Pienten harmitusten ketju

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Bluntly
Kitisijä

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.05.2025 8:46
Tarinan opetus: älä odota liian kauan hillopurkille pääsyä.
Kepulaisuus ei ole vahva meikäläisessä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Bluntly
Kitisijä

Muistin, että irtisanomisaikani pitenisi puoleen vuoteen ihan näillä näppäimillä. Sehän tapahtuu vasta kahden vuoden kuluttua.
Bhven
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Verkkouutisetkin on havaintoni perusteella siirtymässä tämä-uutisiin. No, nopeuttaa uutisten lukemista kun jättää klikkaamatta.
Me and my fellow Gray Men had a Gray Pride parade. Nobody noticed.
nokkaelain
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Bluntly kirjoitti: 12.05.2025 19:35 Muistin, että irtisanomisaikani pitenisi puoleen vuoteen ihan näillä näppäimillä. Sehän tapahtuu vasta kahden vuoden kuluttua.
Pitäisikö tehdä itsensä äärimmäisen tarpeelliseksi. Olen ollut useamman vuoden tuntisopimuksella. Jos tarve loppuu, se on siinä.
liukuu kuin veltto penis avaruusalus vitun isolla momentilla avaruudessa
James Potkukelkka
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://finlex.fi/fi/oikeuskaytanto/kor ... /2005/1059

Naurettavaa. Umpijätesäilövesikäymälä ei varmastikaan rasita kokonaisuutena luontoa puuceeta enemmän.

Tämä rajoitus ja sen perusta kävi ilmi, kun yhtä Loviisan kohdetta selvittelin..
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
James Potkukelkka
Kitisijä

https://www.syke.fi/fi/ymparistotieto/k ... rjestelmat

Sykellä on periaatteessa hyvä palvelu, jossa vesien pintavesistä otettujen näytteiden tuloksia pystyy tutkimaan. Valitettavasti käyttöliittymä on joltain MS-DOS:in ja Windows 3.1:n väliseltä ajalta.

Olen tässä melkein kahlitsemassa itsenäni kaivinkoneeseen, kun olen mökkiä etsiessä huomannut, miten vaikeaa on löytää hyvässä tilassa olevia järviä.
Maatalous ja soiden ojitus on saatanasta.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka
Kitisijä

Joo.

Syken Hertta-tietokannasta voi hakea yksittäisistä näytepaikoista yksittäisiä kuormitustekijöitä, eli hyvää dataa, mutta tosiaan käyttöliittymä kökkö.
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 23.05.2025 8:56 Olen tässä melkein kahlitsemassa itsenäni kaivinkoneeseen, kun olen mökkiä etsiessä huomannut, miten vaikeaa on löytää hyvässä tilassa olevia järviä.
Kyllä. Tästä mun mielestä olemme Vagiksen kanssa vuosikausia paasanneet, että maa- ja metsätalous ovat vieneet vedet aivan sietämättömään kuntoon, kun saavat toimia täysin pidäkkeettä ympäristön suhteen. Kuten muistamme, EU:n ennallistamisasetuskin sai Suomessa huikean vihan päälleen, vaikka kohdistui isolta osalta vesien surkean kunnon parantamiseen.

Tuttu katseli mökkiä vähän sun spekseilläsi ja innostui jostain Karjalohjan tai Pohjan järvistä, jotka sijaitsevat paikallisen maatalousalueen yläpuolella ja ovat näin puhtaita ja sinilevättömiä. Lisäksi seutu on täynnä ruukkimiljöötä, jossa voisi kuvitella olevansa pitkän historian omaavassa Eurooppalaisessa maassa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä

^^ + ^
Toi powerbi-rapsa on ihan jees. Käytännössä näytti siltä, että potentiaaliset rannat ovat pitkälti hanko-hyvinkää linjan länsipuolisella alueella. Just tolla urpiaisen mainitsemalla seudulla. Idässä vedet ovat heikkoja alle tunnin matkan päässä.
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 23.05.2025 9:50 Kyllä. Tästä mun mielestä olemme Vagiksen kanssa vuosikausia paasanneet, että maa- ja metsätalous ovat vieneet vedet aivan sietämättömään kuntoon, kun saavat toimia täysin pidäkkeettä ympäristön suhteen. Kuten muistamme, EU:n ennallistamisasetuskin sai Suomessa huikean vihan päälleen, vaikka kohdistui isolta osalta vesien surkean kunnon parantamiseen.

Tuttu katseli mökkiä vähän sun spekseilläsi ja innostui jostain Karjalohjan tai Pohjan järvistä, jotka sijaitsevat paikallisen maatalousalueen yläpuolella ja ovat näin puhtaita ja sinilevättömiä. Lisäksi seutu on täynnä ruukkimiljöötä, jossa voisi kuvitella olevansa pitkän historian omaavassa Eurooppalaisessa maassa.
Todellakin. Omat vesistöt on ihan itse pilattu ja aika lyhyellä ajanjaksolla toisen maailman sodan jälkeen. Mä en tiedä kuinka paskaan kuntoon ne pitää päästään ennen kuin asian parissa kunnolla herätään.

Joo, tuossa Uusimaan ja Varsinais-Suomen rajalla on tuollainen metsävyöhyke, jossa on paljon järviä ja niukasti maataloutta. Mökitkin yllättävän kohtuu hintaisia kun vertaa hintatasoon rannikolla, jossa tuplasti kauenpana Helsingistä olevista mökeistä pyydetään 2-3 kertaista hintaa. Tuolta alueelta voi saada myös omakotitalon rantatontilla silleen tavalliselle kuolevaiselle mahdollisella hinnalla.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Bluntly
Kitisijä

Vituttaa, masentaa, harmittaa.

Meikäläiselle harvinainen etäpäivä ja pitihän sitä jotain syödä. Tilasin foodorasta makaroonilaatikkoa ja maksoin siitä 15€. Juttua oli saarioisen laatikon verran. Olisin voinut tilata foodorasta salesta saarioisen laatikon muutamalla eurolla.

Mutta kun on tymä niin on tymä.
urpiainen
Kitisijä

Bluntly kirjoitti: 23.05.2025 12:48 Vituttaa, masentaa, harmittaa.
En nyt mitenkään halua vähätellä makaroonilaatikkotakaiskusi koskettavuutta, mutta tämä avaus sai kyllä pelkäämään vähän dramaattisempia juonenkäänteitä kuin mitä loppuviestistä sitten paljastui. Hyvä toki näin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Bluntly
Kitisijä

On myös toinen juttu. Pistän Avensisosastolle kunhan saan todistusaineistoa.
sivustahuutaja
Kitisijä

James Potkukelkka kirjoitti: 23.05.2025 8:56 Olen tässä melkein kahlitsemassa itsenäni kaivinkoneeseen, kun olen mökkiä etsiessä huomannut, miten vaikeaa on löytää hyvässä tilassa olevia järviä.
https://www.etuovi.com/kohde/598834?haku=M2249160055

Tommosessa vanhassa on joskus tuollainen bonus, että on rakennettu niin lähelle rantaa, ettei nykyään mitään toivoa saada lupia samaan.
urpiainen
Kitisijä

sivustahuutaja kirjoitti: 25.05.2025 10:37
https://www.etuovi.com/kohde/598834?haku=M2249160055

Tommosessa vanhassa on joskus tuollainen bonus, että on rakennettu niin lähelle rantaa, ettei nykyään mitään toivoa saada lupia samaan.
Erittäin kova. Olin aiemmin keväällä kävelemässä Liesjärven kansallispuistossa, ja hienoa seutua on. Se järven länsiosan läpi kulkeva kapea harju on todella hieno.
James Potkukelkka
Kitisijä

^ Tämä oli mielestäni väärin hinnoiteltu. Harmi kun emme päässeet su katsomaan ja nyt välittäjä ilmoitti, että lisänäyttöjä ei nyt ole tulossa, kun tullut useita tarjouksia..
sivustahuutaja
Kitisijä

^
Lyö tarjous sisään ja sano välittäjälle, että korotat vain yksityisnäytön jälkeen. Jos tosin on hölmö myyjä, niin välittäjä tietty haluaa tehdä helpon ja nopean tilin. Ihan kuten insentiivit ohjaavat.

Minusta välittäjien pitäisi saada prosenttimuotoinen palkkionsa vain X summan ylittävältä osalta.
James Potkukelkka
Kitisijä

sivustahuutaja kirjoitti: 26.05.2025 12:17 ^
Lyö tarjous sisään ja sano välittäjälle, että korotat vain yksityisnäytön jälkeen. Jos tosin on hölmö myyjä, niin välittäjä tietty haluaa tehdä helpon ja nopean tilin. Ihan kuten insentiivit ohjaavat.

Minusta välittäjien pitäisi saada prosenttimuotoinen palkkionsa vain X summan ylittävältä osalta.
Tässä selkeästi välittäjä ei ole kiinnostunut asiakkaan edusta, vaan haluaa selvästi klousata diilin nopeasti..
sivustahuutaja
Kitisijä

^ Korvessa sijaitseva mökki. Välittäjä huokaisee helpotuksesta, jos selviää yhdellä näytöllä.
Bhven
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Googlen suomenkielinen ai-yhteenveto on niin järkyttävää paskaa, että suorastaan vituttaa käyttää google-hakua. Iso harmitus.
Me and my fellow Gray Men had a Gray Pride parade. Nobody noticed.
James Potkukelkka
Kitisijä

Nyt olisi kiikarissa muuten aika lailla jeech mökki, mutta valmistunut 1980 ja alkuperäinen peltikatto. Eli katto pitäisi uusia aivan kohta.

Kun mökin idea kuitenkin olisi rentoutuminen, emme ole varmoja, haluammeko heti ryhtyä puuhaamaan kattoprojektia. Tietysti kattotoimittajat lupaavat avaimet käteen -palvelua, mutta on siitä silti stressiä.

Vaikka myyjät olisivatkin valmiita tulemaan hinnassa vastaan lähes katon uusimisen verran, ei se kuitenkaan poista eo. ongelmaa.
Bluntly
Kitisijä

Eihän nyt peltikaton vaihto ole iso homma kunhan vanha ei ole vuotanut. Suurin homma taitaa olla telineiden pystytys.

Toki jos ennestään ei ole kulkusiltaa piipulle ja lumiesteitä niin ne lisää vähän kerrointa kun taitavat olla pakollisia nykyisin.
James Potkukelkka
Kitisijä

^juu. Suurin ongelma on korvien välissä. Kyllä kattotoimittajat lupaavat avaimet käteen -palvelua.
sivustahuutaja
Kitisijä

^
Kyllähän tuon ikäinen peltikatto voi kestää vielä parikymmentä vuotta? Jätät perikunnan murheiksi.