Ukrainan ja Venäjän sota
-
- Kitisijä
Re: Ukrainan ja Venäjän sota
– "Taistelu käydään täällä. Minä tarvitsen ammuksia, en kyytiä.", vastasi Zelenskyi Yhdysvalloille.
Minusta alkaa tulla Zelenskyi- fani.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitisijä
Ukraina voisi alkaa painattamaan fanipaitoja, ostaisin heti.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
Joo. On se rohkea mies. Ja Putinin perinteisesti arvostamassa machoäijäilyssä vie nyt bunkkerissaan pelkäävää Vladimir Kalsarimyrkyttäjää täysillä.Ylermi Ylihankala kirjoitti: 27.02.2022 8:59 – "Taistelu käydään täällä. Minä tarvitsen ammuksia, en kyytiä.", vastasi Zelenskyi Yhdysvalloille.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
^ joku esitti teorian, jonka mukaan sota ajoitettiin olympialaisten loppumisen ja tulevan tiistain yk kokouksen väliin. Homma piti taputella näiden päivien aikana.
Nyt pressa on kiovan keskustassa ja putinin logiikassa pressa pitää hoitaa. Tuo tarkoittaa pään hakkaamista kaupunkiin.
Strategisesti tämä oli varmaan ainoa toimiva veto ukrainalta: ei jäädä ylivoimaisen hyökkääjän tielle, vaan keskitytään isojen kaupunkien puolustamiseen. Kun vihollisen liike lakkaa, voidaan myös iskea pitkien kärkien kylkiin.
Tässä kuviossa pressa toimii syöttinä ja tietenkin pitää yllä taistelutahtoa. Jps ovat fiksuja, niin pressan vallanvaohtopuhe on jo nauhoitettu pahimman varalle. Putin taitaa olla niin nuija, että luulee demokratian kaatuvan pressan mukana.
Nyt pressa on kiovan keskustassa ja putinin logiikassa pressa pitää hoitaa. Tuo tarkoittaa pään hakkaamista kaupunkiin.
Strategisesti tämä oli varmaan ainoa toimiva veto ukrainalta: ei jäädä ylivoimaisen hyökkääjän tielle, vaan keskitytään isojen kaupunkien puolustamiseen. Kun vihollisen liike lakkaa, voidaan myös iskea pitkien kärkien kylkiin.
Tässä kuviossa pressa toimii syöttinä ja tietenkin pitää yllä taistelutahtoa. Jps ovat fiksuja, niin pressan vallanvaohtopuhe on jo nauhoitettu pahimman varalle. Putin taitaa olla niin nuija, että luulee demokratian kaatuvan pressan mukana.
-
- Kitisijä
Ukrainan vain pitää saada länsiosaan kerättyä semmoinen massa, joka pystyy murtamaan Kiovan piirityksen. Muuten tulee kaupungissa nälkä.
Ryssä alkanut räjäyttelemään öljyä, kaasua ja ydinjätteitä. Yrittävätkö sitten tehdä maasta saasteläntin kuten kotimaansa.
Ryssä alkanut räjäyttelemään öljyä, kaasua ja ydinjätteitä. Yrittävätkö sitten tehdä maasta saasteläntin kuten kotimaansa.
-
- Kitisijä
Ja Venäjän vuoro turvallisuusneuvoston pj:nä päättyy maanantaina, jolloin neuvosto voi siirtää toimivaltansa yleiskokoukselle.sivustahuutaja kirjoitti: 27.02.2022 9:30 ^ joku esitti teorian, jonka mukaan sota ajoitettiin olympialaisten loppumisen ja tulevan tiistain yk kokouksen väliin. Homma piti taputella näiden päivien aikana.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
Venäjällä ei enää toimi pankkikortit. Maanantaina alkaa bank run. Valtion ulkomailla olevat valuuttareservit jäädytetään. Pankkiyhteydet eivät toimi. Nyt viimeistään selviää, että raha on vain velkaa. Sillä ei ole arvoa, jos sitä ei kukaan suostu vaihtamaan tuotteisiin.Bluntly kirjoitti: 27.02.2022 9:39 Ukrainan vain pitää saada länsiosaan kerättyä semmoinen massa, joka pystyy murtamaan Kiovan piirityksen. Muuten tulee kaupungissa nälkä.
Sitä en ihan ymmärrä, miksi Saksa kai kuvittelee venäjän jatkavan kaasutoimitiksia? Luuleeko saksa, että rahalla on itseisarvo?
-
- Kitisijä
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitisijä
^ Taitaa valtio pian omistaa Chelsean.
-
- Kitisijä
Olen ihan vakavissani miettinyt viikon visiittiä vanhempien luokse pois pk-seudulta. Keskusta, lentokenttä ja santahamina ovat varmaan listalla ennen espoota, mutta silti vähän mietityttää. Espoolaisille tiedoksi: keskustaan osunut normikärki ei ole Espoolaisille kovin paha.
Putinin hieno armeija näyttää jauhautuvan palasiksi. Raha muuttuu paskaksi. Telkkarissa hakkerit soittaa ukrainan kansallislaulua. Nöyryytetty mies.
Putinin hieno armeija näyttää jauhautuvan palasiksi. Raha muuttuu paskaksi. Telkkarissa hakkerit soittaa ukrainan kansallislaulua. Nöyryytetty mies.
-
- Kitisijä
Onko venäläiset pelaajat heitetty jo vittuun NHL:stä?
Me and my fellow Gray Men had a Gray Pride parade. Nobody noticed.
-
- Kitisijä
Spekulaatioissa on, että ainakin Kazakstan ja Georgia on listalla ennen Suomea.
-
- Kitisijä
Ryssät romahtaa nyt. Ei tule enää mitään uusia konventionaalisia sotia vähään aikaan.Bluntly kirjoitti: 27.02.2022 11:34 Spekulaatioissa on, että ainakin Kazakstan ja Georgia on listalla ennen Suomea.
Ihan vakavissani pelkään nyt ydinsotaa, jos venäjän päässä ei pian löydy järkeä syrjäyttää Putinia.
-
- Kitisijä
Suomen johdon toiminta näyttää nyt niin dynaamiselta, että onneksi Venäjä ei hyökännyt tänne.
-
- Kitisijä
Kuulostaa aika paranoidilta.sivustahuutaja kirjoitti: 27.02.2022 11:01 Olen ihan vakavissani miettinyt viikon visiittiä vanhempien luokse pois pk-seudulta. Keskusta, lentokenttä ja santahamina ovat varmaan listalla ennen espoota, mutta silti vähän mietityttää.
-
- Kitisijä
Mä en voi uskoa, ettei Saksalla olisi toimintasuunnitelmaa sen varalta, että kaasutoimitukset Venäjältä syystä tai toisesta loppuvat. Minusta ilman muuta suunnitelma pitäisi ottaa käyttöön heti ja keskeyttää kaasun tuonti itse. Jotenkin törkeää jatkaa niitä. Ja sama Suomen öljyllä.sivustahuutaja kirjoitti: 27.02.2022 10:01 Sitä en ihan ymmärrä, miksi Saksa kai kuvittelee venäjän jatkavan kaasutoimitiksia?
Suomi voisi osallistua informaatiosotaan valjastamalla YLEn venäjänkielisen toimituksen viestimään täysillä Venäjälle.
-
- Kitisijä
Onko tämä sinulle identiteettikysymys vai riskienhallintaa?urpiainen kirjoitti: 27.02.2022 12:01Kuulostaa aika paranoidilta.sivustahuutaja kirjoitti: 27.02.2022 11:01 Olen ihan vakavissani miettinyt viikon visiittiä vanhempien luokse pois pk-seudulta. Keskusta, lentokenttä ja santahamina ovat varmaan listalla ennen espoota, mutta silti vähän mietityttää.
Kärki Espooseen = 10-20 meur tappio meidän perheelle. Viikon vanhempain visiitin kustannus ehkä 500€. Eli jos ydiniskun todennäköisyys on noin 1/30000, niin kandee mennä.
Annapa oma veikkauksesi todennäköisyydeksi?
-
- Kitisijä
Ei niillä voi olla varasuunnitelmaa. Määrä on liian iso.urpiainen kirjoitti: 27.02.2022 12:06Mä en voi uskoa, ettei Saksalla olisi toimintasuunnitelmaa sen varalta, että kaasutoimitukset Venäjältä syystä tai toisesta loppuvat.sivustahuutaja kirjoitti: 27.02.2022 10:01 Sitä en ihan ymmärrä, miksi Saksa kai kuvittelee venäjän jatkavan kaasutoimitiksia?
Sitä en vain ymmärrä, että Saksa ilmeisesti luulee Venäjän myyvän kaasua vaikka Venäjä ei voi käyttää maksuksi saamiaan rahoja mihinkään?
Minusta fiksuin veto olisi järjestää pikaaikataululla järjestelmä oravannahkakaupalle. Lääkkeitä ja muuta sellaista vastineeksi kaasusta.
-
- Kitisijä
Ei sais lyödä lyötyä, mutta sivustahuutaja on palstalla profiloitunut piinkovana talousmiehenä (omasta mielestään), jolla on valmiit ratkaisut kaikkiin taloudellispoliittissosialistisiin ongelmiin kotimaassa ja maailmalla. Nämä hänen mielestään itsestäänselvät ja kaikkien nähtävillä olevat vastaukset eivät nyt sitten tämän sodan tultua annakaan mitään turvaa ja rauhaa, vaan äijä on aivan paniikissa. Todella hämmentävää.urpiainen kirjoitti: 27.02.2022 12:01Kuulostaa aika paranoidilta.sivustahuutaja kirjoitti: 27.02.2022 11:01 Olen ihan vakavissani miettinyt viikon visiittiä vanhempien luokse pois pk-seudulta. Keskusta, lentokenttä ja santahamina ovat varmaan listalla ennen espoota, mutta silti vähän mietityttää.
-
- Kitisijä
Annapa oma todennäköisyytesi? Joku sinulla on oltava, muuten puhut paskaa.Ylermi Ylihankala kirjoitti: 27.02.2022 12:15 . Nämä hänen mielestään itsestäänselvät ja kaikkien nähtävillä olevat vastaukset eivät nyt sitten tämän sodan tultua annakaan mitään turvaa ja rauhaa, vaan äijä on aivan paniikissa. Todella hämmentävää.
-
- Kitisijä
Sun pitää nyt rahoittua. Ei sun paniikki hyödytä ketään, tarttuu pian lähipiiriisikin. Paniikki ei saa alkaa päämajasta.sivustahuutaja kirjoitti: 27.02.2022 12:24 Annapa oma todennäköisyytesi? Joku sinulla on oltava, muuten puhut paskaa.
-
- Kitisijä
Olisit hyvä Putinin puppetti. Omia ajatuksia ei ole, eikä kykyä vetää johtopäätöksiä. Teet mitä muut käskee ja mitä on eilenkin tehty.Ylermi Ylihankala kirjoitti: 27.02.2022 12:28
Sun pitää nyt rahoittua. Ei sun paniikki hyödytä ketään, tarttuu pian lähipiiriisikin. Paniikki ei saa alkaa päämajasta.
Jos yhtään osaisit ajatella, niin voisit haastaa laskelmani? Siinä oli vain kolme lukua, eli kovin vaikeasta hommasta ei nyt puhuta.
Voit aloittaa poliisimiehenä kertomaan meille, onko Suomessa koskaan tapahtunut murha-itsemurhaa?
-
- Kitisijä
Taas kaveri, joka päästelee totuuden sanoja.
Putinin tavoite on vaihtaa Ukrainan hallitus, mutta nukkehallitsijan kausi kestäisi ”korkeintaan kaksi päivää”, sanoo veteraanidiplomaatti
Putinin tavoite on vaihtaa Ukrainan hallitus, mutta nukkehallitsijan kausi kestäisi ”korkeintaan kaksi päivää”, sanoo veteraanidiplomaatti
”Mutta pidemmän päälle Ukraina on liian suuri miehitettäväksi. Koko alueen hallintaan tarvittaisiin kaksi tai kolme miljoonaa sotilasta, edes puolen miljoonan sotilaan armeija ei siihen riitä. Se on mahdoton tehtävä.”
Jeltšenkon mukaan vastarintataistelijat jatkavat joka tapauksessa taistelua kaduilla ja metsissä. Sellaista tapahtuu jo nyt.
”Valko-Venäjän rajan lähellä kyläläiset pysäyttivät Venäjän panssareita heittämällä Molotovin cocktaileja omista ikkunoistaan. Näky oli kuin jossain toista maailmansotaa käsittelevästä elokuvasta.”
-
- Kitisijä
Eihän Ukraina ole enää maa, jonka johtoa voi "vaihtaa". Jos pressa kuolee, tilalle nousee järjestyksessä seuraava. Ei Ukraina ole pressan persoonan varassa, vaikka hyvin se vetää.
Purin voi perustaa sen Otto Ville Kuusisen hallituksen vaikka heti. Sama vaikutus.
-
- Kitisijä
Oman ymmärrykseni mukaan aika hyvä arvio Venäjän kyvyistä ja siitä, mikä meni vikaan:
Tällä hetkellä kaapattujen viestien mukaan käsky on vallta Kiova hinnalla millä tahansa maanantain aikana. Hyvät yksiköt on jo käytetty ja suurin osa polttoaineesta ja kehittyneistä aseista on käytetty. Se on nyt uuden hienon modernin armeijan vuoro käyttää salaista taktiikkaansa: Uraa!:ta.
Tällä hetkellä kaapattujen viestien mukaan käsky on vallta Kiova hinnalla millä tahansa maanantain aikana. Hyvät yksiköt on jo käytetty ja suurin osa polttoaineesta ja kehittyneistä aseista on käytetty. Se on nyt uuden hienon modernin armeijan vuoro käyttää salaista taktiikkaansa: Uraa!:ta.