Mammailu 2.0

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Täällä vedetty jo hyvän aikaa pelkkää ohrapuuroa. Kolme minsaa mikrossa ja avot. Helppoa kuin lasta löisi! Annoshinta hipoo ilmaista.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Täällä vedetty jo hyvän aikaa pelkkää ohrapuuroa. Kolme minsaa mikrossa ja avot. Helppoa kuin lasta löisi! Annoshinta hipoo ilmaista.
Mä sekotan aamupuuroon aina mysliä ja maitoa, on vähän eri makuista ja ravitsevampaa. Kuivamarjoina käytin viime talvena isopuolen äidin lähettämiä kuivattuja mustikoita ja puolukoita, hyvin kelpasivat ihan sellaisenaankin :)
The great club outshines the individual, always and forever.
masa

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

Hyi helvetti. Kehtaattekin syöttää moista moskaa lapsillenne. Siis mikropuuroa. :oksennus:
RP

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja RP »

masa kirjoitti:Hyi helvetti. Kehtaattekin syöttää moista moskaa lapsillenne. Siis mikropuuroa. :oksennus:
Tulee mieleen miehen veljen vaimo tuosta kommentista. Meinasi kuolla järkytykseen kun lapsensa EI syönyt mitään hänen itsensä tekemää vaan ainoastaan kaupan valmisruoat kuten piltti, bona jne. kelpasivat sinne 1-vuotiaaseen saakka.

Pokka piti, mutta tuli asiaa pihalle. Vahingonilo, paras ilo.
Gaia

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Gaia »

^^Voi kyllä, kyllä me kehdataan :]

Mä kehtaan tehdä mannapuuroakin mikrossa ja hyvin kelpaa. Syön muuten itsekin mikropuuroa kun en viitsi sotkea kattilaa (ja hellaa)... :roll:
masa

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

:D

Meillä ei jannu syö mitään puuroa. Näkee mielummin nälkää.

Oli huvittava tilanne eräällä kyläilyreisulla, kun kaverin saman ikäinen muksu söi aamiaseksi mikropuuroa ja meidän jannu munakasta, jogurttia ja tuoreita hedelmiä. Se kateus oli silmin nähtävää :rofl:
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Elppis »

^Poika pyytää nykyään leipää aamulla, tai jogurttia. Puuroa teen jos pyytää, on reilu 2v jos sen verran fiksu, että sanoo mitä haluaa syödä. Tosin leivän päälle ei saa laittaa kuin margista, leikkele, kurkku/vihannes ja juusto syödään erikseen lautaselta :D
The great club outshines the individual, always and forever.
ninnithequeen

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Ainoot valmisruoat on tyyliin bonan hedelmäsoseet sekä porkkanaperunavelli. (no Nan-maito tietty)

Kaik muut tehään itte, mummun poimimat marjat puurossa ja äiti sössää, kanat, kalat, lihat, perunat, kasvikset, riisit, pastat, kaikki itte.

Ei ole löytynyt muuten vieläkään ruokaa, joka ei tolle maistuisi. Suurin herkku on sei-peruna-porkkana-tilli-mössö.
masa

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

RP kirjoitti:EI syönyt mitään hänen itsensä tekemää vaan ainoastaan kaupan valmisruoat kuten piltti, bona jne.

Ainut valmisruoka mikä meillä menee tai meni on "veijji." Tota menee vieläkin 2 törppöä päivässä..

Kuva

Muuten samaa ruokaa syönyt kiinteistä lähtien kuin vanhempansakin. Ja "terveelliset safkat" jää het syömättä, jos näkee faijansa rääpivän kaapista maggaraa yms. Sitten on jannunkin pakko saada "mahmaa" :oops:
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Unohdin mainita, et ohrapuuroomme nivoutuu veikeästi kolme lusikallista ITSEtehtyä omppuhilloa. Kaikki muu ruoka on muuten TÄYTTÄ paskaa. Hyväksyn, että muut lapset ovat vihreitä kateudesta ja vanhempansa potevat jäytävää syyllisyyttä. Ei ole mun vika.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Eikö teillä syödä nakkeja? Meillä aina ja kaikkialla ja suurimmaksi osaksi totta kai kylmänä.
Paras päivä ikinä.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Melnais »

RP kirjoitti:
masa kirjoitti:Hyi helvetti. Kehtaattekin syöttää moista moskaa lapsillenne. Siis mikropuuroa. :oksennus:
Tulee mieleen miehen veljen vaimo tuosta kommentista. Meinasi kuolla järkytykseen kun lapsensa EI syönyt mitään hänen itsensä tekemää vaan ainoastaan kaupan valmisruoat kuten piltti, bona jne. kelpasivat sinne 1-vuotiaaseen saakka.
:D Kieltämättä muakin nyppi kun jouduin hylkäämään itsetehdyt soseet kelpaamattomina, toisaalta säästäähän kaupan sotkuja käyttämällä aikaa ja vaivaa.

Ehkä himpun putkinäköistä arvioida itseään ruokailuguruksi jos oma lapsi sattuu tai ei satu syömään jotain tiettyä. Just sellaista vittumaista ylemmyydentuntoista kasvatustaitoa, joka tosiasiassa on vanhemmasta riippumatonta tuuria. (Tää siis ei pupulle tai masalle vaan yleisenä kommenttina arvostelijoista, joiden mielestä vain tietty ruokavalio on se oikea avain kasvuun.)
Elämä kantaa, jos sen antaa
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Riemumieli kirjoitti:Eikö teillä syödä nakkeja? Meillä aina ja kaikkialla ja suurimmaksi osaksi totta kai kylmänä.
Älä sotke poikasi nakkia mun viattomaan tyttäreen!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Naiset ne lutkia ovat, eivät miehet.
Paras päivä ikinä.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Suvinen kirjoitti:
Riemumieli kirjoitti:Eikö teillä syödä nakkeja? Meillä aina ja kaikkialla ja suurimmaksi osaksi totta kai kylmänä.
Tää on meidän viimeisin suosikkiruoka. Tyttö lisää itse yhden suosikin kerrallaan ruokavalioonsa, uusin siis tämä nakki. Sitä ennen suosikkeina (=syö aina tilanteesta riippumatta) ovat olleet mm. keitetty makaroni, raejuusto, banaani ja leipä. Niin ja riisipiirakat sekä pitsanreunat.

Terveellistä :roll:
HAH! Meillä on ihan samat lempparit, uusimpana lihapullat, eines-sellaiset :? Lihapiirakat menee myöskin, nämä kaikki testattu viime perjantaina "pyykkitupapiknikillä" anopin kanssa.

Näkkileipä on tosin aina ollut #1.
The great club outshines the individual, always and forever.
Bhven

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Elppis kirjoitti:Näkkileipä on tosin aina ollut #1.
We have a winner! \,,/
ninnithequeen

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Poika hokee koko ajan "äiti, äiti". Ja tasan tajuaa kuka on äiti *snif*
ninnithequeen

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Niin, ja ryömihän tuo keittiöstä asti olkkarin poikki makuuhuoneeseen. Iso poika.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Hihkun tännekin; S sai ensimmäinen hampaan kypsässä kuuden kuukauden, kolmen viikon ja viiden päivän iässä. Alanökönen. :h:
Elämä kantaa, jos sen antaa
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Nökösestään huolimatta ei vaan voi olla unessa öisin, ei ilman äidin syliä + tunnin välein havahtumisia ja hyssytyksiä. Siinä välissä kun lapsi nukkuu, kissat mouruaa. Hermoja ki-ris-tää. Jatkuva unenpuute on mun perusluonteeni perivihollinen.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Zeb

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Zeb »

^Seuraavaksi tyrkytän teille pari soijamaitopurkkia kokeiltavaksi!
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Meillä irtos kaks hammasta saman vuorokauden aikana. Etukäteen jo iloitsi kun hammaskeiju tuo tuplarahat 8)
Prepare for the worstest.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Tarviiks joku imettäjää? Multa tulis maitua tisseistä! Laatutakuuta ei tosin anneta.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Kreitsu kirjoitti:Tarviiks joku imettäjää? Multa tulis maitua tisseistä! Laatutakuuta ei tosin anneta.
Voit imettää minua! Imen ne tyhjiksi oikein mielelläni. Onko maitosi varmasti ravitsevaa. Tehdään sopimus tissienimemisestä 30 vuodeksi eteenpäin.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Stadinarska kirjoitti:Onko maitosi varmasti ravitsevaa.
Tuskin, luulen että se on täynnä lääkejäämiä. Mutta ehkä sillä sais kunnon pöllyt aikaiseksi :P