Eikö noi kapselikeittimet ollut enemmän pertin juttu ja enhän mä nyt uudella autolla raaski ajella. Tää mun -04:n kelpaa mulle vielä vuosia, kun maaginen 300tkm ei ole lähelläkään. Yli 10 000€ autoon on turhuutta toisin kuin tonni kahvinkeittimeen tai sen auton äänentoistoon
EDIT: Cinquecento on kyllä ihan kivan näköinen halvaksi pikkuautoksi. Sekä perusversio että kyseinen large.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Duunikaveri sai juuri A-mersun, on kovasti tykännyt. Ja näyttääkin hyvälle! Ainoa mitä ihmettelin itsekin, oli etupenkin ahtaat tilat eli kaltaisellani tapillakin meinaa pää kopsahtaa kattoon.
Täytyy alkaa listaamaan must have-juttuja uuden auton suhteen, ettei tule mokailtua kaupoilla.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Vesper kirjoitti:Ainoa mitä ihmettelin itsekin, oli etupenkin ahtaat tilat eli kaltaisellani tapillakin meinaa pää kopsahtaa kattoon.
Laskitteko penkin niin alas kuin saa? Testissä oli maininta että pitkä mies mahtuu ajamaan, jos alhaalla oleva penkki sopii ajoasentoon.
Palautin juuri koeajolta 1.6 tdi DSG-Golfin. Olihan positiivinen kokemus tonnikuussataselta mehumaijalta. Sen tarjoama teho ja (IMO) erittäin hienosti toimiva 7 portainen DSG oli todellakin toimiva paketti motari ja taajamaliikenteeseen. Ainut probleema on se, että ilman turvaistuinta 90cm pitkä pimu mahtui juuri ja juuri kuskin taakse istumaan.
Suurempaa negatiivista sanottavaa en vajaan 200 kilsan lenkillä löytänyt jos ei äänentoiston onttoutta sellaiseksi lasketa.
Eilen mökiltä tullessa heti alkumatkasta syttyi moottorivika-merkkivalo.
Soitin tänään puolilta päivin tutulle työnjohtajalle, joka pyysi käymään aikaisintaan tunnin kuluttua soitosta.
Menin noin kahden tunnin kuluttua, ottivat samantien työn alle.
Vikakoodi paineanturista. Putsasivat vähät karstat pois ja nollasivat vikakoodin. Pari isompaa kokkaretta lie aiheuttaneet vian.
Auto luovutettiin takaisin 45 min kuluttua työmääräyksen allekirjoittamisesta.
Tälle palvelulle voi jo antaa peukku ylöspäin merkin !
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
Hyundai i40 koeajettu. Jälleen 1.7 diesel yllätti sillä sen meno riittäisi ihan hyvin tarkoituksiini, mutta siinäpä ne yllätykset siten olivatkin.
Mukavaa ajoasentoa ei löytynyt millään, vaan koko ajan oli fiilis kuin istuisi mopoautossa. Sisämelu oli motarilla sitä luokkaa että olisi tarvinut kuulosuojaimet, tosin alla näytti olevan Hakkapeliitta 7:kat jotka ilmeisesti ovat todella äänekkäät renkaat muutenkin. Hyundain luistonesto on surkea ja volkkariin verrattuna valovuoden kehityksestä jäljellä. ATM toimi ok ja koeajokappaleessa oli rattivaihteetkin, joille en kyllä oikeastaan keksinyt minkäänlaista käyttötarvetta. Kulutuskin näytti olevan vain litran pienempi, kuin nykyisessä 9 vuotta vanhemmassa ja litran suuremmassa koneessa. Avaimettomat startit ja sähköiset käsijarrut eivät saa pisteitä, vaikka kai ne on nykyaikaa, mutta minusta etuvetoisessa on iso miinus jos ei tavallista käsijarrua ole.
Kokonaisudessaan en oikein lämmenyt, vaikka olisi kai tuossa hinta/laatusuhde aika kohdillaan.. Keskiviikkona uus mersu alle.
Palautin juuri Mersun B-sarjalaisen koeajolta. Skippasin siis A:n ja hyppäsin suoraan B:n testaajaksi. B: ottaa kirkkaasti kärkipaikan tähän asti ajatuista autoista laadun, ajettavuuden ja mersumaisuuden johdosta. Ainut ihmetys oli keskipilari joka oli kuskin näkökentässä vaikka penkkiä yritti sovittaa niin lähelle rattia että polvet oli jo kojetaulussa.
Vehon yläkerrassa bongasin kuitenkin Citroenin DS5 mallin ja hankin siitä koeajon perjantaille. Mun luottamus ranskiksiin on ihan nolla, mutta toi DS5 oli mun silmissä niin namu, että pakko sitä on päästä testaamaan.
Alakerrassa olikin sitten sellainen herkku tarjolla että seisoi jo pelkästä ajatuksesta omistaa moinen peli. Vain satku puuttuu.
Mun on vaikea hahmottaa tätä ranskalaisten pelkoa 6 auton ja yli puolen miljoonan kilometrin ajokokemuksen pohjalta. Uuden hankkiminen muuna kuin liisarina ei liene järkevää, koska hinta tippuu alussa jyrkästi. Mikä tekeekin niistä erittäin kilpailukykyisiä vaihtoehtoja tälläiselle käytetyillä autoilla ajavalle. Oon yleensä ajanut autot tonne 300 tkm:n seutuville ennen vaihtoa. Korjaukset olleet pääasiassa kuluvien osien vaihtoa. 1 kytkin menny ja kerran oon jäänyt tien varteen hapettuneen liittimen takia. Mitään kallista korjattavaa ei ole tullu vastaan. Ei myöskään ruosteongelmia, vaan yli 10v iässä autot on edelleen olleet siistissä kunnossa.
En ole kylläkään täysin vakuuttunut uusimpien versioiden ajotuntumasta, joten seuraava voi olla joku muu kuin ranskalainen, mutta luultavasti ajan vielä vuosia nykyisellä kalustolla. Jos vaihtaa ranskalaisista pois, niin sitten joutuu mielestäni myös vaihtamaan hintaluokassa ylöspäin. VAG ei ranskalaisten jälkeen kelpaa, joten potentiaalisimmaksi vaihtoehdoksi jäänee BMW.
So Hard kirjoitti:Tää on taas tää rinnakkaistodellisuus jossa kuolataan farmariautoja ja hatchbackeja. Ei aukea. Pingviini ja kookaburra.
Farmari (tai pakettiauto, jos on valmis tinkimään ajomukavuudesta) on välttämätön urheiluvälineiden kuskaamista varten oli sitten sinkku tai perheellinen. Muita vaihtoehtoja voi harkita sitten toiseksi tai kolmanneksi autoksi.
Vagabondo kirjoitti:Mun on vaikea hahmottaa tätä ranskalaisten pelkoa
Yhden henkilön yksilökokemuksilla tai tuurilla ei ole merkitystä. Ainahan auton vikaantuminen on vähän tuuripeliä. Jollakulla tulee maanantai ja jollakulla priima. TÜV:in tilastoissa ranskismerkit on säännönmukaisesti peränpitäjiä. Kyllä ranskiksen ostaminen vaan on tilastollisesti riski, sanoi ranskisfani mitä vaan.
Masa kirjoitti:Nyt ei poreile mitä ajat takaa?
En oikeastaan mitään, kunhan ihmettelen. Minusta juuri mikään farkku tai hatchback ei ole missään tapauksessa kaunis tai muutenkaan kuolattava auto. Vaikka olisi mersu tai porsse.
So Hard kirjoitti:Tää on taas tää rinnakkaistodellisuus jossa kuolataan farmariautoja ja hatchbackeja. Ei aukea. Pingviini ja kookaburra.
Mä oon muuttanut tähän farmari-auto_rinnakkaistodellisuuteen, ei enää niin paljoa inspaa auton ulkonäkö että se estäis ostamasta farmaria. En ikinä ole pikkuautojen perään ollut, mutten myös farmareidenkaan. Nyt pari vuotta farkulla ajelleena tykkäilen jo takakontin avaruudesta.
edit: aa, tässähän puhuttiin kuolaamisesta, no en mäkään kuolaa, mutta käytännöllisyys ajaa jo ulkonäon ohi.