Autoilu 2
-
- Kitisijä
- Viestit: 1554
- Liittynyt: 11.11.2012 16:46
- Paikkakunta: En kerro
Re: Autoilu 2
Onks 37 donaa paljo vai vähä?
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
-Hit it.
Re: Autoilu 2
Ehkäpä tuossa hinta/laatusuhde voisi olla kohdillaan.MrM kirjoitti:Onks 37 donaa paljo vai vähä?
Saas nyt nähdä. Veholla lupasivat niin huonon hinnan mersun poisostosta että kehotin niitä pitämään tunkkinsa.
-
- Kitisijä
- Viestit: 24411
- Liittynyt: 15.08.2005 8:41
Re: Autoilu 2
Paljonko kilpailijat vastaavalla tekniikalla maksaa?MrM kirjoitti:Onks 37 donaa paljo vai vähä?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
- Viestit: 1554
- Liittynyt: 11.11.2012 16:46
- Paikkakunta: En kerro
Re: Autoilu 2
Oliks tää kysymys retorinen, vai halusitko että teen jotain tutkimusta ja listaa asiasta sun puolesta?Bluntly kirjoitti:Paljonko kilpailijat vastaavalla tekniikalla maksaa?MrM kirjoitti:Onks 37 donaa paljo vai vähä?
Vastaavanlainen pienempi B-mersu ilman nelivetoa ainakin on jo yli 40.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
-Hit it.
-
- Kitisijä
- Viestit: 24411
- Liittynyt: 15.08.2005 8:41
Re: Autoilu 2
Tämä. Miksi tehdä itse kun voi delegoida.MrM kirjoitti: halusitko että teen jotain tutkimusta ja listaa asiasta sun puolesta?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
- Viestit: 1554
- Liittynyt: 11.11.2012 16:46
- Paikkakunta: En kerro
Re: Autoilu 2
Mä mieluusti voisin sellaisen tehdäkin, jos vaan olisi pienintäkään vaaraa, että vastaanottava osapuoli olisi sen pohjalta vaihtamassa autonsa.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
-Hit it.
-
- Kitisijä
- Viestit: 1554
- Liittynyt: 11.11.2012 16:46
- Paikkakunta: En kerro
Re: Autoilu 2
Ihan kiva duuni reilu parikymppisellä kaverilla:
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
-Hit it.
-
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 14469
- Liittynyt: 12.05.2011 8:48
Re: Autoilu 2
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/ ... 58963?ref=
Onpas harvinaisen typerän näköinen auto. Mutta muuten tietysti jeech, paitsi että ei varmaankaan lumessa pärjää.
Onpas harvinaisen typerän näköinen auto. Mutta muuten tietysti jeech, paitsi että ei varmaankaan lumessa pärjää.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
-
- Kitisijä
- Viestit: 15197
- Liittynyt: 23.08.2011 9:23
- Paikkakunta: 7th heaven
Re: Autoilu 2
Ei näitä suurkaupunkikärryjä Suomen oloihin väsätäkään. Täysin hyödytön vekotin muuhun kuin kaupunkipyöriskelyyn.NuoriDaavid kirjoitti:http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/ ... 58963?ref=
Onpas harvinaisen typerän näköinen auto. Mutta muuten tietysti jeech, paitsi että ei varmaankaan lumessa pärjää.
Universaali disclaimer.
-
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 14469
- Liittynyt: 12.05.2011 8:48
Re: Autoilu 2
^Mielenkiintoista nähdä mikä olisi hinta Suomessa. Täällä kun autovero on vahvasti CO2-perusteinen. Mutta valitettavasti noilla koteloiduilla takapyörillä ei taida olla tekoa Suomen talvessa. Tuodaankohan ollenkaan.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
-
- Kitisijä
- Viestit: 1554
- Liittynyt: 11.11.2012 16:46
- Paikkakunta: En kerro
Re: Autoilu 2
Kyllä ne kotelot irti saa talveksi, pitäähän siihen autoon renkaita pystyä vaihtamaan.NuoriDaavid kirjoitti:^Mielenkiintoista nähdä mikä olisi hinta Suomessa. Täällä kun autovero on vahvasti CO2-perusteinen. Mutta valitettavasti noilla koteloiduilla takapyörillä ei taida olla tekoa Suomen talvessa. Tuodaankohan ollenkaan.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
-Hit it.
Re: Autoilu 2
Löin kaikki ymmärettävät kulut exceliin ja laskin autoilun kustannukset arvonalaennukset mukaanlukien, ja tulin tulokseen ettei oman auton pitäminen ole mitenkään voittoisaa puuhaa kun ei kilsoja ole mitä laskuttaa.
Mersun arvo on pudonnut 3:ssa vuodessa 12500 euroa, eli noin 350 ecua kuukaudessa. Saa olla aika kurko liisari että summissa ollaan samalla viivalla.
Tix, otitko omissa laskuissasi arvon alennuksen huomioon?
Mersun arvo on pudonnut 3:ssa vuodessa 12500 euroa, eli noin 350 ecua kuukaudessa. Saa olla aika kurko liisari että summissa ollaan samalla viivalla.
Tix, otitko omissa laskuissasi arvon alennuksen huomioon?
-
- Kitisijä
- Viestit: 15197
- Liittynyt: 23.08.2011 9:23
- Paikkakunta: 7th heaven
Re: Autoilu 2
Tietty otin. Sehän on merkittävimpiä menoeriä.masa kirjoitti:Löin kaikki ymmärettävät kulut exceliin ja laskin autoilun kustannukset arvonalaennukset mukaanlukien, ja tulin tulokseen ettei oman auton pitäminen ole mitenkään voittoisaa puuhaa kun ei kilsoja ole mitä laskuttaa.
Mersun arvo on pudonnut 3:ssa vuodessa 12500 euroa, eli noin 350 ecua kuukaudessa. Saa olla aika kurko liisari että summissa ollaan samalla viivalla.
Tix, otitko omissa laskuissasi arvon alennuksen huomioon?
Universaali disclaimer.
-
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 14469
- Liittynyt: 12.05.2011 8:48
Re: Autoilu 2
Tixillä kait juuri km-korvaukset oli merkittävä erä, eli jos sulla Masa ei oo niitä, niin laskelman lopputulos on tietty täysin eri.So Hard kirjoitti:Tietty otin. Sehän on merkittävimpiä menoeriä.masa kirjoitti:Löin kaikki ymmärettävät kulut exceliin ja laskin autoilun kustannukset arvonalaennukset mukaanlukien, ja tulin tulokseen ettei oman auton pitäminen ole mitenkään voittoisaa puuhaa kun ei kilsoja ole mitä laskuttaa.
Mersun arvo on pudonnut 3:ssa vuodessa 12500 euroa, eli noin 350 ecua kuukaudessa. Saa olla aika kurko liisari että summissa ollaan samalla viivalla.
Tix, otitko omissa laskuissasi arvon alennuksen huomioon?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
-
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 14469
- Liittynyt: 12.05.2011 8:48
Re: Autoilu 2
Hinnaksi UK:ssa veikataan 65 000 dollaria. Kori maksaa 80-100 kertaa tavallisen teräskorin hinnan.NuoriDaavid kirjoitti:^Mielenkiintoista nähdä mikä olisi hinta Suomessa. Täällä kun autovero on vahvasti CO2-perusteinen. Mutta valitettavasti noilla koteloiduilla takapyörillä ei taida olla tekoa Suomen talvessa. Tuodaankohan ollenkaan.
http://www.popularmechanics.com/cars/re ... er-235-mpg
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
-
- Kitisijä
- Viestit: 23964
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Autoilu 2
^ Tuohon volkkariin kun lyödään googlen automaattiohjaus ja tehdään mallista normaali perheauto, niin ollaan aika lähellä sitä seuraavaa paradigmaa T-Fordin jälkeen.
-
- Kitisijä
- Viestit: 1554
- Liittynyt: 11.11.2012 16:46
- Paikkakunta: En kerro
Re: Autoilu 2
Varmaan tosi lämmin talvella.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
-Hit it.
-
- Kitisijä
- Viestit: 23964
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Autoilu 2
^ Miksi erillisellä lämmittimellä varustettu hyvin eristetty auto olisi kylmä talvella? Nykyinen pienikulutuksisten autojen kylmyys johtuu vain siitä, että niitä ei ole vielä ehditty sopeuttaa tänne susirajalle.
-
- Kitisijä
- Viestit: 23964
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
-
- Kitisijä
- Viestit: 1554
- Liittynyt: 11.11.2012 16:46
- Paikkakunta: En kerro
Re: Autoilu 2
Olisin vastannut, mutta ehdit näköjään itse ensin. Tottakai sähköisillä lisälämmittimillä saa aikaiseksi lisälämpöä, eri juttu on sitten se, onko niitä lisälämmittimiä olemassa/saatavilla, ja noissa mikrokulutusautoissa myös se, että mistä se niiden tarvitsema kilowattien energia talvikäytössä pieraistaan ilman kulutuksen kaksinkertaistamista ja moottorin suorituskyvyn hyytymistä sähkögeneraattorihommien takia. Toki 2 litran auto on edelleen ekompi kuin viiden litran auto.sivustahuutaja kirjoitti:^ Miksi erillisellä lämmittimellä varustettu hyvin eristetty auto olisi kylmä talvella? Nykyinen pienikulutuksisten autojen kylmyys johtuu vain siitä, että niitä ei ole vielä ehditty sopeuttaa tänne susirajalle.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
-Hit it.
-
- Kitinän uhri
- Viestit: 659
- Liittynyt: 25.10.2007 16:15
Re: Autoilu 2
Valitettavasti taitaa mennä siihen tyyliin, että mitä kalliimpi auto, niin sen suurempi on se pääomakulu kun sitä vaihtaa ja mitä useammin vaihtaa.masa kirjoitti:Löin kaikki ymmärettävät kulut exceliin ja laskin autoilun kustannukset arvonalaennukset mukaanlukien, ja tulin tulokseen ettei oman auton pitäminen ole mitenkään voittoisaa puuhaa kun ei kilsoja ole mitä laskuttaa.
Mersun arvo on pudonnut 3:ssa vuodessa 12500 euroa, eli noin 350 ecua kuukaudessa. Saa olla aika kurko liisari että summissa ollaan samalla viivalla.
Tix, otitko omissa laskuissasi arvon alennuksen huomioon?
Jos on työnantajan maksamia km niin jos oikein kotiinpäin haluaisi vetää, niin mahdollisimman halvalla autolla ajaisi. Se olisi sitä SH mainitsemaa lisäansiota.
Liittyen tuohon mersuun niin mitä vastaavan verotusarvo mahtaa olla ja millä ehdoilla sellaisen voisi saada liisariksi? Missä valossa siihen verrattuna on tuo 350€?
Re: Autoilu 2
Leevi kirjoitti:
Liittyen tuohon mersuun niin mitä vastaavan verotusarvo mahtaa olla ja millä ehdoilla sellaisen voisi saada liisariksi? Missä valossa siihen verrattuna on tuo 350€?
No mersu on maksanut uutena noin 70 - 75 tonnia, joten liisarihinta on varmaankin 1000 -1200€
Ko. yksilön ylläpitokulut on kuukaudessa 260€ ja siihen kun lisätään tuo arvonalennus ollaan noin 600 € nurkilla kuukaudessa. Tuohon hintaan saa liisariksi vaikkapa 318 D ATM- bemarin joka on jo polttoainekuluillaankin kolmanneksen halvempi pitää kuin kuin mersu.
-
- Kitisijä
- Viestit: 15197
- Liittynyt: 23.08.2011 9:23
- Paikkakunta: 7th heaven
Re: Autoilu 2
Aika hurjat ylläpitokulut, vissiin aika pommi? Mutta jos sä lasket työsuhdeautoa vastaavan uuden auton ylläpitokuluja, joka siis on verrokki sille että ottaa työsuhdeauton, niin ne on kyllä aika liki nollaa. Määräaikaishuollot ja joku satunnainen lampun vaihto tms. ei montaa kymppiä per kk tuo. Jos joku laukeaa niin se on käytännössä aina maahantuojan piikkiin ekat 3 vuotta, joka on liisarin kesto. Siitä eteenpäin taas arvonalennuksen hinta tippuu kovasti, kun kalliit vuodet on jo lusittu, mikä tekee työsuhdekärrystä taas suhteessa paljon heikomman investoinnin jos ei koe tarpeelliseksi vaihtaa 3 vuoden välein.masa kirjoitti:Ko. yksilön ylläpitokulut on kuukaudessa 260€ ja siihen kun lisätään tuo arvonalennus päästään 600 € nurkilla kuukaudessa. Tuohon hintaan saa liisariksi vaikkapa 320 D ATM- bemarin joka on jo polttoainekuluillaankin kolmanneksen halvempi pitää kuin kuin mersu.
Universaali disclaimer.
Re: Autoilu 2
So Hard kirjoitti: Aika hurjat ylläpitokulut, vissiin aika pommi?
Vakuutusmaksut
Autovero
Huollot + katsastus
Rengaskulut
Noista tulee kuukautta kohden menoja se 260€.
No ei mitenkään.Mutta jos sä lasket työsuhdeautoa vastaavan uuden auton ylläpitokuluja, joka siis on verrokki sille että ottaa työsuhdeauton, niin ne on kyllä aika liki nollaa.
Samat ylläpitomenot siinäkin on.
Edit. Ja minä siis puhun omista ajoistani. Sinulla vuosikilsat ovat varmaankin paljon pienemmät.
-
- Kitisijä
- Viestit: 4954
- Liittynyt: 28.07.2008 22:31
- Paikkakunta: Jäässä
Re: Autoilu 2
^
Uudet E-Meset taitaa kulkea vähemmällä polttoaineella.
Helsingin keskustassa pyörivillä on kulutus mielestäni tuolla 7+ lrt tienoilla. Maantieajossa pitää nykyautojen (MB C ja E cdi mukaanlukien 4matic) mennä viitosen pinnassa olevaan lukemaan.
Uudet E-Meset taitaa kulkea vähemmällä polttoaineella.
Helsingin keskustassa pyörivillä on kulutus mielestäni tuolla 7+ lrt tienoilla. Maantieajossa pitää nykyautojen (MB C ja E cdi mukaanlukien 4matic) mennä viitosen pinnassa olevaan lukemaan.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.