Päivän uutiskatsaus Episode II

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21555
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti:Ainakin ruumiit ovat hyväntuoksuisia

http://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005014735.html
Ihmettelin tuota lukiessani, miten on mahdollista, että jotain kylpytuoksuja myydään automaateissa vähän joka paikassa. Sitten toisesta jutusta selvisi, että niitä juodaan todella yleisesti = automaatista siis ostetaan korvikeviinaa. What could go wrong!?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21555
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

5 pelastuslaitoksesta saatiin 18 pelastuslaista. Onnea maakunnat, hyvä kepu!
http://www.hs.fi/politiikka/art-2000005016883.html

Miten hitossa joku YIT tai Osuuspankki pystyy toimimaan koko suomessa?
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Gat »

sivustahuutaja kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Ainakin ruumiit ovat hyväntuoksuisia

http://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005014735.html
Ihmettelin tuota lukiessani, miten on mahdollista, että jotain kylpytuoksuja myydään automaateissa vähän joka paikassa. Sitten toisesta jutusta selvisi, että niitä juodaan todella yleisesti = automaatista siis ostetaan korvikeviinaa. What could go wrong!?
Saako vielä Suomesta jotain, joka on varmasti etanolia eikä metanolia ja suunnilleen kovan jätkän juotavissa, eli ei liikaa maustettu eli denaturoitu? Edullisempaa kuin Karhu tai Jack. Mausta viis, kunhan sama vaikutus. Vaikka toki voisin tehdä kotiolutta tai etsiä netistä pontikkapannun ohjeet.

Mun Orimattilan pienessä kotikylässä oli Suomen suurin laiton pontikkatehdas sen 80-luvun ajan huippulaittein, joita valmistäja ylpeästi esitteli! Vasta lehdestä luin, vaikka se oli sukutilastani sodan jälkeen lohkotulla karjalaispientilalla.

No jaa.
Nyt olen Varkaudessa, ja naapuritalossa oli kuulemma bordelli. Siitäkin vasta lehdestä luin, epäsosiaalinen kun olen. Ehkä McJanne tän paikan oloja paremmin tuntevana voisi vinkata jotain? Täällähän on nyt kävelymatkan päässä thaikkuhieromokin, mutta millä palveluin?
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21555
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Saahan spriitä joka paikasta. Kaikki vaan ovat 'täyteläisesti denaturoituja'.

Metanolia suomessa ei kai saa olla missään. Muistaakseni suomi sai väännettyä itselleen eu:ssa jonkun poikkeuksen tavaroiden vapaaseen liikkuvuuten tuossa asiassa. Suomi kiven kovaan esitti, että metanolia ei saa maahan päästää, kun me juodaan se. Sivistysmaat sitten ihmettelivät, että eikö me voida juoda olutta, viiniä tai ihan vaan normaalia viinaa?
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Gat »

sivustahuutaja kirjoitti:^ Saahan spriitä joka paikasta. Kaikki vaan ovat 'täyteläisesti denaturoituja'.

Metanolia suomessa ei kai saa olla missään. Muistaakseni suomi sai väännettyä itselleen eu:ssa jonkun poikkeuksen tavaroiden vapaaseen liikkuvuuten tuossa asiassa. Suomi kiven kovaan esitti, että metanolia ei saa maahan päästää, kun me juodaan se. Sivistysmaat sitten ihmettelivät, että eikö me voida juoda olutta, viiniä tai ihan vaan normaalia viinaa?
Voiko niitä korvikkeita jollain tekniikalla suodattaa enemmän juotavan makuiseksi?

Pahkasiassa mainittin korviketestissä "Masinol", joka on sen ajan mainoksen mukaan masinol-masinol-masinol "Jankuttava" ja jälkimaku oli testissä "Viipyilevä".
Pahkasian Lapin matkaoppaassa kun Parentskoita ja Ruusuvuorta pakolla kuljetetaan takaisin Tampereelle kustantajan toimesta jollain Cessnalla.. löysivät koneen lattialta toisen tuotteen, eli Lasol-pullon, joka tarinan mukaan juotiin heti.

Inspiroiduin kyselyyn Denzel Washingtonin tähdittämästä elokuvasta juoposta liikennelentäjästä. NIin ja nyt olen juovuksissa.
Viimeksi muokannut Gat, 22.12.2016 9:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23568
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25914
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: Nyt olen Varkaudessa, ja naapuritalossa oli kuulemma bordelli. Siitäkin vasta lehdestä luin, epäsosiaalinen kun olen. Ehkä McJanne tän paikan oloja paremmin tuntevana voisi vinkata jotain? Täällähän on nyt kävelymatkan päässä thaikkuhieromokin, mutta millä palveluin?
Jos Varkaudessa on Thai-hieromo, niin olisin melkoisen varma, ettei siellä pelkästään selkää hierota.

Sinne vaan! Muista raportoida!

Ps. Tiedä vaikka löytäisit vaimon sieltä. Pretty Woman tyyliin, junous.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25914
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Sun uutislähdevalikoima on kyllä persoonallinen :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23568
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Ei mulla ole kuin yksi sivusto.

Mutta ihan sama. Minusta mielenkiintoinen tapahtuma tulossa, mutta nipottakaa te jostain vitun linkistä. En linkkaile enää kuin jotain tutkimuksia, jotka ilmestyy 20 vuotta tapahtuman jälkeen.
Viimeksi muokannut Bluntly, 22.12.2016 9:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25914
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti:^ Ei mulla ole kuin yksi sivusto.

http://www.ampparit.com/

:?:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16792
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:
Sun uutislähdevalikoima on kyllä persoonallinen :)
http://www.nature.com/articles/ncomms13712
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25914
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Kyllä Voice on Naturea uskottavampi lähde!1
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25914
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

http://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005017379.html

Mielenkiintoista nähdä, miten noin niinku teknisesti rekisteröimätön yhdistys lakkautetaan. Voiko jotain, mitä ei ole olemassa, lakkauttaa?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:http://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005017379.html

Mielenkiintoista nähdä, miten noin niinku teknisesti rekisteröimätön yhdistys lakkautetaan. Voiko jotain, mitä ei ole olemassa, lakkauttaa?
59 § Yhdistyksen puolesta toimiminen

Kannetta rekisteröimättömän yhdistyksen lakkauttamiseksi voidaan ajaa yhdistyksen tai sen hallituksen yhtä tai useampaa jäsentä vastaan.

62 § Rangaistussäännös

Joka tämän lain vastaisesti jatkaa lakkautetuksi julistetun tai väliaikaiseen toimintakieltoon määrätyn yhdistyksen toimintaa edustamalla yhdistystä tai toimimalla sen puolesta taikka ottamalla uusia jäseniä yhdistykseen tai toimeenpanemalla yhdistyksen kokouksen taikka muulla sellaisella tavalla, on tuomittava, jollei teosta ole muualla laissa säädetty ankarampaa rangaistusta, laittoman yhdistystoiminnan harjoittamisesta sakkoon.

Kyse on käytännössä siitä, että näiden ei-yhdistysten puuhamiehiä voidaan sakottaa.
Viimeksi muokannut So Hard, 22.12.2016 13:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14949
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti:http://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005017379.html

Mielenkiintoista nähdä, miten noin niinku teknisesti rekisteröimätön yhdistys lakkautetaan. Voiko jotain, mitä ei ole olemassa, lakkauttaa?
Joo, sillee symboolisesti. Niinku viestitään, et ne on pahixii.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25914
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:http://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005017379.html

Mielenkiintoista nähdä, miten noin niinku teknisesti rekisteröimätön yhdistys lakkautetaan. Voiko jotain, mitä ei ole olemassa, lakkauttaa?


Kyse on käytännössä siitä, että näiden ei-yhdistysten puuhamiehiä voidaan sakottaa.
:sir:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25914
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Miten käy, jos nykyiset puuhamiehet perustavat uuden yhdistyksen, jonka nimi on esim. "Skandinaavinen vastarintaliike"? Päteekö "Pohjosmaisen vastarintaliikkeen" kieltopäätös siihen?

Itse perustaisin Skandinaavisen vatsa-rinta -liikkeen.

Mutta ihan hyvä asia tuo kielto on.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 22.12.2016 14:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:Miten käy, jos nykyiset puuhamiehet perustavat uuden yhdistyksen, jonka nimi on esim. "Skandinaavinen vastarintaliike"? Päteekö "Pohjosmaisen vastarintaliikkeen" kieltopäätös siihen?
Yleensä lain kiertämiseen tarkoitetuille järjestelyille ei anneta oikeussuojaa, eli jos samat puuhamiehet ryhtyvät samaan hommaan muodollisesti eri nimellä, niin kyllä siitä varmaan sakko rapsahtaa. Tulkintakäytäntöä ei kyllä taida juuri olla. Viime kädessä KKO päättää miten käy.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25914
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Miten käy, jos nykyiset puuhamiehet perustavat uuden yhdistyksen, jonka nimi on esim. "Skandinaavinen vastarintaliike"? Päteekö "Pohjosmaisen vastarintaliikkeen" kieltopäätös siihen?
Yleensä lain kiertämiseen tarkoitetuille järjestelyille ei anneta oikeussuojaa, eli jos samat puuhamiehet ryhtyvät samaan hommaan muodollisesti eri nimellä, niin kyllä siitä varmaan sakko rapsahtaa. Tulkintakäytäntöä ei kyllä taida juuri olla. Viime kädessä KKO päättää miten käy.
:sir:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16792
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Mä kans luulen, että Daven muotoilema saivartelumahdollisuus on sitä samaa näennäiskirjaimellista idiotismia, joka on perinteisesti Halla-ahon ja kavereiden sydäntä lähellä. Uskoisin, että asia menee kuten SH sanoo. Toki kiinnostavaa, olisiko poliisilla pokkaa lätkäistä tällä pohjalla kaikille ensi vuoden mahdollisen 612-urpoilun osallistujille sakkoa. Toivottavasti.

Disclaimer: Mä en oikein ole ollut innostunut kieltämisestä etenemistapana tässä keississä, ja Halla-ahon jumalanpilkka- vai mikälie uskonrauhanrikkomistuomio oli minusta skandaali.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: Toki kiinnostavaa, olisiko poliisilla pokkaa lätkäistä tällä pohjalla kaikille ensi vuoden mahdollisen 612-urpoilun osallistujille sakkoa. Toivottavasti.
Kielto kohdistuu toiminnan organisointiin. Ei riviosallistumiseen. Vaatisi siis melkoista pokkaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25914
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^^No mun mielestäni ko. ei-yhdistyksen kieltäminen ei ole ongelma. Yhdistyksen perustoimintaan kuitenkin kuuluu heikomman aineksen potkiminen katuun, joten en koe, että on demokratialle haitallista kieltää kyseinen yhdistys. Onhan rikollisjengiinkin kuuluminen rangaistavaa.

Mielipiteiden levittämistä en halua kieltää, mutta käytännön väkivaltaista toimintaa harjoittavan ei-yhdistyksen kielto on imho ok.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Periaatteessa takku.netin voisi pistää samalla lailla samoin kriteerein maihin.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14949
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti:Onhan rikollisjengiinkin kuuluminen rangaistavaa.
Onko?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25914
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Onhan rikollisjengiinkin kuuluminen rangaistavaa.
Onko?
Seison korjattuna

"Suomessa ei ole tällä hetkellä omaa erillistä lainsäädäntöä järjestäytyneen rikollisuuden torjuntaan, eikä rikollisen järjestöön kuulumista ole kriminalisoitu. Kuitenkin voimassa olevan rikoslain mukaan järjestäytyneen rikollisryhmän jäsenenä tehty rikos voi olla rangaistuksen koventamisperusteena."

http://www.intermin.fi/fi/turvallisuus/ ... ikollisuus
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja