Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Dave

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Dave »

http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Plays ... 5265669258

http://fi.playstation.com/home/news/art ... katkoista/

:shock:

Näin maallikosta tuntuu käsittämättömältä. Luulisi, että Sonyn kokoinen firma olisi hoitanut tietoturvan kuntoon.

Hakkereiden ammattitaidolle täytyy nostaa hattua, vaikka toiminta itsessään on tietysty rikollista ja tuomittavaa.

"Sony takes information protection very seriously "

:lol:
Dave

^Veikkaan, että tuo tulee käymään Sonylle hyvin kalliiksi. Yhdysvalloissa ryhmäkanteita hoitavat lakimiehet takuulla jo pykäävät miljardien korvausvaatimuksia.
AngryBird

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Oooh. Ihmeellistä.
Uutiseen liittyvä video on... tuota... Niin.
Näyttääkö kaveri kenenkään muun mielestä siltä, että on nyt ihan vain vähän väärässä paikassa ja väärissä vaatteissa?
Dave

AngryBird kirjoitti:Oooh. Ihmeellistä.
Näyttääkö kaveri kenenkään muun mielestä siltä, että on nyt ihan vain vähän väärässä paikassa ja väärissä vaatteissa?
Hyvin pika pika pikaa katsoen nettisivujen perusteella ei kuitenkaan mikään urpo:

http://www.teuvohakkarainen.fi/
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Dave kirjoitti:Hyvin pika pika pikaa katsoen nettisivujen perusteella ei kuitenkaan mikään urpo:

Älä yritä, on kuitenkin persu eli urpo.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti:
Dave kirjoitti:Hyvin pika pika pikaa katsoen nettisivujen perusteella ei kuitenkaan mikään urpo:
Älä yritä, on kuitenkin persu eli urpo.
Sä et ehkä nyt tavoittanut Daven tavaramerkinomaista subtiilia ironiaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Viittasin näihin, jotka suureen ääneen kehuskelivat muuttavansa maasta koska persut.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Dave

Tuotan varmasti Urpiaiselle pettymyksen, mutta tarkoitin, että kyseessä vaikuttaa pikaisesti olevan omalla linjallaan johdonmukainen tyyppi.

Eli jotain voi arvostaa, jos se edustaa omaa lajityyppiään puhtaana ilmentymänä. Tähän varmasti on olemassa jokin termikin. Arkkityyppi?

Eli mies on johdonmukainen omassa viitekehyksessään.

Kauhean noloa, kun joudun tällä tavalla selittelemään.

Luottaisin mielummin Teuvo Hakkaraiseen kuin Kike Elomaahan tai Jani Toivolaan.
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

http://yle.fi/alueet/keski-suomi/2011/0 ... 29574.html

Aijai, nyt Daven mutu iski kätensä paskaan. Kaverin koulutusaste on peruskoulu :D
Dave

Dumis kirjoitti:http://yle.fi/alueet/keski-suomi/2011/0 ... 29574.html

Aijai, nyt Daven mutu iski kätensä paskaan. Kaverin koulutusaste on peruskoulu :D
:?

Vaikea sanoa.

Jotenkin mä symppaan tällaisia maaseudun pienyrittäjiä.

http://www.haka-wood.fi/index.php
Dave

AngryBird kirjoitti:Oooh. Ihmeellistä.
Katsoin nyt tuon videon. Tunne on öh... vaikea löytää sanoja. Menin sanattomaksi. Tällaista ei ole sattunut koskaan. Täytyy vähän aikaa miettiä.
urpiainen
Kitisijä

Dave kirjoitti:Tuotan varmasti Urpiaiselle pettymyksen, mutta tarkoitin, että kyseessä vaikuttaa pikaisesti olevan omalla linjallaan johdonmukainen tyyppi.

Eli jotain voi arvostaa, jos se edustaa omaa lajityyppiään puhtaana ilmentymänä. Tähän varmasti on olemassa jokin termikin. Arkkityyppi?

Luitko sä niitä sen juttuja siellä kotisivuillaan? Kyllähän maailmassa tosiaan sellaisia semi-idiootteja mahtuu kolmetoista tusinaan, joten siinä mielessä oikea arkkinuija on jonkinlainen virkistävä pikkeus. Mutta en mä oikein osta kumpaakaan näistä sun ajatuksista: (i) johdonmukainen pöljyys olisi jotenkin arvostettavampaa kuin epäjohdonmukainen (eli sellainen, jossa on välillä ei-pöljiäkin väläyksiä seassa) ja (ii) sinänsä kunnioitettava pienyrittäjyysmenestys jotenkin automaagisesti konvertoituu pätevyydeksi ja sopivuudeksi kansanedustajaksi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Dave

urpiainen kirjoitti:
Dave kirjoitti:Tuotan varmasti Urpiaiselle pettymyksen, mutta tarkoitin, että kyseessä vaikuttaa pikaisesti olevan omalla linjallaan johdonmukainen tyyppi.

Luitko sä niitä sen juttuja siellä kotisivuillaan? Kyllähän maailmassa tosiaan sellaisia semi-idiootteja mahtuu kolmetoista tusinaan, joten siinä mielessä oikea arkkinuija on jonkinlainen virkistävä pikkeus. Mutta en mä oikein osta kumpaakaan näistä sun ajatuksista: (i) johdonmukainen pöljyys olisi jotenkin arvostettavampaa kuin epäjohdonmukainen (eli sellainen, jossa on välillä ei-pöljiäkin väläyksiä seassa) ja (ii) sinänsä kunnioitettava pienyrittäjyysmenestys jotenkin automaagisesti konvertoituu pätevyydeksi ja sopivuudeksi kansanedustajaksi.
Noh. Katsottuani tuon videon niin olen sanaton. Loppuhuipennus on huikea. Eli kyseessä taitaa olla vähän syyntakeeton tyyppi, jonka kannattaisi keskittyä sahaukseen.
Dumis

Dave kirjoitti:

Vaikea sanoa.
Peruskoulu, haloo?
Onko napit otettu? Kohta sä sanot että vain amiksen käyneillä on jotain ihmisarvoakin :roll:

Alkaa porvaris-pisteet ropisemaan...
Dave

Dumis kirjoitti:
Dave kirjoitti:

Vaikea sanoa.
Peruskoulu, haloo?
Onko napit otettu? Kohta sä sanot että vain amiksen käyneillä on jotain ihmisarvoakin :roll:

Ööööö. En kait mä ole dissannut ihmisiä koulutuksen perusteella? Oikeasti?
Bhven
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bhven »

urpiainen kirjoitti:Kyllähän maailmassa tosiaan sellaisia semi-idiootteja mahtuu kolmetoista tusinaan, joten siinä mielessä oikea arkkinuija on jonkinlainen virkistävä pikkeus. Mutta en mä oikein osta kumpaakaan näistä sun ajatuksista: (i) johdonmukainen pöljyys olisi jotenkin arvostettavampaa kuin epäjohdonmukainen (eli sellainen, jossa on välillä ei-pöljiäkin väläyksiä seassa) ja (ii) sinänsä kunnioitettava pienyrittäjyysmenestys jotenkin automaagisesti konvertoituu pätevyydeksi ja sopivuudeksi kansanedustajaksi.
Sinä se et osaa muuta kuin haukkua muita ihmisiä, eli olet merkittävän vastenmielinen tyyppi. Etkö voi vaan sanoa, että olet eri mieltä? Ihan asiallisestihan "arkkinuija" on perustellut mielipiteensä kotisivullaan. Vaikuttaa kirjoitustensa perusteella skarpimmalta tyypiltä, kuin miltä tuossa videossa näyttäytyy.
Dave

Bhven kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Kyllähän maailmassa tosiaan sellaisia semi-idiootteja mahtuu kolmetoista tusinaan, joten siinä mielessä oikea arkkinuija on jonkinlainen virkistävä pikkeus. Mutta en mä oikein osta kumpaakaan näistä sun ajatuksista: (i) johdonmukainen pöljyys olisi jotenkin arvostettavampaa kuin epäjohdonmukainen (eli sellainen, jossa on välillä ei-pöljiäkin väläyksiä seassa) ja (ii) sinänsä kunnioitettava pienyrittäjyysmenestys jotenkin automaagisesti konvertoituu pätevyydeksi ja sopivuudeksi kansanedustajaksi.
Sinä se et osaa muuta kuin haukkua muita ihmisiä, eli olet merkittävän vastenmielinen tyyppi. Etkö voi vaan sanoa, että olet eri mieltä? Ihan asiallisestihan "arkkinuija" on perustellut mielipiteensä kotisivullaan. Vaikuttaa kirjoitustensa perusteella skarpimmalta tyypiltä, kuin miltä tuossa videossa näyttäytyy.
Joo. Onkohan kirjoittanut tekstinsä itse?
Dumis

Dave kirjoitti:
Dumis kirjoitti:
Dave kirjoitti: :?
Vaikea sanoa.
Peruskoulu, haloo?

En tiedä, olisi vain sopinut profiiliisi hyvin, kerta duunin perusteella voi arvottaa niin miksei sitten koulutuksenkin. Olisi vielä loogisempaa koska paskaduuneja voi tehdä maisterikin, mutta paskaduunari ei voi tehdä maisterin hommia.

Loppuun se hymiö niin et luule että olen täällä tosissani vittuilemassa :wink:
urpiainen
Kitisijä

Bhven kirjoitti:Sinä se et osaa muuta kuin haukkua muita ihmisiä, eli olet merkittävän vastenmielinen tyyppi.
Kyllä mä osaan myös pistää kieleni rullalle. Sinänsä mua ei juurikaan kyllä harmita, että sun preferensseilläsi kulkeva tyyppi pitää minua vastenmielisenä.
Bhven kirjoitti:Etkö voi vaan sanoa, että olet eri mieltä?
Tehdäänkö sellainen kompromissi, että sanon olevani eri mieltä sen lisäksi, että pidän tyyppiä idioottina?
Bhven kirjoitti:Ihan asiallisestihan "arkkinuija" on perustellut mielipiteensä kotisivullaan.
Ai nämä "Sasi ja Wallin kannattavat sharia-lakia ja persuja lukuunottamatta kaikki muut puolueet haluavat islamisoida Suomen" -heitot? Meillä on erilainen käsitys asiallisesta poliittisesta perustelemisesta, mikä ei sinänsä enää yllätä.
Bhven kirjoitti:Vaikuttaa kirjoitustensa perusteella skarpimmalta tyypiltä, kuin miltä tuossa videossa näyttäytyy.
Tää nyt on vähän tällainen valinta Skyllan ja Kharybdiksen välillä.
Dave

Dumis kirjoitti:
Dave kirjoitti:
Dumis kirjoitti: Peruskoulu, haloo?

En tiedä, olisi vain sopinut profiiliisi hyvin, kerta duunin perusteella voi arvottaa niin miksei sitten koulutuksenkin. Olisi vielä loogisempaa koska paskaduuneja voi tehdä maisterikin, mutta paskaduunari ei voi tehdä maisterin hommia.

Loppuun se hymiö niin et luule että olen täällä tosissani vittuilemassa :wink:
Oonko mä oikeasti sanonut, että pitäisin paskaduuneja tekeviä/koulututtamattomia huonompina ihmisinä? Luullakseni en.
Vesper
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Dave kirjoitti:Oonko mä oikeasti sanonut, että pitäisin paskaduuneja tekeviä/koulututtamattomia huonompina ihmisinä? Luullakseni en.
Ei sun tartte sanoa, se huokuu susta ;)
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Dave

Vesper kirjoitti:
Dave kirjoitti:Oonko mä oikeasti sanonut, että pitäisin paskaduuneja tekeviä/koulututtamattomia huonompina ihmisinä? Luullakseni en.
Ei sun tartte sanoa, se huokuu susta ;)
Jaa-a. Paha kysymys. Laitan mietintämyssyn päähäni ja tutkin asiaa sydämessäni.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Mun mielestä Davesta ei saa tuollaista kuvaa. Jos pitäisi palstalta valita henkilö jolle opinahjolla, koulutuksella ja ammatilla on merkitystä, se olisi tämä salainen julkinen perversioni mister Urpsu. Vaikka luulisi niin fiksun miehen tietävän että ilman putkimiehiä hukkuisi paskaan.
elco
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja elco »

RP kirjoitti:Jos pitäisi palstalta valita henkilö jolle opinahjolla, koulutuksella ja ammatilla on merkitystä, se olisi tämä salainen julkinen perversioni mister Urpsu. Vaikka luulisi niin fiksun miehen tietävän että ilman putkimiehiä hukkuisi paskaan.
Perusmeininkiä: vasemmistointelligentsia tunnetusti ei halveksu mitään enempää kuin rehellistä työtä tekevää normaalia ihmistä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Dave kirjoitti:Jaa-a. Paha kysymys. Laitan mietintämyssyn päähäni ja tutkin asiaa sydämessäni.
Sinähän palvot rahaa. Lisäksi olet tuonut usein esiin yrittämisen ja työnteon tärkeyden elämässä. Paheksut niitä, jotka eivät käytä koko potentiaaliaan juuri esmes työelämässä. Näitähän sopivasti yhdisteltäessä voi syntyä mielikuva ihmisestä, joka vähintäänkin hiljaa sisäisesti halveksuu duunariporukkaa.

Toisaalta et vaikuta muutoin suvaitsemattomalta tai ylenkatsovalta, kuten vaikkapa urpiainen, joten nou hätä 8)
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.