Et säkään mielestäni vastannut mun kysymykseen
Vagabondo kirjoitti:Jos haluat pitää kannastasi kiinni, niin mielestäni olisi kohtuullista perustella millä logiikalla käytetystä autosta saisi autoverottomassa Suomessa merkittävästi enemmän kuin käytetystä autosta saa muissa autoverottomissa maissa?
Mitä tulee Saksaan, niin totta kai auton OSTOhinta on pienempi, mutta en ole ollenkaan vakuuttunut, että auton pitäminen olisi sen halvempaa. Tässäkin on varmasti automerkki ja -malli kohtaisia eroja. Käsittääkseni kun vallankin koulutetuilla Saksalaisilla on selvästi Suomalaisia kolleekoita parempi ostovoima, niin luulisin, että niillä on paremmin varaa pitää isoja autojaan, vaikka se tulisi yhtä kalliiksi tai aavistuksen kalliimmaksi kuin Suomessa.
No onko Saksassa kalliimpaa ostaa auto kuin Suomessa? Jos sulla siis on vanha auto vaihtarina?
Ehdit näköjään heittää tarkentavan kysymyksen väliin. Mä luulen, että väliraha on suunnilleen sama. En oo kyllä ostanut uutta autoa kummassakaan maassa, vaan perustan arvioni uusien ja käytettyjen autojen myyntihintoihin.
EDIT: Oletan myös, että auto vaihtoon tarvittava käsiraha pysyisi Suomessakin suunnilleen samana, on meillä autovero tai sitten ei. Ilman autoveroa tulee vaan käyttömaksut päälle ja ajetaan hieman uudemmalla autokannalla. Jos nykyisellään ei oikeasti ole varaa ajaa kuin tonnin pommilla, niin ilman autoveroa ei ole varaa ajaa ollenkaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.