Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9501
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 24.04.2023 11:18 Kummallisesti se Yhdysvallat houkuttelee siirtolaisia maailman eniten.
Tää on kieltämättä kummallista. Vallankin kun just niiden siirtolaisten elintaso ja työolot ei ole kovin kummoiset, mutta varmaan sitten kuitenkin paremmat kuin lähtömaassa.

Kuitenkin näin eurooppalaisesta näkökulmasta katsottuna mulla ei ole mitään halua siirtyä USAn työmarkkinoille, mutta mä nyt olenkin vapaa-aikaa arvosta työnvieroksuja.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Väli- ja Etelä-Amerikassa moni pitää Yhdysvaltoja parhaana maana maailmassa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23551
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jos nyt muuttaisin Viroon ja hoitaisin elämän vastaavaan tilanteeseen kuin Suomessa (sama duuni, sama asuminen, samat palvelut) niin kuukaudessa käteen jäävä rahasumma olisi suurempi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23551
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kova uhkavaatimus Italialle: Näillä ehdoilla EU:n elvytysrahat maksetaan

Kuvittelin tämä olevan pikku juttu:
lisäksi maan on vietävä läpi uimarantayrittäjiä koskeva kilpailutus.
mutta ei se sitten olekkaan.
Asia on taloudellisesti iso, sillä merenrantamatkailu muodostaa jopa kymmenen prosenttia Italian bruttokansantuotteesta.
Ja tuo oli Euroopan suurimpia talouksia.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23551
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ja toistetaan taas: on muitakin arvoja kuin raha.

Jos sen perässä menisin niin muuttaisin maahan jossa pääomatulojen verotus on nolla.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25841
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 24.04.2023 16:57 Ja toistetaan taas: on muitakin arvoja kuin raha.

Jos sen perässä menisin niin muuttaisin maahan jossa pääomatulojen verotus on nolla.
Ovatko sun pääomatulot niin merkittävät suhteessa palkkaan, että voit kategorisesti sanoa noin?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23551
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jos muuttaisin niin olisi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25841
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 24.04.2023 17:03 Jos muuttaisin niin olisi.
:sir:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23551
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ja nuohan ei liity mitenkään toisiinsa. Alemmassa vain otetaan kantaa elämisen kalleuteen random maassa. Syy muuttamiselle olisi kuitenkin aivan muu.

Ymmärän, että asiat on hankalia.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23551
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

On tuokin setä sen verran seniili, että olisi ehkä kannattanut jättää väliin.


Biden pyrkii jatkokaudelle Yhdysvaltain presidentiksi
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti: 25.04.2023 13:07 On tuokin setä sen verran seniili, että olisi ehkä kannattanut jättää väliin.


Biden pyrkii jatkokaudelle Yhdysvaltain presidentiksi
Kyllä. On aika isot ooddsit ettei ole vaalipäivänä edes elossa.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16753
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti: 25.04.2023 13:07 On tuokin setä sen verran seniili, että olisi ehkä kannattanut jättää väliin.
Biden pyrkii jatkokaudelle Yhdysvaltain presidentiksi
Mä en usko, että se on varsinaisesti seniili, mutta änkytystaustaan yhdistyvä väistämätön iän tuoma hidastuminen ja hetkittäinen kärryiltä putoaminen nopeissa sosiaalisissa tilanteissa näkyy ulosannissa. Sen verran ikäsyrjivä olen, että minusta lähtökohtaisesti ei enää tuon ikäisen pitäisi pyrkiä uudelle kaudelle.

Samaan aikaan täytyy myöntää, että en ole seurannut USAn tilannetta niin tarkkaan, että tietäisin, miltä lähtökohdat seuraavaan pressanvaaliin näyttävät. Onko niin, että republikaanit eivät luultavasti saa edes ehdokkaaksi kuin jonkun trumpilaisen/teekutsuliikkeen äärioikeisto-populisti-urpon? Joku Ron DeSantis olisi varmaan melkein yhtä paha kuin Trump itse. Jos näin, niin tässä maailmantilanteessa lienee tärkeintä, että demokraatit voittavat vaalit. Ja ehkä istuvalla pressalla on parhaat mahdollisuudet tähän, vaihtavat sitten varapressaan vaikka kesken kauden? (Eiks tää ollut suunnitelma jo tälle kaudelle?)
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23551
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ei taida demareilla olla oikein hyvää ehdokasta. Toki jollain Kennedyllä on vähän nimeä. Ei taida Kamala pärjätä ykkösehdokkaana.
Demokraattien esivaalikisaan ovat jo ilmoittautuneet mukaan myös ympäristöjuristi Robert F. Kennedy Jr. ja kirjailija Marianne Williamson.

Vastapuolella eli republikaanipuolueessa presidenttiehdokkuutta tavoittelevat muun muassa ex-presidentti Donald Trump sekä ex-kuvernöörit Nikki Haley ja Asa Hutchinson.
Viimeksi muokannut Bluntly, 25.04.2023 13:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti: 25.04.2023 13:20 ...tässä maailmantilanteessa lienee tärkeintä, että demokraatit voittavat vaalit. Ja ehkä istuvalla pressalla on parhaat mahdollisuudet tähän...
Tässä se kupletin juoni onkin.

kupletti = useita säkeistöjä sisältävä huumoripitoinen laulu, jossa käytetään tehokeinona osuvia ja sävellettyjä riimejä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23551
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25841
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009541352.html
Maahanmuuttajien työllisyysaste on kahdessa vuodessa kivunnut vauhdilla lähelle kantaväestön työllisyysastetta.
Hieno homma!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21509
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Ne vie meidän työt!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23551
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Foodora/wolt suhaajien eksponentiaalinen määrän kasvu ei selitä tätä:
SAATAVILLA olevien tietojen perusteella työllisyysasteen nousu ”on ollut erityisen vahvaa” esimerkiksi afrikkalais- ja aasialaistaustaisten naisten keskuudessa.
Hyvä juttu.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9501
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Voi kyynel. Miltsi tai kaks tullu arvonnousua ja lapset joutuu maksamaan siitä vähän perintöveroa. Mikä karmea kohtala ja vääryys.

https://www.hs.fi/paivanlehti/26042023/ ... 27260.html

No oli siinä vähän asiaakin. Kiinteistöjen kohdalla perintöverot voisi ihan hyvin mennä maksuun vasta siinä vaiheessa kun ne myydään.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25841
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^
Heleniuksen noin 450 neliön puolikkaan arvo on arvioitu kiinteistönvälittäjästä riippuen suurin piirtein miljoonan ja kahden miljoonan euron välille.
Haluan auttaa hädän alaisia. Humaanina ihmisenä voin ottaa kyseisen kiinteistön korvauksetta vastaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21509
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^ Maksaisinko suojellusta talosta vuokratontilla yli miljoonan? En ikinä.

Yli miljoonan ei-uudiskohteita vuokratontilla Helsingissä on myynnissä vain yksi:
https://www.etuovi.com/myytavat-asunnot ... 1971019129

Omalla tontilla olevia yli miljoonan kohteita on 195
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9501
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 26.04.2023 11:31 ^^ Maksaisinko suojellusta talosta vuokratontilla yli miljoonan? En ikinä.
En minäkään, koska ei mulla ole tuollaisia rahoja, mutta kyllä sen joku maksaa. Kiinteistöinä nuo 7 jäljellä olevaa huvilaa on kuitenkin aivan ainutlaatuisia, joten on hinta miljoonan tai 2, niin tuskin arvo tulee laskemaan tulevaisuudessakaan. Nyt kun alueen historiallinen arvo on ymmärretty ja alueen jäljellä olevat rakennukset suojeltu, niin nuo tulevat myös tuolla paikalla säilymään vaikka vuokratontilla ovatkin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23551
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Riippuu onko ne kokonaan suojeltu vai vain julkisivu. Jos kokonaan niin melko arvottomia.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21509
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vagabondo kirjoitti: 26.04.2023 11:48 En minäkään, koska ei mulla ole tuollaisia rahoja, mutta kyllä sen joku maksaa. Kiinteistöinä nuo 7 jäljellä olevaa huvilaa on kuitenkin aivan ainutlaatuisia, joten on hinta miljoonan tai 2, niin tuskin arvo tulee laskemaan tulevaisuudessakaan. Nyt kun alueen historiallinen arvo on ymmärretty ja alueen jäljellä olevat rakennukset suojeltu, niin nuo tulevat myös tuolla paikalla säilymään vaikka vuokratontilla ovatkin.
Kyllähän rakennukset säilyvät, mutta jos käyttötarkoitusta on vaikea muutella ja tontin vuokra nousee, niin tuollaisen vanhan tönön hinta voi romahtaa. Jonkun pitää tosissaan haluta asua tuossa tai sitten omistajan täytyy kehittää jotain liiketoimintaa, jossa asiakkaat ovat valmiita maksamaan tuollaisesta miljööstä.

Sinisen Huvilan kahvila tekee liikevoittoa ehkä tasoa 40-50k koronan ulkopuolella. Ei oikein riitä kuolettamaan miljoonan pääoman kuluja.
https://www.finder.fi/Kahvila/Sinisen+h ... dot/544966

Regatta muuten tekee hienoa tiliä. Näin se pitää tehdä, ei liian fiiniä.
https://www.finder.fi/Kahvila/Gafe+Rega ... f=redirect
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9501
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Mä oon niin pihalla taiteesta ja taidemaailmasta. En vaan ymmärrä. Joku raapustelee tekoälyllä typeriä ja rumia kuvia ja jotkut maksaa niistä sitten tuhansia. Näin maallikon silmiin arvotonta paskaa enkä kertakaikkiaan käsitä logiikkaa miten noilla voi olla mitään arvoa. Hämmentävää.

https://www.hs.fi/visio/art-2000009529759.html
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.