Kiviäkin kiinnostaa

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
masa

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja masa »

Juttua vastaohjauksesta:

http://www.bajahill.net/mpohjaus.html
sanctus

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Kaksipyöräisistähän mua kiinnostaa ainoastaan polkupyörä, Royal Enfield ja Vespa, eikä mulla ole niistä kuin tuo ensimmäinen. Mutta sen myönnän, että parhaat gorekuvat otetaan törmänneistä moottoripyöräilijöistä. Erityisesti tilanne, jossa kuski ajautuu tietä reunustavaan metalliaitaan nirhautuen kahtia, kolmeen, neljään jne. osaan, ovat erinomaisen tyylikkäitä. Mikäli kuva on vielä mustavalkoinen ja otettu takaapäin, syntyy kuvaan useimmiten hieno syvyysperspektiivi, jossa voidaan nähdä ripottelujäljistä tilanteen eteneminen. Kun kuvaa edelleen käsitellään siten, että jäljelle jääväit vain ääriviivat, saadaan kuvasta esiin sarjakuvamainen teos esim. seinälle maalattavaksi.

Mutta Royal Enfield on kyllä hieno. Ja kuulemma laadultaan ja ajettavuudeltaan aivan paska.
masa

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja masa »

Prätkäilyyn liittyen, komee woblaus :D

BettyB.

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

sanctus kirjoitti:Kaksipyöräisistähän mua kiinnostaa ainoastaan polkupyörä, Royal Enfield ja Vespa, eikä mulla ole niistä kuin tuo ensimmäinen.
Haluuks kyydit? :jouden:
Stinky

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja Stinky »

masa kirjoitti:Prätkäilyyn liittyen, komee woblaus :D
Kamalaa. Nyt tuli paniikki enkä päästä systeriä enää pyörän selkään!
NuoriDaavid

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Hermo ei enää kestänyt. Kävin vuokraamassa Kawasaki ER-6N:n vuorokaudeksi. Aivan uusi, 90e ja mukaan tuli kypärä, hanskat, takki ja kengät. Olin kyllä varsin paska jäykkänä, kun kurvasin liikkeen pihasta kehä III:llle iltapäiväruuhkaan. Nyt kun pahin jännitys on hellittänyt, niin hauskaa on.

Vaimo ilmoitti, että ei puhu mitään niin kauan, kuin taloudessa on mpyörä.
Bliss

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja Bliss »

NuoriDaavid kirjoitti: Vaimo ilmoitti, että ei puhu mitään niin kauan, kuin taloudessa on mpyörä.
Nythän sä voit sitten tunnustaa sille kitinöintisikin :D
masa

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti: Vaimo ilmoitti, että ei puhu mitään niin kauan, kuin taloudessa on mpyörä.
LOL!

Kaveriin vaimo kans koetteli kepillä jäätä joskus taannoin, kun kaveri ilmoitti lähtevänsä poikien kanssa mökille. Se seisoi matkalaukun kanssa oven suussa ja sanoi häipyvänsä, jos kaveri lähtee mökille. Kaveri käveli vaan oman kassinsa kanssa muijan ohitse ovesta ulos ja tuumas et paa ovi kiinni lähtiessäs. Ja kotoahan se löytyi, kun kaveri kotiin palas :wink:

Nyt et saa Dave antaa periksi. Muuten sun hukka perii.
Herra Manala

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

NuoriDaavid kirjoitti:Vaimo ilmoitti, että ei puhu mitään niin kauan, kuin taloudessa on mpyörä.
Sounds like a win-win situation.
masa kirjoitti:Kaveriin vaimo kans koetteli kepillä jäätä joskus taannoin, kun kaveri ilmoitti lähtevänsä poikien kanssa mökille. Se seisoi matkalaukun kanssa oven suussa ja sanoi häipyvänsä, jos kaveri lähtee mökille. Kaveri käveli vaan oman kassinsa kanssa muijan ohitse ovesta ulos ja tuumas et paa ovi kiinni lähtiessäs. Ja kotoahan se löytyi, kun kaveri kotiin palas :wink:
Varmasti joo, muttei ilman mattamustaa salaisuutta, kuten puolta pantua lähikapakkaa. Naisille ei vittuilla.
NuoriDaavid

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti: Nyt et saa Dave antaa periksi. Muuten sun hukka perii.
Vaimo korotti panoksia. Ilmoitti jonkun epämääräisen uhkauksen, mikä tapahtuu, jos hankin pyörän. Ei tarkemmin määritellyt.

Varmaankin bluffia. Kumman kantti pettää... Jännittävää.
Herra Manala

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

NuoriDaavid kirjoitti:Vaimo korotti panoksia. Ilmoitti jonkun epämääräisen uhkauksen, mikä tapahtuu, jos hankin pyörän. Ei tarkemmin määritellyt.

Varmaankin bluffia. Kumman kantti pettää... Jännittävää.
Joo pelaa loppuun asti vaan. Pahinta mitä se voi tehdä, on kieltää Xboxilla pelaamisen jo yhdeksästä alkaen.
masa

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti: Vaimo korotti panoksia. Ilmoitti jonkun epämääräisen uhkauksen, mikä tapahtuu, jos hankin pyörän.
Osta sille kaalimato ja sano et: kulta, helpottaisko toi sun kireyttäs?
elco

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja elco »

Tix kirjoitti: Missäs minä olen kehottanut säätämään tehoista ja kuutioista? Ainoa kommentti oli "edelleen, jos et ole isolla pyörällä ajanut lainkaan, suositan pientä ajo-opetusta alkuun.".
Jaa. Kai se menee sitten omalaatuisen terminologiasi piikkiin: en ole tainnut muualta kuulla, että piikit olisivat isoja pyöriä.

Olen silti sitä mieltä, että tervejärkinen ja vanha (25v+) pärjää millä tahansa laitteella kunhan ottaa aluksi iisisti. Toki riski putoaa ekan 10, 100 ja 1000km aikana merkittävästi.

Mitä vastaohjukseen tulee niin keskustelu on niin hämmentävä, että päätän keskustelun osaltani siihen, että olen todistettavasti käyttänyt sitä menestyksekkäästi, koska en ole ajanut jokaisesta mutkasta ulos.
Bliss

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja Bliss »

NuoriDaavid kirjoitti: Vaimo korotti panoksia. Ilmoitti jonkun epämääräisen uhkauksen, mikä tapahtuu, jos hankin pyörän.
No oot säkin omituisen kalkkunan vaimoksi ottanut. :nuts:
masa

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja masa »

elco kirjoitti:
Mitä vastaohjukseen tulee niin keskustelu on niin hämmentävä, että päätän keskustelun osaltani siihen, että olen todistettavasti käyttänyt sitä menestyksekkäästi, koska en ole ajanut jokaisesta mutkasta ulos.
Eli et ole ikinä kuullutkaan koko asiasta. No ei se mitään. Ei moni muukaan, mutta siksi juuri tuotakin asiaa opetetaan mopokoulussa.
masa

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja masa »

Herra Manala kirjoitti:Naisille ei vittuilla.
No eihän se vittuillutkaan. Se sanoin vaan sivistyneesti et: " jos toi uhkailu ja kiristys ei lopu, saa yhdessäolokin loppua"
elco

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja elco »

masa kirjoitti:
Eli et ole ikinä kuullutkaan koko asiasta. No ei se mitään. Ei moni muukaan, mutta siksi juuri tuotakin asiaa opetetaan mopokoulussa.
Asiaton provokaatio.

Mutta väärin, tietenkin. Kyseessä on niin itsestäänselvä asia, ettei siitä keskustelusta ole hyötyä kuin niille, jotka eivät ole koskaan ajaneet yli viittäkymppiä mutkaan. Olen lipannut kolmasti eikä niistä yhdessäkään ollut syy se, että olisin osaamattomuuttani ohjannut pyörää väärään suuntaan
masa

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja masa »

elco kirjoitti:Kyseessä on niin itsestäänselvä asia, ettei siitä keskustelusta ole hyötyä kuin niille, jotka eivät ole koskaan ajaneet yli viittäkymppiä mutkaan.
No ei todellakaan ole. Tuo temppu opetetaan jo hätäväistönä autokoulussa mopokorttia ajaessa, eikä sitä takuulla osaa kukaan aloitteleva motoristi tai edes kokeneempi motoristi käyttää, jos ei ole koskaan kokeillut miten nopeasti pyörän saa hätätilateessa väistämään vastaohjauksella.

Ehkä et olis liipannut, jos olisit kääntänyt vastaohjauksella, eikä painopistettä muuttamalla? No, turhaa tästä vänkään. Asia kannattaa käydä toteamassa itse radalla tai suoralla tienpätkällä.
elco

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja elco »

masa kirjoitti: Ehkä et olis liipannut, jos olisit kääntänyt vastaohjauksella, eikä painopistettä muuttamalla?
Kiitos, Herra Karpo, mutta ei olisi tainnut auttaa. Ensimmäinen oli etupyörän jarruttaminen alta sateella liinat kiinni laittaneen auton takana hitaasta nopeudesta, toka oli ajo U-käännöksen eteen tehneen auton kylkeen ja kolkki highside radalla. Syyt järjestyksessä: tarkkaavaisuuden puute ja jarrutusvirhe, vihun tappoyritys ja oma ylinopeus, ja kaasukäden kontrollin puute.
NuoriDaavid

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

NuoriDaavid kirjoitti:
masa kirjoitti: Nyt et saa Dave antaa periksi. Muuten sun hukka perii.
Vaimo korotti panoksia. Ilmoitti jonkun epämääräisen uhkauksen, mikä tapahtuu, jos hankin pyörän. Ei tarkemmin määritellyt.

Varmaankin bluffia. Kumman kantti pettää... Jännittävää.
Yön aikana tilanne oli kehittynyt. Kun aamulla pojan kanssa puhuttiin siitä, minkälaisen pyörän aion ostaa, niin vaimo ilmoitti lapsille, että lähdemme 2 viikon USA:n kiertomatkalle kesällä ja syksyllä Pariisiin. Ensi hiihtolomaksi on jo aiemmin Thaimaaseen 2 viikkoa varattuna.

No mikäs siinä. Todennäköisesti asia saadaan tällä hoidettua. Onhan se kiva matkustaa ja hyvä, että vaimo on matkanjärjestäjä. Ei puhu kyllä edelleenkään mitään.
masa

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:Ei puhu kyllä edelleenkään mitään.
Nyt xboxi ja känni päälle! Kyllä luulisi suunkin aukeavan sitten!
masa

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja masa »

elco kirjoitti: etupyörän jarruttaminen alta sateella liinat kiinni laittaneen auton takana hitaasta nopeudesta, toka oli ajo U-käännöksen eteen tehneen auton kylkeen
Juuri tuollaisiin tilanteisiin vastaohajus onkin parhaimmillaan. ...jos vaan väistötilaa ja vauhtia on riittävästi.
Viimeksi muokannut masa, 09.05.2008 8:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Crowbar
Kitinän uhri
Viestit: 933
Liittynyt: 13.02.2007 13:02

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja Crowbar »

sanctus kirjoitti:Kaksipyöräisistähän mua kiinnostaa ainoastaan polkupyörä, Royal Enfield ja Vespa, eikä mulla ole niistä kuin tuo ensimmäinen. Mutta sen myönnän, että parhaat gorekuvat otetaan törmänneistä moottoripyöräilijöistä. Erityisesti tilanne, jossa kuski ajautuu tietä reunustavaan metalliaitaan nirhautuen kahtia, kolmeen, neljään jne. osaan, ovat erinomaisen tyylikkäitä. Mikäli kuva on vielä mustavalkoinen ja otettu takaapäin, syntyy kuvaan useimmiten hieno syvyysperspektiivi, jossa voidaan nähdä ripottelujäljistä tilanteen eteneminen. Kun kuvaa edelleen käsitellään siten, että jäljelle jääväit vain ääriviivat, saadaan kuvasta esiin sarjakuvamainen teos esim. seinälle maalattavaksi.

Mutta Royal Enfield on kyllä hieno. Ja kuulemma laadultaan ja ajettavuudeltaan aivan paska.
Kuulehan nyt kyrvän plötsi. Noi sun jatkuvat säädöt aiheesta kuin aiheesta liittyen siihen, että pitää olla kaikesta... no camoon... sänctys... you know mään... spösil... ceissi... spasiipa mätööm, ich habe eine cleine pommak incteadt.

Ajattelepa että olet palstan ainoa ihmissaasta. Oikeasti roskatuulen kiteyttämä virhe, jonka huono maku döfää kotikatsomoihin saakka.
I was at the hospital laughing at cripples
Then I heard your kid just died
Suddenly, that was funnier than the cripples
So I tracked you down and made fun of you
It was an open casket wake
I spilled my beer in your kid’s coffin
Bliss

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja Bliss »

NuoriDaavid kirjoitti:Thaimaaseen
Haluatko tarkistaa?
masa

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: lähdemme 2 viikon USA:n kiertomatkalle
Tämä matkajuttu on pelkkää valtapeliä
Jenkkeihin mennessä kannattaa ottaa sitten ilo irti, ja vuokrata vaikka BossHoss päiväksi :P