James Potkukelkka kirjoitti: 27.01.2025 8:24 Eli käytännössä siis laserin pitää olla samalla korkeudella kuin kohteen, jotta tasaa automaattisesti.
Tämähän nyt on silkkaa geometriaa. Eihän laser voisi millään piirtää etäisyydestä riippumatta samalla korkeudella olevaa viivaa, jos se osoittaisi viistoon.
no joo.
Jotenkin vain tuntuu aika vähähyötyiseltä kapistukselta, kun pitää tosiaan aina värkätä samalle korkeudelle kuin kohde. Mutta oli tuo kuitenkin parempi kuin vatupassi, kun piti siis kaksi taulua laittaa vierekkäin samalle korkeudelle.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
James Potkukelkka kirjoitti: 27.01.2025 8:45
Jotenkin vain tuntuu aika vähähyötyiseltä kapistukselta, kun pitää tosiaan aina värkätä samalle korkeudelle kuin kohde. Mutta oli tuo kuitenkin parempi kuin vatupassi, kun piti siis kaksi taulua laittaa vierekkäin samalle korkeudelle.
Kyllähän linjalaseri on ihan välttämätön modernissa talonrakennuksessa. Luotilangat ja vaaitusletkut on niin last season.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Vagabondo kirjoitti: 22.01.2025 17:28
Auto ei suostu käynnistymään
Syy alkaa olemaan suurin piirtein tiedossa. Jäähdytysneste pääsee sekoittumaan öljyyn eli tiivisteremppa moottoriin edessä. Saa nähdä mitä tää hupi kustantaa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
James Potkukelkka kirjoitti: 27.01.2025 8:45
Jotenkin vain tuntuu aika vähähyötyiseltä kapistukselta, kun pitää tosiaan aina värkätä samalle korkeudelle kuin kohde. Mutta oli tuo kuitenkin parempi kuin vatupassi, kun piti siis kaksi taulua laittaa vierekkäin samalle korkeudelle.
Noissa varmaan hämää se, että niitä myydään huonosti, ts. kolmijalan tai tolpan tarvetta ei tuoda kunnolla esiin.
James Potkukelkka kirjoitti: 04.02.2025 9:16
^Räjähdysmoottori on niin uskomaton Rube Goldberg machine, että erikoista, että kestävät niin hyvin kuin kestävät.
Sulla on ihmeellisiä termejä tietopankissa. No google selvitti.
Onhan noissa vuosikymmenien tuotekehitys taustalla. 90-luvulle tullessa oltiin päästy jo sangen kelvolliseen luotettavuuteen, jolloin auto poistuu käytöstä todennäköisesti jonkun muun syyn kuin moottorin takia. Mutta se on jännä nähdä miten hyvin nämä nykyajan bensapihit korkean viritysasteen pienet turbokoneet kestävät ajoa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Paitsi kun kehitettiin uutta ja jännää. Kolme sylinteriset, alle litran iskutilavuuden moottorit jostain 2015 eteenpäin == saatanalliset päästöt ja kestävyys ihan onneton.
James Potkukelkka kirjoitti: 04.02.2025 9:16
^Räjähdysmoottori on niin uskomaton Rube Goldberg machine, että erikoista, että kestävät niin hyvin kuin kestävät.
Sulla on ihmeellisiä termejä tietopankissa. No google selvitti.
Onhan noissa vuosikymmenien tuotekehitys taustalla. 90-luvulle tullessa oltiin päästy jo sangen kelvolliseen luotettavuuteen, jolloin auto poistuu käytöstä todennäköisesti jonkun muun syyn kuin moottorin takia. Mutta se on jännä nähdä miten hyvin nämä nykyajan bensapihit korkean viritysasteen pienet turbokoneet kestävät ajoa.
Mutta kun ajattelee, montako liikkuvaa osaa noissa on ja missä olosuhteissa, niin kertakaikkinen ihme, että kestävät niin hyvin. Mutta onhan niitä hiottu reilusti yli 100 vuotta
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
James Potkukelkka kirjoitti: 04.02.2025 9:30
Mutta kun ajattelee, montako liikkuvaa osaa noissa on ja missä olosuhteissa, niin kertakaikkinen ihme, että kestävät niin hyvin. Mutta onhan niitä hiottu reilusti yli 100 vuotta
Asioita on helppo saada kestämään, kun lisätään vaan rautaa rakenteeseen. Sitten kun pitää optimoidan painoa, suorituskykyä ja valmistuskustannuksia kestävyyden heikentymättä alkaa haasteet. Jossain moottorin kaltaisessa rakenteessa laskentaa helpottaa tarkasti määriteltävissä olevat kuormitukset, jolloin rakenteiden kestoikä on suht hyvin määriteltävissä eikä rakenteet silloin yleensä petä ennen aikaisesti ilman jotain valmistusvirhettä joka aiheuttaa vaurion.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Mä en löydä mun nappikuulokkeita. Kopeloinut laukut, takkien taskut ja normaalit lojumisalueet läpi. Jos ostais uudet, niin varmasti löytyis heti.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Vagabondo kirjoitti: 12.03.2025 17:46
Mä en löydä mun nappikuulokkeita. Kopeloinut laukut, takkien taskut ja normaalit lojumisalueet läpi. Jos ostais uudet, niin varmasti löytyis heti.
Taloyhtiönetti vaihtui DNA:lle, laskutustapana 'sähköpostilasku'. Sähköpostiosoite oli järjestelmässä, mutta sitä ei oltu liitetty laskutustapaan eli en saanut laskua. Maksoin kuitenkin laskun suoraan omilta sivuilta.
No nyt kun en ole saanut laskua niin meikäläisellä ei ole omaa asiakasnumeroani, että voisin tehdä eLaskusopimuksen. Kyseinen numero ei näy verkkosivuilla.
Vitusti turisteja jo nyt ja ruokakaupoilla vissiin jakeluongelmia, kun on aina hyllyt tyhjillään. Tietty voi olla, että heinäsirkat ehtii aina putsata ne ennen minua.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
James Potkukelkka kirjoitti: 09.04.2025 13:49
Windows haluaa automaattisesti järjestellä ikkunoita. Ei tartte auttaa perkele! Järjestän itse.
Enemmän vain haittaa tuosta. Saiskohan sen jostain pois päältä?
Haluaako se siirreläkin niitä? Itse kytken kaiken automaation heti pois. En halua että kun asetan ikkunan reunan lähelle, tapahtuu jotain kamalaa.
Aivan typerää on myös, ettei suurimman osan ohjelmien ikkunoitten sijaintia ja kokoa muisteta sulkemisen jälkeen. Tietyllä tavalla sulkiessa osa ohjelmista on muistanut, mutta ei juuri mikään nykyään sillä menetelmällä. Aina saa raahata haluamaansa paikkaan. Kaikkea muuta kehitetään mutta ei sitä mitä tarvitsee 50x päivässä.
liukuu kuin veltto penis avaruusalus vitun isolla momentilla avaruudessa
James Potkukelkka kirjoitti: 12.04.2025 9:28
Tuota tarkoitan, että jos raahaan ikkunan liian lähelle reunaa, niin wintoosa järjestää auki olevat ikkunat uudelleen johonkin ruudukkoon.
Settings -> multitasking -> snap windows -> off
Me and my fellow Gray Men had a Gray Pride parade. Nobody noticed.
Ehkä kuuluisi watutusketjuun. Sivustahuutaja tästä aiemmin kirjoittanut. Miksi ei laiteta mahdollisimman yksityiskohtaisia speksejä tuotteista nettiin. Ajatellaanko, että se karkottavat asiakkaita (asiakas säikähtää monimutkaisuutta) vai eikö vain jakseta.
^
Tuossa on kyse kaiken lisäksi valmistajan sivuista. Minä olen valittanut lähinnä siitä, että kaupat eivät vaivaudu laittamaan esille myymiensä tuotteiden oleellisia tietoja. Jos ostaja joutuu menemään valmistajan sivuille, niin aika helposti sitä seuraava askel onkin "mistä tämän saa halvimmalla". Jos kauppa tarjoaa oleelliset tiedot heti ja mahdollistaa ostopäätöksen, niin asiakas saattaa jopa napsauttaa saman tien sitä osta-nappia.
Muistelin, että jääkaapissa on hillopurkki josta voisi hankkiutua eroon. Tuumin miten tuo kävisi parhaiten kun alkuperäinen paahtoleipäratkaisu ei tuottanut iloa elämään. Sitten silmiin osui valmisvohvelit, joiden testaamiseen olen tuntenut pientä kihelmöintiä jo jonkin aikaa. No innosta hihitellen paketti kauppakassiin.