Lomamatkaretostelua

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11451
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Vesper »

elco kirjoitti:
Vesper kirjoitti: No et käytä töissä, mutta muissa tilaisuuksissa. Usko pois, mä tiedän nää jutut! Ja hoidat ne skragat ja liinat samalla, niillekin tulee vielä käyttöä. Yhdessä ja erikseen.
No sun kanssa varmaan olisikin kaiken maailman edustustilaisuutta, jossa pitäisi pönöttää sun kenkien ja käsilaukun kanssa mätchäävä rintataskuliina tanassa. Ei mulla nykyisellään juuri ole käyttöä, mutta myönnetään, että kyllä toi osasto pitää olla kunnossa siltä varalta, että joskus tarvii.

Aloititko sä muuten jo nyt muokkaamaan musta jotain cocktail-tilaisuuteen kuin cocktail-tilaisuuteen kelpaavaa posteripoikaa?
Ai miten niin? Sähän käskit jättämään sut rauhaan.

Mutta noin muuten, en tiedä ehkä karmivampaa kuin mätchäävät outfitit. Ja sitten taas kyllä jokaisen itseään kunnioittavan miehen vaatevarustuksesta löytyy vähintään kahdet (jos jokapäiväisessä työkäytössä niin ainakin kolmet) pukukengät, mustat ja ruskeat. Kenkien ja jalkojen pitää antaa katsos levätäkin. Niin ja vähintään yksi puku kaikilla herkuilla, ruotsalaisten kanssa hengaavilla parikin.

Tehtäköön vielä selväksi, että mies kun mies on kuumottava hyvin räätälöidyssä puvussa. Nam!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja elco »

Bluntly kirjoitti:^ Tuli mieleen heti James Mayn hankkima asuste Vietnam speciaalissa, joten nyt on pakko ohjata teikäläinen samaan paikkaan vaateostoksille.
Been there, done that. Aika pystyynkuollut käpykylä Saigoniin verrattuna, mikäli minulta kysytään. Ja minultahan kysytään.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja huima »

Vesper kirjoitti: Ja sitten taas kyllä jokaisen itseään kunnioittavan miehen vaatevarustuksesta löytyy vähintään kahdet (jos jokapäiväisessä työkäytössä niin ainakin kolmet) pukukengät, mustat ja ruskeat. Kenkien ja jalkojen pitää antaa katsos levätäkin. Niin ja vähintään yksi puku kaikilla herkuilla, ruotsalaisten kanssa hengaavilla parikin.
:jee: :jee: :hail: :hail:

Pelkästään jo tällä panoksella Vesperiä voisi suositella firmojen johtoryhmään tai hallitukseen, että pistäisi äijät ojennukseen ja opettaisi kansainvälisen pukeutumisen tyyliä.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11451
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Vesper »

huima kirjoitti:Pelkästään jo tällä panoksella Vesperiä voisi suositella firmojen johtoryhmään tai hallitukseen, että pistäisi äijät ojennukseen ja opettaisi kansainvälisen pukeutumisen tyyliä.
No aina saa omiaan hävetä.


ps. arvasin että sä ymmärrät :h:
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Nergal »

Vesper kirjoitti:Ja sitten taas kyllä jokaisen itseään kunnioittavan miehen vaatevarustuksesta löytyy vähintään kahdet (jos jokapäiväisessä työkäytössä niin ainakin kolmet) pukukengät, mustat ja ruskeat. Kenkien ja jalkojen pitää antaa katsos levätäkin. Niin ja vähintään yksi puku kaikilla herkuilla, ruotsalaisten kanssa hengaavilla parikin.
Nyt pakko tarttua.

Kerropa miksi? Itse viihdyn puvussa ehken 6krt/vuosi. Ei ole mun juttu, mutta kunnioitan itseäni ihan hyvin Snickers tyylisten vaatteiden kanssa. En sillai ole itseäni rankaiseva siitä että rakennan taloja.

Pitäähän pukukansalle mökit tehdä :)
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
RP

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja RP »

Mä luin jatkuvasti puukengät ja olin hiukan :O suurimman osan ajasta ennenQ diagnosoin itselleni kroonisen lukihäiriön.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11451
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Nergal kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Ja sitten taas kyllä jokaisen itseään kunnioittavan miehen vaatevarustuksesta löytyy vähintään kahdet (jos jokapäiväisessä työkäytössä niin ainakin kolmet) pukukengät, mustat ja ruskeat. Kenkien ja jalkojen pitää antaa katsos levätäkin. Niin ja vähintään yksi puku kaikilla herkuilla, ruotsalaisten kanssa hengaavilla parikin.
Nyt pakko tarttua.

Kerropa miksi? Itse viihdyn puvussa ehken 6krt/vuosi. Ei ole mun juttu, mutta kunnioitan itseäni ihan hyvin Snickers tyylisten vaatteiden kanssa. En sillai ole itseäni rankaiseva siitä että rakennan taloja.
No niitä kuutta kertaa varten. Ja koska eri vuodenaikoina on hyvä käyttää erilaisia pukuja, on niitä kenkiäkin hyvä olla vähintään ne kahdet.

Jos niinä harvoinakin kertoina vuodessa joutuu käyttämään huonosti istuvaa ja ajasta jäänyttä pukua, ei se varmaan mikään nautinto ole.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja elco »

Nergal kirjoitti: Kerropa miksi? Itse viihdyn puvussa ehken 6krt/vuosi. Ei ole mun juttu, mutta kunnioitan itseäni ihan hyvin Snickers tyylisten vaatteiden kanssa. En sillai ole itseäni rankaiseva siitä että rakennan taloja.
Minusta tuo mussutus kuulostaa ihan itsekunnioituksen puutteelta.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Nergal »

elco kirjoitti:Minusta tuo mussutus kuulostaa ihan itsekunnioituksen puutteelta.
Kerro lisää koska minua ihan oikeasti kiinnostaa miksi minun pitäisi pukeutua pukuun siksi että voisin kunnioittaa itseäni. Tämä on nähtävästi joku juttu jolla voi venyttää pippeliä, en tunne tarvetta siihen.

Ja jos ihan totta puhutaan niin elco sinun viimeaikaiset viestit on puhuneet siitä että ei ole oma itsekunnoituksesi kohdillaan.
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Nergal »

elco kirjoitti:No mitens olisivat Machu Picchu, Uusi-Seelanti, Islanti, Tikalin mayarauniot, Sveitsin Alpit, Atacaman autiomaa, Suuri Valliriutta, Uluru, Seychellit, Pääsiäissaari, Tulimaa, Amazon, Volcan Arenal, Egyptin pyramidit, Pariisi, Rooma, Lontoo, Barcelona, Praha, Amsterdam, New York, Havanna, Nizza, Saigon, Hong Kong, San Francisco, Guadalajara, Tahiti, Rio de Janeiro, Valparaiso, Chicago, Dublin, Kööpenhamina, Firenze, Monte Carlo, Montreal, Andorra, Brisbane, Sydney, Perth, Pietari ja Riika?

EDIT: Tasmania unohtui.

Siis selvähän se on, että safari on vielä joskus pakko vetää, mutta aivan yhtä selvää on, että se vedetään Etelä-Afrikassa.
Lisätään listaan Ruotsi, kehitystä on siis tapahtunut.
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18774
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pukupellet!

Mulla on huonosti-istuvia Turon sun muun pukuja, mulle puku on vapaa-ajan vaate.. Yksillä spittareilla klompsin läpi elämän? ellei pohjat kulu puhki?
Jos olisin valkokaulustyöläinen muussakin kuin sensu lato mielessä niin olisi tuolla pari kesäpukua ja pari tummaa pukua, joskus uneksuin frakista, mutta kun ei osakuntauraa ihmeempää syntynyt niin ei haitanne vaikka ei ole frakki kaapissa, se ei toisaalta menisi koskaan muodista? Olisi ihan kiva joskus päästä oikein kunnon akateemisiin bileisiin jotka kestävät vaikka viikon, mutta kai se on sotakirves haudattava? Siis jotkut juhlat jotka on vietetty satoja vuosia samalla tavalla eikä mitää raveja..

Ei taida Vespalle hääkellot soida ei ainakaan Suomessa? ;)
Ja eihän asia minulle kuulu..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja elco »

Nergal kirjoitti: Kerro lisää koska minua ihan oikeasti kiinnostaa miksi minun pitäisi pukeutua pukuun siksi että voisin kunnioittaa itseäni. Tämä on nähtävästi joku juttu jolla voi venyttää pippeliä, en tunne tarvetta siihen.
Tämä juttu on, että koska joku muu pukeutuu pukuun niin sulle pukkaa välitön alemmuuskompleksi, jossa pitää todistella todistelemasta päästyään, kuinka sulla ei ole tarvetta.

Arvaa mitä, Sherlock? Ei ole mullakaan. Mieluummin olisin pukeutumatta, mutta kun kerran puku pitää olla niin olkoon sitten siisti sellainen. On perin hämmentävää vaikkakaan ei yllättävää, että tämä meni tähän just jonkun raksapekan kanssa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja huima »

Nergal kirjoitti:Kerro lisää koska minua ihan oikeasti kiinnostaa miksi minun pitäisi pukeutua pukuun siksi että voisin kunnioittaa itseäni.
No tämä on nyt tällainen juttu.

Jos joku asia pitää tehdä, esimerkiksi pukeutua kuusi kertaa vuodessa pukuun - niin itseään kunnioittava mies tekee senkin homman hyvin. Ei siinä ole kyse siitä onko valkokaulustyöläinen, talonrakentaja vai jotain muuta. Voit olla esimerkiksi perunankuorinten myyjä: http://today.msnbc.msn.com/id/26976442/ ... qTs4ZyXwTI

Sanotaan että hyvä puku tekee miehen, joka kuvastaa sitä fiilistä ja rentoutta joka yllättävää kyllä tuntuu huokuvan kaverista, jolla on hyvin istuva puku päällänsä, joka näyttää skarpilta ja jolla on hyvä olla siinä puvussa. Suomalaiset hääseurueet tai elcon mainitsema peruskonsultti huonosti istuvassa puvussa - on se toinen ääripää, kun ihmisten kasvoilla on pieni irvistys ja toive siitä, että sen takin edes saisi heittää pois - tai kun kangas vetää johonkin suuntaan epämukavasti, tai puvun leikkaus on sellainen ettei se imartele ketään, ja puvun pitäjäkin tuntee sen.

Ja puvuissakin - ihan kuten rakennuksissa tai autoissa - tyylit muuttuvat. Niinpä se rippijuhliin ostettu puku ei välttämättä ole enää kaikkialle ihan täydessä iskussa, vaikka tumma ja siisti olisikin.

Vaikka itsekin olen tällainen perusduunari, niin kaapissa on muutama tarpeellinen peruspuku, jotka ovat ihan räkkikamaa pienillä tuunauksilla - niin että istuvat hyvin. Liituraitaa hieman siistimpään tilaisuuteen, arkista tummaa pukua kun pitää näyttää peruskonsultilta ja uusin suosikkini on kiva Bossin tumman harmaa arkipuku, joka päällä on helppo olla vaikka ihan normaali työpäivä toimistolla - ja silti olla koko ajan niin skarpin näköinen, että asiakaskin hyväksyy miksi tuntilaskutuksen yksikköhinta on kova.

Kaikki mun kaapista löytyvät puvut ovat halpoja, eli hintaluokassa alle 500 euroa. Kropaltani olen pääosin sellaista standardikokoa, että saan ostettua räkistä tietyiltä merkeiltä hyvää valmiskamaa, joka vaatii vain hihoista ja lahkeista pienet korjaukset - ja näyttää sen jälkeen siltä, kuin se olisi räätälöity mulle. Se fiilis mikä tulee itsellekin puvun kantajana hyvästä puvusta, on myös sen rahan arvoinen. Hyvä puku päällä ei ala röhnöttämään, rötväilemään, nysväilemään tai muutenkaan lusmuilemaan niin helposti, vaan sitä jotenkin käyttäytyy ja toimii muutenkin paremmin kuin arkivaatteissa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9533
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

elco kirjoitti:Mieluummin olisin pukeutumatta, mutta kun kerran puku pitää olla niin olkoon sitten siisti sellainen.
Näimpä. Mulla ei ole kuin yksi puku varmalla värivalinnalla eli musta ja siihen kylläkin kahdet kengät. Pukua käytän vain tilaisuuksissa, joihin musta puku on sopiva valinta. Jos se meinaa olla ylipukeutumista, niin silloin tilaisuudesta selviää ilman pukuakin. Hyvät materiaalit ja leikkaus tekee tämän epämiellyttävän vaatekappaleen päälläpitämisestä parhaimmillaan siedettävää, joten mielestäni pukuun ja paitoihin kannattaa panostaa, vaikkei sitä usein tarvitsisikaan. Ennemmin yksi hyvä kuin muutama huonompi.

Mä oon onneksi toistaiseksi pystynyt välttämään puvut työelämässä. Sen verran tiukkaa linjaa vetänyt etten ole edes kauluspaitaa, kravatista puhumattakaan, töihin laittanut.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja So Hard »

En ymmärrä mikä siitä puvusta tekee epämukavan. Hyvät istuvat puvunhousut ovat mukavimmat housut mitä miehellä voi verkkarien jälkeen olla päällä. Takin saa tuolinselkämykselle kaikissa muissa paitsi pönötystilaisuuksissa, eikä se seisoessa ole mitenkään epämukava. Kraka voi tehdä olon epämukavaksi, erityisesti jos on huonosta materiaalista tehty paita (joka onki kriittisin komponentti mukavuudessa muutenkin) mutta eipä ainakaan omassa duunipuvunkäytössä kraka ole mukana kuin edustustilaisuuksissa ja tuomioistuimessa.
Universaali disclaimer.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5054
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

nowaysis kirjoitti:Mun ois pitänyt olla Nykissä tänään/ylihuomenna, mutta enpäs ollut/ole, joten H ja V(et sinä Kreitsu!).
No huh, olin jo tunkemassa hernemaissipussia nenääni ja sovittamassa sota-asua! :P

Ai niin: viis yötä.
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Nergal »

elco kirjoitti:Tämä juttu on, että koska joku muu pukeutuu pukuun niin sulle pukkaa välitön alemmuuskompleksi, jossa pitää todistella todistelemasta päästyään, kuinka sulla ei ole tarvetta..
Mahtaa olla hankala olla sinä kun on asiat aina väännettävä väkisin ketuilleen. Tottahan sen on että pukeutua voi hyvin ja huolitellusti kun siihen on aihetta, mutta itsekunnioituksen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Se että välittää mitä laittaa niskaansa on lähinnä kohteliaisuutta.

Mutta sinulla on oikeus olla väärässä ja kääntää maailma sille kantille jossa itse pääset keikkumaan valokeilassa.
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
masa

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja masa »

huima kirjoitti: Jos joku asia pitää tehdä, esimerkiksi pukeutua kuusi kertaa vuodessa pukuun - niin itseään kunnioittava mies tekee senkin homman hyvin.

http://www.house-of-harlot.com/shop/ima ... T&id=16307




Ainiin. En tunne oloani mukavaksi puvussa, en edes siinä hyvin istuvassa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Mä haluaisin tuntea oloni rennoksi puvussa, mutta kun käytän pukua niin harvoin, niin en tunne. Ja ei, en usko, että syynä on se, että pukuni ei ole mikään hieno mittatilausverme, vaan pelkästään se, että käytän pukua niin harvoin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23568
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Hyvin leikatussa puvussa on kuin saisi halauksen, tykkään. Paitsi kun hikoilen kuin sika.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9533
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

So Hard kirjoitti:En ymmärrä mikä siitä puvusta tekee epämukavan.
Henkinen ahdistus. Vapaa sielu ei tahdo muodollisen pukeutumisen vangiksi.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vagabondo kirjoitti:
So Hard kirjoitti:En ymmärrä mikä siitä puvusta tekee epämukavan.
Henkinen ahdistus. Vapaa sielu ei tahdo muodollisen pukeutumisen vangiksi.
Jos ei osaa valita persoonaansa sopivaa tyyliä, ei se ole puvun vika. Kuosien, värien, solmioiden, kenkien ja sukkien kanssa voi pelata aika lailla, jos kyse ei ole hautajaisista.
Universaali disclaimer.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja huima »

Vagabondo kirjoitti:Henkinen ahdistus. Vapaa sielu ei tahdo muodollisen pukeutumisen vangiksi.
No tää on tätä.

En koe sieluni joutuvan puvun vangiksi.

Päinvastoin hyvä puku tuo sieluni ja atleettisen vartaloni parhaat puolet esiin, ja samppanja tai punaviinilasi kädessä innoittaa ja ylevöittää entistä parempiin suorituksiin.

Normi duunipäivä siis.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja elco »

Jos tässä tätä minun tavatonta pätemisentarvettani ja alemmuskompleksejani valotetaan niin ensimmäiset 11 vuotta duunielämässä menivät farkuissa ja ei-kauluspaidassa, sitten ausseissa piti vähän pingottaa ja pitää kauluspaitaa, sitten taas ei-kauluspaitaa pari vuotta ja nyt näyttäisi siltä, että työympäristössä puku on perusvaate. Ainoat kerrat kun olen pitänyt pukua duunissa kymmeneen vuoteen olivat myyntikeikoilla, joita oli verraten harvoin - ja työhaastatteluissa, joita oli useammin. Alipukeutuminen konsulttina ei mielestäni ole järin ammattimaista - ylipukeutuminen voi sekin syödä uskottavuutta, mutta se on kuitenkin parempi kuin alipukeutuminen.

Raksapekka jatkaa mussuttamistaan, mutta karavaani jatkaa kulkuaan.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21551
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriDaavid kirjoitti:Mä haluaisin tuntea oloni rennoksi puvussa, mutta kun käytän pukua niin harvoin, niin en tunne. Ja ei, en usko, että syynä on se, että pukuni ei ole mikään hieno mittatilausverme, vaan pelkästään se, että käytän pukua niin harvoin.
Sinähän käytät töissä valkoista takkia? Eli duuniin puku ei ole sinulle paras veto. Vapaa-ajalla perheelliset harvemmin vetävät pukua niskaan, joten kuulostat ihan selvästi irtotakkimieheltä. Tosin kravatin voit jättää pois, koska se voi lekurin hommissa olla epäkäytännöllinen.

Kuva
http://s7d4.scene7.com/is/image/BrooksB ... ductImages$

Kuva
http://s7d4.scene7.com/is/image/BrooksB ... ductImages$

Muista vain pitää avioehto kondiksessa, koska asiallisesti pukeutunut lääkäri voi kerätä kaikenlaista huomiota.

EDIT: Mielestäni lääkärin on töissä näytettävä siltä, että hän on lähdössä töistä suoraan golf kentälle, 'klubille' tai jonnekin parempien ihmisten pariin. 'SIWAn kautta räntäsateessa kotiin' -asu ei herätä samanlaista luotettavuutta.