Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Dumis

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Hiukan huolettaa tuo Peltosen peli, se oli eilenkin yhtä surkeaa kuin Lukko-sarjassa. Tilannekovuus oli köykäistä ja syötöt eivät napsahtaneet lapaan totutulla tarkkuudella. En kyllä tahtois antaa Bluussille yhtään enempää tasoitusta. Pelkään pahoin että Villelläkin on joku vamma.

Hamiltonin kausi on ilmeisesti paketissa, toivotaan ettei Lennun.
Yksi erittäin hieno asia on kyllä se että kaikki sentterit pelaa tällä hetkellä täydessä tikissä ja vahvalla itseluottamuksella. Töykkälä ja Liivik olivat eilen hyviä 8)
elco
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja elco »

Dodi: viidellä kolmea vastaan ja vitonen toinen. Vähintään kaksi maalia ja sarja bägiin.

EDIT: Jaha, eka tulikin jo.
Dumis

Huumoripainotteinen video ensimmäisestä finaalimatsista :D
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Oliskin erityisen komeeta nähä H vs. K matsi. Voi ny jeesus sentään, ovat fyysisesti kuitenkin eri planeetalta.

WBO-LIITON RANKING (HUHTIKUU 2011)

Raskaansarjan mestari
Vladimir Klitshko UKR

Haastajat
1. Tomasz Adamek POL
2. Robert Helenius FIN
3. David Tua NZL/SAM
4. Alexander Povetkin RUS
5. Denis Boitsov RUS
6. Ruslan Chagajev UZB
7. Alexander Dimitrenko GER
8. Francesco Pianeta ITA
9. Chauncy Welliver NZL
10. Dereck Chisora GBR
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Dumis

Ei vittu sentään noita lehtiä. Onneksi Robben manageri ja valmentaja pitävät päänsä noilta hehkutuksilta. Klitshkoa vastaan ei ole vielä vähään aikaan asiaa. Antaa kundin nyt ottaa niitä kovia matseja toivottavasti tosi monta ennenkuin aletaan mitään mestaruusmatseja virittää. K on kuitenkin ultimate-vastus eikä sitä varten mielestäni tarvitse yhtään hosua. Hiljaa hyvää tulee :)
Dumis

Superjunnu Sami Vatasen MM-kisat vaarassa jäädä väliin:
http://www.ksml.fi/kiekko/uutiset/sami- ... iin/663767
Dumis

Jatkan jo aloittamaani monologista analyysiani joukkueesta;

Juha-Pekka Haataja. Mies joka on kaksi ja puoli kautta hiihdellyt varjojen ja sairastuvan rajamailla. Ykkössnaipperiksi palkattu mies, on alkanut tämän kauden aikana hoitamaan tonttiansa. Parin vuoden aikana mies on ehtinyt ainakin 3-ketjussa käydä hakemassa vauhtia, kun ei tunnu osuvan edes latoon, saatika sitten oveen.

Nyt mies tekee juuri sitä mihinkä aikoinaan ostettiin, helvetin jäätävä maali eilenkin, wunderbaaria! On paikka, hän laukoo ja summeri soi.
Näin ei ollut parin kauden aikana, mutta olen nyt helvetin iloinen että mies suorittaa täydellä teholla ja naattii pelaamisesta.

edit: korjataan nyt että se Haataja on kuitenkin pelannut IFK:ssa vain 2 kautta(tuntui pidemmältä se aika kun mies ei osunut maaliin millään), hyvää matkaa ja jatkoa böndelle Hade!
Viimeksi muokannut Dumis, 28.04.2011 8:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
CeDell Davis

Viesti Kirjoittaja CeDell Davis »

Melkein toivon, että SSV ei tänään katkaise. Tekis mieli mennä sunnuntaina jaffa-areenalle väijymään viidettä peliä.
Dumis

Luinpa palloliiton sivuilta (linkki) päätöksen TamU:n kohtalosta, olipa surullista.
Ihmetyttää kyllä että mitenkä syvälle puskaan sen päänsä voi työntää.
Tiedän toki että kaikki rakastavat lajia, mutta ei helvetti. En mä koskaan noin voisi tehdä, en vaikka se tietäisi seuran alasajoa ja työttömyyttä pelaajillle&perheille.

edit: tietty edustusjoukkueen, eikä seuran alasajoa.
Dumis

Lennu joutuu pukemaan lauantaina, koska Tuomo tulee viemään hänen paikan IFK-aitiosta :wink:
http://www.hs.fi/urheilu/jaakiekko/nhl/ ... 5265409319

edit: Elppa, tuutko kattomaan?
Dumis

Tää video kun Nordiksella pyörähtää niin aina halli on räjähtänyt pleijjareissa:

Nyt uskaltaa jo tuulettaa!!

IFK :h:
Dumis

Varmasti hienoin näkemäni lätkäfanivideo
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Pääseekö merileijonat edes alkusarjaa pidemmälle kun kuuluu tämänlaatuisia kommentteja?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Pyrintö on voiton päässä biiboolin kullasta. Meitä tamperelaisia on mätkitty teleskooppipaNpulla polvilumpioon kiekossa ja varsinkin futiksessa. Pientä piristystä edes. Mutta täytyy myöntää, että tää futissitti oli kova kupru mun hyvinvointiini. Olihan mulla toissa kaudella vielä kausarikin TamU:n peleihin. Nyt meidän lippulaivat seilaa kakkosen ammeessa ilmastoinnin voimalla. Pitäis viipottaa isoilla veroilla ja kv-kuvioissa. Pienen ikäni väijynyt futista...eihän sitä koskaan lopeta, mutta kohtuu totaalinen kämmi on tapahtunut. Mihin paikallinen omistautunut junnu tähtää? Joo...eiks ni, et Hakaan...no voi nyt herramunjee!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Pyrintö - Kataja 30 min 59-42 8)
Dumis

Everbody was kung fu-fighting...

Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Kohtuu noloa olla jopa Viroa surkeampi :oops:

JALKAPALLO FIFA-RANKING

1. Espanja
2. Hollanti
3. Brasilia
4. Saksa
5. Argentiina
6. Englanti
7. Uruguay
8. Portugali
9. Italia
10. Kroatia
11. Norja
--------------------
18. Venäjä
27. Tanska (+1)
28. Ruotsi (+1)
52. Unkari
75. Viro (-1)
81. Suomi
86. Moldova
116. Islanti
202. San Marino
Dumis

VIHDOINKIN!!
http://www.iltalehti.fi/jaakiekko/20110 ... 1_jk.shtml
Pygmi lähtee seurasta ja IFK:n juniorimokeista voi tulla joskus vielä liigatasoisia maalivahteja ellei jopa parempia, sitä herkkua ei olekaan ollut juurikaan Nicklas Bäckströmin jälkeen.

edit: ps. tänään IFK julkaisee ens kauden soppareita; stay tuned!
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Dumis kirjoitti:VIHDOINKIN!!

Pygmi lähtee seurasta ja IFK:n juniorimokeista voi tulla joskus vielä liigatasoisia maalivahteja ellei jopa parempia, sitä herkkua ei olekaan ollut juurikaan Nicklas Bäckströmin jälkeen.
Mä olen sen verran ahkerasti lukenut Jatkoaikaa, että tiedän, että Lindforsin mollaaminen on vähän kuin pakollinen initaatioriitti sisäpiiriin. Kuitenkin hieman kummastuttaa, että mihinköhän faktoihin tämä Saken dissaus perustuu. Saken ohjauksessa Lundell on pystynyt vuosikausia pysymään sekä motivoituneena että ehkä liigan parhaimpii kuuluvana kakkosvahtina, selkävaivainen Riksman on jopa korjannut ennestäänkin hyvää peliään, ja entiset, tasokkaiden kavereiden kanssa toimimaan tottuneet päävalmentajat Shedden ja nyt Jalonen haluavat nimenomaan Saken aisaparikseen ulkomaille. Mä tiedän, että virallinen Jatkoaikatotuus on se, että Sakke on vain niin mukava jees-mies, että nämä päävalmentajat katsovat nettianalyytikoille päivänselviä puutteita ja epäpätevyyksia läpi sormien, mutta en pidä tätä ollenkaan uskottavana. Myöskään Vokounin floppaus työsulkukaudella ei millään voi mennä uskottavasti Saken piikkiin. Ihmettelen, mihin liikuttavan yksipuolinen Lindforsin dissaus perustuu. En keksi järkeviä syitä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Dumis

Painavin syy dissaukselle on varmaan se että IFK:lta ei ole tullut yhtään nuorta veskaria pinnalle vuosikymmeneen, ainakaan muista näin käyneen voin toki olla väärässäkin. Mutta kehittyviä yksilöitä putkahtelee liigaan aika monesta muusta jengistä paitsi IFK:sta.
urpiainen
Kitisijä

^ No joo, tuossa voi toki olla perää. Jotenkin pidän sitä kuitenkin SM-liigajengin valmennusryhmän jäsenen arvioinnin kannalta sittenkin vähän toisarvoisena. Mutta tuo kyllä on siis ihan järkevä peruste.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Dumis

HIFK:n nykyinen pelaajarosteri:
Maalivahdit

Juuso Riksman (2012)
Jan Lundell (2012)

Puolustajat

Martti Järventie (2012)
Markus Kankaanperä (2012)
Mikko Kousa (2012)
Mikko Kurvinen (2012)
Ilari Melart (2013)
Toni Söderholm (2012)
Mikko Jokela (2013)
Kristian Tuohilampi (2013)
Juuso Salmi (2014)
Christian Silfver (2014)
Miihkali Teppo (2012)

Hyökkääjät

Jerry Ahtola (2012)
Mikael Granlund (2012)
Turo Järvinen (2012)
Kimmo Kuhta (2012)
Siim Liivik (2013)
Robert Nyholm (2013)
Ville Peltonen (2012)
Lennart Petrell (2012)
Niko Piiparinen (2013)
Eetu Pöysti (2012)
Teemu Tallberg (2012)
Petteri Wirtanen (2012)
Kim Hirschovits (2013)
Eero Somervuori (2013)
Miikka Tuomainen (2013)
Kalle Torniainen (2014)
Markus Granlund (2013)
Micke Åsten (2012)
Mikael Paunio (try-out)
Lauri Tuohimaa (try-out)

Päävalmentajana häärii Petri Matikainen.
Mestaruutta odotellessa :hep:
urpiainen
Kitisijä

Dumis kirjoitti:HIFK:n nykyinen pelaajarosteri
Kyllä tuo hemmetin kovalta näyttää ihan ilman ulkomaalaisvahvistuksiakin. Mikä on tietysti kiva, kun katsoo HIFK:n viimeikaisia (epä)onnistumisia ulkkarien hankinnoissa.

Eniten epäilyttää maalivahtiosasto: Lundell lienee vielä nyt lähes nelikymppisenäkin ihan kelpo kakkosvahti - mutta on silti nimenomaan kakkosvahti, jonka ei kuuluisi pelata yli puolta runkosarjaa. Ja Riksman joutui selkineen ja/tai muine ongelmineen jäämään pois huimasta määrästä otteluita jo silloin, kun ei vielä edes ollut veteraani-ikäinen. Tietysti, jos käy toista kautta putkeen hirmuinen tuuri, ja Riksman pysyy kunnossa juuri playoffien ajan, niin maalivahtiosasto on sarjan eliittiä. Mutta kyllä täyttämällä veskariosasto raihnaisilla vanhuksilla, tosin taitavilla sellaisilla, lasketaan onnistumisen todennäköisyydet vähän liian alas.

Pysyykö Petrell todella vielä ensi kauden, vai tarkoittaako tuo vain, että NHL- tai KHL-sopimusta ei ainakaan vielä ole julkaistu?
Dumis

Toivottavasti Janne alkais maalivahtivalmentajaksi ja Lennu pysyis jengissä, mutta olen jo asennoitunut että Lennu lähtee KHL/NHL:ään kokeilemaan ja nytten olisi jo aikakin. Sitten pitäisi hommata vielä pari veskaria lisää, niin hyvältä näyttäisi. Voihan se olla ettei Lennulle ole vielä tarjottu tarpeeksi hyvää sopparia.

Wallinin korvasi Jokela, en nyt tiedä Jokelan peliesityksistä, mutta kyllä se Wallin oli hukassa vähän väliä runkosarjassa, muutenhan pakkiosasto on aika sama kuin viime kaudella.

Wirtanenkin pysyy vielä, jossei nyt saa sopparia jonnekin. On tää kyllä aika hyvää unta, ei voi sanoa muuta :D