Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Bhven

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Bhven »

DEFCON myös aikas hyvä. Tunnelma 10+
http://www.everybody-dies.com/
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Googlebot kirjoitti: Ps. Pitääkö tuota pelaakseen ostaa kaupasta DVD sen lisäksi että alkaa pulittaa kuukausimaksua, vai voiko pelin serveriltä ladattavalla ohjelmalla pelata normaalisti? Ei silti että aion kokeilla, menisi varmaan viimeinenkin vapaa-aika elämästä tuohon. En aio kokeilla crackiakaan.

EDIT: Vastaus taitaa olla ei. No ei olisi kiinnostanutkaan. Maksaa ensin pelin hinta, ja päälle vielä kuukausimaksu? Hajotkaa jo. Minä lähden ulkoilemaan.
Näin se taitaa olla. Meilläkin on 2 pakettia perusversiota ja 1 TBC, mikä tuntuu aika järkyltä touhulta.

Tosin, yhtä paljon se tilin aktivoiminen netissä maksaa. 19,90 perusversiosta ja siihen kuukausimaksut - ei se nyt loppujen lopuksi paljon ole. Sitäpaitsi perusversiolla tykittää hyvin aina 60 levelille asti, ja siihen menee joku tovi. Paitsi jos haluaa välttämättä pelata blood elffeilä, mitä en juuri suosittele.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Herra Manala

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Elukka kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:
Yritä siinä nyt sitten pelkän sorkkaraudan voimin selvitä satapäisestä hirviökööristä!
Ei sitten tullut mieleen sitä viritettyä gravity-gunia käyttää sorkkaraudan sijaan?
Kyse oli ykkös-HL:sta. Siinä ei vissiinkään mitään gravipyssyä ollut?
Ai-jaaa. No ei ollut ei. Jossain kohdassa siinä tosiaan taisi jäädä pelkkä rauta käteen, mutta ei se juuri menoa haitannut toisiksi vaikeimmalla vaikeustasolla. Verta seinille.
Vittuunnuttuani näytönohjaimeeni hommasin uusimman WinUAE:n tuossa pari päivää sitten, ja myös ilmeisesti enemmän tai vähemmän kaikki amigapelit ikinä.

Ei niissä noin paskat grafiikat pitäny olla. :-p

Pitäisi joskus päästä nostalgisoimaan Hired Gunsia neljän hengen poppoolla. Ihan paras peli ikinä fiiliksensä puolesta. Yksinpeleistä pissa tuli housuun tästä.
Duckzilla

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Duckzilla »

Pelasin viime perjantai-iltana Valven Portal -pelin läpi yhdeltä istumalta. Aivan valloittava. Se ei ole pelkkä peli, se on myös elämys ja taideteos. Hienoa suunnittelua, loistava käsikirjoitus ja tarinankerronta herkullisella mustalla huumorilla noettuna. Aika hieno saavutus, ottaen huomioon että minun mielestäni peli, jossa ei ammuta, hakata, tapeta tai rikota mitään ei edes ole peli. Pelissä ei edes ole tai kohdata muita ihmisiä kuin sankaritar. Ja olin silti aivan täysin koukussa alusta loppuun asti.

Okei, valehtelin, kyllä siinä pelissä rikotaan jotain: yksi sydän.


http://en.wikipedia.org/wiki/Portal_(video_game) <--- linkki parsiutuu väärin, copypastettakaa se sulkuineen päivineen
Duckzilla

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Duckzilla »

Just meni muutama tunti pel-- tutkiessa appelsiinilaatikon toista peliä, Half-Life Episode 2. Vielä ei ole tullut mitään mega-säväreitä mutta en taida kauhean pitkällä vielä ollakaan. Ja kaverit vihjailivat että alkupuoli onkin vähän tylsä, mutta meno paranee loppua kohti.

Nyt pärkee säätä, kun pel-- tutkin liian pitkään putkeen. :x
Avatar
cardic
Kitisijä
Viestit: 1086
Liittynyt: 15.08.2005 8:54
Paikkakunta: unscandiclandic

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja cardic »

icewind dale II rykasty pari paivaa sit lapi.
seuraavaksi vuorossa joko heroes of might and magic III complete, icewind dale I lisaosineen tai elder scrolls III lisaosineen
'viinista tulee sekoboltsiks' -lapsi 7v
Herra Manala

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Duckzilla kirjoitti:Just meni muutama tunti pel-- tutkiessa appelsiinilaatikon toista peliä, Half-Life Episode 2. Vielä ei ole tullut mitään mega-säväreitä mutta en taida kauhean pitkällä vielä ollakaan. Ja kaverit vihjailivat että alkupuoli onkin vähän tylsä, mutta meno paranee loppua kohti.
Paitsi että itse The Loppu on kyllä oikein megatylsä.
Savannah

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Savannah »

Herra Manala kirjoitti:
Duckzilla kirjoitti:Just meni muutama tunti pel-- tutkiessa appelsiinilaatikon toista peliä, Half-Life Episode 2. Vielä ei ole tullut mitään mega-säväreitä mutta en taida kauhean pitkällä vielä ollakaan. Ja kaverit vihjailivat että alkupuoli onkin vähän tylsä, mutta meno paranee loppua kohti.
Paitsi että itse The Loppu on kyllä oikein megatylsä.
Pakko allekirjoittaa.
Herra Manala

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Savannah kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti: Paitsi että itse The Loppu on kyllä oikein megatylsä.
Pakko allekirjoittaa.
Juuh, Kuagessa oli paljon parempi.
Savannah

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Savannah »

Herra Manala kirjoitti:
Savannah kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti: Paitsi että itse The Loppu on kyllä oikein megatylsä.
Pakko allekirjoittaa.
Juuh, Kuagessa oli paljon parempi.
No oli oli.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21491
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Episode 2 työn alla. Näyttää vähän heikolta. Alku on ollut harvinaisen tylsää HL2 maailmassa. Tunnelma on jotenkin hukassa ja ihan kuin kenttäsuunnittelussa olisi jotain pielessä: tiukoissa nurkissa jää helposti kiinni johonkin kulmaan ja tätä ei ole mielestäni ennen tapahtunut.
Tix

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Tix »

Pro Evolution Soccer 2008. Jos täydellinen peli on joskus käsiin osunut, se on tässä. Kaverin kanssa pelaamiseen parempi kuin Speedball 2, ja mikään ei ole parempi kuin Speedball 2. Paitsi tämä.
Duckzilla

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Duckzilla »

Herra Manala kirjoitti:Paitsi että itse The Loppu on kyllä oikein megatylsä.
Lienee trilogioiden kakkososien kohtalo ihan yleisesti? (Itse en ole vielä ihan The Lopussa)
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23547
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tix kirjoitti:ja mikään ei ole parempi kuin Speedball 2.
Paitsi Speedball.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Herra Manala

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Duckzilla kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:Paitsi että itse The Loppu on kyllä oikein megatylsä.
Lienee trilogioiden kakkososien kohtalo ihan yleisesti? (Itse en ole vielä ihan The Lopussa)
Lienee kyllä, mutta jotenkin olisi toivonut että The Loppu olisi liittynyt vähän enemmän pelaamiseen eikä vain movie clipissä mukana roikkumiseen. Vaikkakin kyseessä on ennemminkin "To be jatkua..." kuin "The Loppu". Sellanen tietynlainen loppurutistus jäi jotenkin puuttumaan, varsinkin kuin loppua edeltänyt edellinen "isompi" taistelu oli jo pitkälti takanapäin ja toisaalta aika yksiviivaisen helppo ja mitäänsanomaton.

Ehkä mä vain olen liian pelikalkkis ja "Monster Boss" -ajat ovat eläneet ohitseni.
Duckzilla

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Duckzilla »

Crysiksen yksinpelidemo kohkattu läpi.

Jumankekka, ovat oikeasti jaksaneet koodata & mallintaa peliin sen että palmupuut voi ampua poikki. Mistä kohtaa tahansa. Ja about niin moneen palaan kuin haluaa*. Koska jeepin konetykissä oli loputtomasti kuteja, niin totta kai käytin minuuttitolkulla aikaa siihen kun pistin hartaudella palmumetsää halki, poikki ja pinoon. Vihut kävivät välillä häiritsemässä tätä rattoisaa ajanvietettä.

Pelin kessu käski aina hiipimään ja pitämään matalaa profiilia, mutta oli hauskempaa vain jeeppiramboilla ja antaa sataa loputonta lyijyä vihujen ylle kunnes väsähtivät. Jos kutsuivat apujoukkoja, sai vaan lisää maalitauluja. Hipiti hoi.

Juoni nyt on mitä on, mutta se palvelee tällaista räiskintäpeliä hyvin. Juoni on olemassa vain jotta pelaajalla riittäisi ramboiltavaa ja ammuskeltavaa. Toivon vain ettei peli mene tylsäksi kun alienit tulevat kunnolla mukaan kuvioihin.

Täytyypä tyypata vielä kotona jaksaako kotikoneeni pyörittää tätä vähän paremmilla detskuilla.

*) Technical limitations apply.
Googlebot

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

Muistuttaako Crysis noin pelillisesti paljonkin FarCry:ta, jos kerran samoilta tekijöiltä on?

Kuulun niihin harvinaisuuksiin jotka tykkäsivät FarCry:sta enemmän kuin esim. Half-life 2:sta. Johtui osaltaan siitä että useimmat FPS-pelit muistuttivat enemmän HL2:sta kuin FarCry:ta, joten jälkimmäinen tuntui enemmän valtavirrasta poikkeavalta. Lähinnä se "epälineaarisuus" ja vaihtoehdot ongelmanratkaisuissa.

FarCry on muistaakseni nykyisin jopa (laillisessa) ilmaisjakelussa...
Duckzilla

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Duckzilla »

Googlebot kirjoitti:Muistuttaako Crysis noin pelillisesti paljonkin FarCry:ta, jos kerran samoilta tekijöiltä on?
Enemmän kuin vähän. Jälleen ollaan palmusaarilla, vastassa on solttuja, veneitä ja jeeppejä, ja myöhemmin monstereita. FarCryssa ne olivat tiedelabran luomuksia, nyt ne ovat alieneita.

Näprättävää löytyy enemmän. Päähenkilöllä (kuten muillakin erikoisjoukon soltuilla) on kyberneettinen superpuku jolla saa halutessaan supernopeuden, supervoimat, näkymättömyyden tai panssaroinnin (yksi kerrallaan). Melkein kaikista aseista voi vaihtaa valon, äänenvaimentimen, lasertähtäimen tai muita härppeitä päälle / pois. Korealaisten peruskivääri ampuu myös nukutusnuolia. Videon perusteella oli vieläkin omituisempia taktisia ammuksia saatavilla, esim. räjähtävät stealth-luodit joita voi ensin pippuroida ympäri kohdetta kenenkään huomaamatta, sitten posauttaa kaikki yhdellä kertaa.

Periaatteessa tämän pelin pitäisi siis olla hardcore-räiskijän unelma. Kunhan näydäri on tarpeeksi tykki ja konetehoa riittää.
Tix

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Tix »

FarCry on edelleen paras FPS. Pitänee tsekata tuo demo.
Googlebot

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

Duckzilla kirjoitti:Periaatteessa tämän pelin pitäisi siis olla hardcore-räiskijän unelma. Kunhan näydäri on tarpeeksi tykki ja konetehoa riittää.
Ei ole, pelaankin vain useita vuosia vanhoja pelejä sen takia. Kiva sinänsä että niitä saakin mukavan halvalla.

Päivittää pitäisi, mutta toisaalta minua alkaa vituttaa PC-pelien yhä säälimättömämmiksi käyvät kopiointisuojaukset jotka tekevät vain pelien ostajien, ei niinkään piraattien, elämän vaikeammaksi. Kaikki nämä low level-ajureiden asentelut jotka aiheuttavat yhteensopivuusongelmia (myös siirryttäessä uudempaan Windowsiin, esim. Vistaan), määrittelyt ja blacklistaukset mitä apuohjelmia pelin käyttäjän koneella saa olla, pakolliset pelien online-aktivoinnit ja rajoitukset kuinka monta kertaa pelin voi edes asentaa (jopa samalle koneelle) jne. Yök hyi phtyi saatana, jää paha maku suuhun koko touhusta. Ja samaan aikaan piraatit asentavat samat pelit ihan ilman ongelmia ja rajoituksia.

Sen takia mietinkin pitäisikö sitten siirtyä kokonaan konsolipelaajaksi (siellä ei taideta vielä vaatia online-aktivointeja yksinpeleihin eikä rajoiteta että peliä saa pelata vain tietyn käyttäjän konsolilla), mutta kun PC-puolen pelityypit (ja kontrollit hiirineen ja näppiksineen) vaan miellyttävät enemmän... Ääk, mahdoton yhtälö.

Sinun kauttasi huoleni menevät kaiketi eteenpäin? Kiits.
Savannah

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Savannah »

Saan ensi viikolla Wiin :h: Pelkään jääväni konsolipelikoukkuun.
prosessi

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Savannah kirjoitti:Saan ensi viikolla Wiin :h: Pelkään jääväni konsolipelikoukkuun.
Kaikkia ihme ketjuja säki pakotat mua lukemaan, ku en voi olla stalkkaamatta sua. Mut oot sä taitava, et oo enää mun pikkusisko, vaan äiti.
Savannah

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Savannah »

prosessi kirjoitti:
Savannah kirjoitti:Saan ensi viikolla Wiin :h: Pelkään jääväni konsolipelikoukkuun.
Kaikkia ihme ketjuja säki pakotat mua lukemaan, ku en voi olla stalkkaamatta sua. Mut oot sä taitava, et oo enää mun pikkusisko, vaan äiti.
Uteliaisuudella on hintansa ja joskus se hinta kohoaa niinkin korkeaksi, että täytyy kurkata tekniikka & nörtteily- ketjuakin *taputtaa äidillisesti päähän*
prosessi

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Savannah kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
Savannah kirjoitti:Saan ensi viikolla Wiin :h: Pelkään jääväni konsolipelikoukkuun.
Kaikkia ihme ketjuja säki pakotat mua lukemaan, ku en voi olla stalkkaamatta sua. Mut oot sä taitava, et oo enää mun pikkusisko, vaan äiti.
Uteliaisuudella on hintansa ja joskus se hinta kohoaa niinkin korkeaksi, että täytyy kurkata tekniikka & nörtteily- ketjuakin *taputtaa äidillisesti päähän*
Mutku ei mul oo varaa.
Savannah

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Savannah »

prosessi kirjoitti:
Savannah kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
Kaikkia ihme ketjuja säki pakotat mua lukemaan, ku en voi olla stalkkaamatta sua. Mut oot sä taitava, et oo enää mun pikkusisko, vaan äiti.
Uteliaisuudella on hintansa ja joskus se hinta kohoaa niinkin korkeaksi, että täytyy kurkata tekniikka & nörtteily- ketjuakin *taputtaa äidillisesti päähän*
Mutku ei mul oo varaa.
Säästä.