Päivän uutiskatsaus
-
- Kitisijä
Re: Päivän uutiskatsaus
Pyyhin Netikettiin..
-
- Kitisijä
Mä olen nyt tässä vähän kyllä ND:n linjoilla. Onhan se mukava ajatella, että on niin tarkkanäköinen, että näkee poliitikkojen pelin taakse todellisiin motiiveihin - minuapa ei niin vain huijatakaan! Mutta on tässä silti kaksi aika kyseenalaista väitettä tai ongelmaa pelissä:NuoriDaavid kirjoitti:Valitettavasti en ole yhtä tarkkanäköinen kuin sinä. En nimittäen pysty näkemään, miten jo muutama kuukausi sitten ratkennut sosiaali- ja terveystoimen apulaiskaupunginjohtajuus -kiista liittyy nyt ajankohtaiseen kysymykseen.Fiona kirjoitti:http://yle.mobi/w/uutiset/yle24/ns-yduu-3-2646942NuoriDaavid kirjoitti: Sauri on Helsingin apulaiskaupunginjohtaja.
Kunnallispolitiikassa kiehuu, mutta jos todella uskot, että kyseessä ei ole puolueen profiilin nostatus, niin ei siinä mitään.
Tarkoitatko, että Sauri ohjasi humalaisen häirikön ulos raitiovaunusta kostoksi Kokoomukselle?
On ne mokuttajat ovelia!
1. Nähdessään humalaisen häirikön ahdistelevan lasta Sauri oivalsi välittömästi, että tässäpä on hyvä tilaisuus poliittisen profiilin nostamiseen, ja meni tästä syystä väliin - ei halusta auttaa lasta, tehdä velvollisuutensa tms.
2. Vaikka kohta 1 pitäisikin paikkansa (mitä epäilen), niin tarkkaan ottaen missä mielessä olisi ongelmallista, jos halu nosta suosiotaan kansan silmissä lisäisi poliitikkojen motivaatiota koettaa toimia oikein ja esimerkillisesti omasta mukavuudesta välittämättä?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
Tjaa. Tuskin tässä mitään selvää rajaa on olemassa, ja toki tuollaisessakin tapauksessa olisi ainakin häivähdys populismia mukana. Mutta muuten ymmärtäisin populismin sellaisena, jossa nimenomaan ei ole keskeistä "toimia oikein ja esimerkillisesti" vaan lähinnä räksyttää tarkoitushakuisesti joko persutyyliin ihan ilman toimia tai edes sellaisten suunnitelmia tai sitten ainakin miettimättä toimien oikeellisuutta vaan vain niiden huomioarvoa ja potentiaalista suosiovaikutusta. Avainsanat siis ne "oikein" ja "esimerkillisesti".exPertti kirjoitti:Eikös tämä muissa yhteyksissä olisi populismia, Urpsu hyvä? Ottamatta kantaa tähän ko. tapaukseen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
^ Sinä sanoit tuon, en minä.
-
- Kitisijä
Mikset korvaa "persutyyliä" vaikka "Arhistyylillä" tai "vassarityylillä"?urpiainen kirjoitti: Tjaa. Tuskin tässä mitään selvää rajaa on olemassa, ja toki tuollaisessakin tapauksessa olisi ainakin häivähdys populismia mukana. Mutta muuten ymmärtäisin populismin sellaisena, jossa nimenomaan ei ole keskeistä "toimia oikein ja esimerkillisesti" vaan lähinnä räksyttää tarkoitushakuisesti joko persutyyliin ihan ilman toimia tai edes sellaisten suunnitelmia tai sitten ainakin miettimättä toimien oikeellisuutta vaan vain niiden huomioarvoa ja potentiaalista suosiovaikutusta. Avainsanat siis ne "oikein" ja "esimerkillisesti".
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
-
- Kitinä VIP-jäsen
^Mä ymmärtäisin populismin niin, että poliitikko syyllistyy populismiin sanoessaan/tehdessään jotain sellaista, jonka uskoo uppoavan kansaan, mutta jonka itse tietää vääräksi.
Jos ja kun Sauri hyvin tod. näk. piti tekoaan itsekin oikeana, se ei mielestäni ole populismia.
Jos ja kun Sauri hyvin tod. näk. piti tekoaan itsekin oikeana, se ei mielestäni ole populismia.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
-
- Kitisijä
Joo. Tätä mäkin koetin sanoa, mutten osannut.NuoriDaavid kirjoitti:^Mä ymmärtäisin populismin niin, että poliitikko syyllistyy populismiin sanoessaan/tehdessään jotain sellaista, jonka uskoo uppoavan kansaan, mutta jonka itse tietää vääräksi.
Kyllähän tuon korvauksen melkein voisi tehdä, mutta vaikka en Arhista erityisemmin poliitikkona arvostakaan, niin kyllä mä vielä pidän Vasemmistoliittoa sisällöllisesti persuja vakavammin otettavana puolueena sekä Daven populismimääritelmän valossa että vaikkapa siinä, sisältävätkö puolue- ja vaaliohjelmat todellisia vaihtoehtoja vai populistista pöhinää. Ero ei kyllä aina ole suuren suuri.elco kirjoitti:Mikset korvaa "persutyyliä" vaikka "Arhistyylillä" tai "vassarityylillä"?
-
- Kitisijä
Saurin teko haki hyvän rajoja..
En jaa Saurin katsantokantoja ihan kaikessa kuitenkaan.
Heikko ei opi puolustamaan itseään jos koko ajan joku
-Sauri on puuttumassa asiaan?
En jaa Saurin katsantokantoja ihan kaikessa kuitenkaan.
Heikko ei opi puolustamaan itseään jos koko ajan joku

Pyyhin Netikettiin..
-
- Kitinän uhri
Olen skeptikko ja mielestäni on erikoinen ajoitus, että poliitikko antaa julkisuuteen lausunnon, jossa esittää toimineensa ajankohtaisesti tärkeässä asiassa moraalisesti oikein. Vähän sama kun kertoisin, että autoin sokean mummon tänään tien yli, eikös ollutkin hienosti toimittu? Kukaan ei kyllä nähnyt, mutta näin minä kuitenkin tein. Haiskahtaa tyypilliseltä tunteisiin vetoavalta populismilta. Aikaisemman linkkini idea oli se, että vihreillä ei mene kovinkaan vahvasti. Miksi vihreillä ei ole tarvetta tällä hetkellä profiilin nostatukseen?urpiainen kirjoitti: 1. Nähdessään humalaisen häirikön ahdistelevan lasta Sauri oivalsi välittömästi, että tässäpä on hyvä tilaisuus poliittisen profiilin nostamiseen, ja meni tästä syystä väliin - ei halusta auttaa lasta, tehdä velvollisuutensa tms.
2. Vaikka kohta 1 pitäisikin paikkansa (mitä epäilen), niin tarkkaan ottaen missä mielessä olisi ongelmallista, jos halu nosta suosiotaan kansan silmissä lisäisi poliitikkojen motivaatiota koettaa toimia oikein ja esimerkillisesti omasta mukavuudesta välittämättä?
-
- Kitisijä
^^ Sikäli kuin tässä keskustellaan edelleen tapaus Saurista, niin kysymys on kai vain, oliko homma paheksuttavaa populismia vai kiitettävää toimintaa. Tämä on eri kysymys kuin esimerkiksi Demarien vakuuspopulismi, josta voidaan toki myös keskustella, vaikka se ei tähän Sauri-kysymykseen tietysti millään lailla liitykään. Persuilla on paljon sisällötöntä populismia, mutta kriisitakuiden vastustaminen saattaa hyvinkin olla heidän harvoja ei-populistisia, aitoja ohjelmiaan. Vaikea tosin sanoa, kun halu vastuuta kantamattomaan oppositiokriitikon rooliin oli niinkin ilmeinen. Mutta tämäkään ei tietenkään liity Saurin tapaukseen, vaikka koettaisitkin sen siihen koplata.
-
- Kitisijä
Virpi Salmen kolumni sai veren kiehahtamaan.
http://www.hs.fi/juttusarja/salmi/artik ... 5269304361
Jumakauta tää toimittaja jaksaa urpoilla ilman rajoja.
-
- Kitisijä
Pidä vaan, mutta se nyt lähinnä kertoo siitä, että katsot maailmaa punaisen filtterin läpi.urpiainen kirjoitti:niin kyllä mä vielä pidän Vasemmistoliittoa sisällöllisesti persuja vakavammin otettavana puolueena sekä Daven populismimääritelmän valossa että vaikkapa siinä, sisältävätkö puolue- ja vaaliohjelmat todellisia vaihtoehtoja vai populistista pöhinää.
Mitä tähän Pekka Sauroniin tulee niin kyllä minusta on ihan mielenkiintoinen ajatusleikki, jos Hakkarainen olisi poistanut baarista räyhäävän, päihtyneen ja sekavan neekerin.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Mä en tajua, mitä verta kiehauttavaa tuossa kolumnissa oli.huima kirjoitti:Virpi Salmen kolumni sai veren kiehahtamaan.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
-
- Kitisijä
huima kirjoitti:Jumakauta tää toimittaja jaksaa urpoilla ilman rajoja.

Tämähän on suomalaisten kolumnistien helmi! Hauska, terävänäköinen ja pirullinen. Vaikka aina ei osu tietenkään ihan nappiin, on kuitenkin ilman muuta suosikkini vaikkapa Hesarin kolumnisteista.
-
- Kitisijä
Mä en ymmärrä, miksi kukaan lukee ko. paskalehteä muuten kuin huumorimielellä.
-
- Kitisijä
Ihan mielenkiinnosta, ja kontrollikysymyksenä, joita niin itsekin suosit: Onko kaikki puna-vihreillä laseilla varustettu, jos on eri mieltä sinun kanssa?elco kirjoitti:Pidä vaan, mutta se nyt lähinnä kertoo siitä, että katsot maailmaa punaisen filtterin läpi.urpiainen kirjoitti:niin kyllä mä vielä pidän Vasemmistoliittoa sisällöllisesti persuja vakavammin otettavana puolueena sekä Daven populismimääritelmän valossa että vaikkapa siinä, sisältävätkö puolue- ja vaaliohjelmat todellisia vaihtoehtoja vai populistista pöhinää.
Mitä tähän Pekka Sauroniin tulee niin kyllä minusta on ihan mielenkiintoinen ajatusleikki, jos Hakkarainen olisi poistanut baarista räyhäävän, päihtyneen ja sekavan neekerin.
Ja mitä Sauroniin tulee, niin hienoa toimintaa. Jos Naakkarainen osaa käyttäytyä ihmisiksi, eikä ryyditä poistamistaan juurikin " neekeri" puheilla, niin enpä usko että mitään sanomista kellaan on, ainakaan kellään jolla ei ole paskaa aivojen tilalla.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
-
- Kitisijä
^ Mä olenkin ollut ymmärtävinäni, että sä olet siirtynyt lukemaan lähinnä Dagens Nyheteriä Arlandan junassa.
-
- Kitisijä
Siinä vedetään mutkat suoraksi ja vääristetään se, mistä asiassa oli kyse.NuoriDaavid kirjoitti: Mä en tajua, mitä verta kiehauttavaa tuossa kolumnissa oli.
http://kkuukka.wordpress.com/2011/06/06 ... ans-bones/
-
- Kitisijä
No jos jonkun mielestä Arhis ei ole puhdasoppinen populisti niin kyllä minä vähän ihmettelen tämän jonkun vaikuttimia.Haemaeraemies kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta, ja kontrollikysymyksenä, joita niin itsekin suosit: Onko kaikki puna-vihreillä laseilla varustettu, jos on eri mieltä sinun kanssa?
Jos Hakkarainen tekisi mainitsemani stuntin niin hänen eroaan eduskunnasta vaadittaisiin joka tuutissa. Samaten joka tuutista tulisi vihasyytöksiä ja natsivertauksia, junou.
-
- Kitisijä
Mä olen jotenkin joutunut siihen käsitykseen, että Hakkarainen kuuluu pikemminkin itse niihin räyhääviin, päihtyneisiin ja sekaviin. Toki ajatusleikkisi tilanteen pitäisi olla täysin symmetrinen - vaikka symmetriaa toki heikentää se, että vaikkapa minun kokemusmaailmassani syyttä kantasuomalaisia lapsia rasistisesti julkisella paikalla ahdisteleva keski-ikäinen päihtynyt maahanmuuttaja on täysin tuntematon olio, kun taas Saurin tapauksen kaltaisen perussankarin toimintaa olen joutunut useammankin kerran todistamaan. Valitettavasti en voi sanoa aina olleeni Saurin veroinen kansalainen, vaan liian usein olen kääntänyt katseeni muualle.elco kirjoitti:Mitä tähän Pekka Sauroniin tulee niin kyllä minusta on ihan mielenkiintoinen ajatusleikki, jos Hakkarainen olisi poistanut baarista räyhäävän, päihtyneen ja sekavan neekerin.
-
- Kitinä VIP-jäsen
En tajua vieläkään.huima kirjoitti:Siinä vedetään mutkat suoraksi ja vääristetään se, mistä asiassa oli kyse.NuoriDaavid kirjoitti: Mä en tajua, mitä verta kiehauttavaa tuossa kolumnissa oli.
http://kkuukka.wordpress.com/2011/06/06 ... ans-bones/
"They know that there are hundreds of students who want to work for them (2000 “media professionals” graduate every year in this country) so it’s no real threat to them if you do not sign. In Finnish it’s called “management by oven-takana-on-kyllä-tulijoita”.
So? Jos oven takana on tulijoita, niin miksi maksaa enempää. Vanhainkodeissa on töitä pyllynpesijöille ja kaupassa kiireapulaisille. Jos haluaisit sen sijaan olla arvostettu kuvazjournalisti, niin se on voi voi.
World famous in Poland, kuten Mel Brooks sanoi.
-
- Kitisijä
Sä olet kyllä kuin EW:n ja manaajan avioton lapsi näissä ikuisissa saivarteluissasi.urpiainen kirjoitti: Mä olen jotenkin joutunut siihen käsitykseen, että Hakkarainen kuuluu pikemminkin itse niihin räyhääviin, päihtyneisiin ja sekaviin. Toki ajatusleikkisi tilanteen pitäisi olla täysin symmetrinen - vaikka symmetriaa toki heikentää se, että vaikkapa minun kokemusmaailmassani syyttä kantasuomalaisia lapsia rasistisesti julkisella paikalla ahdisteleva keski-ikäinen päihtynyt maahanmuuttaja on täysin tuntematon olio, kun taas Saurin tapauksen kaltaisen perussankarin toimintaa olen joutunut useammankin kerran todistamaan.
Voisin jangata tässä maailman tappiin, että saisin aikaiseksi skenarion, joka menisi läpi ilman mussutusta, mutten taida viitsiä. Kenttäkokeena voit mennä tarkkailemaan ei-etnissuomalaisen nuorison käytöstä rautatientorin ympäristöön tahi Kaisaniemen puistoon viikonloppuaamuyöstä.
-
- Kitisijä
Tilanteeseen puuttuminen tuskin oli. Tuon julkituonti vailla sen kummempaa sisältöä liippaa läheltä.urpiainen kirjoitti:...oliko homma paheksuttavaa populismia vai kiitettävää toimintaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Nyt tää menee just siihen, että Sauri toimii väärin, koska neekeri raiskasi suomalaisnaisen Turussa vuosi sitten ja Sauri tehnyt mitään.exPertti kirjoitti:Tai katsella miten ihan kantasuomalaisia teinityttöjä ahdistellaan ihan päivänvalossakin. Lapsia hekin ovat.elco kirjoitti:Sä olet kyllä kuin EW:n ja manaajan avioton lapsi näissä ikuisissa saivarteluissasi.
Voisin jangata tässä maailman tappiin, että saisin aikaiseksi skenarion, joka menisi läpi ilman mussutusta, mutten taida viitsiä. Kenttäkokeena voit mennä tarkkailemaan ei-etnissuomalaisen nuorison käytöstä rautatientorin ympäristöön tahi Kaisaniemen puistoon viikonloppuaamuyöstä.