Asuntojen hintojen lasku on edessä
Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä
Onks jengi kysellyt marginaaleja viimeaikoina. Meille tarjottiin just suoraan 0.75 ja minuutin tinkaamisen jälkeen 0.68..
Riippunee vakuuksista, kyllä yhä saa ainakin 0,5 jos vakuudet on kunnossa.Kai Nalo kirjoitti:Onks jengi kysellyt marginaaleja viimeaikoina. Meille tarjottiin just suoraan 0.75 ja minuutin tinkaamisen jälkeen 0.68..
^^Noista marginaaleista tuli just juttua jossain uutisissa edellispäivänä mut oon melkein unohtanut mitä siinä sanottiin. Ainakin että ne on taas selvässä laskussa ja olisko niin, että 0.7 on tällä hetkellä taas aika korkea marginaali. Eli tinkimään parempaa!
Paitsi että OP:ssa saa ihan puhdasta rahaa bonareina, joten meidänki tapauksessa bonareita tuisi sellaiset 600 euroa vuosi. Se taas tarkoittaa sitä, että tavan pankkiin verrattuna OP:n marginaalli on itseasiassa noin 0.20 pinnaa halvempi.Toimistorotta kirjoitti:Riippunee vakuuksista, kyllä yhä saa ainakin 0,5 jos vakuudet on kunnossa.Kai Nalo kirjoitti:Onks jengi kysellyt marginaaleja viimeaikoina. Meille tarjottiin just suoraan 0.75 ja minuutin tinkaamisen jälkeen 0.68..
Aikanaan kun kysyin OP:sta tarjousta, sain tarjouksen ilman bonareita ja niiden kanssa.Kai Nalo kirjoitti:Paitsi että OP:ssa saa ihan puhdasta rahaa bonareina, joten meidänki tapauksessa bonareita tuisi sellaiset 600 euroa vuosi. Se taas tarkoittaa sitä, että tavan pankkiin verrattuna OP:n marginaalli on itseasiassa noin 0.20 pinnaa halvempi.
ok. Tällaista vaihtoehtoa meille ei tullut vastaan.Toimistorotta kirjoitti: Aikanaan kun kysyin OP:sta tarjousta, sain tarjouksen ilman bonareita ja niiden kanssa.
OP taitaa jokatapauksessa olla meidän kohdalla voittaja. Sammon asiakkaana vaihdan pankkia kyllä riemusta kiljuen vähän huonomallakin marginaalilla.

-
- Kitisijä
Me haettiin laina viime lokakuussa (ööh kait, tai syyskuussa) ja Sampopankki laittoi "semmoisen tarjouksen mistä ei voi kieltäytyä" eli 0.75 ja vakuudet ei ois riittäny, ois pitäny ottaa joku höpölaina takaamaan jotain osaa asuntolainasta. OP Helsinki tarjos 0.8 ja vakuudet riitti ja kun lasketaan ne bonarit vielä mukaan niin hyvä. Kuriositeettina että OP Hämeenlinna tarjosi huonomman diilin kuin OP Hki. Ois se ollu kauhiaa palata Sampopankin asiakkaaksi. Hyvä näin!Kai Nalo kirjoitti:ok. Tällaista vaihtoehtoa meille ei tullut vastaan.Toimistorotta kirjoitti: Aikanaan kun kysyin OP:sta tarjousta, sain tarjouksen ilman bonareita ja niiden kanssa.
OP taitaa jokatapauksessa olla meidän kohdalla voittaja. Sammon asiakkaana vaihdan pankkia kyllä riemusta kiljuen vähän huonomallakin marginaalilla.
Niin, siis tarkoituksena oli ilmaista tilanne puoli vuotta sitten, jos siitä ois vaikka jotain apua vertailussa.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
OP:n bonareiden hyöty ei minulle valjennut mitenkään. Tapiolasta sai vuosi sitten 0.5% marginaalin, mutta lopulta kävi ilmi, että heidänkin (auto)vakuutuksensa ovat kovin kalliit. Heivasin sitten kilpailuttaja.fi-pullauttimen voittajalle eli Fenniaan kaikki vakuutukset. Olisin varmaan ollut jonkun kympin valmis maksamaankin siitä, että vakuutukset ja raha-asiat ovat samassa lafkassa; kun alkoi vaikuttamaan siltä, että keskittäminen maksaa useita satoja niin ei auttanut kuin hajauttaa.
Varmaan riippuu autostakin, mutta aikanaan kun kilpailutin sekä pankit että vakuutukset tapiola oli paras molemmissa - pankkiasiakkaana kun sai kaikista vakuutuksista 17% hinnasta pois. Sen jälkeenkin on Ifin ja Pohjolan kekkulit soitelleet ja tarjoilleet ja aina on ollut tyyrimpää, vaikka olis ollut mikä ekan vuoden kampanja-alennus tarjolla.
Sama kokemus Tapiolasta minullakin. Nyt tosin auton vakuutuksen vaihdoin vaihdon yhteydessä Pohjolaan. Vaihtotarjouksessa kun oli optio ilmaiseen kaskovuoteen..Toimistorotta kirjoitti:Varmaan riippuu autostakin, mutta aikanaan kun kilpailutin sekä pankit että vakuutukset tapiola oli paras molemmissa -
Viimeksi muokannut Kai Nalo, 13.04.2010 9:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mä kuule olen aika rohkeasti pruukannut kysymään.exPertti kirjoitti: Mitä tulee Pohjolapuolen vakuutuksiin niin minusta ne ovat olleet IF:ä ja varsinkin Tapiolaa huomattavasti halvemmat ainakin omalla paketilla. Juu, ja Pohjolasta kannattaa rohkeasti kysyä "onko Teillä jotakin erityistarjousta minulle" ja lyödä pöytään liiton kortit ja työpaikkakin isoimmissa konserneissa kannattaa mainita. Noilla on tullut -5% ja -10% alennuksia ihan kertakäynnillä.
Fennian ja Tapiolan vastaavien vakuutusten hintaero on muistaakseni jotain 400-500€ (liikenne, täyskasko, koti, matka) Fennian eduksi huomioiden Tapiolan vihovihoviimeinen tarjous, josta ei enää pienvisiirin lupaa joustaa saatu.
Mä kyllä aion keskittää pankin vaihdon yhteydessä kaikki OP-Pohjolaan.
Pohjolan korvaamisista olen kyllä kuullut varsin huonoa verrattuna esmes Tapiolaan..
Pohjolan korvaamisista olen kyllä kuullut varsin huonoa verrattuna esmes Tapiolaan..
-
- Kitisijä
Tässähän alkaa tuntua siltä että pitää avata "Hyperinflaatio on edessä" - ketju.Chap kirjoitti:Taas ne romahtivat
Tasan ei mene muumit kanootissa.
-
- Kitisijä
Raaka-aineet kallistuvat yllättävän nopeastiaasi kirjoitti:
Tässähän alkaa tuntua siltä että pitää avata "Hyperinflaatio on edessä" - ketju.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
'aasi kirjoitti:Raaka-aineet kallistuvat yllättävän nopeastiaasi kirjoitti:
Tässähän alkaa tuntua siltä että pitää avata "Hyperinflaatio on edessä" - ketju.
Joo perkele.
http://www.stat.fi/til/rki/2010/04/rki_ ... e_001.html
-
- Kitisijä
Vasta vaalien jälkeen, vasta vaalien jälkeen...exPertti kirjoitti:http://www.vm.fi/vm/fi/03_tiedotteet_ja ... n/name.jsp
Vaalien jälkeen voi olla kivoja uutisia luvassa.
Sitä ennen ehditään vielä tehdä ihan oikea vaalibudjetti ja lakaista kaikki ikävät asiat syrjään, kuten eläkeuudistus.
Kannattaa lähteä Euroopan ulkopuolelle, jos sitä Back up plania meinaa.exPertti kirjoitti:
Näkyi olevan pari "meikäläisen" paikkaa auki Saksassa. Back up plania tässä...
Suomen julkinen talous on kuitenkin Euroopan vahvimpia.
Hyvin moni Euroopan valtio on viime päivinä esitellyt säästölistat. Toki Suomessakin sellainen esitellään vaalien jälkeen.
Kokoomus ei ole asiaa kieltänyt, Kepu ja Demarit sen sijaan ovat.
Meinaan.exPertti kirjoitti:Meinaatko, että euroopan suurimmat taloudet eivät selviäisi koollaan tästä kriisistä paremmin kuin Suomi? Ja puhun talouksista joilla on teollisuutta ja suunnittelupuolta.NuoriD kirjoitti:Kannattaa lähteä Euroopan ulkopuolelle, jos sitä Back up plania meinaa.
Suomen julkinen talous on kuitenkin Euroopan vahvimpia.
Hyvin moni Euroopan valtio on viime päivinä esitellyt säästölistat. Toki Suomessakin sellainen esitellään vaalien jälkeen.
Kokoomus ei ole asiaa kieltänyt, Kepu ja Demarit sen sijaan ovat.
Mitä hyötyä siitä koosta on? Luxemburg on maailman rikkain maa.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_co ... per_capita
Kaikki listan kärkimaat ovat pikkumaita.
-
- Kitisijä
Meinaatko, että sinulla olisi ranskassa helpompaa?exPertti kirjoitti:Hyvä homma Luxemburgilaiselle. Epäilen ettei minulle olisi työkokemukselleni soveltuvia työtehtäviä siellä mikä tietty voisi johtaa siihen, että en henkilökohtaisesti saavuttaisi vauraustavoitteitani siellä.
Miksi saksalaiset haluavat foliohattuturbaaniammattilaisia hommiin? Eikö siellä ole tarpeeksi synkeyksien ennustelijoita, kaiken epäilijöitä ja vastustajia?exPertti kirjoitti:Mietin kyllä Saksaa, siellä tälläkin hetkellä haetaan "minua" jos monsteria on uskominen.sivustahuutaja kirjoitti:Meinaatko, että sinulla olisi ranskassa helpompaa?exPertti kirjoitti:Hyvä homma Luxemburgilaiselle. Epäilen ettei minulle olisi työkokemukselleni soveltuvia työtehtäviä siellä mikä tietty voisi johtaa siihen, että en henkilökohtaisesti saavuttaisi vauraustavoitteitani siellä.
Der Neunhundertundelfprofezzionellundschnell.exPertti kirjoitti:En kyllä älynnyt hakea "foliahattuturbaaniammatilainen" termillä. Mikä lienee tuon saksalainen vastine, "Dumkopf"?Toimistorotta kirjoitti:Miksi saksalaiset haluavat foliohattuturbaaniammattilaisia hommiin? Eikö siellä ole tarpeeksi synkeyksien ennustelijoita, kaiken epäilijöitä ja vastustajia?
Ihan koulutusta, työkokemusta ja kiinnostuksenalueitani käytin hauissa hyväksi.
Kun piilottelee Mossadilta, CIA:lta, KGB:ltä ja MTK:n aseelliselta siiveltä, sitä oppii kaikenlaista.exPertti kirjoitti:Huomaan sinulla olevan paljon tietoa tästä aiheesta.Toimistorotta kirjoitti:Der Neunhundertundelfprofezzionellundschnell.
Iltapieru: "Juristi oudossa onnettomuudessa".exPertti kirjoitti:Tätä ei sitten ole, nähdäänkö yhdellä syrjäisellä teollisuushallilla tänä iltana ja kerron koko jutun... Tulethan yksin.Toimistorotta kirjoitti:MTK:n aseelliselta siiveltä
Paikallinen sheriffi: tämä on oudoin itsemurha, jonka olen nähnyt.