Kerro vaivasta

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
didi

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja didi »

Kiitos hurjasti kaikille neuvoista, tänään töissä oli taas aivan hurjan vaikeaa olla hetkittäin, teistä oli apua.
Lolita
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Lolita »

didi kirjoitti:Kaipa tämä suurimmilta johtuu erosta. Mulla on ihan vähän sellainen olo, että en välttämättä yksin pääse tosiaan tästä ( ja kaikesta muusta mitä on patoutunut elämän aikana) ihan heti yli. Eron myötä on alkanut miettiä omaa lapsuutta, ja kaikkien lapsuudejuttujen vaikutusta omaan itseensä.
Mulle ero teki ihan saman. Kaikkien erosta johtuvien tunteiden ja myllerryksen lisäksi päässä alkoi pyöriä lapsuusjutut ja kaikenlainen kakka vuosien varrelta. Sittemmin olen todennut kasvaneeni ihmisenä (kuulostaapa idiootilta) sen prässin aikana. Mun on nykyisin parempi olla minä, tykkään itsestäni just tämmöisenä ja olen päässyt sinuiksi menneen kanssa. Se keskusteluapu tekee todella hyvää.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Vitunmoinen flunssa!
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Rouva Pupu kirjoitti:Vitunmoinen flunssa!
Flunssaa, lämpöä ja kettuilevaa vatsaa. Puuh.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Kuume on poissa mutta oon niin täynnä räkää että huh ja hei. Keuhkot tuloo kohta pihalle, yääääh.
Duckzilla

Viesti Kirjoittaja Duckzilla »

Kauhea ripuli keskellä työpäivää. :x Työkavereilla oli kivaa kuunneltavaa vessasta päin... :oops:

Mikähän tämänkin nyt taas aiheutti? :?
BettyB.

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Duckzilla kirjoitti:Mikähän tämänkin nyt taas aiheutti? :?
Veikkaisin tätä:
Duckzilla kirjoitti:Bjørf. Lounaksen nautinta suoritettu (siipikarjan ja sorkkaeläimen tuki- ja liikuntaelimistöä riisillä höystettynä).
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

BettyB. kirjoitti:
Duckzilla kirjoitti:Mikähän tämänkin nyt taas aiheutti? :?
Veikkaisin tätä:
Duckzilla kirjoitti:Bjørf. Lounaksen nautinta suoritettu (siipikarjan ja sorkkaeläimen tuki- ja liikuntaelimistöä riisillä höystettynä).
Jep, kuulostaa kiinalaisravintolalta. Eihän siitä ole kauaa kun yksi kinkkimesta jäi kiinni siitä että hankki raaka-aineet takapihan kaupan roskiksesta, joten komppailen Bettyä.
Duckzilla

Zeb kirjoitti:
BettyB. kirjoitti:Veikkaisin tätä:
Jep, kuulostaa kiinalaisravintolalta.
Joo, paitsi että se oli suomalainen lounasravintola. Tarjolla oli kanankoipea, possupihvejä, kermaperunaa ja riisiä (joista valitsin riisin).

Ripulin sisällöstä päätellen (no älkää kirkuko, siis totta kai epäilyttävissä tapauksissa täytyy tarkistaa) se näytti siltä mitä olin syönyt eilen. Mutta voihan se silti olla että tämän päivän mätöt sen laukaisivat.

Nyt vedän Lactophilusta ja toivon parasta. Maha möyrii edelleen ilkeästi. :(

Voi olla että se on tuo wanha tuttu IBS...
mustaenkeli
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Ranteet viidettä päivää saakelin kipeänä.
Päätin viimein luovuttaa tämän kärvistelyn ja varasin päivystysajan tällepäivälle. Telefoonissa veikkasivat, että kortisoonia tartteis pistää, jotta rauhottuis turvotus, kuumotus ja kipu.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
mustaenkeli
Kitisijä

mustaenkeli kirjoitti:Ranteet viidettä päivää saakelin kipeänä.
Päivän diagnoosi: jännetupintulehus molemmissa ranteissa. Lääkäri ei oikein tiennyt, mitä tehdä. Lopulta pisti reseptin Panadol 500mg. Mitään tämän kummosempia tulehduskipulääkkeitä/kipulääkkeitä kun ei oo hyvä popsia enää tässävaiheessa...
Kehotti lepäämään ja palaamaan ensviikolla asiaan, jos oireet pahenee.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

mustaenkeli kirjoitti:
Päivän diagnoosi: jännetupintulehus molemmissa ranteissa. Lääkäri ei oikein tiennyt, mitä tehdä. Lopulta pisti reseptin Panadol 500mg. Mitään tämän kummosempia tulehduskipulääkkeitä/kipulääkkeitä kun ei oo hyvä popsia enää tässävaiheessa...
Kehotti lepäämään ja palaamaan ensviikolla asiaan, jos oireet pahenee.
Kysy vielä toiselta lääkäriltä. Tuo vaihe on varmasti se kaikkien aikojen huonoin saada jännetupentulehdus jota ei hoideta, sillä tulevan vauvan käsittely kahdella kipeällä ranteella on varmasti kohtuuttoman haasteellista.
mustaenkeli
Kitisijä

prosessi kirjoitti:Kysy vielä toiselta lääkäriltä. Tuo vaihe on varmasti se kaikkien aikojen huonoin saada jännetupentulehdus jota ei hoideta, sillä tulevan vauvan käsittely kahdella kipeällä ranteella on varmasti kohtuuttoman haasteellista.
Juu, no aattelin tän viikonlopun yli pärjäillä tolla Panadolilla, idealsiteillä ja kaurapusseilla. Jos ei olo helpotu, alkuviikosta takas lekurille. Tuo kun näytti olevan taas joku päivystävä kandi...
Pitäs noitten Panadolien jeesata tähän jo kohtuuttomalta tuntuvaan supisteluunkin, kun pitäs saaha piettyä pentu sisällä vielä ainaski muutama viikko jotta kasvaisi tuo. :roll:
-muumimamma
mustaenkeli
Kitisijä

Vaola kirjoitti:Mä sain aikanaan parikin piikkiä perseeseen, kun meinasin synnyttää kohtuuttoman aikasin (viikolla 27).
Tää hakee kans suosiolla piikkiä, jos tää kipuilu yltyy kovemmaksi ja tiheemmäksi (ja jos paikat alkaa sisältäkin aukeemaan). Eniten kummastuttaa, kun ei hajuakaan, mistä noi supistelut oikein johtuu... mitään tulehduksia ei tutkitusti ole eikä pentu oo laskeutunukkaan tms. Viikkoja tänään tuli tasan 32.
-muumimamma
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

mustaenkeli kirjoitti:
Vaola kirjoitti:Mä sain aikanaan parikin piikkiä perseeseen, kun meinasin synnyttää kohtuuttoman aikasin (viikolla 27).
Tää hakee kans suosiolla piikkiä, jos tää kipuilu yltyy kovemmaksi ja tiheemmäksi (ja jos paikat alkaa sisältäkin aukeemaan). Eniten kummastuttaa, kun ei hajuakaan, mistä noi supistelut oikein johtuu... mitään tulehduksia ei tutkitusti ole eikä pentu oo laskeutunukkaan tms. Viikkoja tänään tuli tasan 32.
Minulla oli paljonkin supisteluja pitkin matkaa, mutta eivät ne mitään koskaan aiheuttaneet (edes itse synnytyksessäkään, valitettavasti). Niistä en siis olisi kovin huolissani, kunhan tilannetta tsekkaillaan tarpeeksi usein. Ranteet tässä kyllä ovat se suurempi ongelma, minä kun onnistuin tässä muutama viikko sitten kehittämään jännetupentulehduksen toiseen käteen, ja sekin hankaloittaa mukelon käsittelyä yllättävän paljon. Voi vain kuvitella minkälainen tilanne olisi kahden vajaakuntoisen ranteen kanssa.
mustaenkeli
Kitisijä

Vaola kirjoitti:Niin, en tiedä antavatko ne sen piikin vasta sitten, jos kohdunsuu alkaa aukeamaan, kuten mulla tapahtui.
Tämä taitaa olla ainakin Jorvin käytäntö ja ilmeisesti myös oman sairaalani (Kyssin).
-muumimamma
Duckzilla

Lienee todettava, että minulla on kuvaruutuallergia. Työskentelin eilen intensivisesti ruutua tuijottaen, ja jossain vaiheessa alkoivat silmät ja nenä vuotamaan ja päätä särkemään. Aina kun pidin taukoa, tilanne helpotti, ja kun palasin ruudun ääreen, oireet palasivat. Ruudun tuijotus tulehdutti päätäni.

Palasin kotiin täysin uuvahtaneena ja olin pitkään lamassa. Illalla sitten ylipiristyin niin etten saanut viime yönä kunnolla unta ja päädyin nukkumaan pommiin.

Puuh. Taitais olla loman paikka? Loman aikana jotain muuta kuin ruudun tuijottamista.

Onkohan tämmöistä kuvaruutuallergiaa oikeasti olemassa, vai oliko tämä jotain ihan muuta?
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Duckzilla kirjoitti: Onkohan tämmöistä kuvaruutuallergiaa oikeasti olemassa, vai oliko tämä jotain ihan muuta?
Mulla oli samoja oireita. Tutkitutin näön, ja silmälääkäri oli sitä mieltä, että tuo johtui liian vahvoista rilleistä. Merkillistä kyllä, uusien silmälasien kanssa monitoriallergia on loppunut.

Ja siis nenä vuotaa kun silmät vuotaa, ja silmät vuotaa kun ne ärsyyntyvät. Päätä särkee kun yrittää tarkentaa näköä. Ja silleen.
Niin että jos et ole ihan vasta hankkinut uusia rillejä, käy näöntarkistuksessa!
Duckzilla

Bliss kirjoitti:Niin että jos et ole ihan vasta hankkinut uusia rillejä, käy näöntarkistuksessa!
Voi muuten hyvin pitää paikkansa, kiitos vinkistä. Hankin nämä rillit vuodenvaihteessa Eyeniltä (eli eivät maksaneet paljoa). Voisin kokeeksi siirtyä vanhempiin rilleihin ja katsoa miten silmät jaksavat.
Georgina
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Georgina »

jalkaa särkee aika mojovasti.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
mustaenkeli
Kitisijä

Taas närästää. Melkein jokailtanen vaiva.
-muumimamma
Vihtahousu

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Nytkun taas vihdoin sai kasattua itsensä eron jäljiltä ja elämä hymyilee jotenkin niin arvatkee mitä...

Jep, eilen kun nostelin painoja salilla, niin yhtäkkiä alkoi vatsa-arpityrästä "vetämään" ja pistämään. Kipua ei ollut kovasti, mutta sen verran epämieluisalle tuntui että lopetin käsipainoilla hauislihasten treenaamisen.

Aikaisemmin olin tehnyt vatsoja, selkiä ja kaikkea muuta basic-painojen nostelua. Tietoisesti kyllä varon vähän vatsistenteossa salilla, mutta alkoi taas vituttaa jos pitää jättää punttisalitreenailu väliin.

VATTU!
milli

Viesti Kirjoittaja milli »

Vanhoihin täällä käsiteltyihin asioihin liittyen. Puhuminen tosiaan auttoi, jo pelkästään se tieto siitä, että pääsi juttelemaan poisti suuren taakan harteilta. Pillereihin ei ole tarvinnut turvautua.

Yhden juttelukerran aikana tuli koettua valtava ahaa-elämys siitä, miksi on vuosia kärsinyt huonosta suhteesta, miksi on alistunut eikä ole kokenut itseään tarpeeksi arvokkaaksi vaatiakseen parempaa. Asioita on tarvetta käsitellä varmasti pitkään, mutta eiköhän osa ongelmasta poistu jo pelkästään asian tiedostamalla.
1108

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Lopeta viiltely.
aasi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja aasi »

Heräsin puoli kuudelta 39-asteen kuumeessa.
Tasan ei mene muumit kanootissa.