Mammailu

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Rouva Pupu

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Sänky laskettiin alas noin viikko sitten. Nyt on keksinyt, että sängyn reunasuojuksia alas kiskomalla näkee meidän sänkyyn ja sieltä nyt sitten aamuisin katsellaan ja naureskellaan. Huomenna otan nokkamukin käyttöön, syö jo suhteellisen itsenäisesti tuttipullosta, joten lienee ihan fiksua siirtyä osittain siihen. Tytsän isopappa (mun pappa) kuoli tiistaina ja hiukan harmittaa ettei tytsä ehtinyt näkemään, eikä pappa tytsää. Tosin ei varmaan olisi tajunnut mitään, oli altzu jo niin pahana, että eli jossain sodan keskellä.

Miehen työmatkarupeama lähestyy, ollaan päätetty jäädä kotiin. Oma äitee tulee kolmeksi viikoksi kylään, joten saan itse lepäillä ihan urakalla :) Isovanhemmat on aika hyvä keksintö, ne niin touhuaa noiden pienten kanssa :)
Fcuk

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Rouva Pupu kirjoitti:Oma äitee tulee kolmeksi viikoksi kylään, joten saan itse lepäillä ihan urakalla :) Isovanhemmat on aika hyvä keksintö, ne niin touhuaa noiden pienten kanssa :)
Mäkään en oo nähny lapsiani tänään, anoppi haki aamulla juoksulenkkini aikana ja ehkä se miehelle jotain ilmotti mut mulle ei ainaskaan, yhä ovat poissa!

Lapsetonta parisuhteen laatu-aikaa, mies kyttää golfin uusintoja sohvalla ja mä taidan mennä sänkyyn tekee sudokuja. 8)
prosessi

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Mukelolle nousi keskiviikkona korkeahko kuume (38,6), ei muita oireita. Soitin varmuuden vuoksi terveyskeskukseen, olisivat halunneet tsekata mukelon Laakson sikainfluenssakeskittymässä. Kieltäydyin tuomasta mukeloa sinne saamaan varman tartunnan. Tuli sit puhelimitse seitsemän päivän kotoapoistumiskielto, vaikkei mukelolla enää torstaina ollutkaan juurikaan kuumetta ja kunto muutenkin erinomainen. Hätävarjelun liioittelua, sanoisin.
Rouva Pupu

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

^No jos ajatellaan positiivisesti niin nyt nähdään miten meidän yhteiskunta toimii pandemiassa, varsinkin kun voidaan harjoitella ainakin vielä suhteellisen harmittoman viruksen kanssa. Kun todennäköisesti suurin osa väestöstä tämän kuitenkin saa. Miten rattaat pyörii aka miten yhteiskunta pyörii.

Sanottakoon, etten ollut kovinkaan ilahtunut, että chileläisistä kalkkunoista oli löytynyt sikainfluenssaa. Toivottavasti ei tartu lintuinfluenssassa oleviin yksilöihin.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja huima »

Leviääkö toi tiineytyminen kitinässä pisaratartuntana?

Kauan on itämisaika? Pitäiskö jo huolestua kun kurkku on kipeä ja on vähän kuumeinen olo?
bliss

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja bliss »

huima kirjoitti:Leviääkö toi tiineytyminen kitinässä pisaratartuntana?

Kauan on itämisaika? Pitäiskö jo huolestua kun kurkku on kipeä ja on vähän kuumeinen olo?
Onko maha turvoksissa? Itkettääkö? Tekeekö mieli mutustella kynttilänpätkiä ja tapettiliisteriä?
elco

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja elco »

huima kirjoitti:Leviääkö toi tiineytyminen kitinässä pisaratartuntana?

Kauan on itämisaika? Pitäiskö jo huolestua kun kurkku on kipeä ja on vähän kuumeinen olo?
Pahempaa: se leviää netin välityksellä!

9kk myöhemmin huima saa potran insinöörispojan!
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja huima »

bliss kirjoitti:Onko maha turvoksissa? Itkettääkö? Tekeekö mieli mutustella kynttilänpätkiä ja tapettiliisteriä?
No hieman, mutta luulin että se on vaan kaasua.

Itkettää aika usein kun luen PerttiMäkimaan juttuja.

Ei. Mutta jäätelö ja ranskalaiset perunat maistuisi hyvin.

Voittaako kahdella kolmesta jotain?
Leila
Kitinän uhri
Viestit: 667
Liittynyt: 13.10.2006 10:12
Paikkakunta: Pohjois-Savossa

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Leila »

Totta se on. Meille tulee vauva, la on maaliskuun lopussa 2010. Edelleen tätä on vaikea uskoa todeksi, tämä kun on enemmän miehen vauvakuumeen tulosta kuin minun.
Äiti ei tiedä
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14957
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Komeeta! Upeeta! Mahtavaa!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Tytskä kiipesi pinnasängyn yli ja tipahti lattialle. Täytynee laskea tuo taso alimmalle maholliselle. Yks isi halus näyttää pystyvänsä hoitamaan molempien lasten nukutuksen samanaikaisesti. :roll:

Meidän perheen naiset eivät käytä nyt lehmänmaitoa missään muodossa. Ei ennenku tyttö tutkittu perusteellisesti.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Rouva Pupu

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Leila kirjoitti:Totta se on. Meille tulee vauva, la on maaliskuun lopussa 2010. Edelleen tätä on vaikea uskoa todeksi, tämä kun on enemmän miehen vauvakuumeen tulosta kuin minun.
Tsemppiä Leila! Onnittelen sitten kun annat siihen luvan, viitaten joskus lukemiini useisiin viesteihin, joista olen saanut käsityksen ettei tilanne olisi kovin jees sinun puoleltasi? Jaksuja, tsemppejä ja varovaisesti myös onnitteluja!
Leila
Kitinän uhri
Viestit: 667
Liittynyt: 13.10.2006 10:12
Paikkakunta: Pohjois-Savossa

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Leila »

Rouva Pupu kirjoitti: Jaksuja, tsemppejä ja varovaisesti myös onnitteluja!
Kiitos. Minulle olisi tosiaan hyvin riittänyt kaksi lasta, mutta mies ehdottomasti halusi kolme. No nyt se kolmas on siis tulossa, eikä tämä tunnu vielä oikein miltään. Toivon, että luonto korjaa asian ja puolen vuoden päästä hehkun raskauden onnea ja odotan kovasti pikkuihmistä. Nyt kuitenkin vaan valitan väsymystä ja nielen oksennusta :).
Äiti ei tiedä
Leila
Kitinän uhri
Viestit: 667
Liittynyt: 13.10.2006 10:12
Paikkakunta: Pohjois-Savossa

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Leila »

exPertti kirjoitti: Onko tosiaan niin, että tämä on ihan pelkkää miellytyksenhalua vai voisiko sieltä jostakin löytyä edes millin verran kiinnostusta?
No kyllä nyt millin verran löytyi kiinnostusta. Onhan se ihanaa, jos kaikki menee hyvin ja saadaan meidän perheeseen pieni sisko tai veli. Plus että miehen ilme oli jotain ihan uskomatonta, kun se näki ultrakuvan tulevasta vauvasta (on tietty vielä ihan pelkkä pampula). Kyl tää vielä hyväksi muuttuu (tsemppaa itseään).
Äiti ei tiedä
Zeb

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Onko joku täällä käyttänyt kestovaippoja? Ei siis itsellään vaan jälkikasvullaan. *harkitsee*
Fcuk

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Onnittelut raskautuneille!

Netissä kaikki aina käyttää kestoja, mut mä en tunne oikeesti ketään. Piireissä kai vika. :D

(Mida voi tulla ainaski kertoilee tähän kestoilusta.)
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Joo olen ja muistaakseni muutkin. Siellä ne pyöri iloisesti muun kuuskybäsen pyykin joukossa lähes päivittäin, kunhan gaggulat oli huuhdeltu, ja n. 10 kk iästä gaggulit menikin pottaan. Tosin oltiin tyytyväisiä sekakäyttäjiä.

Mutta suosittelen. Vaiva ei ole suuri, vertaisin ehkä kierrätykseen. Osalle porukalle siis ihan sikahankalaa ja vastenmielistä, osalle hoituu kuin itsestään. Ootko löytäny hyviä vaippasivuja? Nykyisin kuosit on ihania, imut ja kuoret tehokkaita ja kun rahaa ja luontoa säästyy, niin en vaan keksi miksei oikeestaan kaikki pyykkikoneelliset perheet kestoile enemmänkin. Gaggulin kanssa joutuu tekemisiin kuitenkin, ja voin vaipparoskisperheissä vierailevana vannoa, että ne haisee ihan kuvottavalle, vaikka tyypit itse on tottuneet hajuun :P

Sen vielä sanon, että kuten vaatteetkin, tietyn merkkiset vaipat istuu toisille paremmin kuin toisille. Ensiksi kandee ehkä hankkia yksi kpl useampaa merkkiä, ja sitten vasta isompi satsi niitä jotka toteaa hyviksi. Verkosta tilaaminen on tosi helppoa :) Käytetytkin vaipat saa aina myytyä, joten kokeilusta ei varsinaisesti ota takkiinsa vaikkei juuri se vaippa toimisikaan omalla muksulla.
Prepare for the worstest.
Rouva Pupu

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Mietin raskaana ollessa hetken kestovaippailua ja totesin, ettei tässä elämässä. Pesukone pyörisi tiheään tahtiin, tuskin niitä vaippoja kehtaa kovin kauaksi jättää jonnekin pussiin homehtumaan. Näkyy se koneen lisääntynyt käyttö jo nyt sähkölaskussa vaikka ekologista ohjelmaa käytänkin. En ole koskaan kyläillessä huomannut vaipparoskiksen haisemista, lienevät tyhjentäneet tarpeeksi usein. Meillä päivittäin vaikka kakkavaippoja tulee kerran kolmeen päivään.

Myin äitiyspakkauksen kestot pois ja kierin sängyllä rahassa. Ostin jotain kivaa tytsälle.

Käytettyjen ostamista olen kyllä ihmetellyt suuresti, sama kun ostaisi käytetyt kalsarit. Vähän käytetyt, hiven pesunukkaa ja muutama tahra. Hinta tsiljoona.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Ei niitä pussissa säilytetäkään, vaan etikkavedessä tiiviissä kannellisessa roskiksessa tai kannellisessa sangossa. Mun lapsi on pitänyt myös muiden vanhoja kalsonkeja ja sen pikkareita olen myös laittanut kiertoon. Kyllä ne hei pestään siinä välissä ;-)

Mut se roskiksenhaisemispointti oli ehkä huonoin perustelu tai se, ettei vaippoja tarvitse ostaa aina lisää kaupasta tai viedä niitä roskia. Luontoystävällisesti pestynä kestovaipat hakkaa kertikset sata nolla, kaikilla kestävän kehityksen mittareilla mitattuna. Kertikset taitaa olla yks eniten kaatopaikkoja kuormittava jäte, eivätkä tunnetusti ole kovin nopsia maatumaan.

Btw, pesunukka ja tahra eivät vaikuta imukykyyn. Mut ok, hifistele sä ihan rauhassa pinkkejä Addun verrareita prinsessan kanssa ;-) Meistä on moneen junaan :)
Prepare for the worstest.
Zeb

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Zeb »

^^Mä luulen että 2 pv välein pestävät vaipat saisi melkein ujutettua muun pyykin sekaan lähes huomaamatta, en usko että toi olis ongelma. Pyykinpesu on sitä paitsi ehdottomasti mun suosikkikotityö, kaikki muu oikeastaan sitten tökkiikin.

Mut toi käytetty kalsari -näkökohta on ihan totta omastakin mielestä ja jos tohon lähden niin sitten uusilla vaipoilla. Saapa itse sitten valita kuositkin mieleisikseen. Rahallista säästöä alkaisi siis tulla oikeastaan vasta jos toisen muksun saa, koska isosiskon (veljen?) käytetyt kalsarit varmaan kävisi. Itseä mietityttää eniten oma heikoksi olettamani kakansietokyky ja se tarviiko sitä enemmän jos kestovaippailee. Miehen ajatus toi oikeastaan alunperin olikin, se on enemmän eko kuin mä. Mies totesikin tuossa että voisi olla mielellään päävastuussa vaippahuollossa kun mulla lienee sitä syöttö- ym. puuhaa enemmän. Innostuin sitten itse surffaamaan noilla vaippasivuilla ja ne on kyllä tosi sööttejä, niihin voi varmaan koukuttua... Ja jotenkin noin puhtaana ainakin tuntuu että vauvan peräpäänahalle mieluisampia vaihtoehtoja voisi löytyä kestopuolelta enemmän.

Mutta tarvii katsoo, mitään paineita en viitsi kestohommista kerätä jos tuntuu liian työläältä.
Rouva Pupu

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

^Itse olen ollut kestovaipoilla koska iho ei kestänyt vauvana vaippoja, saman olisin tehnyt tytsällekin, jos tarve olisi vaatinut.

Kokemusta ei ole, mutta saa sen kakan kanssa nytkin ihan tarpeeksi läträtä, ettei tuossa varmaan sen enempää :)
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Zeb:Hyvä asenne! :) Muakaan ei pahimmassa zombievaiheessa juuri jaksanut maailman pelastaminen kiinnostaa :) Kyllä siinä on laskettu hyvin säästöä tulevan vaikka usean kokoisia kestovaippoja ostaisikin, kun vertaa vaikkapa parinkin vuoden kertiksiin. Varmaan noilla sivuillakin on tehty laskelmia ja joku laskurikin taisi löytyä. Tosin kertiksiäkin on monen hintaisia, niistäkin pikkupyllyn malliin ja ihon sietokykyyn sopii sitten juuri se mikä sattuu sopimaan ;-)
Viimeksi muokannut nowaysis, 24.08.2009 23:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Prepare for the worstest.
Zeb

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Zeb »

nowaysis kirjoitti:Sen vielä sanon, että kuten vaatteetkin, tietyn merkkiset vaipat istuu toisille paremmin kuin toisille. Ensiksi kandee ehkä hankkia yksi kpl useampaa merkkiä, ja sitten vasta isompi satsi niitä jotka toteaa hyviksi. Verkosta tilaaminen on tosi helppoa :) Käytetytkin vaipat saa aina myytyä, joten kokeilusta ei varsinaisesti ota takkiinsa vaikkei juuri se vaippa toimisikaan omalla muksulla.
Kiva kuulla positiivista kokemusta, saa uskoa yritykseen :) Ajattelin aloitella just tolla sekakäytöllä, ja yksi sieltä, toinen täältä. Vaihtoehtoja on ziljoona, sopivien löytäminen ei välttis oo helppoa.

Onko sulla näkemystä noihin villakuoriin? Kauheasti niitä pro-kestoilijat tuntuu kehuvan, mutta itseä vähän hämää, että miten se pissakuori siitä tuuletuksella puhdistuu ja missä ihmeessä niitä ees talvella tuulettaa? Pihalla?

On mulla se kestovaippayhdistyksen foorumi kirjanmerkeissä ja sieltä löytyy myyjiä enemmän kuin tämän elämän tarpeisiin. Osaatko suositella mistä ehkä kandeis tilailla, jos uusia mielii? Pitäis olla söpöjä ja tietty hyviä eikä liian kalliita. Mikä yhdistelmä mahdollisesti voisi olla hyvä uunituoreelle vauvalle?
Rouva Pupu

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

nowaysis kirjoitti: Btw, pesunukka ja tahra eivät vaikuta imukykyyn. Mut ok, hifistele sä ihan rauhassa pinkkejä Addun verrareita prinsessan kanssa ;-) Meistä on moneen junaan :)
Ei haitannekkaan, se on lähinnä semmonen periaate kysymys. Itse en osta käytettyjä kalsonkeja, ei tytsällekään.

Tietysti on helppo rutista kun on spesialisoitunut löytöjen metsästykseen. Uutta edullisemmin kuin käytettyä. Aina löytyy niitä kun myy halvalla, oikeasti itsekin myin ImseVimset 1e/kpl uusina. Lienee maksavat noin 7e/kpl kaupassa.

Juuri ostin tytsälle uuden kolmiosaisen reino&aino setin vitosella kun kaupassa maksaa 50e. Tuosta syystä nyrpistän nenääni! :)
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Meillä oli Ruskovillan villahousut ja harsoja ihan pienenä, mutta en osannut niitä kunnolla käyttää ->falskasivat enkä tykänny. Fuzzy Bunsiin päädyin sitten useiden kokeilujen jälkeen, ja niillä mentiin sitten kuivaksi asti. Sisällä käytin hamppuimua ja olikohan se joku microfleece joka piti pinnan kuivemman tuntuisena. Aika helposti opin minkälainen yhdistelmä sopi milloinkin. Niitä jos ostaa vaikka kolmea kokoa jokaista 10 kpl niin sillä saattais jo selvitä :) Toki sekakäyttöasteen mukaan vähemmälläkin määrällä.


Pehmopepuista tilailin, ja pulju on näköjään pystyssä edelleen

http://www.pehmopeput.fi/product_info.p ... ucts_id=20

Kannattaa mennä jonnekin vaippaesittelyyn (eikös Ylermilläkin ollut sellainen?=) niin selviää ihan käytännössä miten homma toimii.
Prepare for the worstest.