Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16793
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 15.10.2019 8:44 "Aloite tuli henkilökunnalta." Kai se talousjohtaja on myös henkilökuntaa.
No tuo kyllä osui minunkin silmääni, ja varmaan olet oikeassa siinä, että säästöelementtikin on sillä puolella mielessä. Mutta HYY:n päättävät elimet ovat epäilemättä sekä vaatineet henkilöstöltä ilmastotoimia että hyväksyneet aloitteen riemastuneena. Lisäksi on kai ollut HYY:n suunnalta vaatimuksia tarjota tasokkaampia kasvisruokia, jolloin säästön lisäksi voi kyse olla resurssien käytön uusjaosta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25916
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 15.10.2019 8:47
urpiainen kirjoitti: 15.10.2019 8:40 Ylioppilaissa on isänmaan toivo.
Noissa pikku puuhastelijoissa? Yksi Nesteen dippainssi pesee ilmastotyössä 100 tofuhumanistia.
Laitetaan muutama nolla lisää. Insinööri korjaa sen minkä on rikkonutkin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16793
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 15.10.2019 8:47
urpiainen kirjoitti: 15.10.2019 8:40 Ylioppilaissa on isänmaan toivo.
Noissa pikku puuhastelijoissa? Yksi Nesteen dippainssi pesee ilmastotyössä 100 tofuhumanistia.
Puhuin yleisesti nykypäivän ylioppilaista. Kaikki kirjoittamani koskee kokemukseni mukaan oikeastaan yhtä voimakkaasti Aalto-yliopiston ylioppilaskuntaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23569
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Nautakarjan vaihtaminen vaikka kanoihin säästäisi kaikessa ihan penteleesti.

Vettä, peltotilaa, lämmitettävää kasvatustilaa, yms. Eikä kanat taida piereskellä metaania.

Olen kadottanut innostuksen naudan makuun.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16793
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti: 15.10.2019 8:53 Olen kadottanut innostuksen naudan makuun.
Tää kyllä kieltämättä helpottaa ilmastotietoisuuden nousua. Jotenkin pidän nautaa aika tylsänä ruokana tällä hetkellä, ja suosin muita lihoja. Toisaalta, IMF jo ratkaisi ilmastonmuutosongelman: https://www.talouselama.fi/uutiset/imf- ... 2449fb5615
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 15.10.2019 8:58
Bluntly kirjoitti: 15.10.2019 8:53 Olen kadottanut innostuksen naudan makuun.
Tää kyllä kieltämättä helpottaa ilmastotietoisuuden nousua. Jotenkin pidän nautaa aika tylsänä ruokana tällä hetkellä, ja suosin muita lihoja. Toisaalta, IMF jo ratkaisi ilmastonmuutosongelman: https://www.talouselama.fi/uutiset/imf- ... 2449fb5615
Niin kauan kun Kiina, USA ja Intia eivät tee mitään ei kenenkään muun tekemisillä ole mitään väliä. IMF:n ehdotus olisi oikein hyvä, jos se oikeasti implementoitaisiin globaalisti. Todellisuus on kuitenkin se, että Kiina, USA ja Intia eivät tee mitään, EU puuhastelee vähän ja sitten pari partiopoikaa kuten Suomi ampuu omaan nilkkaan 0,001% päästövähennyksillä samalla kun Kiina kasvattaa kuukaudessa päästöjä enemmän kuin Suomesta tulee vuodessa.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21556
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 15.10.2019 8:51
sivustahuutaja kirjoitti: 15.10.2019 8:47
urpiainen kirjoitti: 15.10.2019 8:40 Ylioppilaissa on isänmaan toivo.
Noissa pikku puuhastelijoissa? Yksi Nesteen dippainssi pesee ilmastotyössä 100 tofuhumanistia.
Puhuin yleisesti nykypäivän ylioppilaista. Kaikki kirjoittamani koskee kokemukseni mukaan oikeastaan yhtä voimakkaasti Aalto-yliopiston ylioppilaskuntaa.
Ehkä ne teekkarit nykyään on erityisherkkiä ja pelkäävät gluteiinia. Jotenkin vaan epäilen tuota. Eiköhän teekkarit syö nautaa ja mitä sattuu nälkäänsä. Siinä sitten sivussa duunaavat resurssitehokkaampia vehkeitä ja prosesseja.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21556
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Bluntly kirjoitti: 15.10.2019 8:53 Nautakarjan vaihtaminen vaikka kanoihin säästäisi kaikessa ihan penteleesti.

Vettä, peltotilaa, lämmitettävää kasvatustilaa, yms. Eikä kanat taida piereskellä metaania.

Olen kadottanut innostuksen naudan makuun.
Kanaburger. Nam-nam-not.

Ihan naurettavaa vainota nautaa. Jengihan vetää nykyään enemmän sikaa ja kanaa.

Kuva
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23569
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

sivustahuutaja kirjoitti: 15.10.2019 9:39Ihan naurettavaa vainota nautaa. Jengihan vetää nykyään enemmän sikaa ja kanaa.
Niin vetää, [MUTU]mutta edelleen naudan kasvatuksen haittavaikutukset on suuremmat kuin siipikarjan tai röhkijöiden kasvatuksen haitat yhteensä[/MUTU].
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16793
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 15.10.2019 9:37 Jotenkin vaan epäilen tuota. Eiköhän teekkarit syö nautaa ja mitä sattuu nälkäänsä.
Aalto-yliopiston ylioppilaskunnan virallinen linjaus on tämä: "Ruoantuotanto on merkittävä ympäristökuormituksen aiheuttaja, ja ympäristöystävällisempiä ruokavalintoja on tehtävä niin yliopistoyhteisössä kuin laajemminkin yhteiskunnassa. Valinnoissa on ensisijaisesti suosittava kasvispainotteisuutta, lähituotantoa sekä sesonginmukaisuutta. Opiskelijaruokatarjonta on eettisesti ja ekologisesti kestävällä pohjalla ja huomioi laajasti erilaiset ruokavaliot." Tämän linjauksensa varassa AYY on esittänyt täsmälleen samansuuntaisia pyrkeitä kuin mitä HYY nyt toteuttaa. Yksittäinen teekkari voi toki ajatella toisin, aivan kuten yksittäinen yliopistolainenkin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Olen syönyt aika hyviä kanaburgereita. Koetin oikein laskea montako kertaa olen syönyt viimeiseen kuukauteen nautaa. Ei tullut kertaakaan mieleen. Kalkkunaa muutaman kerran, possua, kanaa, kalaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16793
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä söisin kernaasti nykyistäkin enemmän lammasta. Kuinka suuri ilmastosynti se on? Naudan veroinen?

Edit. Pahalta näyttää: https://wwf.fi/lihaopas/ Onneksi mä suosin luomua ja luonnonlaidunta. :paavi:
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25916
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mun ongelmani tässä on se, että ilmastonmuutos ratkaistaan tai ei ratkaista Kiinan ja Intian hiilenpoltossa. Kaikki muu on aivan piiperrystä. Sen takia täysin merkityksetön signalointi harmittaa.

bubling under: https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006271167.html
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23569
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Oma uskoni on, että peli on jo menetetty. Itseään ruokkiva sykli on niin vahvassa kasvussa ettei sitä voi pysäyttää millään.

On vain sopeuduttava ja ihmiskunnan kuoltava hiukan myöhemmin.

100 000 vuotta ja kaikki on aivan toisin kuin nyt.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25916
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 15.10.2019 10:09 Oma uskoni on, että peli on jo menetetty. Itseään ruokkiva sykli on niin vahvassa kasvussa ettei sitä voi pysäyttää millään.

On vain sopeuduttava ja ihmiskunnan kuoltava hiukan myöhemmin.

100 000 vuotta ja kaikki on aivan toisin kuin nyt.
Ei tässä ihmiskunta mihinkään kuole. Mikä saa sut tuollaista ajattelemaan?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 15.10.2019 10:23
Bluntly kirjoitti: 15.10.2019 10:09 Oma uskoni on, että peli on jo menetetty. Itseään ruokkiva sykli on niin vahvassa kasvussa ettei sitä voi pysäyttää millään.

On vain sopeuduttava ja ihmiskunnan kuoltava hiukan myöhemmin.

100 000 vuotta ja kaikki on aivan toisin kuin nyt.
Ei tässä ihmiskunta mihinkään kuole. Mikä saa sut tuollaista ajattelemaan?
On vahva palstaperinne toivoa ihmiskunnan kuolemaa. Sen taudin kuulemma parantaa ainoastaan pimpsan saanti.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23569
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti: 15.10.2019 10:23Ei tässä ihmiskunta mihinkään kuole. Mikä saa sut tuollaista ajattelemaan?
Ihmiskunnan kuolema on 130% varma juttu, aikataulu on vain kysymys.

Pikku flunssavirus mutatoituu ultratarttuvaksi aivoherppekseksi, supertulivuori poksahtaa, ydinohjuksen ohjauspiiri saa oikosulun, homo sapiensista kehittyy homo superior ja pistää idiootit nurin, meteoriitti osuu, skynet.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25916
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 15.10.2019 10:30
James Potkukelkka kirjoitti: 15.10.2019 10:23Ei tässä ihmiskunta mihinkään kuole. Mikä saa sut tuollaista ajattelemaan?
Ihmiskunnan kuolema on 130% varma juttu, aikataulu on vain kysymys.

Pikku flunssavirus mutatoituu ultratarttuvaksi aivoherppekseksi, supertulivuori poksahtaa, ydinohjuksen ohjauspiiri saa oikosulun, homo sapiensista kehittyy homo superior ja pistää idiootit nurin, meteoriitti osuu, skynet.
Toki, jos ajatellaan riittävän pitkällä aikavälillä, ihmiskunta nykymuodossa kuolee aivan tähtitieteestä johtuvista syistä. Luulin kuitenkin, että nyt puhuttiin ilmastonmuutoksesta. Pitkä aikaväli tarkoittaa tässä useita kertaluokkia pidempää aikaa kuin kuluu esim. auringon muuttumiseksi punaiseksi jättiläiseksi.

https://en.wikipedia.org/wiki/Heat_deat ... e_universe

Lämpökuolemaa lähestyvässä universumissakin jonkinlainen tietoisuus voi olla mahdollinen, mutta ei ihmiskunnan säilyminen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23569
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ilmastonmuutos ei tapa ihmiskuntaa, ehkä 10% säilyy. Nykyisinhän esimerkiksi Suomessa vain tilanne paranee. Tarvitaan vain perkeleesti rautaa rajalle pitämään ilmastopakolaiset poissa.

Onhan ihmiskunta selvinnyt jääkaudestakin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25916
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 15.10.2019 10:41 Ilmastonmuutos ei tapa ihmiskuntaa.
---
Onhan ihmiskunta selvinnyt jääkaudestakin.
Joo
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

James Potkukelkka kirjoitti: 15.10.2019 10:48
Bluntly kirjoitti: 15.10.2019 10:41 Ilmastonmuutos ei tapa ihmiskuntaa.
---
Onhan ihmiskunta selvinnyt jääkaudestakin.
Joo
Mikä nyt on oikea tilasto mitä tapahtuu, jos ihminen nyt vähentää päästöjä sovitusti? Onko ilmasto kuitenkin huonompi 100 vuoden päästä vai parempi ja lämpötila?
Tästä en nyt taas ole puhuttu.

LOKApoika
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25916
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Stadinarska kirjoitti: 15.10.2019 11:07
James Potkukelkka kirjoitti: 15.10.2019 10:48
Bluntly kirjoitti: 15.10.2019 10:41 Ilmastonmuutos ei tapa ihmiskuntaa.
---
Onhan ihmiskunta selvinnyt jääkaudestakin.
Joo
Mikä nyt on oikea tilasto mitä tapahtuu, jos ihminen nyt vähentää päästöjä sovitusti? Onko ilmasto kuitenkin huonompi 100 vuoden päästä vai parempi ja lämpötila?
Tästä en nyt taas ole puhuttu.

LOKApoika
Tavoitteenahan on pysäyttää lämpeneminen 1.5 asteeseen. Merenpinnan nousu mun käsittääkseni jatkuu vielä pitkään senkin jälkeen (vaikka ilmaston läpeneminen olisi pysähtynyt), koska meri lämpenee niin paljon ilmastoa hitaammin. Lämpölaajeneminen johtaa merenpinnan nousuun, vaikka ilmasto ei enää lämpenisikään.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23569
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Luulen että Ördäkani laskee lyhyen ajan alue- ja sisäpoliittiset edut suuremmiksi kuin pienen talouspainostuksen, joka mahdollistaa ulkovaltojen syyttämisen Turkin talousvaikeuksista. Kokemus kuitenkin osoittaa, että salonkikelpoiseksi kauppakumppaniksi palaa aika äkkiä.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23569
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Diktaattorien ykkössääntö on kiinnittää omien kansalaisten huomio pois omasta maasta jos siellä on ongelmia ja hyökkiä johonkin naapuriin. Tosin tämä voi kääntyä itseä vastaan jos oma kansa kärsii enemmän kuin iskulausejulisteet pystyy peittämään.

Ördeganlandian talous on kuitenkin aika heikoilla jo ennestään.

Tokihan jos ei ole rahaa kepappiin niin voi syyttää ulkomaita kuinka ne potkii päähän, mutta kuinka pitkään se menee läpi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.