Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Manaaja

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Boner kirjoitti:Lähinnä tarkoitan tuota valtion ilmiselvää taktikointia "etumatkassa" ja verokuppausta.
Niin minäkin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/Polii ... 41905.html

Toivottavasti skenaario ei toteudu.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Haemaeraemies
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

ÖMÖMÖMÖM

En mä mitään tajua.
Viimeksi muokannut Haemaeraemies, 22.02.2011 10:49. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^Populistihan sanoisi, että ratkaisu on harvinaisen helppo: rajat säppiin.

Tähän kannattaisi panostaa rotevasti laaja-alaisella sosiaali- ja yhteiskuntapolitiikalla juuri nyt, vielä kun jotain on tehtävissä. On turha kuvitella ja tuudittautua, että Suomi on vain omilla ansioillaan säästynyt jengiammuskeluilta. Perässä tullaan...toivottavasti ei kuitenkaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Riemumieli
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Ei meillä ole rahaa tai muitakaan resursseja hyysätä kaikkia. Kantokyky on jo ylittynyt, jos kerran ghettoja alkaa muodostua. Ainoa vaihtoehto on kyyditä ylimääräinen aines jonnekin muualle, kehitysmaat varmaan ottavat rahaa vastaan epäkelpoa ainesta siinä missä ydinjätettä.
Paras päivä ikinä.
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Asunko tulevaisuuden slummissa.

Eikun minähän asun jo melkein ghetossa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
huima
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja huima »

Haemaeraemies kirjoitti:ÖMÖMÖMÖM.
Tuo on kuin sanoisi, että korjaa miesten alhaisemman eliniän suhteessa naisiin estämällä kuolemisen.
elco
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja elco »

Haemaeraemies kirjoitti: ÖMÖMÖMÖM
Rauhannobel ei ole kaukana, jos vaan viitsit jakaa pillerireseptisi valtioiden käyttöön.

Jos abstraktiotaso on tuo niin sitten kehotan pysäyttämää ilmastonmuutoksen ja fixaamaan nälänhädän siinä sivussa.
annepa
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja annepa »

elco kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:ÖMÖMÖMÖM
Rauhannobel ei ole kaukana, jos vaan viitsit jakaa pillerireseptisi valtioiden käyttöön.
Joo muaki kiinnostaa tietää että miten tämä estäminen oikene tapahtuu. Voisitko valaista?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Mun mielestä on tavallaan hienoa että joku uskoo noin vahvasti siihen että tietty mamutyyppi haluaa kuulua meidän yhteiskuntaan, olla osa sitä. Mutta kun se ei hitto vie tunnu menevän niin.

Tämä tulee esiin jo pienissä koulutusjutuissa, joissa olen aikoinaan toiminut esim. tutorina, kuten olen useasti maininnut.

Vaikka kaikki tuotaisiin tarjottimella, vaikka miten toimisit, tsemppaisit, auttaisit usean ihmisen voimin niin lopputulos tuntui aina olevan se että tietty mamuryhmittymä muodosti oman piirinsä. Ajasta/paikasta riippumatta lähestulkoon aina sama lopputulos. Omiensa parissa.

Kerro mulle siis se juttu millä tuon saa toimimaan isossa mittakaavassa eli sen miten ei "omia alueita" synny kun se ei tunnu toimivan pienessäkään.

Todettakoon, että pakolaiset (ei toissijaisilla suojeluntarpeilla yms. tulleet) sentään pääsääntöisesti pyrkivät toimimaan toisin, usein siinä onnistuenkin.

Naisilla olisi ollut enemmänkin halua, mutta voit itse veikata mikä sen mahdollisesti noin pääsääntöisesti torppasi. Vinkki: sillä roikkuu jotain haarojen välissä.
Haemaeraemies
Kitisijä

annepa kirjoitti:
elco kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti: ÖMÖMÖMÖM
Joo muaki kiinnostaa tietää että miten tämä estäminen oikene tapahtuu. Voisitko valaista?
Emmä kyll taida jaksaa leikkiä teidän kans.
Viimeksi muokannut Haemaeraemies, 22.02.2011 10:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Haemaeraemies
Kitisijä

RP kirjoitti: Kerro mulle siis se juttu millä tuon saa toimimaan isossa mittakaavassa eli sen miten ei "omia alueita" synny kun se ei tunnu toimivan pienessäkään.
Emmä, kun ei mun selityksissä ole mitään sisältöä. Pysyn siel päihdepolitiikan ja nörtteilyn puolella mielummin, ei mulla ole mitään annettavaa tälle keskustelulle, kun en elä samassa universumissa mitä muut.
annepa
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja annepa »

Haemaeraemies kirjoitti:
annepa kirjoitti:
Joo muaki kiinnostaa tietää että miten tämä estäminen oikeen tapahtuu. Voisitko valaista?
Ajatuksena hieno ja minunkin mielestä tuo estäminen ois hyvä keino estää kaikkea muutakin, en vain tiedä miten se toteutettais. Sulla oli ilmeisesti tähän joku ajatuskin mut se hävis, vai?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Niba
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Niba »

Suomen poliisien määrää pitäisi lisätä ainakin jo otamme mallia ruotsista?
Toisaalta näyttää että poliiseista tulee vieläkin laiskanpulskeampia jos heille annetaan lisää rahaa, Oikeasti nälkäinen liian pienillä resursseilla toimiva poliisi toimii paremmin? Voi siis olla että kehä kolmosen liikenneonnettomuudet senkus vaan lisääntyy kun poliisi saa voimia lisää muualle?
Talousrikosten ratkaisumäärän heikkeneminen tietenkin johtuu talousrikollisten korkeasta tasosta, rikoksen suunnittelu aiheuttaa ilmeisesti älykkyyden kasvua enemmän, poliisien rikosten ratkaisemisen aiheuttamaan verrattuna?
Pyyhin Netikettiin..
elco
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja elco »

Täähän on ihan megapaskaa, ettei enää voi ottaa lainauksella orkkispölhöilyjä talteen. Kirotut olkoot aasin tietokonemieskyvyt. EDIT: vai muuttiko hämis lainauksia kanssa?

Minä olen myös sitä mieltä, että lääke maahamuuton ongelmiin on slummiutumisen estäminen, maahanmuuttajien työllistyminen, positiivinen kanssakäyminen ja ymmärtäminen.
Haemaeraemies
Kitisijä

elco kirjoitti:Täähän on ihan megapaskaa, ettei enää voi ottaa lainauksella orkkispölhöilyjä talteen. Kirotut olkoot aasin tietokonemieskyvyt. EDIT: vai muuttiko hämis lainauksia kanssa?

Minä olen myös sitä mieltä, että lääke maahamuuton ongelmiin on slummiutumisen estäminen, maahanmuuttajien työllistyminen, positiivinen kanssakäyminen ja ymmärtäminen.
Mä ihan itse tuhosin surkeat aivopieruni. Pidätän edelleen oikeuden ottaa typerät sanani takaisin jos ja kun tajuan olevani väärässä, kunhan sen myönnän suoraan ja selvästi.

Minulla ei ole tarpeeksi tietoa, näkemystä ja mielipidettä sanoa yhtään mitään tähän topikkiin.
Haemaeraemies
Kitisijä

annepa kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:
annepa kirjoitti:
Joo muaki kiinnostaa tietää että miten tämä estäminen oikeen tapahtuu. Voisitko valaista?
Sulla oli ilmeisesti tähän joku ajatuskin mut se hävis, vai?
Oli mulla idea joo, mutta heitin sen delete-kansioon kun en kyennyt mitenkään ihmisen logiikalla sitä auki selittämään.

Yritän uudestaan jos tulee joskus parempia ideoita.
huima
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja huima »

Whoa.

Käyttikö Hämis admin-oikeuksia ja editoi omat brainfartit pois myös lainauksista? Eikö tämä ole nyt oikeuksien selkeää väärinkäyttöä. Kaikille sattuu brainfartteja ja tässä googlenkin hallinnoimassa maailmassa voi sanoa ihan rehellisesti, että en ajatellut asiaa loppuun asti tai että laitan kädet korville, enkä kuuntele vasta-argumentaatiota. Kaikkien pitäisi pelata samoilla säännöillä.
Haemaeraemies
Kitisijä

huima kirjoitti:Whoa.

Käyttikö Hämis admin-oikeuksia ja editoi omat brainfartit pois myös lainauksista? Eikö tämä ole nyt oikeuksien selkeää väärinkäyttöä. Kaikille sattuu brainfartteja ja tässä googlenkin hallinnoimassa maailmassa voi sanoa ihan rehellisesti, että en ajatellut asiaa loppuun asti tai että laitan kädet korville, enkä kuuntele vasta-argumentaatiota. Kaikkien pitäisi pelata samoilla säännöillä.
Joo, kärsin juuri moraalista tuskaa kys. asiasta. Isoa tuskaa, ihan oikeasti.

Ei noin sais tehdä joo, mutta tajusin brainfarttini tason, ja menin paniikkiin.

Ei toistu.
Niba
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Niba »

Keventävää ruuanlaittoa? No joo aika kummallista..

Nyt on niin että editoinnin editointi on vähän turhan Possea..
Pyyhin Netikettiin..
Haemaeraemies
Kitisijä

Yritin kaivaa backlogeista, välimuistista ja ties mistä alkuperäistä farttia takaisin, koska tosin iski suuri katumus.

Anteeksi kaikki, harkintakyky petti pahemman kerran.

Idea viestissäni tosin oli jotain tasoa että

Jokainen valtio vaikuttaa itse siihen miten katujengit asettuu ja saa jalansijaa. Kuten farttailin, niin työllistyminen, ei-slummiutunut asuinympäristö ja sosiaalinen integrointi vievät jäseniä jengeiltä.

Mainitsin myös että olen yllättänyt siitä,että romani-kerjäläiset eivät ole ottaaneet haltuun huumekauppaa suomessa, eväät kun olisi siihen taatusti.

Mainitsin vakioesimerkin Ranskan tuosta epäonnistuneesta maahanmuuttajien sijoittelusta. Siellähän maahanmuuttajat on samassa lähiössä, jonne tietty iskee white flight jossain vaiheessa, jonka jälkeen hommat menee muutenkin alamäkeen. Koulujen maine on mikä on, samoin kuin taso, joka sitten vaikuttaa pitkässä juoksussa mahdollisuuteen saada jatkokoulutusta ja myös työtä.

Mieleeni palautui Elcon joskus esittämä aiheellinen kysymys, jonka edessä joudun edelleen myöntämään avuttomuuteni: Missä tuo on saatu toimimaan?

New york lienee kuuluisin kansallisuuksien sulatusuuni, mutta en tiedä onko se pätevä kohde vertailla mitään.

Mutta niin, anteeksi vielä kerran rakkaat palstalaiset munatonta tempaustani. Ei tule toistumaan.
Haemaeraemies
Kitisijä

elco kirjoitti: Rauhannobel ei ole kaukana, jos vaan viitsit jakaa pillerireseptisi valtioiden käyttöön.

Jos abstraktiotaso on tuo niin sitten kehotan pysäyttämää ilmastonmuutoksen ja fixaamaan nälänhädän siinä sivussa.
Koitetaan tehdä ny vielä keskustelua tästä..

Mulla ei ole valitettavasti taikanappia,sauvaa ja mattoa joka ratkaisisi tuon ongelman. Mutta ehkä voisi löytyä paikkoja, jossa asia on saatu toteutettua hyvin.

Tanskan esittämä kielitaidon pakollinen hallinta on loistoaskel. Ei tarvi olla fiksu tajutakseen kuinka paljon pelimahdollisuuksia kielitaito avaa. Kyllä lontoolla suomessa pärjää, mutta työtehtävät rajoittuvat välittömästi, samoin kuin sosiaalinen kanssakäyminen kantaväestön kanssa. Ei se mahdotonta ole, mutta vaivalloista, eikä varmaan tunnu että on täysin kiinteä osa yhteiskuntaa

Työperäiseen maahanmuttoon panostaminen on myös varmasti parhaita keinoja vähentää ongelmia. Jos maahan tulee ukkoja, joilla on oikeasti eväät menestyä ja tahto myös, on ihan selvää että he eivät ole raiskaamassa naisia kaisaniemen pusikossa, ainakaan samoilla luvuilla mitä esimerkiksi työttömät, kielitaidottomat somalit tilastoissa edustaa.

Mutta toisaalta, koen vahvasti että ns. hyvinvointi valtiona ei meidän talous kaadu siihen että tarjotaan joillekin ihmisille mahdollisuus parempaan elämään tarjoamalla asuinpaikka jossain muualla kuin sotatantereella. Se ei myöskään kyllä tarkoita sitä, että tarvisi olla noita perheenyhdistämis-proggiksia, missä tuodaan siskonkaimankumminmiestä ottamaan lepiä vastaanottokeskukseen.

Hitto tää on vaikea aihe, niin monta moraalin ja omantunnon eriä reunaa tuntuu kolisevan vastakkain.
Haemaeraemies
Kitisijä

RP kirjoitti: Kerro mulle siis se juttu millä tuon saa toimimaan isossa mittakaavassa eli sen miten ei "omia alueita" synny kun se ei tunnu toimivan pienessäkään.
Tää on paha. Ehkä niitä omia alueita voi syntyä, jos ne kykenevät tarjoamaan ihmisille samat palvelut about kuin muualla, eikä sinne pesiydy rikollisuutta, joka automaagisesti laskee alueen arvoa.

Jännää on kyllä tuo että miten kulttuurit vaikuttavat siihen miten ihmiset asettuu. Varastohommissa huomasin että Thaimaalasiet, Laosilaiset ja kamputsealaiset olivat ihan ehdottomasti eniten hommia puskevaa jengiä, venyttivät vähiten taukoja ja ottivat vastuuta mieluusti. Eli kaiken puolin loistavia työmiehiä.

En tosiaan usko että nuo edellämainitut heebot tai niiden perheet ovat koristamasas rikostilastoja tai huonontamassa asuinalueen mainetta.

Pitää tosin muistaa, että vaikka rasismi- sana on ylikäytetty, sitä on kyllä ihan runsain mitoin tarjolla tässä maassa. Tuolla on sellaistakin sukankuluttajaa, jonka mielestä kerrostalo-osakkeen arvo tippuu heti kun ei-suomalainen nimi rapun alatauluun ilmestyy. Ja nämä kaverit yhdessä rasismi-kortin väärinkäyttäjien kanssa tekevät keskustelusta aivan tappavan puuduttavaa, eikä hirveän tuottoisaa.

Eipä sillä, että oma panokseni olisi paremaa, mutta koitan toimittaa omaa 2 senttiäni hommaan mukaan, kun kerta ihmisillä kiinnosti.
Haemaeraemies
Kitisijä

elco kirjoitti: Minä olen myös sitä mieltä, että lääke maahamuuton ongelmiin on slummiutumisen estäminen, maahanmuuttajien työllistyminen, positiivinen kanssakäyminen ja ymmärtäminen.
Mä en tiedä onko toi sarkasmia vai ei, mutta oletan että se ei ole.

Puran esittämänne kohdat helposti pureskeltaviin palasiin:

A: Slummiutuminen
- Totta, uskon että tässä kohtaa työllistyminen ja white flightin esto ja rikollisuuden pesiytymisen estäminen ovat tärkeimmät osa-alueet, koska ne vähentävät alueen arvonlaskua. Kaameimmat esimerkit tulevat sieltä missä samaan lähiöön ollaan lyöty kaikki vähäosaiset, ja unohdettu heidät sinne. Sen takia USA:ssa kaupungin asunnot ovat synonyymi helveltille.

B: Maahanmuuttajan työllistyminen
- Eeerittäin olennaista, tukee tuota ensimäistä kohtaa. Vaikkei kaikki maahanmuuttajat west endiin voisikaan palkkatuloillaan muutta, on tärkeää että alueet, missä asuu paljon maahanmuuttajia, ovat myös palveluiltaan samalla tasollas muiden alueiden kanssa. Työllistyminen tuo hynkkyä, ja hynkkyä voi kuluttaa paikallisissa palveluissa, jotka taas nostavat alueen arvoa.

C: Positiivinen kanssakäyminen ja ymmärtäminen.
- Nämä meinaa useasti unohtua, kuten mainitsin niin joiden mielestä ulkomaalainen sukunimi alataulussa laskee taloyhtiön arvoa ja kaikki ryssät on huijareita.

Tuo ymmärtäminen on kakspiippuinen homma, ei pidä ymmärtää yhteiskuntaa vahingoittavaa käytöstä, varsinkaan vieraalta joka muuttaa toisten maahan. Mutta, pitää ymmärtää ettei ehkä myöskään ole helppoa tipahtaa keskelle tuntematonta kulttuuria, kylmää ilmastoa jossa asuu suhteellisen varautunut kansa.

Unohtamatta että takana on todennäköisesti useita vuotta sotaa, kärsimystä ja kuolemaa.