Kodin remonttiketju

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
milli

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja milli »

Saivat parvekeremontin siihen pisteeseen, että kohta pääsen sisustelemaan ja rakentamaan parvekkeelle kalusteita. Laittavat vielä jossain vaiheessa parvekelasit, mutta voihan sitä silti vähän mittailla ja touhuilla.

Ajattelin rakentaa puisen lattian ja toiseen päätyyn koko päädyin pituisen penkin, jonka tuleen peittämään lukuisilla tyynyillä ja patjalla. Värimaailma olisi (linkin väristä) puuta, beigea, luonnonvalkoista ja turkoosia. Yritit ja kukat tuovat sitten lisää väriä. Parvekkeelle täytyy nikkaroida myös jonkinsortin yrttikaappi, tms jonne voin laittaa istuttamani yrtit.

Huomasin surffaillessani t.i.l.a:ssa tehdyn melkeinpä identtisen parvekerempan, http://www.mtv3.fi/koti2006/tila2006/mu ... tml?524271
Mietin vain, että olenkohan nähnyt tuon jakson, kun mielessäni olin suunnitellut niin samanlaisen parvekkeen itselleni.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23568
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Alkaa ketuttamaan olohuoneen verhoratkaisun arpominen. Koteloidut rullaverhot olisi parhaat, mutta sitten joutuisi pikkuikkunoille tekemään omat ratkaisut. Taidan luopua ajatuksesta isoista monikerroksisista kukkalaudoista ja kasata erilliset pöydät ja vain tilata Moltonia Thomannilta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Bliss

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Kolmen kuukauden mietiskely/toteutus eteisessä alkaa olla ohi (laiskuus iski, myönnetään...)
Ennen- ja jälkeen-kuvat galleriassa.
Stinky

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Stinky »

^Siitä tuli hieno!

Paras mies hommaan, on nainen. Eli vessan kaapit irrotettu, tapetinjämät kaappien takaa riivitty hullunkiilto silmissä irti, nyt odotellaan sitä kidesoodaa (Kiitos masa vinkistä). Kun pesu suoritettu ja seinät kuivuneet, alkaa operaatio maalaus.
Quinevere

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Quinevere »

Kohta pukkaisi niinkuin remonttia. Haluttaisiin varmaan tehdä yläkertaan kylppäri vessan oheen. Vesieristeiden pitävyys vähän mietityttää, ettei tulisi mitään isompaa katastrofia, mutta kai sen eristyksen saa tehtyä kunnolla ilmankin mitään hirveetä ruotsinlaivasuihkukoppia? Mitä mahtaa maksaa sellainen 8 m2 kylppäri? Jos itse tekee, eli lähinnä ainekset? Saa postata hienoja ja tietysti kohtuuhintaisia laatta- ja kalusteideoita myös!

Lisäksi pitäisi keksiä jotain järkevää öljylämmityksen korviketta. Maalämpö olisi varmaan paras, mutta tulisi aika kalliiksi, mutta mites ne ilmalämpöpumppuhärpäkkeet? Ja kevyt takka, kovin painavaa ei varmaan voi tuohon taloon tehdä.

Lisäksi yläkerran kaksi makkaria tarvitsisivat uudet lattiat, ellei sitten muovimaton alta paljastu kunnostuskelpoista lautalattiaa. Keittiötä ei onneksi tarvitse uudistaa, se on muutaman vuoden vanha vasta ja erittäin hyvällä maulla tuolloin tehty.
Quinevere

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Quinevere »

McJanne kirjoitti:
Quinevere kirjoitti:Mitä mahtaa maksaa sellainen 8 m2 kylppäri? Jos itse tekee, eli lähinnä ainekset?
4000€
Aika hienoa, jos ei tosiaan tuota enempää tulisi maksamaan.
Ilmalämpöpumppu on hyvä, mutta ei mitenkään toimi ainoana lämmitysmuotona.

Öljykattilan tilalle sellainen, joka polttaa esim puuta ja öljyä.
Olisko tosiaan parempi vaihtoehto kuin sähkö + sellainen iso ilmalämpöhärpäke, jonka yhdistäisi vanhaan vesikiertotsydeemiin? Se vanha öljykattila on tosiaan wanha kuin taiwas, jostain 70-luvulta muistaakseni. Kuoloo varmaan kohta joka tapauksessa.
Takalle voi tehdä omat perustukset, tosin joku "koristetakka" ála Tulikivi ei sinänsä paina kun sata tai toinen kiloa. Hyödyllisempää olisi tehdä kunnon takka ja sille perustukset.
Tarvii miettiä. Se takka tulisi keskikerrokseen, jolloin uusien perustusten tekeminen läpi kellarikerroksen kuulostaa melko hankalalta.
Eli teet uudet lattiat vanhan päälle sikäli kuin esim äänieristys on riittävä. Jos ei ole, lisäät askeläänieristyslevyn ja teet uuden lattian, parketista tottakai.
Joo, tarvii miettiä. Lautalattia olisi kyllä aika hieno, parketti toinen vaihtoehto. Ymmärsinkö oikein, että sen uuden voi joka tapauksessa lätkäistä vanhan muovimaton päälle?

Kiitos muuten vinkeistä! :) Saa tosin nähdä sitten missä tahdissa sitä ylipäätään rahaa ja energiaa tulee riittämään remontointipuuhiin.
bliss

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja bliss »

Mun keittiössä on muinaisjäänne - kiinteät komerot 50-luvulta. Vuosien mittaan niitä on kohdeltu huonosti, maalattu tahmeaksi jääneellä (!!!) maalilla ja vaikka mitä. Maalikerroksiakin oli ainakin kymmenen. Bonuksena naarmuja, kolhuja, teipin liimajälkiä ja...
Oikaisin laiskana vähän ja tein kaapinovista nätit tapetilla (hiominen ja maalaaminen, ei kiitos tähän kohtaan). Vaihdoin myös vetimet (markettikamaa, tää on vuokra-asunto).

Hiukan keskeneräinen:
Kuva

Palstan ammattimiehet varmaan löytävät tuosta tuhannen virhettä jo kertavilkaisulla, mutta mikä tahansa on parempi kun se vanha versio. :)
SikaMika

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

bliss kirjoitti:
Palstan ammattimiehet varmaan löytävät tuosta tuhannen virhettä jo kertavilkaisulla
Jep. Löysin seuraavat virheet:

- olet unohtanut päällystää vasemman alakaapin oven. Lähes huomaamaton feelu, mutta sen huomaa katsoessa tarkasti oikeassa valossa.
- kuosi ei ole Marimekkoa. Paha trendimoka.
- hiukset on huonosti eikä kellokaan näy kuin puoliksi. Se on lisäksi kaksi minuuttia jäljessä.
bliss

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja bliss »

SikaMika kirjoitti: Jep. Löysin seuraavat virheet:
Menes nyt viisastelemasta siitä.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11451
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Tollaset vanhat ruokakomerot on jotenki ihkuja. Mun edellisessä kämpässä oli sellainen, joskin mulla siellä asui pyykkikone, se kun ei mahtunut kylppäriin :]
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14949
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

bliss kirjoitti:Palstan ammattimiehet varmaan löytävät tuosta tuhannen virhettä jo kertavilkaisulla...
Kiitos vaan kehuista. Ymmärrän mainiosti, ettet halunnut tehdä minua vaivaantuneeksi mainitsemalla erikseen nikkini.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Paljonko suunnilleen-suunnilleen voi odottaa tulevan purkujätettä per 100m2 seuraavilla spekseillä?

- lattiasta puretaan muovimatto + lastulevy + kunnosta riippuen myös vanha lankkulattia,
- katosta pois kevyellä metallirakenteella kiinnitetyt, koko katon peittävät akustiset paneelit (paneelit ohuita mutta metallirakenne jättää n. 30 cm tilan paneelien ja katon väliin)
- kevytrakenteista seinää pois 15 m ja kantavaa puolimetristä kiviseinää 4 m, korkeus 3,5 m
- pieni kph pintamateriaaleineen ja vesikalusteineen pois

Jos joku pystyy jopa arvioimaan suuntaa-antavan kustannuksen purkutyölle ja jätteen kuljetukselle/käsittelylle, oon super-duper-iloinen!
masa

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja masa »

EveryWoman kirjoitti: Jos joku pystyy jopa arvioimaan suuntaa-antavan kustannuksen purkutyölle ja jätteen kuljetukselle/käsittelylle, oon super-duper-iloinen!

http://www.dooxe.fi/
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

^Kiitti, bookmarkkasin! Mut onkohan tarjouksia kohteliasta kysyä ennen kuin on varmaa, että työ todella tullaan teettämään? (Mä lasken vasta ihan alustavia kuluja eräälle suunnnitelmalle.)
masa

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja masa »

EveryWoman kirjoitti:^Kiitti, bookmarkkasin! Mut onkohan tarjouksia kohteliasta kysyä ennen kuin on varmaa, että työ todella tullaan teettämään? (Mä lasken vasta ihan alustavia kuluja eräälle suunnnitelmalle.)
Johan nyt toki. Muista että sinä olet palkanmaksaja ja ne veteliä, vastuuntunnottomia kusettajia.

Pilko koko roska urakoiksi, kuten tuossa yllä jo teitkin. Se joka haluaa tulla katsomaan, on tosissaan. Muut, no..
So Hard

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

EveryWoman kirjoitti:pois kantavaa puolimetristä kiviseinää 4 m
Onko sulla jonkun ammattilaisen (valaistunut) mielipide siitä, että tuo on ylipäänsä mahdollista?
SikaMika

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

So Hard kirjoitti:
Onko sulla jonkun ammattilaisen (valaistunut) mielipide siitä, että tuo on ylipäänsä mahdollista?
Eiköhän tämän voi huutoäänestyksellä selvityttää samalla puolueettomalla raadilla, joka äänesti EW:n tukihuijauksen puolesta. Joka siis ei ollut huijaus, vaan maksimaalinen sykkäys kohti koko universumin hyvinvointia.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

So Hard kirjoitti:Onko sulla jonkun ammattilaisen (valaistunut) mielipide siitä, että tuo on ylipäänsä mahdollista?
Usein se on mahdollista tavalla tai toisella (tai siis mitä tuo sun kysymys tarkemmin ottaen koskee?). Tavat riippuvat tilanteesta. Jonkinlaisia rakenteen kokoon nähden pieniä aukkoja voi tavallisesti tehdä siten että kantavuus säilyy - isomman aukon tai koko seinän poiston yhteydessä puolestaan täytyy hoitaa tilalle jokin korvaava rakenne.

Ja toki on sekä käytännön kokemusta että asiantuntijoilta kyselty. Käytännössä yleistä sääntöä ei ole, vaan tämmöiset ovat tapauskohtaisia juttuja.
SikaMika

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

EveryWoman kirjoitti:
Ja toki on sekä käytännön kokemusta että asiantuntijoilta kyselty. Käytännössä yleistä sääntöä ei ole, vaan tämmöiset ovat tapauskohtaisia juttuja.
Mitä mä sanoin?! Tämä menee samalla kaavalla kuin se tukihuijaus.
So Hard

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

EveryWoman kirjoitti:Ja toki on sekä käytännön kokemusta että asiantuntijoilta kyselty. Käytännössä yleistä sääntöä ei ole, vaan tämmöiset ovat tapauskohtaisia juttuja.
Kyllä mä ottaisin ihan tapauskohtaiset lujuuslaskelmat peliin ennen kuin alan kantavia rakenteita purkamaan. 4 metriä kuulostaa massiiviselta operaatiolta.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Vaola kirjoitti:Nythän kyse oli suuntaa antavien laskelmien tekemisestä, jotka sitten varmaan osaltaan vaikuttavat siihen, tuleeko lupien anomiseen tarvetta..?
Jep.

Kyllä mua näköjään pidetään täällä jonain aivan uskomattomana idaritapauksena. Tai siis jotkut pitävät.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

SikaMika kirjoitti:Mitä mä sanoin?! Tämä menee samalla kaavalla kuin se tukihuijaus.
Niin meneekin, eli siltä kysytään, kuka kajottavasta omaisuudesta vastaa. Kantavan rakenteen tapauksessa siitä vastaavat taloyhtiö ja tässä erityistapauksessa myös Helsingin kaupunki. Molemmilta on tarkoitus kysyä, jos toimeen päätetään ryhtyä. Sosiaalitukeen käytettävistä rahoista puolestaan vastaavat veronmaksajat.
Gaia

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Gaia »

Mun remonttini on tältä erää valmis kahta listanpätkää lukuunottamatta.
SikaMika

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

EveryWoman kirjoitti:Sosiaalitukeen käytettävistä rahoista puolestaan vastaavat veronmaksajat.
Joista vastaa sun kaverit?
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

^Mä sanoin sulle jo kerran kysyneeni asiaa useilta täysin tuntemattomilta veronmaksajilta. He kyllä tietävät, miten heidän omasta mielestään heidän verorahojaan saa käyttää.