Mammailu 2.0

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Mä ymmärrän kyllä Perttiäkin. Ymmärrän, että kun itse on saanut kenkää ja ilmatorjunta-alan työtilanne ei kait ole mikään valtavan hyvä, niin sitten voi viluttaa nyt käsitelty asia. En muuten ole lainkaan alentuva, vaikka voi siltä kuulostaa.

Voisin aivan hyvin olla Pertin asemassa. Mullahan oli IT-insinööri vs. lääkäri uravalintavaihtoehdot. Onneksi kävi näin. Tai mistä sitä tietää, voisihan olla, että mun johdollani Suomeen olisi syntynyt uusi maailman valloittanut yritys (no joo).
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

Mua taas vituttaa se, että tein aikoinaan alanvaihdon metallialasta It-alalle. IT-ala miltei pakottaa työskentelemään isoissa kasvukeskuksissa, kun taas metallialan jatkokouluttautumisella olisin voinut olla duunissa melkein missäpäin Suomea tahansa. Tyhmä veto oli.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14946
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Erikoista ajattelua taas - pitäisi viihtyä töissään vaikka väkisin eikä vaihtaa alaa sen takia, että joku toinen on työtön omalla alallaan?
Universaali disclaimer.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2472
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja KKK »

^ Unohdit ammattipoliitikon. Mokailu ei juuri työtilaisuuksia tunnu kaventavan..
Amazing shit happens!
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6316
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exsu »

exPertti kirjoitti: No hän on valinnut ehkä ainoan alan (lakimiesten lisäksi), jossa pitää oikeasti mokata tosi pahasti ettei saisi töitä mistä vaan.
Pertistä on tullut työn suhteen se, mitä Gattis on naisten suhteen.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14946
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:Mutta työ on työtä, toiset vaan ovat paremmin palkattuja ja turvatumman oloisia kuin toiset.
Pitääkö tämä lukea niin, että perttikin ottaisi minkä vaan työn kunhan se on riittävän hyvin palkattua ja turvattua, turha odotella työssä viihtymistä tai tyydytystä työstään?
Universaali disclaimer.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja saira »

exPertti kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Erikoista ajattelua taas - pitäisi viihtyä töissään vaikka väkisin eikä vaihtaa alaa sen takia, että joku toinen on työtön omalla alallaan?
No hän on valinnut ehkä ainoan alan (lakimiesten lisäksi), jossa pitää oikeasti mokata tosi pahasti ettei saisi töitä mistä vaan.

Oletan, että kaikista ihmisistä juuri sinä et tätä voisi mistään katsantokulmasta tajuta.
Saisi ehkä, JOS ei arvottaisi jotain muuta rahan edelle? Eli onko raha tärkeämpää kuin muut arvot?
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
Kottarainen kirjoitti:Pertti, vittuunnu toki rauhassa, mutta en todella ajattele että joka työpaikka toivottaa tervetulleeksi. Itse asiassa olen hyvinkin epävarma sen suhteen miten saisin tutkijan töitä. Luultavasti tarvitsisin siihen lisäkoulutusta, muuten ei liene mitään asiaa.

Resonoiko tämä minun viihtymättömyyteni työssäni nyt ikävästi oman työtilanteesi kanssa? Jos sinä et ole saanut töitä, niin on huutava vääryys jos joku saa töitä, vaikka sitten sellaista, jota ei halua tehdä. Että pitäisi olla kiitollinen että saa edes jotain.
Koetin tuoda vain tämänkin aspektin esille. Että lääkärin paska-ammattiin vahingossa kouluttautumisen sureminen voi näyttää ulkopuolisesta paremmin ihmistä tuntemattomasta Jaguaarissa minkkiturkki päällä elämäntuskaa suremiselta.

Olen kouluttautunut nykyiseen ammattiini, koska arvasin edellisen ammattini olevan umpikuja. Jollaiseksi se on paljastunutkin. Nykyisessä ammatissani taas olen viihtynyt ja sen tarve ei ole maailmasta loppunut. Tällä hetkellä on vaan poikkeuksellisen paljon sen ammattiryhmän tarjontaa työnhaussa ja erottautuminen hauissa on vaikeaa. Toisaalta taas jos joskus elämänsä aikana pitää olla kotona niin juuri nyt, kun lapset ovat tuon ikäisiä. Vaikkakin työnhaku ei vielä ole tärpännyt tunnen myös itseni todella etuoikeutetuksi kun näin saan kotona olla.

Olen ehkä enemmän yleislahjakkuus kuin mikään perusinssi. Olisin voinut (ja nyt kesällä arvatenkin koetan) myös jatkaa hieman eri suuntaan koulutuksessani vaikkakin haen samalla nykyisen alani töitä ja myöskin jatkossa voisin niitä tehdä. Olen joskus pohtinut, että olisi pitänyt yrittää riittääkö perse ihan peruslääkäriksi saakka, varsinkin kun nykyisen tilanteeni joustavaa lasten kanssa oloa ajattelee sitä pohtii miten joustavasti voisikaan olla siinä ammatissa lasten hoitajana pääosan ajasta tienaten silti ihan kivasti.

Ja jo aiemmin sanomani loppuhuomautus, minusta tämä ei tarkoita sitä, että yleislääkärin työssä välttämättä olisi mitään erityistä glamouria. Mutta työ on työtä, toiset vaan ovat paremmin palkattuja ja turvatumman oloisia kuin toiset.
Mikä sun edellinen ammatti oli?

Paljonko sulla on mittarissa?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Mutta työ on työtä, toiset vaan ovat paremmin palkattuja ja turvatumman oloisia kuin toiset.
Pitääkö tämä lukea niin, että perttikin ottaisi minkä vaan työn kunhan se on riittävän hyvin palkattua ja turvattua, turha odotella työssä viihtymistä tai tyydytystä työstään?
Kun en suoralta kädeltä tiedä mitä tarjoat niin vähän epäilen. Sanotaanko, että jos kyseessä on ns. "siisti sisätyö" niin melko todennäkösesti.
Sos. ja terveydenhoidon siisteys on suhteellista, mutta sitätöitähän ne on. Eli jos kouluttautuisit vaikka sairaanhoitajaksi, varmasti töitä olisi.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:Kai suurin osa (enemmän tai vähemmän) karkeasti arvaakin ikäni, en nyt viitsi niitä tänne julkaista.
Ollaanpas sitä nyt salaperäisiä.. Suomessa kun on niin vähän insinöörejä :)

Alkaako ikä nelosella?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti:Kai suurin osa (enemmän tai vähemmän) karkeasti arvaakin ikäni, en nyt viitsi niitä tänne julkaista.

Heh, mikäs salaisuus se nyt muka on?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14946
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:Riittävät tulot yhdistettynä joustaviin mahdollisuuksiin työajoissa olisivat.

En pidä työtä itseisarvona vaan välineenä muuhun elämään.
.... kuinka monella duunarilla tai virkamiehellä luulet olevat joustavia mahdollisuuksia työaikoihin? Tai kuinka monen lakimiehen luulet pystyvän pysymään 37,5 tunnin viikossa? Tai kuinka hyvin luulet lääkärien päivystysten joustavan?

Jotenkin tuo sun jälkimmäinen virke ei nyt oikein ole linjassa sen kanssa, että sun mielestä kottiksen pitäisi vaan purra hammasta ja olla hiljaa, vaikka töissä homma kusisikin.

Kuules, mikään ei estä lukemasta lakimieheksi jos tuntuu siltä, että työn varmuus ja palkkaus on niin mannaisella tasolla.
Universaali disclaimer.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Alkaako ikä nelosella?
Ei nyt sentään.
Kolmosella? No hanki nyt sitten uusi ammatti, jos nykyinen ei nappaa. Kuten jo sanoin, sos. ja terveys puolella töitä on tarjolla 130%:lla varmuudella.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Nyt mä keksin Pertille uravaihtoehdon! Poliisi!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kottarainen kirjoitti:En mä Pertti tarkoita väheksyä työttömyyden tuomaa ahdinkoa. Mutta mä olen yrittänyt aika pitkään taas sopeutua omaan tilanteeseni ja kestää. Olen tunnollinen ja sitkeä perfektionisti, joka yrittää joka asiassa vähän pidemmälle kuin kannattaisi ja mitä oikeasti jaksaa. Pelkään että jos jatkan vielä tällä tiellä niin siitä ei hyvää seuraa. Oman ja perheen hyvinvoinnin takia on pakko miettiä muuta. Jos et usko ja pidät minua kiittämättömänä nahjuksena, niin en sille tämän enempää voi.
Lääkärin ammatti tosiaan sopi huonosti naispuoliselle perfektionistille (toki se sopii huonosti miespuolisellekin, mutta ehkä naiselle vielä huonommin).
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja saira »

exPertti kirjoitti:
saira kirjoitti:Saisi ehkä, JOS ei arvottaisi jotain muuta rahan edelle? Eli onko raha tärkeämpää kuin muut arvot?
Riittävät tulot yhdistettynä joustaviin mahdollisuuksiin työajoissa olisivat.

En pidä työtä itseisarvona vaan välineenä muuhun elämään.
Mutta osa meistä nimenomaan haluaa tehdä työtä, josta nauttii. Mäkin opiskelen ammattiin, jossa tulen luultavasti olemaan apurahojen ja pätkätöiden varassa, ja tiedän varmasti, että mieheni todella rakastaa minua eikä rahojani. Siltikään en vaihda muuhun, koska teidän tulevani nauttimaan työstäni.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja saira »

^Mä taas nimenomaan olen valmis tinkimään muusta, jos saan työstäni nautintoa. Ajallisesti työ vie paljon elämästä, ja haluan senkin ajan olevan mielekästä. Paljon toki on kiinni omasta asenteesta, mutta ei silläkään kaikkea paikata.
Viimeksi muokannut saira, 28.02.2013 13:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14957
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

NuoriDaavid kirjoitti:Nyt mä keksin Pertille uravaihtoehdon! Poliisi!
Perde on ihan liian neuroottinen, ei se kestäis.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Nyt mä keksin Pertille uravaihtoehdon! Poliisi!
Perde on ihan liian neuroottinen, ei se kestäis.
Höh. Kyllä mustaa tuntuu, että Perdestä tulisi hyvä liikenteenvalvoja. :)
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14946
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Nyt mä keksin Pertille uravaihtoehdon! Poliisi!
Perde on ihan liian neuroottinen, ei se kestäis.
Höh. Kyllä mustaa tuntuu, että Perdestä tulisi hyvä liikenteenvalvoja. :)
Näen kyllä synergian, kun elämäänsä kyllästynyt perde syö rauhallisesti donitsia ja ihailee Daven bussikaistakiihdyttelyä.
Universaali disclaimer.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kottarainen kirjoitti:
exPertti kirjoitti: Etkö voisi suunnata perfektionismiasi kodin tai jonkin harrastuksen suuntaan ja antaa hieman enemmän anteeksi itsellesi työpuolella. Joku laskuvarjohyppely, vuorikiipeily, thriatlon tai vaikka maailman suurimman himmelin kasaaminen?
Voisin varmaan yrittää, mutten tiedä onnistuuko se tuosta vaan. Nykyisessä työpaikassa ongelmat on kyllä silti enemmän muualla kuin minun päässäni. Silti jos vaihtaisin työpaikkaa niin saattaisin edelleen törmätä näihin tässä ketjussa esiintulleisiin muihin ongelmiin. Ja koska olen tämmöinen, niin haluan saada tuon erikoistumisen valmiiksi melkein mihin hintaan vaan. Muuten olisin kitunut turhaan monta vuotta. Luulen että oikeasti sopisin esim. tutkijaksi ilman että tarttisi koko ajan pinnistää ja yrittää olla muuta mitä on. Perfektionismi ja tiedonhalu tuskin olisivat negaa tuolla puolella.
Muista sitten kiittää Kitinää Nobel-palkintopuheessasi!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Höh. Kyllä mustaa tuntuu, että Perdestä tulisi hyvä liikenteenvalvoja. :)
Näen kyllä synergian, kun elämäänsä kyllästynyt perde syö rauhallisesti donitsia ja ihailee Daven bussikaistakiihdyttelyä.
Perde varmasti hieroisia käsiään yhteen, kun näkisi allekiroilleen tulevan bussikaistalla :D
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14957
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

NuoriDaavid kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Nyt mä keksin Pertille uravaihtoehdon! Poliisi!
Perde on ihan liian neuroottinen, ei se kestäis.
Höh. Kyllä mustaa tuntuu, että Perdestä tulisi hyvä liikenteenvalvoja. :)
Mmjoo. Voishan sen teljetä telkänpönttöön räpsimään kuvia, kun kusipäät kaahii.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Pertti pysäyttää Daven kun Dave on aamulla laittanut liikaa hammastahnaa:

Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Shrink
Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.

:roll: :mrgreen:
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"