Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Taas tsekattu läpi pösöä, citikkaa, nissania ja vielä kerran pösöä. Neljän tonnin hintaluokassa noissa merkeissä ei ole kyllä mitään hyvää tarjolla. Luulen että ranskalaistestini jää tähän.
masa kirjoitti:Taas tsekattu läpi pösöä, citikkaa, nissania ja vielä kerran pösöä. Neljän tonnin hintaluokassa noissa merkeissä ei ole kyllä mitään hyvää tarjolla. Luulen että ranskalaistestini jää tähän.
Tossa hintaluokassa suurella osalla myyjistä on harhakuva autonsa arvosta. 3ke kärryistä pyydetään 5 ja 5ke kärryistä liki 9ke.
Uskovat oikeaan hintatasoon vasta kun ovat kaupitelleet pari kuukautta. Ehkä eivät silloinkaan. Onhan nytkin nettiautossa myynnissä autoja joiden kuvat otettu vihreän maan aikaan ja hinta on edelleen tiukka... mutta kun kohta tulee kevät ja autokuumeiset ostajat!!!11
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
exPertti kirjoitti:Äh, innostuin katsomaan lagunan tarjontaa ja melkein iski autokuume itselle. Tuo uuden korimallin farkku olisi kyllä une belle voiture.
Leevi kirjoitti:Rellussa taitaa hinta pudota aika vauhtia?
Kaikissa autoissa putoaa. Mulla tuli mersun hinta kolmessa vuodessa alas 14 tonnia, kaverilla bemarin hinta kahdessa vuodessa 15 tonnia.
Ostin Citikan C5:sen. Saa nähdä pääseekö sillä rottosella töihin ja takas.
hmmm, laskin tuossa että oman auton arvonalennus olisi luokkaa 180€/kk. Erään toisen auton 280€/kk. Toki nuokin perustuvat siihen arvioon mitä autosta saisi. Yritin kyllä katsoa hintaa verrokkiautojen hintaryhmästä alareunasta.
Ja heti nyt tarkemmassa kuuntelussa ja hiljaisessa ympäristössä korva erottaa jonkunlaisen ylimääräisen äänen käynnin yhteydessä. Ääni on kierrosnopeudeltaan liian nopea moottoriin paikallistettavaksi, mutta laturi tai hydraulipumppu voisi olla sopiva. Aika näyttää mikä hajoaa. Nokkaremmin vaihtoon on matkaa 60 tkm, joten en usko vesipumpuksi..
Pienihän tuo masan Mesen arvonalenema on ollut.
Mun nykyisestä autosta taitaa pyyhkiytyä ekana vuonna reilut 15ke pois 35tkm aikana.
-
Rauno Räsänen:
Vaihdoitko sä Masa nyt siis halvempaan käytettyyn? Maallikkona voisi kuvitella, että ei ne ongelmat siitä ainakaan vähene? Mersun kanssa sulla olisi ollut "devil you know".
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
NuoriDaavid kirjoitti:Vaihdoitko sä Masa nyt siis halvempaan käytettyyn? Maallikkona voisi kuvitella, että ei ne ongelmat siitä ainakaan vähene? Mersun kanssa sulla olisi ollut "devil you know".
Myin mersun perjantaina pois ja ostin tonniluokan pelin tilalle.
Lisäksi se alkoi haisemaan huohottimelle. Kansi, suuttimet, jotain muuta mitä? Ei kiinnostanut ottaa selvää.
En sano että citikka järkiostos olisi, mutta uskon että se oli parempi kuin W211. Sitäpaitsi, mersun arvo tuli vuodessa nemmän alas kuin mitä citikan arvo on, ja silti siihen meni rahaa ihan järjettömästi.
Meille muutti joku farkkuvolvo, olisko se V50. Alkuun periaatteesta vastustin, mutta nyt oon kyllä vähän ihastunut siihen! Erityisen kätevältä tuntuu se avaimeton ajo ja se, että auto säätää penkin mulle automaattisesti. Kädet täynnä ostoskasseja autolle raahautuessa ei tarvii etsiä avaimia mistään, auto löytää ne mun puolesta! Kyllä on edistyksellistä. Sitten siinä on sellainen hieno ritariässä-taikateksti peilissä (kuulemma kompassi), mutta sille en oo keksinyt vielä muuta funktiota kun moisen taikatoiminnon ihmettely.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
exsu kirjoitti: avaimeton ajo ja se, että auto säätää penkin mulle automaattisesti. Kädet täynnä ostoskasseja autolle raahautuessa ei tarvii etsiä avaimia mistään, auto löytää ne mun puolesta! Kyllä on edistyksellistä.
Top Gearissa Hammond istui kahvilassa auton avaimet taskussa kun Clarkson käveli ulos sen autolle, starttas sen keylessinä ja ajoi auton keskelle vieressä kulkevaa katua. Hammond oli hieman hoomoilasen kun tuli kuppilasta ulos..
exPertti kirjoitti:Jos paljonajettu diesel-automaatti vielä pelaa täällä on kohta jokaisella ranskis.
Otahan ruusunpunaiset lasit pois silmiltäsi.
Ei tod. ole. Jokaisella !!11
-
Rauno Räsänen:
^
Ei ne suuret tulot vaan pienet munat eiku menot!!1
-
Rauno Räsänen: