Typerimmät uutiset

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16745
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:Jos Jumala nyt ei suoraan polttanut vastaanottokeskusta, niin kyllähän hän antoi sen tapahtua!
Silmukka Jumalan ympärillä kiristyy!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12430
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

exPertti kirjoitti:^ hämmästyttäväksi on cola-gate paisunut, kohta tekijäksikin paljastuu cola-Olli.

Itse tapahtuma joku läikyttää colaa päälle ja sanoo tuhmasti on hiinä ja hiinä poliisiasia. Asianomistajarikos eikö?
1) Lievä vahingonteko 2) asianomistajarikos 3) sakkoja tulee jos tulee. Siis MuTu, mutta tuskin tuosta voi ehdollistakaan tulla. Olisi absurdia. :roll:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25821
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kauhea itQ parku, kun saa enää viedä lapsen puoleksi päiväksi ilmaiseen tai liki-ilmaiseen hoitoon vanhemman ollessa kotona..

http://www.hs.fi/kotimaa/a1449035272217
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25821
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1449108205676.html

Nosta 100 000 osittain verottomia apurahoja
Voita FInlandia palkinnosta lisää rahaa
Kritisoi valtiota hyvätuloisten veronkierron mahdollistamisesta
Profit

:)

Ps. sisältää vääristelyä otsikon hengessä!
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 03.12.2015 9:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Mikä uutinen se on, että joku apurahataiteilija haluaa jakaa rikkaiden rahat köyhille?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25821
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

elco kirjoitti:^ Mikä uutinen se on, että joku apurahataiteilija haluaa jakaa rikkaiden rahat köyhille?
Sehän kuuluu toki toimenkuvaan, mutta onhan se hauskaa, että saa itse 100 000 osittain verovapaasti ja sitten syyttää rikkaita veronkierrosta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:
elco kirjoitti:^ Mikä uutinen se on, että joku apurahataiteilija haluaa jakaa rikkaiden rahat köyhille?
Sehän kuuluu toki toimenkuvaan, mutta onhan se hauskaa, että saa itse 100 000 osittain verovapaasti ja sitten syyttää rikkaita veronkierrosta.
Minusta on jännittävää, että hän ei pidä puhettaan vasemmistolaisena. Jos se ei ollut vasemmistolainen puhe, mikä sitten on?
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25821
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:
elco kirjoitti:^ Mikä uutinen se on, että joku apurahataiteilija haluaa jakaa rikkaiden rahat köyhille?
Sehän kuuluu toki toimenkuvaan, mutta onhan se hauskaa, että saa itse 100 000 osittain verovapaasti ja sitten syyttää rikkaita veronkierrosta.
Minusta on jännittävää, että hän ei pidä puhettaan vasemmistolaisena. Jos se ei ollut vasemmistolainen puhe, mikä sitten on?
Äärivasemmistolainen!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja elco »

No kai noitten kirjoissa Lenin ja Pol Pot olivat maltillisia vasemmistolaisia.

Kunnon vasemmistolainen olisi sitten jonkinmoinen yhdistelmä maailman kymmenen kaikkien aikojen katalimman kommarin katalimmista ominaisuuksista.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16745
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

http://yle.fi/uutiset/uusi_tuntematon_s ... sa/8500105
Mä en nyt äkkiseltään edes pysty keksimään väsyneempää tapaa juhlistaa Suomen itsenäisyyden 100-vuotista taivalta, kuin filmata uusi versio Tuntemattomasta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23547
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Matti Nykänen tuli, Pia kompuroi portaissa"

Reisille vai?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25821
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti:http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1195008 ... jalle.html

Olipa turha tempaus.
Jaa? Kyllä mun mielestäni ihan OK laittaa nollatoleranssi tällaiselle.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25821
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Jaa? Kyllä mun mielestäni ihan OK laittaa nollatoleranssi tällaiselle.
Minusta tämä on vähän kuin ilotulitteen ampuminen vok:n pihaan, mitä kauemmin se on julkisuudessa ja mitä enemmän se kuormittaa oikeuslaitosta sen huonompi. Kyllä skp:n paikallisyhdistys nuo sakot silti maksaa ja luultavasti saa siitä vielä ekspotentiaalisesti julkisuutta.

Itse olin ennen tätä uutista jo melkein unohtanut koko jutun. Ehkä Stubbikin laski, että tämä menisi jotenkin julkisuudelta huomaamatta ohi kun odotti kuitenkin näin kauan ennen kuin teki päätöksen.
Olen eri mieltä myös vastaanottokeskuksen suhteen. Vastaanottokeskuksiin hyökkäily ei ole mitään pikku keppostelua, vaan on vain ajan kysymys, koska porukkaa kuolee.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25821
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Niin. Otsikko on tymä, koska pimeässä ajovalot ovat päällä ja silloin myös takavalot.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21492
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

exPertti kirjoitti: Valitettavasti omassani ei saa takavaloja pimeäksi, mutta toisessa autossa onneksi saa joten ovat aina hyvällä kelillä pimeänä. Deal with it.
Täh? Mitä hyötyä siitä on, että takavalosi ovat pimeänä? Älä vaan sano, että lamppuja ja bensaa kuluu.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21492
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ kysyin mitä hyödyt liikenteessä, en mitä teet kotonasi. Indikoit kuitenkin pistäväsi valot erikseen takaa pois, joten joku hyöty tuosta kai on kun viitsit sen tehdä.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Loppuu kun joku tuuppaa perään +60km/h
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti:^ kysyin mitä hyödyt liikenteessä, en mitä teet kotonasi. Indikoit kuitenkin pistäväsi valot erikseen takaa pois, joten joku hyöty tuosta kai on kun viitsit sen tehdä.
Mua aina hämmästyttää aktiivinen typeryys. Laiskuuspohjainen välittämättömyys on jotenkin inhimillistä, mutta vaikea keksiä miksi joku näkee vaivaa näkyäkseen huonommin liikenteessä.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:mutta yleensä muitten mahdollisimman suurta näkyvyyttä liikenteessä vaativat ovat niitä, jotka vähiten välittävät muitten huomioimisesta liikenteessä.

Koska kun ajaa koko ajan liikennesääntöjen rajamailla ohuet marginaalit vaativat toisille suunnilleen oranssit vilkkuvalot.
Mielenkiintoinen teoria. Mihin aineistoon perustat tämän hienon hypoteesin? Mun villi veikkaus on, että keksit sen juuri faktat näppärästi ohittavalla superintuitiollazi.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Vesper »

exPertti kirjoitti: (pysähtyneenähän takana palaisivat jarruvalot).
No sulla ehkä palaisi käsijarrunkin valo, jos sellainen olisi, mutta aika monella ei pala. Itselläni toki palaa, koska automaatti. Ja sitten noin niinkuin vinkkinä, että liikenteessä on myös tilanteita, jolloin ollaan jossain liikkumisen ja pysähtymisen välimaastossa, nimimerkillä kokemusta on. Eräs spede kajautti hanuriin kuuttakymppiä, koska letka oli juuri lähdössä liikkeelle, ja ehdin oikein sopivasti nostaa jalkani jarrupolkimelta. En tiedä miten kovaa olisi tullut sun persauksiin, jos perässä ei pala mitään. Vai onko siellä persjönsterissä muuta liikennettä?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25821
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ajovalojen päällä pitämisestä päivällä on hyötyä. Toinen auto näkyy paremmin, jos se tulee auringon suunnasta.

Mutta mitä hyötyä takavalojen päällä pitämisestä on valoisaan aikaan? Onko käytännössä mahdollista, että autoilija ei näe toista autoa, mutta huomaa sen, kun takavalot ovat päällä?

Yhden perusteen takavalojen päällä olemiseen päiväsaikaan keksin. Niiden tuottama lämpö lämmittää valoja suojaavan muovin ja jos lumisade alkaa, se sulaa valojen päältä ja päälle menevät valot näkyvät paremmin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kiistaton hyöty ajovalojen pitämisessä AINA päällä on sen aikaansaava mielikuva käynnissä ja liikkeelle lähdössä/liikkuvasta autosta. Tätähän jo aikoinaan autokoulussa painotettiin. Pimeä auto on aina riski.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:Ajovalojen päällä pitämisestä päivällä on hyötyä. Toinen auto näkyy paremmin, jos se tulee auringon suunnasta.
Samoin takavaloista. Punainen kirkas väri kiinnittää huomion erityisen hyvin. Ei se edellytä hämärää, vaan on ihan ihmisen peruspsykologiaa. On tietysti loogista, että pertti joka vastustaa liikenteen valvontaa irrationaalisesti vastustaa myös kaikkea muuta liikenneturvallisuutta edistävää, kuten ajovaloja ja talvinopeusrajoituksia irrationaalisesti - jopa niin, että on valmis näkemään vaivaa heikentääkseen omaa turvallisuuttaan.

Kyllä mä kaikenlaisiin typeryksiin olen tottunut, mutta kuten todettu, aktiivinen typeryys hämmentää.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25821
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Kiistaton hyöty ajovalojen pitämisessä AINA päällä on sen aikaansaava mielikuva käynnissä ja liikkeelle lähdössä/liikkuvasta autosta. Tätähän jo aikoinaan autokoulussa painotettiin. Pimeä auto on aina riski.
Puhun nyt takavaloista. Ajovalot ymmärtääkseni ovat auton keulalla olevat valot.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25821
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Ajovalojen päällä pitämisestä päivällä on hyötyä. Toinen auto näkyy paremmin, jos se tulee auringon suunnasta.
Samoin takavaloista. Punainen kirkas väri kiinnittää huomion erityisen hyvin. Ei se edellytä hämärää, vaan on ihan ihmisen peruspsykologiaa..
Niin. Mutta esiintyykö käytännössä tilanteita, joissa autoilija, jalankulkija, pyöräilijä ei näkisi toista autoa, mutta huomaa sen, kun takavalot ovat päällä? Vaikka olen samaa mieltä siitä, että takavalot aavistuksen parantavat auton näkyvyyttä valoisalla, niin uskon, että rajatapaus, joissa ihminen havaitsee auton takavalot päällä, mutta ei havaitse sitä takavalot pimeänä, on hyvin harvinainen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja