Marinin hallitus 2019

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21509
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Eli jos paikalla on käytetty huumeita, niin Marinin pitää sinun mielestäsi erota?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16753
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 18.08.2022 13:28 ^ Eli jos paikalla on käytetty huumeita, niin Marinin pitää sinun mielestäsi erota?
Ei pääministeri voi olla tällä tavalla vastuussa muiden toimista. Mutta arvelin, että tämä tekisi asiasta suuren yleisön silmissä jo aika vakavan. Mun mielestä eroa aletaan ehkä harkita, jos jompi kumpi pääministerin julkisista väitteistä - ei itse käyttänyt, ei ole tietoinen, että joku muu olisi käyttänyt - osoittautuisi ilmeiseksi ja tietoiseksi valheeksi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21509
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Eli jos Valtiovarainmisisteri todistaisi saunaillassa muiden tekevän veropetoksia, niin se olisi ihan ok pysyä asiasta hiljaa ja jatkaa hommia? Ja puolustusministeri voisi tehdä samoin kun joku illallisella vuotaisi tietoja venäläisille? Kumpikaan ministeri kun ei voi olla vastuussa muiden teoista, eikä se ole sopivaa niistä lörpötellä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23551
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tai jos pääministeri ei halua paljastaa keneltä faksi tuli.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16753
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 18.08.2022 13:48 ^
Eli jos Valtiovarainmisisteri todistaisi saunaillassa muiden tekevän veropetoksia, niin se olisi ihan ok pysyä asiasta hiljaa ja jatkaa hommia? Ja puolustusministeri voisi tehdä samoin kun joku illallisella vuotaisi tietoja venäläisille? Kumpikaan ministeri kun ei voi olla vastuussa muiden teoista, eikä se ole sopivaa niistä lörpötellä.
Mitä sä nyt sekoilet? Justhan mä kirjoitin, että tuollaisissa tilanteissa eroharkinta alkaisi olla ajankohtaista. Kuten kirjoitin, keskeistä on, että jos rikos on tapahtunut, oliko pääministeri siitä tietoinen (tai voiko kohtuudella ajatella, että hänen olisi pitänyt se ymmärtää) vai ei.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21509
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ "Jotain se supatti sille venäläisille tulevista hankinnoista, mutta en mä tiedä olisiko siinä mitään rikollista, joten mä olin ihan et sama."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti: 18.08.2022 14:00
sivustahuutaja kirjoitti: 18.08.2022 13:48 ^
Eli jos Valtiovarainmisisteri todistaisi saunaillassa muiden tekevän veropetoksia, niin se olisi ihan ok pysyä asiasta hiljaa ja jatkaa hommia? Ja puolustusministeri voisi tehdä samoin kun joku illallisella vuotaisi tietoja venäläisille? Kumpikaan ministeri kun ei voi olla vastuussa muiden teoista, eikä se ole sopivaa niistä lörpötellä.
Mitä sä nyt sekoilet? Justhan mä kirjoitin, että tuollaisissa tilanteissa eroharkinta alkaisi olla ajankohtaista. Kuten kirjoitin, keskeistä on, että jos rikos on tapahtunut, oliko pääministeri siitä tietoinen (tai voiko kohtuudella ajatella, että hänen olisi pitänyt se ymmärtää) vai ei.
Annan tässä täyden tukeni ja luottamukseni urppiksen ajatuksille.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21509
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Pitäisikö siis sinun mielestäsi Tampereen tytön erota, jos käy ilmi, että hänen olisi pitänyt olla tietoinen olevansa bileissä, joissa tapahtuu huumausaineiden käyttörikoksia?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16753
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Siis olenko nyt ymmärtänyt oikein, että ne kiistattomat jauheviivat ovat ainakin Marin-symppaajien tulkinnan mukaan jotain kännyköitä tai heijastuksia, ja se kiistaton "jauhojengi" on jallujengi tai jotain sellaista? Mitään järkevää syytä epäillä huumeiden käyttöä ei ole, paitsi nämä joidenkin äärioikeistotwitteritrollien tarkoitushakuiset tulkinnat. Jotka sitten pääsivät faktoina ensin iltapäivälehtiin, sitten Hesariin ja YLEen, ja sitten jopa ulkomaisiin tiedotusvälineisiin. Kyllä mahdetaan hommafoorumilla takoa toisiaan selkään todella onnistuneesta vedätyksestä, kun anti-demarit ovat valmiita uskomaan mitä tahansa. Vai onko tulkinta vielä se, että mitä ilmeisimmin pääministeri oli mukana huumebileissä?

Oli miten oli, tällä tietoa mun mielestä kommunistit kirjoittavat koko kohusta ehkä toistaiseksi järkevimmin (pätee, vaikka pian selviäisi, että juu, huumeita siellä oli ja Marin tiesi): https://www.ku.fi/artikkeli/4765971-kom ... nisterilla

Edit. Just nyt woket ovat voitolla?
sivustahuutaja kirjoitti: 18.08.2022 12:31
urpiainen kirjoitti: 18.08.2022 12:10 Nyt varmaan lähiaika taistellaan siitä, mikä narratiivi saavuttaa hegemonian: Onko Marin osallistunut bileisiin, joissa käytetään avoimesti huumausaineita (ja vielä häpeämättömästi kuvataan kaikki) ikään kuin osallistumisellaan toiminnan hyväksyen (ja ehkä itsekin käyttäen), vai onko virallisella kesälomalla ollut cool-pääministeri bilettänyt ja tanssinut nuorten juhlissa, ja nyt anti-demarioikeistotrollit zoomaavat epätoivoisesti rakeisia videoita voidakseen vihjailla perusteettomista laittomuuksista?
Hegemonian missä päin?

A tulee olemaan tarina muualla kuin wokettajien keskuudessa. Wokettajat tietty lähtevät alusta asti mukaan B tarinaan. Hyvä ei voi olla Väärässä.
Viimeksi muokannut urpiainen, 18.08.2022 15:47. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti: 18.08.2022 14:53 ^ Pitäisikö siis sinun mielestäsi Tampereen tytön erota, jos käy ilmi, että hänen olisi pitänyt olla tietoinen olevansa bileissä, joissa tapahtuu huumausaineiden käyttörikoksia?
Ei ole mielekästä tai järkevää spekuloida tuolla. Minua kiinnostaa faktat ja sitten muodostan mielipiteeni.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21509
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ minua taas kiinnostaa sinun periaatteesi tässä asiassa ennen kuin kuulet ne faktat. Vaikeampi siirrellä maalitolppia.

Nyt siis ennustan, että mikäli videolla nähdään sannan selvästi todistavan huumeiden käyttöä, niin se ei sitten sinusta olekaan niin paha juttu. Saatto kato ihan hyvin jäädä huomaamatta kun oli juonut.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9501
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 18.08.2022 15:55 ^ minua taas kiinnostaa sinun periaatteesi tässä asiassa ennen kuin kuulet ne faktat. Vaikeampi siirrellä maalitolppia.

Nyt siis ennustan, että mikäli videolla nähdään sannan selvästi todistavan huumeiden käyttöä, niin se ei sitten sinusta olekaan niin paha juttu. Saatto kato ihan hyvin jäädä huomaamatta kun oli juonut.
Mä oon pohtinut otanko kantaa koko asiaan, kun tää on vähän vaikea tapaus. Lähtökohtaisesti odotan tän hallituksen taipaleen päättymistä ja Marinin syrjäytymistä SDPn johdosta. Mitä aiemmin sitä parempi.

Mutta vastustan myös sitä, että poliitikoilta vaaditaan tiukan kristillisen moraalin mukaista yksityiselämää. Sen puolesta rouva pääministeri saa bilettää mun puolesta ihan vapaasti, niin kauan kuin se ei vaikuta työtehtävistä suoriutumiseen. Valitettavasti mulla ei ole työkalua arvioida hänen suoriutumistaan, kun omasta mielestäni kaikki mitä hän tekee on väärin, mutta kai tuo sit lehdissä isolla lukee kun ei suoriudu. Toistaiseksi on kai suoriutunut tavallaan :?

Mutta sitten jos videolla todella näkyy huumeita... Vallitsevan huumepolitiikan puitteissa se olisi mun mielestä kyllä jotain mitä pääministerin seurassa ei voi tapahtua. Kannabis vielä ehkä menisi, mutta kovemmat päihteet ei oikein sovi samaan kuvaan pääministerin kanssa. Tämä mielestäni edyllyttäisi pääministerin eroa tässä tapauksessa.

EDIT: En oo katsonut videota, niin en tiedä mistä puhun...
Viimeksi muokannut Vagabondo, 18.08.2022 16:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti: 18.08.2022 15:55 ^ minua taas kiinnostaa sinun periaatteesi tässä asiassa ennen kuin kuulet ne faktat.
Mitä sä prässäät tässä. Onko taas niin kovin vaikeaa hyväksyä, että olemme eri mieltä. Kuulepas, se on ihan normaalia, normaalia elämää, että ihmiset ovat eri mieltä. Anna taas olla vaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21509
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Sitähän minä tässä yritän selvittää, mitä mieltä olet? Nyt en tiedä, pitäääkö Sannan sinusta erota vai ei, jos hän on selkeästi nähnyt bileissä käytettävän huumeita. Kiinnostaa, miten asia on.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16753
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Nyt kun on reilu vuorokausi tutistu tiloissa, alkaa kuva uusimmasta kohusta ehkä tarkentua. Ainahan tämä menee näin. Ensin vajavaisin ja väärin tiedoin vihdotaan minkä keritään omien ennakkoluulojen ja ideologioiden pohjalta, ja tiedon noustessa pintaan hähmän alta koittaa arki ja krapula. Mun mielestä tässä kohussa on ehkä kolme maininnan arvoista näkökulmaa.

1. Marin on ravistellut vallan verkostoja. Ennestään oli selvää, keillä on epäformaali pääsy pääministerin lähelle, keiden kanssa se saunoo, istuu iltaa ja metsästää. Nyt on eri kuvio: perinteisellä eliitillä ei ole pääsyä tähän piiriin, siinä on ihan uudenlaisia toimijoita. Tästä voi nyt perustellusti olla kahta mieltä, ja tavallaan nämä näkökulmat mahtuvat myös samaan kuvaan.
1.1 vanha, keski-ikäinen äijäporukka vuorineuvoksista ay-pamppuihin on ihmeissään asemansa horjumisesta, kun pääministeri ei näe heitä yhteiskunnallisina majakoina, vaan pikemminkin erilaiset, tyypillisesti nuoret ja naispuoliset, some-influensserit.
1.2 mitä kertoo pääministerin yhteiskunnallisesta ajattelusta, jos tämä hännystelee seiska-julkkiksia ja sisällöttömiä someposeeraajia.

2. On tavattoman naivia sanoa Marinin tapaan, että ei olisi osannut kuvitellakaan, että yksityisisää bileissä, joissa oli paljon hänelle ennestään tuntematonta jengiä, kuvatut pätkät vuotavat julkisuuteen. Tästä voi sitten oman fiiliksen mukaan vetää erilaista kaltevan pinnan argumenttia pääministerin arvostelukyvystä ja sen aiheuttamasta vaarasta isänmaalle.

3. Suomalainen media ja julkinen keskustelu on aivan avutonta tökerön informaatiovaikuttamisen edessä. Ilmeisesti siis jotkut Trump-QAnon-linjan äärioikeistosalaliittosekopäät levittivät fantasioitaan siitä, että videoilla näkyy kokaiiniviivoja ja pääministeri on mitä todennäköisimmin ollut huumebileissä, ehkä käyttänyt itsekin. Ylilaudalla päätettiin alkaa levittää näitä sekoiluja (esim. päätettiin saada "jauhojengi" trendaamaan somessa, ja toki sitten esim. M. Turkkila tägäsi näin varmaan kaikki postauksensa eilen :roll: ). Nopeasti tämä sekoilu sitten nousikin verkon syvästä päädystä iltapäivälehtiin, vakavaan valtakunnalliseen mediaan, ulkomaisiin tiedotusvälineisiin ja persujen pj:n vaatimukseen pääministerin huumetestistä. Kun tämä journalistinen alennustila sitten alkoi paljastua, sen sijaan, että urpoiluun syyllistynyt media olisi ollut edes vähän itsekriittinen, Iltalehti aloitti absurdiudessaan ennennäkemättömän kampanjan, jossa anonyymit äänispektriasiantuntjat ja Janne Saarikivi lausuivat, että kyllä se videolla kuuluva sana tosiaan on "jauhojengi". Ja Iltalehden palkittu tutkiva journalisti lisäsi, että vaikka ei olisikaan sanottu jauhojengi, niin videolla näkyvän porukan olemus ja vain vähäinen määrä pulloja perustelevat pääministerin ja muiden videolla näkyvien leimaamisen huumehörhöiksi. Aivan tolkutonta urpoilua. Aamun Hesarissakin vielä oli sivukaupalla artikkeleita huumeteemasta. Putin nauraa partaansa. Vakavan median tehtävä olisi pikemminkin vähän painaa jarrua nettiviuhtomisen edessä ja tarkistaa faktoja, ei lähteä trollien juoksupojaksi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^Niin, missä on savuava ase?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21509
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^

Vallan verkostojen ravistelua kannattaa tosiaan miettiä. Mitä annettavaa näillä influenssereilla on Suomen kansalle? Vai ovatko nämä influensserit vain tulevaa poliittista rälssiä, jotka ammattitaidottomina hyvinä kaverin tuttuina hoidetaan hillotolpille? Mitä me kansalaiset saamme näistä ravistelluista vallan verkostoista? Mätiä pudokkaita?

En ihan hahmottanut mitä nyt haet tuolla jauhojengilla? Eikös tuo lause kuulunut siinä videossa ja sitten jotkut ryhtyivät väittämään, ettei kuulu? Joku sitten teki spektrianalyysin, jolla homma selvisi. Spektrianalyysin voi kuka tahansa toistaa, se ei ole mielipidekysymys. Tällä hetkellä vaaka on kallistuneena jauhojengin suuntaan. Merkitys jääköön äänestäjien arvioitavaksi,

Keskikäiset ja äijät varmasti ihmettelevät. Demareiden kannattajista 50% on miehiä ja suurin osa kannattajista on keskiikäisiä ja vanhempia. "SDP:tä kannattaa 50-79-vuotiaista 27,5 prosenttia, mutta 18-34-vuotiaista 10,9 prosenttia." https://www.verkkouutiset.fi/a/yle-sdpl ... /#0073d458 Jos nuoret tykkää jauhobileistä ja vanhemmat ei, niin keväällähän se nähdään sähkölaskujen jälkeen olisiko demarien äänestäjien mielestä Sannan pitänyt olla keskeytettyjen lomien aikana Uniperia hoitamassa vai ei.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25841
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 19.08.2022 9:19 ^Niin, missä on savuava ase?
Tutkin FBI:nkin käyttämällä kuva-analyysisoftalla videon ja olen päätynyt siihen, että se, mitä ensin luultiin jauhoviivoiksi ja sitten kännykäksi, on itse asiassa ase, jolla Palme murhattiin!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25841
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Marin ei ollut lomalla jauhogaten aikaan

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009014278.html
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mä haluaisin nähdä vielä sellaisen lehtijutun, jossa sosiaalipsykologi on piirtänyt sellaisen himmelin, jossa kuvataan ketkä kaikki kuuluvat jauhojengiin. Se olis täynnä erilaisia yhteysviivoja ja osajengejä sekä tietenkin psykologisia syväanalyysejä eri hahmoista ja heidän taustoistaan. Lopuksi joku oikeuspsykologi voisi puristaa kaiken pohjalta loppupäätelmän, onko Sanna Ensimmäinen oikeustoimikelpoinen, onko hän varttihullu narkomaani vai sittenkin pelkkä bilehile jonka työ on pääministeriyys.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21509
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

On tässä keississä sentään kultainen reunus. Mitään turvallisuusuhkaa ei ollut olemassa. Jos Sannan kalsarit olisi myrkytetty jauhobileissä, niin Suomi ei olisi menettänyt rahtuakaan toimintakyvystään.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21509
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 19.08.2022 9:59 ... onko Sanna Ensimmäinen oikeustoimikelpoinen, onko hän varttihullu narkomaani vai sittenkin pelkkä bilehile jonka työ on pääministeriyys.
Tuossahan se ongelma demarilla piilee. Luullaan, että pääministerinäkin ollaan vaan töissä täällä ja vapaa-ajalla ollaan kuin ellun kanat. TES kato kieltää työnantajaa häiritsemästä vapaa-ajalla.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16753
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 19.08.2022 9:51 Marin ei ollut lomalla jauhogaten aikaan

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009014278.html
Mehän ei varsinaisesti tiedetä Marinin humalatilan astetta (työpäivinä hillitty alkoholinkäyttö iltatilaisuudessa ei liene ennenkuulumatonta edes kosteiden vuosien jälkeisessä maailmassa), ja muutenkin haluaisin pidättäytyä kovin moralistisesta tulokulmasta, mutta vähän mietin, pitäisikö tämä kuitenkin nostaa neljänneksi merkittäväksi näkökulmaksi. Esim. muodossa

4. Ihan moralisoimatta voi todeta jonkinlaisena arvolatautumattomana faktana, että pääministeri valitsee itse aktiviteetit, joita haluaa vapaa-ajallaan tehdä - ja Marin valitsee viiteryhmäänsä verrattuna silmiinpistävän usein riehakkaan bilettämisen.

Jos on jotain näyttöä, että tämä valinta vaikuttaa jotenkin hänen tai valtioneuvoston työkykyyn, tämä varmaan ansaitsisi olla oma kohtansa. Muuten mennee kohdan 1 puitteisiin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25841
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Yleensä luotettavana lähteenä pidetyn Seiskan mukaan oli pönttö himmeänä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16753
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ai se olinkin vain minä, joka ei tiennyt kännin tasoa. Mun täytyy alkaa myös lukea noita paremmin perillä olevia lähteitä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."