Pappailu?

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja martza »

Isin 19 vuotias poika tuli eilen viikonloppun lomalle Vekarajärveltä. Eilen oli ollut AUK:n puolikurssijuhlat. Menot oli hyvin hartaat ja isänmaalliset.
Tilaisuudessa oli ollut myös sotaveteraaneja, jotka olivat pitäneet muutamia puheita isänmaan puolesta. Hyvä, että poika tajuaa itsenäisen Suomen arvon. Jeeee..
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kai Nalo kirjoitti:Olen niin ylpeä 8)
Komeeta! Meillä tapaillaan mössöjen kanssa eli maissia, bataattia ja sellaisia yritetään saada syödyksi edes pari lusikallista. Mites, kävelläänkö teillä vielä tai yritetäänkö?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
Kai Nalo kirjoitti:Olen niin ylpeä 8)
Komeeta! Meillä tapaillaan mössöjen kanssa eli maissia, bataattia ja sellaisia yritetään saada syödyksi edes pari lusikallista. Mites, kävelläänkö teillä vielä tai yritetäänkö?
Meillä maissi oli vikatikki, vatsa kipeytyi heti, ja peppu valui :( Bataatilla ja persikalla aloitettiin, sitten siirryttin porkkana-peruna-parsakaali- linjalle. Yäk.
The great club outshines the individual, always and forever.
Kai Nalo

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: Mites, kävelläänkö teillä vielä tai yritetäänkö?
Kova yritys ja kävelyvaunun kanssa homma vaikuttaa jo juoksemiselta.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Elppis kirjoitti:Meillä maissi oli vikatikki, vatsa kipeytyi heti, ja peppu valui :( Bataatilla ja persikalla aloitettiin, sitten siirryttin porkkana-peruna-parsakaali- linjalle. Yäk.
Pientä vatsaoiretta on EHKÄ maissi aiheittanut, toisaalta sama homma EHKÄ myös bataatin kanssa. Mut taitaa olla vielä niin pieni lapsi, että kaikki uusi aiheuttaa jotakin vatsaoiretta. Mene ja tiedä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja martza »

Kai Nalo kirjoitti:Olen niin ylpeä 8)
Samoin minä olen hyvin ylpeä lapsistani, jotka ovat nyt saavuttaneet täysikäisyyden eivät suinkaan vielä ole kypsiä aikuisia.
Ottaen huomioon, että olin/olen heidän YH-isä. Olivat 10 vanhoja, kun homma jäi mun harteille, joten olen hyvin ylpeä myös itsestäni.

Kumpainenkin pääsivät suoraan YO-papereilla yliopistoihin opiskelemaan.
Tytär aloitti juuri Helsingin yliopistossa fyysikan opiskelun ja poika aloittaa hurjan teekkarielämän Lappeenrannan Teknillisessä Yliopistossa ensi syksynä, kun on ekaks suorittanut tuon intin kunnialla loppuun.
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja martza »

exPertti kirjoitti:
martza kirjoitti:Samoin minä olen hyvin ylpeä lapsistani, jotka ovat nyt saavuttaneet täysikäisyyden eivät suinkaan vielä ole kypsiä aikuisia.
Ottaen huomioon, että olin/olen heidän YH-isä. Olivat 10 vanhoja, kun homma jäi mun harteille, joten olen hyvin ylpeä myös itsestäni.

Kumpainenkin pääsivät suoraan YO-papereilla yliopistoihin opiskelemaan.
Tytär aloitti juuri Helsingin yliopistossa fyysikan opiskelun ja poika aloittaa hurjan teekkarielämän Lappeenrannan Teknillisessä Yliopistossa ensi syksynä, kun on ekaks suorittanut tuon intin kunnialla loppuun.
Siinäpä tavoitetta meille kaikille juuri tämän polun aloittaneille.
Rankkaa aikaa tuo YH-rooli on ollut, mutta kyllä kannatti satsata lapsiin 100%:sti. Nyt tulee tulosta.
Nyt on mun aika nauttia omasta elämästäni 100:sti ja niinhän mä nautinkin elämän joka osa-alueella. :wink:
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

martza, ja kannattaa edelleenkin, tosin eri tavalla :)

Vähän veetuttaa oman äidin poissaolo, vaikka asuu 2 km päässä. Hmpf.
The great club outshines the individual, always and forever.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Oltiin muuten eilen ekassa babybiossa tuossa Koskikeskuksen teatterissa. Elokuva oli hömppää, joku 'Cherie', mut noin muutoin tapahtuma oli hyvin järjestetty. Jokaista aikuista kohden oli kaksi paikkaa varattuna vaikkei lasta kaikilla ollutkaan. Olin teatterissa äitini, muija ja tietenkin lapsen kanssa, joten meillä oli varattuna ruhtinaalliset kuusi tuolia. Elokuva alkoi klo 11, paikalla myös mm. ilmaisia vaippoja, mikro ja hoitopöytä. Onko muut käyneet?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja martza »

Elppis kirjoitti:martza, ja kannattaa edelleenkin, tosin eri tavalla :)

Vähän veetuttaa oman äidin poissaolo, vaikka asuu 2 km päässä. Hmpf.
Ihmismieli on niin kummallinen. Kyllä muakin ihmetytti, kun kaksoseni jäi mulle ja heidän oman äiti ei heitä halunnut hoitaa. Jotenkin äitys katosi häneltä. Onneksi lapset pystyivää käymään hänen luonaan viikonloppuisin, kun he halusivat.
Nyt yrittää tavallaan sovitella omaa virhettään ja jatkuvasti pyytää heitä luokseen. Kai se on nyt helppo pyytää, kun näkee, että heillä menee nyt hyvin. En rassaa siitä itseäni vaan anna lasteni tehdän mitä he haluavat. Mulla ja lapsillani on hyvin kiinteä ja hyvä suhde ja he tiedostavat, mitä olen tehnyt ja uhrannut heidän eteensä.
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Suvinen, me käytiin muutaman kerran :D

Siellä oli muutama ihan vastasyntyneiden kanssa, istuivat sitten jossain ylempänä, vauva kiinni tississä / kantorepussa / liinassa tai vaunukopassa veteli sikeitä.

Alempana sitten oli hullunmylly, moni tuli sekä vauvan että parin muun vanhemman lapsen kanssa, jotka juoksentelevat ympäriinsä ja leikkivät omia leikkejään. Me varattiin aina viltillä paikka lattialta edestä, jossa kersat sitten omien fyysisten taitojensa mukaan leikkivät/oleilivat, kun äiti näki noin 40% leffasta :)

Sieltä sai aina mukaan jonkun sponsoripussukan, jossa oli ruokaa tai hoitotuotteita. Ihan jees mun mielestä, joskin ei olohuonetreffeja kummoisempia (siis jonkun toisen äidin+ lapsen kanssa).
The great club outshines the individual, always and forever.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Suvinen kirjoitti:Kerran kuussahan tuo järjestetään, toivottavasti seuraavalla kerralla on joku hyvä leffa. Oliko paljon porukkaa? Viihtyikö mukula vai kiukutteliko? Oliko salissa paljon parkua noin yleensä, lähtikö porukkaa kesken pois? Oon utelias!
Meidän piti alunpitäen mennä väijyyn se ilmeisesti sama suomikela eli se Heppilammen uusin, mut se oli jo täynnä. Kandee varata liput, ainakin täällä oli näytös loppuunmyyty jo puoli tuntia ennen alkua. Porukkaa oli meidän näytöksessä, joka oli saman aikaan, puoli salillista. Parkua oli aika vähän, eikä se oikeastaan häirinnyt yhtään, koska tunnelma ei muutenkaan ollut kovin tiivis. Kukaan ei lähtenyt kesken, mä vaihoin tytölle vaipan puolessä välissä. Muutama muukin poikkes varikolla. Sit siellä oli kolme eri ilmaisarvontaa naisten palkinnoilla.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Kai Nalo kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti: Mites, kävelläänkö teillä vielä tai yritetäänkö?
Kova yritys ja kävelyvaunun kanssa homma vaikuttaa jo juoksemiselta.
Meiän kymmenkuinen juoksee myös kaikkea vasten (rollaattori, Plaston mopo, nurinpäin kaadetut jakkarat, koira, päältä istuttava puuauto.

Viimeisen viikon sisällä tyttö on tuonut esille sisäisen apinansa, eikkä tuota pidättele enää mikään. Helposti kiivetään parisänkyyn, isoveljen jatkettavaan sänkyyn, sohville, TV-tasolle, arkulle ja kiipespä tuo päivänä eräänä (ja toistamiseen toisena) myös akvaarion päälle. Vauhtia ja vaarallisia tilanteita eikä itsesuojeluvaistosta tietoakaan.... (eikä tuo esikoinen vielä tuossa iässä todellakaan moisia harrastanut...)
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ostin turvaportit, täytyy varmaan sahailla ylimääräiset pois. 40€ kappale Kodin Ykkösessä. Samalla reissulla kävin vaihdattaan etupolttimon ja lisäsin pissapojan pissaa. Huomasin vasta jälkeenpäin, et on tainnut mennä pojalta pumppu rikki, kun ei tule kusta. Homon teki!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Kai Nalo

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

11k 16 päivää. Meillä kävellään kädet pystyssä ja nauraa kikotetaan samalla! Ihana näky :P
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Väkersin ylä- ja alakertaan vavvalle turvaportit. Kaupan portit oli runkona, tein vahvikkeita, vaihdoin isompia ruuveja, lisäsin tulppia, kyhäsin jatkokappaleita, kiinnitin liukutappeja ja ostin paremman kiinnityssysteemin yläkertaan. Melkoista räätälöintiä, koska eihän tuollainen 40 egen halpapaskaportti sovulle sellaisenaan oikein mihinkään. Olkoon tämä hyvää isyyttä, tällä jaksaa taas hetken.

Noin muutoin vavva ollut terve. Ollaan opeteltu lappaan solidia ääntä kohti. Tähän mennessä saldona: makeista; mango ja päärynä, muista; bataatti, peruna, maissi, parsa nyt ainakin. Suosikkeja selkeesti erottuu, jatkamme kokeiluja. Maitoo uppoo noin 0,9dl kiinteen lisäksi. Iltasin tarjoamme velliä. Hampaita ei vielä nävy. Kierähtelyt mahalta selälle ja toisin päin ovat jokapäiväisiä. Kai nalotuettu seisonta on ollut parhautta jo muutaman viikon.

Ja ikäähän oli kohta viisi kuukautta. Niin, isäinpäivä on kohta :cheer:
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Zeb

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Zeb »

^Antakaa beibille Piltin kuningatarsosetta myös, se on mun suosikki! Kuluu 1-3 purkkia päivässä :roll:
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Zeb kirjoitti:^Antakaa beibille Piltin kuningatarsosetta myös, se on mun suosikki! Kuluu 1-3 purkkia päivässä :roll:
Huikkaan muijalle asiasta. Hää on nutriittivastaava.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Nyt vähän Isänpäivähehkutusta! Tuleeko aamiainen sänkyyn, tuletteko äidin naamalle, kertokaa?
Paras päivä ikinä.
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Riemumieli kirjoitti:Nyt vähän Isänpäivähehkutusta! Tuleeko aamiainen sänkyyn, tuletteko äidin naamalle,
Kovat on odotukset, toivottavasti sulle käy just näin! =)
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Riemumieli kirjoitti:tuletteko äidin naamalle, kertokaa?
Tosimies ei tule, tosimies odottaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Jenny Daa-aah! ling

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

Hihi.

Mistäs se hyvä isänpäivä nyt koostuukaan? Hmmh. Aamu on meillä helppo, hoidan. Lapset innoissaan jo askarteluidensa kanssa, malttamattomia odottamaan sunnuntaita. Likka ties kertoa, että äitienpäiviä on vuodessa noin sata, iskät juhlii vain kerran. Täytynee pitää kunnon halibileet. Mut jotain normisunnuntaista poikkeavaa kai täytyis keksiä, omatkin synttärit sillon ja en haluu miehen yllättävän kun on enempi hänen päivänsä niin ku...
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Jenny Daa-aah! ling kirjoitti:Mut jotain normisunnuntaista poikkeavaa kai täytyis keksiä
Jos Hifkillä on peli, varaa vähiten väärelles ja hänen frentseeneille aitio nuurdensöldistä! Kaljarahat tykö.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Tän viikon ollut isänpäiväfiilikset pyllyssä. Ei tekis mieli muistaa sitten niin mitenkään. Tommoselle ärripurrille tarttis mitää. Mutta, eihän se mun isä olekaan.
Lapset hoidossa sentään oman osuutensa hoitaneet, kun kortin askartelivat.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Jenny Daa-aah! ling

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

^^ Narrifani noordenille... Hmmh. :D

Taidan kyllä kilauttaa kaverille, paljon noita lapsettomia miehiä, jotka kehittelee mielellään pikanakin äijäjuttuja varsinkin pyynnöstä... Toisaalta, tuon narrifanini tuntien hänelle kai paras isänpäivälahja ois perheen kesken vaikka leffaan meno. Mietin, mietin!