Kerro vaivasta

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Georgina »

BettyB. kirjoitti:tietää
Ahaa, kiitoksia kovasti! Pitänee siis ainakin aloittaa ihan arvauskeskuksen kautta ja katsoa mistä kautta tätä vaivaa lähtis selvittämään, kyllä kai ne sielläkin allergiatestit osaa.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
BettyB.

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Suvinen kirjoitti: Mutta en ehkä lähtis allergisesta nuhasta työterveyteen valittamaan, paitsi jos satut työskentelemään eläinkaupassa :roll:
Niin no, käsittääkseni asiansa tunteva lääkäri lähtee sulkemaan näitä asioita pois ensin sieltä kotoa. Jos ei syitä ala sieltä löytymään, siirtyy työpaikalle/harrastuksiin jne. Että eihän tässä nyt ensimmäisenä olla työpaikkaa syyttämässä, vaikkain ymmärtääkseni G on tiiviisti töissä/tekemisissä hevosten ja heinän kanssa, jotka molemmat ihan näin blondinkin logiikalla ovat kovia allergisoimaan.

Luulisi sinunkin ravintola-alalla työskentelevänä tietävän, miten pahasti mm. erilaiset raaka-aineet (vaikkapa jauhopöly) ja pesuaineet allergisoi. Kyllä minunkin työurani aikana aika moni on joutunut vaihtamaan alaa ihan vaan sen takia ettei kädet kestä jatkuvaa pesemistä.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Suvinen kirjoitti: Samaten yksi jo valmistunut ravintolakokkikaveri sai niin pahan ihottuman käsiinsä, että alaa oli pakko vaihtaa ja kokonaan uudelleenkouluttautua. Nämä katsoisin kyllä ihan selviksi tapauksiksi, tosin kumpikaan ei ( onneksi? ) alan töihin edes kunnolla ehtinyt kun loparit jo piti ottaa.
Olisi ollut hyvä, jos olisivat ehtineet oman alansa töihin. Vakuutusyhtiö olisi joutunut maksamaan ammattitaudin puhkeamisesta viulut, uudelleenkoulutusta myöten.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Sheetlord

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

Lilo kirjoitti:Vakuutusyhtiö olisi joutunut maksamaan ammattitaudin puhkeamisesta viulut, uudelleenkoulutusta myöten.
No ei se ihan helposti kyllä sekään suju. Faija ehti olla ammatissaan melkein 30 vuotta. Sai pahan allergian - syy oli ihan selvästi johdettavissa työhön. Oli erikoislääkäriltä mustaa valkoisella ja kaikki tarvittavat leimat papereissa. Sai tapella melkein viisi vuotta, ennen kuin """vakuutusyhtiö""" suostui maksamaan uudelleenkoulutuksen.

Laskivat kai, että ehtii se odotellessa kuolla tai kyllästyy tappelemaan.
Rouva Pupu

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Sheetlord kirjoitti: No ei se ihan helposti kyllä sekään suju. Faija ehti olla ammatissaan melkein 30 vuotta. Sai pahan allergian - syy oli ihan selvästi johdettavissa työhön. Oli erikoislääkäriltä mustaa valkoisella ja kaikki tarvittavat leimat papereissa. Sai tapella melkein viisi vuotta, ennen kuin """vakuutusyhtiö""" suostui maksamaan uudelleenkoulutuksen.

Laskivat kai, että ehtii se odotellessa kuolla tai kyllästyy tappelemaan.
Tää on niin tätä. Osalla nämä hommat menee sormia napsauttamalla ja osa joutuu kituuttamaan vuosia, että saa oikeita päätöksiä. Täysin erilaisia "tuomioita" suht samoissa tilanteissa. Ei ymmärrä.

Toisaalta en yhtään ihmettele kun kyseessä allergia, ainakin itse joudun jatkuvasti tekemään työtä sen eteen, että uppoaa kalloon, ettei se allergia tarkoita aivastelua ja pientä nuhaa, eikä se lähde pois parilla tabletilla päivässä. Sinänsä ei siis paljon virkaa mistään lausunnoista ole ollut, vaikka ovat hyvin laajoja ja pikkutarkkoja= hyvä lausunto.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja par-sky »

joskus jouduin työkkärille selittämään, etten voi mennä kokiksi meksikolaiseen ravintolaan koska olen erittäin allerginen chilille. eli joko en tee mitään ruokia missä on chiliä, tai en ikänä maista valmistamiani ruokia. jotenkin se ei tuntunut niitten kaaliin uppoavan, vaikka kuvailin yksityiskohtaisesti mitä chili mulle tekee ja löin lääkärin todistuksen pöytään. ilmeisesti kuoliaaksi tukehtuminen ei haittaa työntekemistä :roll:
Me transmitte sursum, Caledoni!
Rouva Pupu

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Kuume nousi yhtäkkiä, piti tulla maitojunalla koulusta kotio. Oli taas se pesäkeluokka, joten en ihmettele.
Nyt laskemaan päin, hieman limasta olotilaa kuitenkin.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Juu, ei mulla ole tarkoitus maksattaa itse aiheuttamia vaivoja työnantajalla, ei sillä. Oon jo vaan aika montaa kertaa itse siellä terveyskeskuksessa jo käynyt eikä asiaan tule selvyyttä. Kotona ei elukoita tai mitään muutakaan allergisoivaa tule äkkiseltään mieleen. Olisi mukavaa mennä yksityiselle ja lähteä selvittämään asiaa perinpohjin, musta tämä jatkuva oireilu on omituista. En vaan omalla rahalla ole vielä raskinut :oops:

Mulla on kyllä hirmu joustava työnantaja, tuosta asiasta päästäisiin varmasti yhteisymmärrykseen, mutta en mä lähtisi sitä edes kyselemään jos ei se yleensä työnantajalle kuulu.

Tähän yhteyteen kehun vielä pomon reiluutta, se investoi mulle sen mikrofoninkin ettei tarvii huutaa. Ei monellakaan opettajalla ole.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23573
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Suvinen kirjoitti:Mikähän moisen aiheutti?
Baarissa hillumisella on usein seurauksia.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Sydäntä särkee hieman.
Sheetlord

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

irmelianneli kirjoitti:Sydäntä särkee hieman.
Selvästi työperäinen vaiva. Kannattaa hakea pitkä zaibatsu ja roimat korvaukset ;)
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Sheetlord kirjoitti:
irmelianneli kirjoitti:Sydäntä särkee hieman.
Selvästi työperäinen vaiva. Kannattaa hakea pitkä zaibatsu ja roimat korvaukset ;)
Näinpä. Kivuliasta vastata puhelimeen.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Suvinen kirjoitti:Siis multa irtos äsken pala joko hampaasta tai paikasta :shock:
Hampaita pestessä ihmettelin mikä terävä pala suussa kiertää ja sylkäisin. Sinne kilahti pala alahampaasta, ja kieleen tuntuu terävä kolo, näkyykin kun kurkin peilistä. Vähän ällöä!!! Kummallista ettei satu kuitenkaan, siksi epäilen palaa paikasta kun hammas oli paikattu.

Ottaa päähän kun tällaista sattuu just sunnuntai-iltana ja ylläri just hiihtolomaviikon alussa ja pomo matkalla enkä voi oikein saikkuakaan ottaa hampilääkäriä varten. Hitto. Soitan aamulla että minähän tulen, sanovat mitä sanovat. Vähän ilkeeltä tuntuu tuo risainen reuna! Itku!! Mikähän moisen aiheutti?
Voivoi. Otan osaa. Huono tuuri sulla. Se hampaanpala on varmaan ollut rasituksen kohteena tai heikkona paikan kohdalla. Jos ei ole hermossa asti niin ei kipua oo.
Stadinarska lähettää lämpimiä terveisiä Mussukalle!
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Elppis »

SELKÄ
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Ann »

Pitikin tänne mainostaa Hemtexistä ostamaani anatomisesti muotoillun tyynyn mahtavuutta. Eräs tuttu suositteli, kun vikisin jatkuvia niska ja hartiakipuja. Eikä muuten särje enää.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Mullakin on niska/hartiaseutu ihan kivuton. IHME. Johtuiskohan siitä, että en oo kahteen, kohta kolmeen viikkoon harrastanu minkäänlaista liikuntaa :P Tietty sitä perusliikuntaa, muksun kantamista bussipysäkille ja muutenkin tulee käveltyä paljon. Mutta siis liikunnallista liikuntaa, tarkoitan.

Voi johtua myös paremmasta repusta, näin uskon. Kyllähän tuo area päätä pyöritellessä narisee entiseen malliin, mutta kipu ja jumitus on poissa. Ehkä ensi viikolla uskaltaisi taas jumppimaankin..On muuten kauhee morkkis ja taloudellinen tappio tosta jumppatauosta. Se on tuo stressi ja kiire kun vie ruokahalut eikä ole oikein voimia jumppailla. Kylä tää tästä. Nainen ei voi olla koskaan liian laiha, köyhä tai kiireinen.

*tais mennä vähän ot, mut halusin avautua teille aiheesta*
Prepare for the worstest.
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja nexie »

nowaysis kirjoitti:
Ehkä ensi viikolla uskaltaisi taas jumppimaankin..On muuten kauhee morkkis ja taloudellinen tappio tosta jumppatauosta.
Ihan suotta. Jo suuret kuntogurut kertovat totuuden sanoina, että viikossa on hyvä pitää vähintään yksi täydellinen lepopäivä, kuukaudessa yksi löysempi viikko ja vuodessa yksi lepäilykuukausi.
Don't Panic!
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Kiitos ystävällisistä sanoistasi, helpotti! :) Tosin olen aiemmin kuullut tuota sovellettavan erään toisen harrastuksen suhteen(en tarkoita seksiä, mutta uskon, että pätee siihenkin).
Prepare for the worstest.
millivanilli

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

Nyt on hurja päänsärky. Ettei vain migreeni olisi tulossa kun on myös suht paha olo. Vielä reilut kolme tuntia töitä.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

millivanilli kirjoitti:Nyt on hurja päänsärky. Ettei vain migreeni olisi tulossa kun on myös suht paha olo. Vielä reilut kolme tuntia töitä.
Miljoona kiloa vaniliinisokeria ei ole kertonut miten VOI.
Toivomme hänelle tietenkin nyt hyvää oloa ja kenties AA-AA-AApeli, mutta minulla on nyt hyvin selkeä vaiva.
Se on ankara väsymys.
Väsymys on vaiva silloin kun se on "kipeää" yliväsymystä.
Minulla on oireet siitä ja siihen auttaa...
Aivan...ei pullo vaan pallo - johon laitetaan noin muutama litra unta.

Terveisin Stadinarska
Terveysarska
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Jo varmaan kolmas päivä lämpötila koholla. Lieneekö plastiikkakirurgisesta toimeenpiteestä johtuvaa vai mitä. Ottaa pannuun, koska käyn hiukan ylikierroksilla ja haluaisin lähteä juoksemaan. No, ehkä käyn yhden työn kimppuun, vaikka mieluummin ehkä kirmaisin auringossa Töölönlahden rannalla.
Kikkelis kokkelis.
Vihtahousu

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Njoo, mulla on pääkipeä ainoastaan kahdessa tapauksessa:

1. Olen krapulassa
2. Olen tulossa kipiäksi

Koska viimeiset tipat alkoholia join sunnuntaina n. klo 04.00, niin tästä päätellen olen kohta taudissa. Nousispa oikeen kova cuume.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Vihtahousu kirjoitti:Njoo, mulla on pääkipeä ainoastaan kahdessa tapauksessa:

1. Olen krapulassa
2. Olen tulossa kipiäksi

Koska viimeiset tipat alkoholia join sunnuntaina n. klo 04.00, niin tästä päätellen olen kohta taudissa. Nousispa oikeen kova cuume.
Sama hedari täällä, joskin alkaa jostain kumman syystä helpottamaan!

Nyt saatiin iltavuoroonkin tuuraaja; jota tosin en uskalla yksin jättää kuin pariksi tunniksi, ettei toisen tarvitse yhtäkkiä tehdä urotöitä :P
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Olen ilmeisesti venäyttänyt lapani. Syvään hengittäessä vihloo, ja päivä alkoi näpsäkästi särkylääkkeillä. Taitaa jäädä tänään urheilut väliin, prkl. :x
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Kid

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Kid »

Väsymys. Voisin vaan nukkua. Liikaa hommia ja liian vähän aikaa.