No juu, en sitä meinannutkaan, vaan sitä, että yleensäkin hakeudutaan erillisille lomamatkoille, on jonkin sortin huomioitava asia.urpiainen kirjoitti: jutussahan ei puhuttu mitään siitä, etteikö erillisiä lomamatkoja saisi tehdä, vaan siitä, minkälaisissa suhteissa niitä halutaan tehdä ja minkälaisissa ei.
Päivän uutiskatsaus
Re: Päivän uutiskatsaus
Riippuu siitä, mitä "lomamatkalla" tarkoitetaan.
On ihan ok, että pariksi päiväksi lähdetään kavereiden kanssa johonkin, mutta kyllä hiukan kohottelen kulmakarvojani, jos parisuhteessa käydään esim. viikon lomamatkalla ilman puolisoa.
On ihan ok, että pariksi päiväksi lähdetään kavereiden kanssa johonkin, mutta kyllä hiukan kohottelen kulmakarvojani, jos parisuhteessa käydään esim. viikon lomamatkalla ilman puolisoa.
Minä taas kohottelen kulmiani jos en saa lähteä viikoksi-kahdeksi kalastus, tai metsästyreissulle ilman puolisoani.Dave kirjoitti:Riippuu siitä, mitä "lomamatkalla" tarkoitetaan.
Elcosmico taitaa muuten vedellä kuukauden reissuja ilman eukkoa. Meinaatkos että niiillä on joku kriisi menossa?
No en meinaa.Boner kirjoitti:Minä taas kohottelen kulmiani jos en saa lähteä viikoksi-kahdeksi kalastus, tai metsästyreissulle ilman puolisoani.Dave kirjoitti:Riippuu siitä, mitä "lomamatkalla" tarkoitetaan.
Elcosmico taitaa muuten vedellä kuukauden reissuja ilman eukkoa. Meinaatkos että niiillä on joku kriisi menossa?
Mutta mä oon käsittänyt, että elco reissaa puolison kanssa. Oon ollut kait väärässä.
Ja mä taas toisin. Saatan olla väärässä myös.Dave kirjoitti: Mutta mä oon käsittänyt, että elco reissaa puolison kanssa. Oon ollut kait väärässä.
-
- Kitisijä
Aika jännä. Mä en ole jotenkin koskaan osannut ajatella, että parisuhteeseen sitoutuminen tarkoittaisi samalla sitoutumiseksi viettää kaikki aika yhdessä.Dave kirjoitti:On ihan ok, että pariksi päiväksi lähdetään kavereiden kanssa johonkin, mutta kyllä hiukan kohottelen kulmakarvojani, jos parisuhteessa käydään esim. viikon lomamatkalla ilman puolisoa.
Meillä kyllä tehdään lomamatkoja sekä yhdessä että erikseen, pituudet vaihdelleet erikseen tehtävissä reissuissa parin päivän ja parin viikon välillä. Mun mielestä olis esim. älytöntä lähteä miehen kanssa pariksi viikoksi Alpeille hengailemaan, kun en itse laskettele. Vielä älyttömämpää olisi, että mies ei voisi lähteä vain, koska meillä on eri harrastukset.
-
- Kitisijä
Siis tä? Ei meillä ois mikää ihme jos lähtisin tyttökaverin kanssa viikon reissulle vaikkapa Irlantiin, koska hellua ei Irlanti kiinnosta ja minua kiinnostaa. Se ei poissulje sitä että lähtisimme sitten toiste hellun kanssa yhdessä vaikkapa Berliiniin, koska me molemmat tykätään Berliinistä.Dave kirjoitti:Riippuu siitä, mitä "lomamatkalla" tarkoitetaan.
Nii ja sit vielä tuo jo mainittu metästys. Ei hellua kiinnosta yhtään, se on vain tyytyväinen ko minua kiinnostaa ja lihaa on kaikki pakkaset täynnä.
Meillä on sitten vissin kriisi menossa jo yhdeksättä vuotta, kiitos tiedosta

No nii what she said ^ exsu teilläkin on KRIISI ettäs tiedät!!!11
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Mun mielestä erilleen reissailussa ei ole mitään erikoista, tosin ei yhdessäkään reissailussa. Riippuu mielenkiinnon kohteista, harrastuksista. Jos poikkeavat toisistaan niin mitä sitä sitten yhdessä tekemään, jos taas ovat samansuuntaisia niin mitä sitä erikseenkään tekemään.
-
- Kitisijä
Mä nyt ymmärsin, että Dave tarkoitti koko ajan sitä, että on vähän kumma, jos parisuhteessa halutaan tehdä myös sellaiset reissut, jotka luontevasti olisivat yhteislomia, erillään. Siis lähteä vaikkapa eri aikoihin samaan paikkaan rantalomalle (jos siis esim. työaikataulut eivät tähän pakota).
Harrastusreissut, jollaiseksi kai ilman muuta lasketaan esim. Masan ja Annepan eräreissut, Exsun miehen laskettelureissut ja Elcon HC-maailmanmatkailu, ovat sitten eri asia. Vaikka kai se lapsiperheellisellä ja rajallisesta vuosilomasta kärsivällä niissäkin saattaa tulla vastaan, että onko se nyt sitten kaikkein antoisinta käyttää koko vuosiloma pilkkimiseen tunturissa, vaikka se rakas harrastus olisikin.
Edit. Olen mä sittenkin jyrkempi tässä asiassa kuin ymmärsinkään. On se minusta vähän kumma, jos loma-ajan ja -rahan niukkuudesta kärsiessä jatkuvasti valitsee uhraavansa nämä niukat resurssit sellaisiin harrastuksiin, joissa kumppani ei ole mukana. Ei se kuitenkaan välttämättä kriisistä kerro jos näin tekee. Alkuperäisen artikkelin hengen mukaisesti, jos näin haluaa tehdä, saattaa hyvinkin olla sellaisessa parisuhteessa, joka ei esim. minulle tuntuisi hyvältä ja luontevalta. Muille se voi kuitenkin hyvinkin sopia.
Harrastusreissut, jollaiseksi kai ilman muuta lasketaan esim. Masan ja Annepan eräreissut, Exsun miehen laskettelureissut ja Elcon HC-maailmanmatkailu, ovat sitten eri asia. Vaikka kai se lapsiperheellisellä ja rajallisesta vuosilomasta kärsivällä niissäkin saattaa tulla vastaan, että onko se nyt sitten kaikkein antoisinta käyttää koko vuosiloma pilkkimiseen tunturissa, vaikka se rakas harrastus olisikin.
Edit. Olen mä sittenkin jyrkempi tässä asiassa kuin ymmärsinkään. On se minusta vähän kumma, jos loma-ajan ja -rahan niukkuudesta kärsiessä jatkuvasti valitsee uhraavansa nämä niukat resurssit sellaisiin harrastuksiin, joissa kumppani ei ole mukana. Ei se kuitenkaan välttämättä kriisistä kerro jos näin tekee. Alkuperäisen artikkelin hengen mukaisesti, jos näin haluaa tehdä, saattaa hyvinkin olla sellaisessa parisuhteessa, joka ei esim. minulle tuntuisi hyvältä ja luontevalta. Muille se voi kuitenkin hyvinkin sopia.
Viimeksi muokannut urpiainen, 09.03.2011 12:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
Mun mielestä rantaloma voi olla "harrastus" siinä missä laskettelukin.urpiainen kirjoitti:Siis lähteä vaikkapa eri aikoihin samaan paikkaan rantalomalle (jos siis esim. työaikataulut eivät tähän pakota).
-
- Kitisijä
Siksi mä kirjoitinkin noin, että se olisi tässä tapauksesa molempien samanlainen harrastus, ja silti haluaisivat reissata erikseen.exsu kirjoitti:Mun mielestä rantaloma voi olla "harrastus" siinä missä laskettelukin.urpiainen kirjoitti:Siis lähteä vaikkapa eri aikoihin samaan paikkaan rantalomalle (jos siis esim. työaikataulut eivät tähän pakota).
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Mun mielestä on (tai olen huomioinut) olemassa kahdenlaisia parisuhteita. Suhteita joissa puoliso on puoliso, suhteita joissa puoliso on bestispuoliso.urpiainen kirjoitti: Edit. Olen mä sittenkin jyrkempi tässä asiassa kuin ymmärsinkään. On se minusta vähän kumma, jos loma-ajan ja -rahan niukkuudesta kärsiessä jatkuvasti valitsee uhraavansa nämä niukat resurssit sellaisiin harrastuksiin, joissa kumppani ei ole mukana. Ei se kuitenkaan välttämättä kriisistä kerro jos näin tekee. Alkuperäisen artikkelin hengen mukaisesti, jos näin haluaa tehdä, saattaa hyvinkin olla sellaisessa parisuhteessa, joka ei esim. minulle tuntuisi hyvältä ja luontevalta. Muille se voi kuitenkin hyvinkin sopia.
Näissä on selkeitä eroja, mutta ei ne liity sinänsä suhteen laatuun/hyvyyteen/keston mahdollisuuksiin jne. jne. Kertoo vain siitä että ihmiset sekä parisuhteet on erilaisia.
Itse suosin toki jälkimmäistä, toisaalta suosiminen on väärä sana, koska ei sitä ns. etsimällä löydä. Kuten ei niitä pelkkiä bestiksiäkään. Noh, etsiminenkin on väärä sana, puhuisin kemioiden kohtaamisesta.
Molemmista kokemusta, ensimmäiseen en enää tyytyisi.
-
- Kitisijä
Normilomat yhdessä ja extralomat yksin. Ei ole varaa ottaa palkatonta ja maksaa naista vielä mukaan, koska silloin nainenkin olisi palkattomalla. Lisäksi preferenssit ovat vähän erilaiset: itse diggaan enempi aktiivisuudesta (dyykki etenkin) silläkin hinnalla, että päätyy jonnekin apinamaahan hevonvitunkuuseen (malliesimerkkinä salomonsaaret), jossa ei mitään muuta voi tehdä eikä panos-tuotossuhde rantalomailuun ole kohdallaan.Dave kirjoitti:
No en meinaa.
Mutta mä oon käsittänyt, että elco reissaa puolison kanssa. Oon ollut kait väärässä.
En oikein näe riippuvuutta omista lomistani parisuhdekriiseihin - tai päinvastoin.
-
- Kitisijä
Tää nyt tuli vähän puun takaa.urpiainen kirjoitti:. On se minusta vähän kumma, jos loma-ajan ja -rahan niukkuudesta kärsiessä jatkuvasti valitsee uhraavansa nämä niukat resurssit sellaisiin harrastuksiin, joissa kumppani ei ole mukana.

Tuo on kyllä täysin eri tilanne kun mun miehen kerran vuodessa tapahtuva alppiloma. Toisaalta en näe matkustamista sellaiseksi suhteen rakentajaksi, että sen täytyisi välttämättä tapahtua yhdessä silloinkaan, jos mahdollisuudet siihen olisivat niukemmat.
Sanoinko mä jossain kohtaa noin?annepa kirjoitti:Meillä on sitten vissin kriisi menossa jo yhdeksättä vuotta, kiitos tiedosta![]()
Minusta taas ei. Olen pomminvarma että kumpikin vanhempi rentoutuisi enemmän, jos saisi viettää viikon loman yksin, toisen hoitaessa perheen.urpiainen kirjoitti:On se minusta vähän kumma, jos loma-ajan ja -rahan niukkuudesta kärsiessä jatkuvasti valitsee uhraavansa nämä niukat resurssit sellaisiin harrastuksiin, joissa kumppani ei ole mukana. .
Itse rentoudun viikon metsästyreisulla premmin, kuin kuukauden rantalomareisulla. Itseasiassa minä inhoan rantalomia, ja muija taasen rakastaa niitä.
Ei tässä varmaan tarvi osoittaa, että jompi kumpi näkemys on väärä. Whatever works, kuten Woody sanoi.
Viimeksi muokannut Dave, 09.03.2011 12:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Kitisijä
Et, viittasin uutiseen ja koko keskusteluun.Dave kirjoitti:Sanoinko mä jossain kohtaa noin?annepa kirjoitti:Meillä on sitten vissin kriisi menossa jo yhdeksättä vuotta, kiitos tiedosta![]()
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Okei! Olette kaikki latentteja homoseksuaaleja ja/tai pedofiilejä!exPertti kirjoitti:Häh, emmekö siis ole kitinässä enää?Dave kirjoitti:Ei tässä varmaan tarvi osoittaa, että jompi kumpi näkemys on väärä. What ever works, kuten Woody sanoi.
-
- Kitisijä
Mä pidän tätä kans hyvinkin luonnollisena valintana. Varsinkin näissä aikuisena aloitetuissa suhteissa, joissa molemmilla on ollut jo valmiiksi tietty oma elämä ja toimintatavat koen hyvin vieraana ajatuksen siitä, että niistä olemassa olevista palikoista räätälöidään joku epämääräinen kompromissi, joka ei välttämättä tyydytä kumpaakaan täysin, mutta ei ole suoranaisen vastenmielinenkään.Boner kirjoitti: Itse rentoudun viikon metsästyreisulla premmin, kuin kuukauden rantalomareisulla. Itseasiassa minä inhoan rantalomia, ja muija taasen rakastaa niitä.
Se on eri asia, jos kaikki vapaa-aika luuhataan kodin ulkopuolella toteuttamassa itseä, mutta kerran-pari vuodessa tapahtuva loma/harrastusmatka on mielestäni ihan terve irtiotto.
exPertti kirjoitti:Homohomohomo.Dave kirjoitti:Okei! Olette kaikki latentteja homoseksuaaleja ja/tai pedofiilejä!

Tää on vähän kuin LSVHM ja SSVHN liitto. Kun nainen lähtee reissuun, ryntää mies kauppaan ja ostaa jääkaapin täyteen lihaa.exsu kirjoitti: terve irtiotto.
Kun mies lähtee reissuun, hankkiin nainen makuuhuoneeseen ison palan lihaa.
Eiku!
LSVHM = Lihaa Syövä Valkoinen HeteroMies
SSVHN = Salaattia Syövä Valkoinen HeteroNainen
-
- Kitisijä
Joo, ei se ollut tarkoitettukaan mitenkään sun tilanteesi kommentoinniksi. Kuten sanoin, tilanteesi kuulostaa ihan järkevältä (ja tutulta - mulla ei esim. tähän ikään meneessä ole koskaan ollut sellaista kumppania, joka olisi ollut kiinnostunut osallistumaan vaellus ja/tai kalastusreissuihin).exsu kirjoitti:Tää nyt tuli vähän puun takaa.urpiainen kirjoitti:. On se minusta vähän kumma, jos loma-ajan ja -rahan niukkuudesta kärsiessä jatkuvasti valitsee uhraavansa nämä niukat resurssit sellaisiin harrastuksiin, joissa kumppani ei ole mukana.![]()
Tuo on kyllä täysin eri tilanne kun mun miehen kerran vuodessa tapahtuva alppiloma.
urpiainen kirjoitti: mulla ei esim. tähän ikään meneessä ole koskaan ollut sellaista kumppania, joka olisi ollut kiinnostunut osallistumaan vaellus ja/tai kalastusreissuihin
Mä en edes haluaisi sellaista kumppania. Olisi kamalaa jos kaikki asiat pitäsi touhuta pariskuntana :puistatus:
-
- Kitisijä
Joo, kiitä vaan onneasi ettei sinulla ole ollut läheisriippuvaista puolisoa, joka kruunaa vielä kaiken sairaalloisella mustasukkaisuudellaBoner kirjoitti:
Mä en edes haluaisi sellaista kumppania. Olisi kamalaa jos kaikki asiat pitäsi touhuta pariskuntana :puistatus:

Life is complex, it has real and imaginary parts.