Vaalitulosveikkaus 2011

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja Gat »

aasi kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Aijoo - kuntarakenne saatetaan tällä vaalikaudella saada ehkä järkevämmäksi. Kepu on nyt niin pieni ettei voi enää estää sitä.
Samoin tuli mieleen että maataloustukiin pystytään ehkä nyt koskemaan..
Minä en keksi moraalista perustetta maataloustukiaisiin, mutta koska minä Saan niitä, vastustan noin mautonta toivetta.

Tuskin Persut tukiaisten pienentämiseen suostuvat. Kyseessä on sentään tavallaan Suomen Maaseudun Puolueen jatko.
Dave

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja Dave »

elco kirjoitti:
Dave kirjoitti: Sua ei yhtään huoleta se, että maahan tulee vasemmistoenemmistöinen hallitus?
No niinhän edellinenkin oli. Kokoomus on keskustaoikeistolainen, kepu on keskustavasemmistolainen ja vihreät äärivasemmistolainen puolue.

Kepu ja virheät ovat kuitenkin lähimpänä mädännäisyyttä ja pahuutta, mitä Suomesta ylipäänsä löytyy. Kun ne ja bonuksena RKP saadaan huitvittuun hallituksesta niin kyllähän se on hieno juttu se.
http://www.loitto.com/tilastot/hsvaalikone11/

Katso kolmas kuva ylhäältä laskien. X-akseli kuvaa oikeisto-vasemmisto ulottuvuutta.

Persut ovat vähän kepun vasemmalla puolella. SDP ja Vihreät aika samassa kohtaa (no tarkalleen ottaen vihreät vähän sdp:n vasemmalla puolella).

Eli kyllä tod. näk. uusi hallitus on aiempaa vasemmistolaisempi, koska siitä puuttuu myös rkp, joka on x-akselilla Kepun ja Kokoomuksen välissä.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja elco »

Vastauksena Daven alkuperäiseen kysymykseen niin kyllähän vähän pelottaa SDP/PS/Vas/RKP/KD. Siinä olisi vasemmistolainen hallitus.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21587
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

elco kirjoitti:
Dave kirjoitti: Sua ei yhtään huoleta se, että maahan tulee vasemmistoenemmistöinen hallitus?
No niinhän edellinenkin oli. Kokoomus on keskustaoikeistolainen, kepu on keskustavasemmistolainen ja vihreät äärivasemmistolainen puolue.

Kepu ja virheät ovat kuitenkin lähimpänä mädännäisyyttä ja pahuutta, mitä Suomesta ylipäänsä löytyy. Kun ne ja bonuksena RKP saadaan huitvittuun hallituksesta niin kyllähän se on hieno juttu se.
Komppaan elcoa.

Unelmahallitus suomessa rakentuu näinä aikoina kokoomuksesta ja demareista. Nuo ovat ainoat puolueet, jotka kykenevät edistämään kakun leipomista, sikäli kun siihen hallitus ylipäätään kykenee. Kakun jakamisesta nuokin ovat vähän eri mieltä, mutta leipovat kuitenkin sen kakun ennen riitelemistä. Kaikki muut edustavat enemmän tai vähemmän tyylipuhdasta jakopolitiikkaa.

Kokoomuksen ja persujen konservatiivilaita saattaa muuten hyvinkin löytää toisensa. Reilulla kokopäivätyöllä perheensä elättävä kypäräpappi voi hyvinkin yhdistää ajatusmaailmaa. Persuille saattaa hyvinkin sopia se, että heteroporukalla oman mökin saunassa saunominen on sallittua, kunhan ensin käy reilussa duunissa tienaamassa ne mökin lainan lyhennykset. Uskon enemmän persujen liikahtamiseen oikealle kuin persujen pysymiseen vasemmalla.

Toiveeni hyvälle haltialle:
- kepu hyytyköön ikuisesti
- vihreät ja vasurit marginaaliin
- apupuolueet ennallaan tai pientä kasvua
- protestiäänet persuille + demareiden huonosti pärjäävien äänet
- vihreiden ja vasurien uhan poistuminen ja toisaalta persuihin vastaaminen mahdollistaa hieman konservatiivisemman (vastakohtana radikalismille) politiikan kokkareille ja kokkareista tulee pysyvästi suurin
- demareiden heikkolahjaisten vuotaminen persuihin järkevöittää politiikan paremmin taloutta edistäväksi (mutta edelleen tulonjaosta kinaavaksi)

Se ainoa oikea klassinen liberalismi tietenkin olisi paras vaihtoehto, mutta kyllä arvoiltaan konservatiiviseen kallellaan oleva talousliberalismikin kelpaa. Suomi on nimittäin mielestäni ruohonjuuritasolla jo niin arvolibraali, että pahimman kukkahattu-hössötyksen poisto valtakoneistosta tekee vain hyvää, jos sillä saadaan ostettua talouskasvua.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9559
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Dave kirjoitti:
exPertti kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Kepu on nyt niin pieni ettei voi enää estää sitä.
Tämä oli juuri se kohta mitä en ymmärtänyt tässä vaalituloksessa. Maaseutulaiset protestoivat luultavasti omat kuntansa kadoksiin.
Onko kunnan nimi kovin oleellinen asia? Eikö kunnan tehtävä ole tuottaa niitä palveluita (vastaan itse: on)?
Mä en oikein ymmärrä tätä intoa hirveellä kiireellä yhdistää kuntia, kun sen taloudellisista hyödyistä ei ole näyttöä, eikä esim. VATT:n tutkimus kuntien tehokkuudesta tue sitä kuin pienimpien kuntien kohdalla. Vallankin pääkaupunkiseudun suurien kaupunkien yhdistämisellä on turha kuvitella säästöjä syntyvän.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16821
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Luulen, että vaikka persut olisivat hallituksessa, virkamiehet jyräävät ja persujen vaikutus jää yllättävän (?) vähäiseksi. Oikeastaan pidän ehdottoman keskeisenä vain sitä, että persut *eivät* saa:
- pääministerin postia
- ulkoministeriä
- opetusministeriä
- kulttuuriministeriä
Lisäksi kai olisi suotavaa, että persut eivät saisi puolustusministerin salkkua - tulevalla kaudella on säästettävä, ja jopa puolustusvoimienkin mukaan yksi kohde voisi olla puolustusvoimat, mutta tähän persut eivät ehkä oikein lähtisi. Tosin jos säästöasia päätetään koko hallituksen tasolla, ehkä joku Niinistö voisi nimenomaan puolustusministerinä heilua ilman ihmeempää kamaluutta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
So Hard

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vagabondo kirjoitti:
Dave kirjoitti:
exPertti kirjoitti:
Tämä oli juuri se kohta mitä en ymmärtänyt tässä vaalituloksessa. Maaseutulaiset protestoivat luultavasti omat kuntansa kadoksiin.
Onko kunnan nimi kovin oleellinen asia? Eikö kunnan tehtävä ole tuottaa niitä palveluita (vastaan itse: on)?
Mä en oikein ymmärrä tätä intoa hirveellä kiireellä yhdistää kuntia, kun sen taloudellisista hyödyistä ei ole näyttöä, eikä esim. VATT:n tutkimus kuntien tehokkuudesta tue sitä kuin pienimpien kuntien kohdalla. Vallankin pääkaupunkiseudun suurien kaupunkien yhdistämisellä on turha kuvitella säästöjä syntyvän.
Syy miksi taloudellista hyötyä ei ole syntynyt on Kepulaisten vaatima diili, että yhdistyvissä kunnissa ei saa ketään irtisanoa X vuoteen, oliko se nyt neljä vai viisi vuotta. Eli siellä istuu kaksinkertainen hallinto pyörittämässä persettää ja keksimässä kuluja.

Kunhan nuo määräajat lakkaavat ja mittarit osoittavat punaista, kaikenkarvaisten suojatyöpaikkojen julma leikkaaminen on edessä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16821
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:Mä en oikein ymmärrä tätä intoa hirveellä kiireellä yhdistää kuntia, kun sen taloudellisista hyödyistä ei ole näyttöä, eikä esim. VATT:n tutkimus kuntien tehokkuudesta tue sitä kuin pienimpien kuntien kohdalla. Vallankin pääkaupunkiseudun suurien kaupunkien yhdistämisellä on turha kuvitella säästöjä syntyvän.
Sulla on vanhentuneet lähteet: http://www.vatt.fi/julkaisut/uusimmatJu ... 093_id/882
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Dave

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja Dave »

So Hard kirjoitti:, oliko se nyt neljä vai viisi vuotta.
Viisi.

Mahdotontahan se on saada säästöjä, kun suurin osa menoista on henkilöstökuluja ja ketään ei saa irtisanoa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9559
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

So Hard kirjoitti: Syy miksi taloudellista hyötyä ei ole syntynyt on Kepulaisten vaatima diili, että yhdistyvissä kunnissa ei saa ketään irtisanoa X vuoteen, oliko se nyt neljä vai viisi vuotta. Eli siellä istuu kaksinkertainen hallinto pyörittämässä persettää ja keksimässä kuluja.
Viisi vuotta ja ainakin kouvolassa istuu seitsemänkertainen hallinto, joiden palkkoja piti vielä nostaa, koska kunnan kasvaessa myös johtajan vastuu kasvoi.

Kuitenkin noista vanhemmista liitoksista pitäisi jo olla säästöjä osoitettavissa tai vähintään pitäisi pystyä osoittamaan että isot yksiköt toimivat tehokkaammin kuin keskikokoiset.

Jos terveydenhoidon järjestäminen on tässä se suuri kustannuskysymys, niin miksi sitä ei voisi ottaa kokonaan pois kunnilta ja hoitaa valtiotasoisena organisaationa armeijan tapaan? Eikö se silloin olisi mahdollisimman iso ja tehokas yksikkö sekä eri toiminnot keskittää mahdollisimman tehokkaasti.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Dave

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja Dave »

urpiainen kirjoitti:Luulen, että vaikka persut olisivat hallituksessa, virkamiehet jyräävät ja persujen vaikutus jää yllättävän (?) vähäiseksi. Oikeastaan pidän ehdottoman keskeisenä vain sitä, että persut *eivät* saa:
- pääministerin postia
- ulkoministeriä
- opetusministeriä
- kulttuuriministeriä
Lisäksi kai olisi suotavaa, että persut eivät saisi puolustusministerin salkkua - tulevalla kaudella on säästettävä, ja jopa puolustusvoimienkin mukaan yksi kohde voisi olla puolustusvoimat, mutta tähän persut eivät ehkä oikein lähtisi. Tosin jos säästöasia päätetään koko hallituksen tasolla, ehkä joku Niinistö voisi nimenomaan puolustusministerinä heilua ilman ihmeempää kamaluutta.
Miten olisi maahanmuuttoministeri Jussi Halla-aho :wink:
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9559
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:Mä en oikein ymmärrä tätä intoa hirveellä kiireellä yhdistää kuntia, kun sen taloudellisista hyödyistä ei ole näyttöä, eikä esim. VATT:n tutkimus kuntien tehokkuudesta tue sitä kuin pienimpien kuntien kohdalla. Vallankin pääkaupunkiseudun suurien kaupunkien yhdistämisellä on turha kuvitella säästöjä syntyvän.
Sulla on vanhentuneet lähteet: http://www.vatt.fi/julkaisut/uusimmatJu ... 093_id/882
Kunhan poimin ekan minkä google etsi. Linkkisi abstraktia lainaten:

"Pääkaupunkiseudun suurten kuntien yhdistyminen olisi kaksiportaista mallia suoraviivaisempi ratkaisu, jolla silti voitaisiin kattaa huomattava osa metropolialueesta. Kuntien yhdistymiseen liittyy kuitenkin kustannusten kasvuun liittyviä riskejä. Kaksiportainen hallintomalli sopii parhaiten laajan alueen hallintomalliksi. Mallin keskeisenä puutteena on kuitenkin riski hallinnollisen työn lisääntymisestä ja tehottomasta päätöksenteosta."

Eipä taida tolla tutkimuksella saada minua pks kuntaliitoksen kannattajaksi.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14957
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Dave kirjoitti:Miten olisi maahanmuuttoministeri Jussi Halla-aho :wink:
Näen jo jonkun toimittajan esittämän tämän kysymyksen Astridille.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16821
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Dave kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Luulen, että vaikka persut olisivat hallituksessa, virkamiehet jyräävät ja persujen vaikutus jää yllättävän (?) vähäiseksi. Oikeastaan pidän ehdottoman keskeisenä vain sitä, että persut *eivät* saa:
- pääministerin postia
- ulkoministeriä
- opetusministeriä
- kulttuuriministeriä
Lisäksi kai olisi suotavaa, että persut eivät saisi puolustusministerin salkkua - tulevalla kaudella on säästettävä, ja jopa puolustusvoimienkin mukaan yksi kohde voisi olla puolustusvoimat, mutta tähän persut eivät ehkä oikein lähtisi. Tosin jos säästöasia päätetään koko hallituksen tasolla, ehkä joku Niinistö voisi nimenomaan puolustusministerinä heilua ilman ihmeempää kamaluutta.
Miten olisi maahanmuuttoministeri Jussi Halla-aho :wink:
No sehän on tähän mennessä lähinnä louskuttanut siitä, miten Suomessa on muka maailman löyhin pakolais- ja turvapaikkapolitiikka. Eihän sen tarvitsisi kuin pyöritellä peukaloitaan pari vuotta ja sitten kirjoittaa sinne blogiinsa harvinainen totuudenmukainen kirjoitus siitä, minkälaista Suomen politiikka (Thorsin ja kumppanien rakentama) näissä asioissa todellisuudessa on - ja Halla-ahoa kiitettäisiin maailman tiukimpiin kuuluvan mamupolitiikan rakentajana.

Vkavammin, maahanmuuttoasiat ovat Suomessa niin marginaalinen juttu, että isomman kuvan kannalta nämä ovat niitä jämähommia, jotka voidaan hyvin antaa persuille. En tosin ole varma, haluaako Soini tehdä juuri Hullu-uhosta ministeriä. Epäilen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9559
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Dave kirjoitti:Miten olisi maahanmuuttoministeri Jussi Halla-aho :wink:
Kai tää olis se positiivisin asia persujen äänivyörystä. Jussihan on itse ilmoittanut KO pestiä tavoittelevansa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9559
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: No sehän on tähän mennessä lähinnä louskuttanut siitä, miten Suomessa on muka maailman löyhin pakolais- ja turvapaikkapolitiikka. Eihän sen tarvitsisi kuin pyöritellä peukaloitaan pari vuotta ja sitten kirjoittaa sinne blogiinsa harvinainen totuudenmukainen kirjoitus siitä, minkälaista Suomen politiikka (Thorsin ja kumppanien rakentama) näissä asioissa todellisuudessa on - ja Halla-ahoa kiitettäisiin maailman tiukimpiin kuuluvan mamupolitiikan rakentajana.

Vkavammin, maahanmuuttoasiat ovat Suomessa niin marginaalinen juttu, että isomman kuvan kannalta nämä ovat niitä jämähommia, jotka voidaan hyvin antaa persuille. En tosin ole varma, haluaako Soini tehdä juuri Hullu-uhosta ministeriä. Epäilen.
Kyllä mä luulen, että se koittais kiristää perheenyhdistämiseen vaadittavia ehtoja. Mikä sinänsä olis mielestäni ihan jees.

Mä kanssa toivon, että maahanmuutto ja pakkoruotsi olis persujen läpimenevien asioiden joukossa ja verotuksessa mentäis enemmän kok lihjalla.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Dave

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja Dave »

Sissimarkkinointi ei mennyt nappiin:

http://www.vaalikone.fi/eduskuntavaalit ... 01/kaikki/
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16821
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä olen tässä viime aikoina miettinyt, pitäisikö sitä harkita muuttamista. Saadakseni asiaan lisävalaistusta laskin persujen kannatuksen omalla äänestysalueellani: persut saivat 5,89 % annetuista äänistä. Uumoilen, että se on suhteellisen vähän: en ehkä muutakaan kuin korkeintaan naapuriin. Elämänlaatua on asua persuttomalla alueella.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
So Hard

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Dave kirjoitti:Sissimarkkinointi ei mennyt nappiin:

http://www.vaalikone.fi/eduskuntavaalit ... 01/kaikki/
Joo. Muistaakseni sanatarkasti "kyllä minä nyt aina yhden Ebelingin voitan" oli se varma sissimarkkinoinnin suuruudenhullu visio. Kaveri sai 33 ihmistä vakuuttaneeseen konsulttiin nähden 120-kertaisen kannatuksen vastustamalla aborttia.
Dave

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja Dave »

urpiainen kirjoitti:Mä olen tässä viime aikoina miettinyt, pitäisikö sitä harkita muuttamista. Saadakseni asiaan lisävalaistusta laskin persujen kannatuksen omalla äänestysalueellani: persut saivat 5,89 % annetuista äänistä. Uumoilen, että se on suhteellisen vähän: en ehkä muutakaan kuin korkeintaan naapuriin. Elämänlaatua on asua persuttomalla alueella.
Jakomäkeen vaan:

http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/J ... 5265491388
Dave

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja Dave »

So Hard kirjoitti:
Dave kirjoitti:Sissimarkkinointi ei mennyt nappiin:

http://www.vaalikone.fi/eduskuntavaalit ... 01/kaikki/
Joo. Muistaakseni sanatarkasti "kyllä minä nyt aina yhden Ebelingin voitan" oli se varma sissimarkkinoinnin suuruudenhullu visio. Kaveri sai 33 ihmistä vakuuttaneeseen konsulttiin nähden 120-kertaisen kannatuksen vastustamalla aborttia.
Vähän epämukavaa keskustella tästä, koska en halua pilkata sitä, että joku yrittää ja epäonnistuu. Se on kuitenkin äärettömän paljon parempi kuin se, että ei yritä.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4335
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja Bhven »

urpiainen kirjoitti:Mä olen tässä viime aikoina miettinyt, pitäisikö sitä harkita muuttamista.
Muuta Rosengårdiin koska maahanmuutto on niin marginaalinen ilmiö.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16821
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Dave kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
Dave kirjoitti:Sissimarkkinointi ei mennyt nappiin:

http://www.vaalikone.fi/eduskuntavaalit ... 01/kaikki/
Joo. Muistaakseni sanatarkasti "kyllä minä nyt aina yhden Ebelingin voitan" oli se varma sissimarkkinoinnin suuruudenhullu visio. Kaveri sai 33 ihmistä vakuuttaneeseen konsulttiin nähden 120-kertaisen kannatuksen vastustamalla aborttia.
Vähän epämukavaa keskustella tästä, koska en halua pilkata sitä, että joku yrittää ja epäonnistuu. Se on kuitenkin äärettömän paljon parempi kuin se, että ei yritä.
Joo. Ja onhan Prosessi harhaisuudestaan huolimatta aika vakuuttava: itsekään en uskonut, että hän jäisi noin kauaksi kristillisten kärkijoukoista, vaikka kai se ulkopuolisen kohtalo hihhulipiireissä tyypillisesti on. Ostin myös analyysinsa siitä, että Ebeling olisi lähimpänä läpimenoa, mutta Markku Vuorinen olikin omaa luokkaansa.
Bhven kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Mä olen tässä viime aikoina miettinyt, pitäisikö sitä harkita muuttamista.
Muuta Rosengårdiin koska maahanmuutto on niin marginaalinen ilmiö.
Missäpäin Suomea se on?
Viimeksi muokannut urpiainen, 18.04.2011 12:39. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
So Hard

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Dave kirjoitti:Vähän epämukavaa keskustella tästä, koska en halua pilkata sitä, että joku yrittää ja epäonnistuu. Se on kuitenkin äärettömän paljon parempi kuin se, että ei yritä.
Jos susta on epämukavaa keskustella siitä, miksi otit asian esiin? Älä ole noin pullamössö. Joka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
Dave

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja Dave »

So Hard kirjoitti:
Dave kirjoitti:Vähän epämukavaa keskustella tästä, koska en halua pilkata sitä, että joku yrittää ja epäonnistuu. Se on kuitenkin äärettömän paljon parempi kuin se, että ei yritä.
Jos susta on epämukavaa keskustella siitä, miksi otit asian esiin? Älä ole noin pullamössö. Joka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
Otin sen esille, koska asia kuitenkin oli liian houkutteleva. Mutta samalla ilmaisen katumukseni ja luen kymmenen Ave Mariaa.