Pappailu?

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
So Hard

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Riemumieli kirjoitti:Poika itki pari iltaa ennen nukkumaanmenoa sitä, että hänellä ei ole sisaruksia. Mistä lie oppinut, kotona asiasta ei TODELLAKAAN ole puhuttu? No hoidosta tai jostain, mutta kaikkea ne pikkuihmiset murehtivat. Ei auttanut järkipuhe huutavista vauvoista, rikotuista tavaroista, vanhemman lapsen paitsioon jäämisestä, rakkauden rajallisuudesta jne. jne.
Ei muuta kuin sauva esiin ja rakkauden tekoihin.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Njoo, feel ya! Tytsä haluaa kanssa oikean vauvan leikkinukkensa tilalle, ja miehelle on todennut kysyttäessä että pikkuvelisisko olisi jees. Harmi vaan etten todellakaan aio toteuttaa toivettaan. Melkein kaiken muun voin antaa, mutta tätä en ;)

Vauva siellä, vauva täällä tuntuu olevan semmonen päivittäinen juttunsa.
küllküll

Viesti Kirjoittaja küllküll »

^ Minä pistin pitkään kampoihin toisen lapsen tekemistä vastaan. Nyt vuotta juniorin syntymän jälkeen on pakko myöntää että rva oli oikeassa - kyllä niistä toisilleen seuraa on ja välillä vanhempikin saattaa saada hetken hengähdystauon.

Toisaalta kääntöpuolena - taas yövalvomista juuri kuin vanhempi oppi nukkumaan, lastenhoitajan saanti vaikeutuu oleellisesti, meteliä kaksinkertainen määrä jne.

Kolmatta ei sitten kyllä tule, niin kauan kuin tämä peukalo heiluu ja takataskussa on pakan ässä eli "dannyglover-kortti" [ignore typo]

Kuva
So Hard

küllküll kirjoitti:Kolmatta ei sitten kyllä tule, niin kauan kuin tämä peukalo heiluu
Vasektomia, anyone? Auttaa kummasti päätöksen pitämisessä :P
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

So Hard kirjoitti:Vasektomia, anyone?
Miksi nähdä noin suuri vaiva? Ninnillä on roppakaupalla hyviä konsteja miten ei tule raskaaksi. I'm sure että se jakaa niitä auliisti muillekkiin.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

So Hard kirjoitti:
küllküll kirjoitti:Kolmatta ei sitten kyllä tule, niin kauan kuin tämä peukalo heiluu
Vasektomia, anyone? Auttaa kummasti päätöksen pitämisessä :P
Sterilisaatiolainsäädännössä on hauska kohta, jonka mukaan puolisoa on kuultava.

Yksi mun potilas jätti tämän takia menemättä piuhojen katkaisuun (mies). Kyseli, eikö voisi hommaa jotenkin hoitaa, että puolisoa ei kuultaisi. Lisäksi pelkäsi, että kun kutsu tulee kotiosoitteeseen, niin vaimo saa tietää :roll:
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

küllküll kirjoitti: Nyt vuotta juniorin syntymän jälkeen on pakko myöntää että rva oli oikeassa - kyllä niistä toisilleen seuraa on ja välillä vanhempikin saattaa saada hetken hengähdystauon.
Kiva että olet takaisin, ja onnittelut toisesta geenijatkumosta! :)
küllküll

^Tänks

Tuo Daven juttu oli mulle uutta. Onko oikeasti noin? Silti nainen ymmärtääkseni saa keskeyttää raskauden konsultoimatta siittäjää.

Jälleen yksi konkreettinen esimerkki kaikkialle soluttautuvasta feministien kansainvälisestä salaliitosta!
So Hard

küllküll kirjoitti:Tuo Daven juttu oli mulle uutta. Onko oikeasti noin? Silti nainen ymmärtääkseni saa keskeyttää raskauden konsultoimatta siittäjää.

Jälleen yksi konkreettinen esimerkki kaikkialle soluttautuvasta feministien kansainvälisestä salaliitosta!
Tarkistin ja näin on. Toki oikeus on molemminpuolinen ja kyse on vain kuulemisesta, ei oikeudesta kieltää toimenpidettä.
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

NuoriD kirjoitti:Sterilisaatiolainsäädännössä on hauska kohta, jonka mukaan puolisoa on kuultava.
Riittääkö että kuullaan, vai onko sillä mielipiteellä jotain merkitystäkin vielä lopputuloksen kannalta?

Ymmärrän kyllä että on ihan reilua informoida puolisoa tuollaisesta päätöksestä.

Edit: Kappas, Tixuli vastasikin jo kysymykseeni. Tackar.
Riemumieli
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Zeb kirjoitti:Riittääkö että kuullaan, vai onko sillä mielipiteellä jotain merkitystäkin vielä lopputuloksen kannalta?
Ymmärrän kyllä että on ihan reilua informoida puolisoa tuollaisesta päätöksestä.
Se nyt vielä puuttuisi, että toisen mielipiteellä olisi tällaisessa asiassa jotain merkitystä. Informoiminen voi olla reilua, mutta arviointi sen suhteen, olenko vai enkö ole reilu, tulisi jättää sterilisaatiota miettivälle. Kuten edellä todettiin, nainen voi tehdä abortin ihan tuosta vain kellekään mitään kertomatta.
Paras päivä ikinä.
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

^Olen kyllä ihan samaa mieltä kanssasi tuosta sterilisaatioasiasta jos jäi epäselväksi:-)

Mutta ei kai kukaan nyt sitä mieltä ole etteikö abortti olisi sen henkilän päätös kenen sisuksissa se lapsi kasvaa.
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Riemumieli kirjoitti:
Zeb kirjoitti:Riittääkö että kuullaan, vai onko sillä mielipiteellä jotain merkitystäkin vielä lopputuloksen kannalta?
Se nyt vielä puuttuisi, että toisen mielipiteellä olisi tällaisessa asiassa jotain merkitystä.
Totta munassa sillä puolison mielipiteellä on merkitystä. Olisi perin erikoista, jos parisuhteessa ei toisen mielipiteillä olisi merkitystä. Se on sitten eri asia, onko merkittävällä mielipiteellä mitään pakottavaa vaikutusta tekoihin. Väitän kuitenkin, että jos puoliso julistaa eron tulevan jos putket katkeavat, niin sillloin nollasta poikkeava prosentti peruu katkaisun.
masa

NuoriD kirjoitti: Sterilisaatiolainsäädännössä on hauska kohta, jonka mukaan puolisoa on kuultava.

Yksi mun potilas jätti tämän takia menemättä piuhojen katkaisuun (mies). Kyseli, eikö voisi hommaa jotenkin hoitaa, että puolisoa ei kuultaisi.
Keu? Mun ex-duunikaveri laittoi putkensa poikki tostnoivaa. Lekuri kysy operaation alkaessa että ollaankos nyt rouvan kanssa tultu siihen tulokseen ettei lisää lapsia haluta, niin kaveri vastas että eiköhän illalla tulla joten naps vaan. Ja naps kävi.

Tapauksesta on toki aikaa jo bout 15 vuotta..
küllküll

Zeb kirjoitti:Mutta ei kai kukaan nyt sitä mieltä ole etteikö abortti olisi sen henkilän päätös kenen sisuksissa se lapsi kasvaa.
Eriävä mielipide.

Kun lapsi on syntynyt, spermanluovuttaja kantaa hänestä vastuun joko vanhempana tai ruokonmaksajana. Eli minusta pitäisi isäkandidaattiakin kuulla... soisin myös että hänellä olisi jonkinlainen veto-oikeus tulokkaaseen eikä niin että "äidin masu, äidin päätös".

Se raskausaika on loppujen lopuksi prosentti koko tulokkaan elinikäodotteesta [9 kk / (78 vuotta x 12 kuukautta)*100]

Tottakai eri juttu, jos syytä odottaa että lapsi on vakavasti vammainen, sai alkunsa väkisinmakaamisen tuloksena tai "isi lähti uutisen kuultuaan Kalkuttaan, niin että perävalot vaan näkyi!"
So Hard

masa kirjoitti:Keu? Mun ex-duunikaveri laittoi putkensa poikki tostnoivaa. Lekuri kysy operaation alkaessa että ollaankos nyt rouvan kanssa tultu siihen tulokseen ettei lisää lapsia haluta, niin kaveri vastas että eiköhän illalla tulla joten naps vaan. Ja naps kävi.

Jos se oli avorouva niin ei niiltä mitään kysellä tarttekaan.
So Hard

küllküll kirjoitti:isi lähti uutisen kuultuaan Kalkuttaan, niin että perävalot vaan näkyi!"
En mä Kalkuttaan lähtisi, on kivempiakin paikkoja!
masa

So Hard kirjoitti:Jos se oli avorouva niin ei niiltä mitään kysellä tarttekaan.
No ei, vaan kolmen lapsen rouvarouva ja vieläpä kyseiselle miehelle.
küllküll

So Hard kirjoitti:En mä Kalkuttaan lähtisi, on kivempiakin paikkoja!
No ei montaa - muistetaanpa tämä klassikko:

Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

küllküll kirjoitti:
Zeb kirjoitti:Mutta ei kai kukaan nyt sitä mieltä ole etteikö abortti olisi sen henkilän päätös kenen sisuksissa se lapsi kasvaa.
Eriävä mielipide.
Kirjattu ylös.

Niin, meinasitko ettei tarttisi maksaa ruokkoja jos ei taho, tai että tehdään abortti jos isukki niin haluaa?
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Nojoo, ennen olin, ja tavallaan olen edelleen, sitä mieltä että isällä pitäisi olla sanavaltaa aborttiasioissa. Nyt tulee kuitenkin se oma napa vastaan. Nimittäin ajatuksena uskomattoman järkyttävää (samoin kuin varmasti miehille abortointi tahtoa vastaan) se että joutuisin kokemaan raskauden sekä synnytyksen uudelleen, koska joku muu (eli se oma mies tässä tapauksessa) olisi sitä mieltä. Erittäin hankalia asioita, kyllä.
küllküll

Zeb kirjoitti:Niin, meinasitko ettei tarttisi maksaa ruokkoja jos ei taho, tai että tehdään abortti jos isukki niin haluaa?
Tietysti pitää maksaa. Eihän siitäkään mitään tule, että joku raamattunsa kirjaimellisesti ottava häntyri tykittää DNA:taan lähiötammat täyteen ja pistää rahansa edelleen lähiökapakan hedelmäpeliin yh-äidin kärvistellessä sossun jonossa nälkäinen lapsi kainalniemessä.

Ideaalitilassa perhesuunnittelu toki tapahtuu yhteisestä päätöksestä, mutta jos sopuun ei päästä, en voi hyväksyä sitä että nainen automaattisesti päättää pidetäänkö lapsi vai ei.

Mielipiteeni jyrkkyys saattaa tai ei saata johtua siitä, että minulla saattaa tai ei saata olla kova vääntö tästä aiheesta edessä lähimmän parin vuoden sisällä. "Allegedly", asianajajani neuvoisi lisäämään, jos elämä olisi amerikkalainen oikeussalidraama.
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

küllküll kirjoitti:Ideaalitilassa perhesuunnittelu toki tapahtuu yhteisestä päätöksestä
Samaa mieltä tästä. Ideaalitilassa tosin myös perhesuunnittelulla tarkoitetaan ehkäisyä eikä aborttia.

En kadehdi miehen(kään) osaa (tai osattomuutta) näissä päätöksissä. Minusta silti ei ole vaihtoehto sekään, että mies voisi pakottaa naisen aborttin ellei tämä sitä halua.

Edelleen oma mutuni ja empiriani tästä aiheesta on se, että seksin mahdollisuuden edessä moni mies tuntuu kummasti lupaavan kuun taivaalta ja menettävän järjen rippeensäkin. Ehkäisyasennossa saavutetun ison O:n jälkeen kelkkaa saattaa kuitenkin olla myöhäistä kääntää.
küllküll

Zeb kirjoitti:seksin mahdollisuuden edessä moni mies tuntuu kummasti lupaavan kuun taivaalta ja menettävän järjen rippeensäkin.
:D Nappiin.

Toki löytyy omakohtaisia kokemuksia tilanteesta, jossa hövelimpi partneri käyttäytyy täsmälleen noin ja itse saa puolipukeissa lähteä kioskille juoksemaan gummiostoksille, kun ei usko todennäköisyyksien suotuisuuteen venäläisessä panoruletissa.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

masa kirjoitti:
NuoriD kirjoitti: Sterilisaatiolainsäädännössä on hauska kohta, jonka mukaan puolisoa on kuultava.

Yksi mun potilas jätti tämän takia menemättä piuhojen katkaisuun (mies). Kyseli, eikö voisi hommaa jotenkin hoitaa, että puolisoa ei kuultaisi.
Keu? Mun ex-duunikaveri laittoi putkensa poikki tostnoivaa. Lekuri kysy operaation alkaessa että ollaankos nyt rouvan kanssa tultu siihen tulokseen ettei lisää lapsia haluta, niin kaveri vastas että eiköhän illalla tulla joten naps vaan. Ja naps kävi.

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1970/19700283

"Mikäli steriloimista pyytänyt henkilö on avioliitossa, on hänen aviopuolisolleen varattava mahdollisuuksien mukaan tilaisuus saapua 1 momentissa tarkoitettuun tilaisuuteen"

Tässä itse lomake

http://www.stakes.fi/tilastot/tilastoti ... 1_v1.0.pdf

Sivulta 2 löytyy tuo puolison kuuleminen.

Mutta kuten sanottua, missään ei sanota, että puolison kuulemisella olisi jotain merkitystä. Paitsi, että potilaani sterrilisaation se käytännössä esti :)