Päivän uutiskatsaus
-
- Kitisijä
Re: Päivän uutiskatsaus
Uskaltaako Gattis mukaan? Megan Mcarthur, 2 muuta naisnauttia ja Gattis. Siinä uuden kolonian perustajat.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201010 ... 7_ul.shtml
"Tutkijat uskovat löytävänsä helposti neljä seikkailunhaluista astronauttia, jotka lähtisivät ensimmäisinä matkaan. Heidän tehtävänään olisi aloittaa Marsin kolonisaatio, eivätkä he enää koskaan palaisi Maahan."
Tosin gattiksen tuurilla naisia olisikin vain 2 ja niiltä heruisi vain sille toiselle miesastronautille.
"Tutkijat uskovat löytävänsä helposti neljä seikkailunhaluista astronauttia, jotka lähtisivät ensimmäisinä matkaan. Heidän tehtävänään olisi aloittaa Marsin kolonisaatio, eivätkä he enää koskaan palaisi Maahan."
Tosin gattiksen tuurilla naisia olisikin vain 2 ja niiltä heruisi vain sille toiselle miesastronautille.
Sattuu aivoon tuo sinun satunnaisuusargumenttisi kerta toisensa jälkeen. Mistä tahansa rikoksesta kiinnijääminen on satunnaista. Jokainen voi ihan itse valita noudattaako lakeja vai ja ottaako kiinnijäämisRISKIN vai ei. Jos veikkaa, voi voittaa pikavoiton. Jos et osaa tai halua toimia oikein, se on sinun ongelmasi.exPertti kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010102 ... 2_uu.shtml
Kiristetään ja kiristetään vaan. Jos tämä ei auta niin sitten kuolemantuomio puhelimeen puhumisesta. Ja edelleen todella pieni todennäköisyys joutua poliisin haaviin.
Satunnainen älyttömyys -yhteiskuntamme saa jatkoa.
Alat olla pahempi marisija kuin Rollo.
Haja-asutusalueella pitäisi olla joku kymmenen ensimmäistä rikosta ilman rangaistusta-sääntö tai jtn.
Kuten Tixikin tuossa sanoi, niin jos kiinnijääminen noin kovasti ahdistaa ja pelottaa, niin toki voisi sitten ajatella, että noudattaisi niitä sääntöjä.
Minä en noudata kaikkia sääntöjä. Jos paskanakki napsahtaa, niin se on oma vikani.
Minä en noudata kaikkia sääntöjä. Jos paskanakki napsahtaa, niin se on oma vikani.
Tässä olisi kyllä tiettyä tyyliä: lähteä raketilla Marsiin ilman optiota paluusta.
Kun pääsee perille niin orjuuttaa kanssamatkustajat, ryhtyy Marsin keisariksi ja julistaa sodan maapallolle.
Kun pääsee perille niin orjuuttaa kanssamatkustajat, ryhtyy Marsin keisariksi ja julistaa sodan maapallolle.
Lollasin pariinkin kertaan. Ihan oikeasti. Etköhän sinä kuitenkin tämän jälkeenkin vastusta jollain logiikalla keskinopeusvalvontaa, joka eliminoi kiinnijäämisriskin satunnaisuutta. Vai kannatatko?exPertti kirjoitti:Ei kun ihan oikeasti. Kaikki, tai melkein kaikki, poliisit ovat tutkimassa kameravalvonnan kuvia, että saadaan maksimoitua tulot valtion kassaan. Niin ei niistä kameran kuvista näy oletko kännissä tai huumeissa.So Hard kirjoitti:Sattuu aivoon tuo sinun satunnaisuusargumenttisi kerta toisensa jälkeen. Mistä tahansa rikoksesta kiinnijääminen on satunnaista. Jokainen voi ihan itse valita noudattaako lakeja vai ja ottaako kiinnijäämisRISKIN vai ei. Jos veikkaa, voi voittaa pikavoiton. Jos et osaa tai halua toimia oikein, se on sinun ongelmasi.
Alat olla pahempi marisija kuin Rollo.
Eikös Ylermi juuri puhunut palstalla aiemmin, että kaikki niitä loputtomia kuvia tarkistavat ovat pois poliisin kenttätyöstä. Ja toivottavasti poliisi älyää jättää ne vähän jäljelle jääneet pitämään kaupunkialueet turvallisina kulkea.
Eli liikennevalvonta on satunnaista (pl. liikkuva poliisi) ja kiinnijäämisriski on täysin olematon.
Jos teet jonkun "oikean" rikoksen siihen saattaa sentään löytyä tutkija joka yrittää selvittää sitä, mutta tämä liikennerikkomuspuoli on täyttä lottoa.
Nyt on siis huomattu, että kukaan tai juuri kukaan ei noudata näitä sääntöjä ja ongelma on koetettu korjata lisäämällä peloitetta rikkomukseen nähden uskomattomaksi. Ja silti senttiäkään lisää ei laiteta sääntöjen valvontaan.
Mikä tämä on jos ei negatiivinen lottokone?
Tosiasiassa pertin huoli on siitä, että kun pertti huristelee kulmat kurtussa kepukatekismuksen katkelmia mutisten kotiin ja on turhan kiire, että siitä joku ilkeäsi joskus sakottaa.
Ei se ole sattumaa jos rikkoo lakia. Kiinni jääminen on. Aina. Argumentointiasi käyttäen kaikki rikokset, mukaan lukien pertin vaimon raiskaaminen, pitäisi dekriminalisoida. On kuitenkin sattumaa että jää kiinni, arviolta alle 10% raiskaajista saa tuomion. Poistetaanko tämäkin lotto? Vai kokeillaanko älytöntä rangaistusten koventamista?exPertti kirjoitti:Tietysti on. Ja ei se mitään jos sattumalta jotakin tekee ja tulee vaikka 50e hurjat sakot, mutta näköjään kohta voit sattumalta menettää korttisi, saada 3000e sakot tai ties mitä vielä saatkaan.So Hard kirjoitti:Tosiasiassa pertin huoli on siitä, että kun pertti huristelee kulmat kurtussa kepukatekismuksen katkelmia mutisten kotiin ja on turhan kiire, että siitä joku ilkeäsi joskus sakottaa.
Jos ongelma on, että kiinnijäämisriski on olematon ja kaikki ihmiset ovat tiedostaneet sen eivätkä noudata typeriä sääntöjä _ratkaisun_pitäisi_olla_ valvonnan lisääminen ja/tai typerien sääntöjen poistaminen.
EIKÄ kaiken pitäminen ennallaan, mutta rangaistusten älytön koventaminen.
Joko tajusit?
Sivuutit hienosti kysymyksen keskinopeusvalvonnasta. Kannatatko?
-
- Kitinä VIP-jäsen
Mä voin vastata, vaikka ette haluisikaan. Tietenkin vastustan keskinopeusmittausta, koska se rajoittaa nopeuksien soveltamista huomattavasti nykyistä käytäntöä enemmän. Nykyisillä kameravalvotuilla tieosuuksilla voi ajella miten huvittaa, kunhan muistaa poimia tolpat pois. Kiinnijäämisriski on itseasiassa pienempi kuin parikymmentä vuotta sitten, kun poliisi vielä valvoi liikennettä. Nykyään kameroilla valvotuilla tieosuuksilla on tutkia niin harvoin, että kiinnijäämisen mahdollisuus alkaa lähestyä nollaa.So Hard kirjoitti: Sivuutit hienosti kysymyksen keskinopeusvalvonnasta. Kannatatko?
Oikeasti kannatan, että unohdettaisiin kamerat kokonaan. Korjattaisiin ne vaarallisimmat risteykset ja tieosuudet liikennevirtojen vaatimalle tasolle, sekä palautettaisiin poliisi valvomaan liikennettä, jolloin valvontaa voitaisiin vielä painottaa ajankohtiin, jolloin liikennettä on eniten ja riskit suurimmat. Silloin, kun sain ajokortin, oli juhlapyhien ruuhkassa usein ajamallani noin 700 km siirtymällä vähintään yksi tutka. Yleensä useampi. Ainakin omaa ajamistani tämä poliisien suorittama valvonta kontrolloi paljon kameroita paremmin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
- Kitisijä
Tää on kyllä ikävää, monessakin mielessä. Ei vähiten siinä, että vaikka mua ottaa pipoon koko hullu-uho, vielä enemmän jäytää käytäntö, jossa jaellaan tollaisista typeryyksistä sakkoja uskonrauhan rikkomisesta. Sakottaisivat vaikka tyhmyydestä mieluummin! Eli pelkään, että tämä vain lisää Hallun sympatia- ja tukipisteitä (ainakin minun silmissäni näin väistämättä käy) ja antaa hörhölle enemmän painoarvoa. Oi aikoja, oi tapoja.NuoriD kirjoitti:Halla-ahon tuomio pysyi
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
30 päiväsakkoa on halpa hinta tästä mainoskamppanjasta.urpiainen kirjoitti:Tää on kyllä ikävää, monessakin mielessä. Ei vähiten siinä, että vaikka mua ottaa pipoon koko hullu-uho, vielä enemmän jäytää käytäntö, jossa jaellaan tollaisista typeryyksistä sakkoja uskonrauhan rikkomisesta. Sakottaisivat vaikka tyhmyydestä mieluummin! Eli pelkään, että tämä vain lisää Hallun sympatia- ja tukipisteitä (ainakin minun silmissäni näin väistämättä käy) ja antaa hörhölle enemmän painoarvoa. Oi aikoja, oi tapoja.NuoriD kirjoitti:Halla-ahon tuomio pysyi
Mutta uskonrauhan rikkomisesta sakottaminen. Joo.
Jonkun (ei mun) pitäisi järjestää nyt kansalaistottelemattomuuskamppanja 1970-luvun alun homoseksuaalisuuten kehottamisen tavoin.
"Me allekirjoittaneet haluamme pilkata Kristinuskoa ja Islamia"
Jeesus oli eläimiinsekaantuja ja Muhammed oli pedofiili.
Allekirjoittaisin.
-
- Kitisijä
Riippuu vähän toteutuksesta ja toteuttajista, mutta varmaankin allekirjoittaisin.NuoriD kirjoitti:Allekirjoittaisin.
Käväisin myös tänään auenneilla Hullu-uhon vaalisivuilla: erityisesti vaaliteemat olivat sellainen ajankohtaisen populismin kiteytys, että luulisi tuon uskonrauha-asian mahtuvan vaikka sinnekin mukaan. Vaan kai Hallis pelkää, että karkoittaisi kuitenkin äärikonservatiivisia äänestäjiään. Asiaa kun olisi varmaan vaikea rajata vain islamiin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
No joo. Kyllähän se allekirjoitusinto tietysti vähän riippuisi siitä, minkälainen kylähullu asiaa on puuhaamassa.urpiainen kirjoitti:Riippuu vähän toteutuksesta ja toteuttajista, mutta varmaankin allekirjoittaisin.NuoriD kirjoitti:Allekirjoittaisin.
-
- Kitisijä
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitisijä
Onko tuossa 50m uima-allas?Ylermi Ylihankala kirjoitti:Tikrulla nohee poikamiesluukku
-
- Kitisijä
Näyttäis siltäaasi kirjoitti: Onko tuossa 50m uima-allas?

Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
No kun ei voida. Puskaraiskaukset ovat marginaalinen osuus raiskauksista.exPertti kirjoitti:Eli et tajua. Jos ihmisten raiskaaminen sanotaan vaikka kaisaniemen puistossa on ongelma niin sinne voitaisiin laittaa poliisi/muu vartiointi sitä vähentämään (tai poistaa tiettyjä ihmisryhmiä, joilla on taipumus väijyä naisia puskissa). Mutta milloin oikeasti missään olet nähnyt tämän tyylisiä muutoksia? Niin ellei ole kyse valtion verojen maksun valvonnasta tai muusta valtioon liittyvästä.
Uuden? Päiväsakkokäytäntö on ikivanha ja ei siinä ole mitään lottomaista. Maksat tulojen mukaan jos rötöstelet ja jäät kiinni. Onko sinun mielestäsi demokratiassa yhden yksilön mahdollista päättää, että noudattaako jotain sääntöä ja jos ei noudata, onko rangaistus kohtuullinen? Argumentoinnistasi saa aivovamman, niin täysin vailla sisäistä logiikkaa, johdonmukaisuutta ja järkeä se on. Josko edes sanoisit rehellisesti motiivisi, ei tarvitsisi tekopyhäillä surkeilla argumenteilla.Nykyisellä rangaistuskäytännöllä en kannata sitä. Demarit loivat sen uuden päiväsakkokäytännön, joka on kaikkien aikojen lottoautomaatti. Jos rangaistus olisi suhteessa tehtyyn rikokseen voisin hyväksyä keskinopeusvalvonnan.
"Minä, Pertti I Suuri (Ruikuttaja), en osaa/halua noudattaa liikennesääntöjä. Siitä huolimatta Minua ei saa rangaista, koska Minä olen Minä ja säännöt eivät saa koskea Minua tai jos saavat, niin korkeintaan sen verran ettei Minua harmita ja tarvitse jatkuvasti uikuttaa keskutelupalstalle kuin valtiohirviö vainoaa MINUA. Ne on Mun jäljllä!"
-exPertti/raijasivu
-
- Kitisijä
Tuo alkaa vapaaehtoisuudella, mutta eiköhän tuossakin sitten siirrytä pakkotoimiin ... vrt Australiasivustahuutaja kirjoitti:Uskaltaako Gattis mukaan? Megan Mcarthur, 2 muuta naisnauttia ja Gattis. Siinä uuden kolonian perustajat.

Convicts and the British colonies in Australia
On 18 January 1788 the First Fleet arrived at Botany Bay, which Joseph Banks had declared suitable for a penal colony after he returned from a journey there in 1770.
Two more convict fleets arrived in 1790 and 1791, and the first free settlers arrived in 1793.
When the last shipment of convicts disembarked in Western Australia in 1868, the total number of transported convicts stood at around 162,000 men and women. They were transported here on 806 ships.
The transportation of convicts to Australia ended at a time when the colonies' population stood at around one million, compared to 30,000 in 1821. By the mid-1800s there were enough people here to take on the work, and enough people who needed the work. The colonies could therefore sustain themselves and continue to grow. The convicts had served their purpose.
Life is complex, it has real and imaginary parts.
Kyl se olis ihan paska jos oliski vaan 25 m. Ei kelpais!Ylermi Ylihankala kirjoitti:Näyttäis siltäaasi kirjoitti: Onko tuossa 50m uima-allas?
Totuus pistää hiljaiseksi?exPertti kirjoitti:...So Hard kirjoitti:...
Lolz. Jos sun idioottimaisuuksista kilahtaisi, tällä palstalla olisi kilahtaneita olisi 99% jengistä 95% ajasta. Olisin tietysti voinut kirjoittaa vaan vanhan kunnon POI:n.exPertti kirjoitti:Ajattelin, että siinähän se sinun asiaton kilahduksesi on kaikkien arvioitavana. Merkkasin vaan luetuksi.So Hard kirjoitti:Totuus pistää hiljaiseksi?
Ei mulla muuta enää aiheesta.
Itse aiheesta sulla ei ole missään vaiheessa ollutkaan mitään muuta sanottavaa kuin sen minkä sanoin puolestasi älyllisesti rehellisellä tavalla.
Rikoksenuusijat ja väärin perustein turvapaikkaa hakeneet, joita ei voi palauttaa lähtömaahansa?Teraslilja_m kirjoitti:Tuo alkaa vapaaehtoisuudella, mutta eiköhän tuossakin sitten siirrytä pakkotoimiin ... vrt Australiasivustahuutaja kirjoitti:Uskaltaako Gattis mukaan? Megan Mcarthur, 2 muuta naisnauttia ja Gattis. Siinä uuden kolonian perustajat.
Eurosta vetoa, että Etelä-Korea tekee ydinkokeen vuoden 2012 loppuun mennessä.
-
- Kitisijä
Emmänyt pitäisi ihan poissuljettuna sitäkään, etteikö se yksi wannabe-astronautti voisi ajatella pelkällä menolipulla perustettavan siirtokunnan rakentamisen olevan pitkällä tähtäimellä enemmän ihmis-, eläin- ja kasvikunnan etuja ajavaa kuin käsityöt. Voisi samassa opettaa Gattacalle ja kriminaaleille itsetuntemusta. Marsin uusi pääkaupunki voisi olla demellola.prosessi kirjoitti:Rikoksenuusijat ja väärin perustein turvapaikkaa hakeneet, joita ei voi palauttaa lähtömaahansa?Teraslilja_m kirjoitti:Tuo alkaa vapaaehtoisuudella, mutta eiköhän tuossakin sitten siirrytä pakkotoimiin ... vrt Australiasivustahuutaja kirjoitti:Uskaltaako Gattis mukaan? Megan Mcarthur, 2 muuta naisnauttia ja Gattis. Siinä uuden kolonian perustajat.
Elco City.urpiainen kirjoitti:Marsin uusi pääkaupunki voisi olla demellola.