piimää jossa hyödyllisiä bakteereja mahalle tai sitten kapseleinakin. Ovat siis täysin vaarattomia, ilman reseptiä.
Sit Molcosan -heraliuos tasapainottaa mahaa.
Tietenkin stressin välttäminen. Syö vähän mutta usein.
Arska with puz.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Suvinen kirjoitti:Antakaas nyt sellaisia hyväksi koettuja konsteja pitää massu tyytyväisenä?
Kaurapuuro. Ihan ykkönen! Mulla on myös herkkä ja oikutteleva maha mutta puuro pitää sen tyytyväisenä ja hiljaisena. Jos on mahdollista lämmittää vettä, annospuurot ovat kiireisen ja kiukkuisen naisen pelastus.

Sama ongelma kyllä mullakin töissä, isompaa lämmintä ruokaa ei tahdo olla aikaa syödä ja sitten iskevät himot joihin tulee mätettyä mitä nyt tarjolla on. Olen ratkaissut ongelman ainakin osin pitämällä aina mukana valmiita annoksia jotain nopeaa ja mahaystävällistä, kuten raejuustoa lisukkeilla, syömävalmiita hedelmiä, jugurttia/rahkaa ja marjoja. Syöminen kestää muutaman minuutin ja sillä säilyy mieleltään tasaisempana eikä tule niin suuria himotuksia. Aikaa eväiden valmistamiseen ei mene paljon ja mun Tupperware-kipponi kestävät tuollaisten juoksevien eväiden kuljettamisen repussa vuotamatta.

Vielä pikaisempi mahdollisuus on juoda paljon. Maitoa, juotavia jugurtteja, välillä vettä ja heravalmisteita. Ei mitään kuplivia tai kofeiinipitoisia juomia kun maha oikuttelee vaikka ne suussa mukavalta tuntuvatkin. Kokeile, mulle toimii melkoisen hyvin.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Suvinen kirjoitti:Antakaas nyt sellaisia hyväksi koettuja konsteja pitää massu tyytyväisenä?
Puhu huolistasi, niin eivät jää vatsaa kalvamaan. Ravintoasioissa neuvoisin syömään hedelmät aina tyhjään vatsaan ja odottamaan niiden sulamista ainakin puoli tuntia ennen kuin syö mitään muuta. Mitäs muuta... Hapanmaitotuotteita, etenkin A-sellaisia. Ja voishan niitä maitohappobakteereita syödä kapseleina jonkun kuurin ja katsoa, auttaako. Mun vatsa voi hyvin, kun syön terveellisesti (esimerkkiä voi katsoa vaikka Zone-kirjasta) ja vältän tiettyjä ruoka-aineita, esim. mysliä ja kuivattuja hedelmiä.
Kikkelis kokkelis.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

En nyt ole kovinkaan varma,onko tämä suuri vaiva,mutta olen jotenkin väsynyt.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Sheetlord kirjoitti:
Georgina kirjoitti:On kai mulla vähintäänkin astma tai jotain allergiaa perkele. Nuha on aina, se on ihan vakio.
Käy hyvä ihminen allergiatestissä.
Tulee väistämättä mieleen, että joko himassasi tai työympäristössäsi on jotain joka aiheuttaa noita oireita. Ei tartte olla sen kummempaa kuin heinä- tai eläinpölyallergia.
No mä oon kyllä harkinnut tuota, kunhan ehtis. Sairaana ehtis vaan silloin ei kykene. Homeboyn ehdottamaa homevauriota oon miettinyt myös, mutta ei meillä kyllä mitään noista mainituista oireista esiinny.

Vähänkö ois kriisi jos oisin heinälle tai hevoselle allerginen. Pitää ehkä ensi viikolla yrittää jostain vähän nipistää aikaa ja mennä sinne allergiatesteihin, nokka vuotaa kyllä ihan samalla tavalla kesät ja talvet. Onko työnantaja muuten velvollinen järjestämään mulle työterveyshoitoa?
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Noniin. Uusi päivä ja en ole väsynyt enää! Mutta kun tämä on "kerro vaivasta" - palsta niin teen vaivan siitä, että toivottavasti kaikki ymmärtävät miten tärkeää nukkuminen on. Se on täysin verrattavissa kännykän lataukseen. Ja se akku säilyy kauemmin jos sitä käyttää oikein käyttöohjeen mukaan.
Senverran vaivaa on, että kaivoin kantapäätäni illalla ja sain aikaan pienen verinaarmun ja nyt sattuu kun astun. Astuminen tässä tapauksessa ei tarkoita astumista,näsäviisaat!
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Pissatulehdus taas alkamaisillaan. Ällöö. Kotikonstein aion taas parantaa ja hyvältä vaikuttaakin.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
BettyB.

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Georgina kirjoitti:Onko työnantaja muuten velvollinen järjestämään mulle työterveyshoitoa?
Lakisääteistä vähintäänkin, eli tapaturmat ym. Varsinaiseen sairauksien hoitoon ei velvoita mikään laki, mutta jos menet omakustanteisesti lääkäriin ja he epäilevät jotain työperäistä vaivaa, on työnantaja velvollinen korvaamaan niitä kuluja.