Mun mielestäni tuo on aivan epärealistinen ajatus. Perusäänestäjällä on kultakalan muisti ja hän ei tiedä, kuka on hallituksessa ja kuka oppositiossa. Ei ole mitään järkeä yrittää voittaa vaaleja perusteellisella asia-argumentaatiolla.urpiainen kirjoitti:Ok. Mä olen tässä varmaan vähän idealisti sitten ja ajattelen, että puolueen pitäisi viestiä mahdollisimman selkeästi, miksi ja miten juuri tämän puolueen keinoilla Suomea saadaan rakennettua paremmaksi yhteiskunnaksi ja luottaa, että paras argumentti voittaa ja saa kansan mandaatin.James Potkukelkka kirjoitti:^Mun käsittääkseni puolueiden viestinnän pääasiallinen tarkoitus on lisätä puolueiden suosioita. Joku idealisti tietysti väittää, että viestinnän tarkoitus on vaikuttaa tärkeiksi koettuihin asioihin ja voihan siellä joskus sitäkin olla, mutta uskoakseni kannatuksen lisääminen on se ykkösagenda.
Koska kyseinen viestintä ei uskoakseni lisännyt kokoomuksen suosita vaan vähensi sitä, oli viestintä epäonnistunut. Ei se sen kummempaa ole.
Toki voidaan keskustella siitä, miten asiat tulisi tehdä, jos kaikki äänestäjät olisivat valveutuneita ja kiinnostuneita poliitikasta, mutta reaalielämän vaalien voittamisen kanssa sillä ei ole paljoa tekemistä.