sivustahuutaja kirjoitti:NuoriD kirjoitti:Esim. Hudsonjokeen laskeuduttaessa molemmilla piloteilla oli koko ajan kädet täynnä töitä ja silti kakkospilotti ei ehtinyt hätätilanneprotokollassa kohtaan, jossa koneen rungon aukot olisi suljettu. Näin kone alkoi upota.
Matikkaahan tuo tulisi olemaan, eli katsotaan paljonko olisi tullut raatoja, jos pilotteja olisi nykyään vain yksi. Sitten verrataan säästyneitä palkkoja ihmisen henkeen, joka on noin 2 miljoonaa*. Luultavasti kannattaisi siirtyä yhden pilotin systeemiin ja perustaa vaikka jokin korvausrahasto uhreille (joka siis ei koskisi muslimeja).
* Tämä luku on ihan suuruusluokaltaan oikea ja sen ovat määritelleet ihmiset itse itselleen esim. vakuutusten ja vaarallisen työn palkanlisien kautta.
Periaatteessa oikea lähestymistapa, mutta ihmisethän eivät arvioi riskiä noin.
Ihmiset pelkäävät liikaa hyvin harvinaisia, eksoottisia riskejä ja aliarvioivat arkiset riskit.
Tämä tulee esiin joka puolella. Ihmiset pelkäävät lentämistä, vaikka ovat suuremmassa vaarassa automatkalla lentokentälle.
He pelkäävät eksoottisia sairauksia, mutta kuolevat tavallisiin.
Näin ollen ihmiset ovat valmiimpia maksamaan ylimääräistä eksoottisen riskin (lento-onnettomuuden) välttämiseksi, kuin olisivat valmiita maksamaan todennäköisemmän, mutta arkipäiväisemmän riskin välttämiseksi.
Kakkospilotin poistaminen todennäköisesti säästäisi ihmishenkiä. Lentolippujen hinnat laskisivat, ja näin ollen ihmiset lentäisivät enemmän ja autoilisivat vähemmän. Lentoliikenteen turvallisuus on merkittävästi autoliikenteen turvallisuutta parempi. Myöskin ilmaston kannalta lentäminen olisi monesti parempi vaihtoehto. Nykyaikainen matkustajakone käyttää noin kolme litraa sadalla kilometrillä matkustajaa kohti.