^
Jos tuottavuutemne per työtunti on riittävän korkea, niin tietenkin voimme vähentää tuntien määrää, vailka kilpailijat tekisivät enemmän tunteja. Eihän se summa tiedä, tuleeko se tunneista vai väkiluvusta. Jos summa ratkaisisi, niin Nigeria meitä isommalla bkt:lla pärjäisi hienosti.
Eduskuntavaalit 2027
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Re: Eduskuntavaalit 2027
Juu. Minäkin voisin olla satasen maailmanmestari, jos vain juoksisin riittävän kovaa. Voisin jopa kesken juoksun pysähtyä ja silti voittaa.sivustahuutaja kirjoitti: 01.09.2026 8:19 ^
Jos tuottavuutemne per työtunti on riittävän korkea, niin tietenkin voimme vähentää tuntien määrää, vailka kilpailijat tekisivät enemmän tunteja.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
-
Vagabondo
- Kitinä VIP-jäsen
Re: Eduskuntavaalit 2027
Ne ei vielä oikein ymmärrä mitä elintaso tarkoittaa.James Potkukelkka kirjoitti: 01.09.2026 7:29 Jos Suomi olisi täysin oma yksikkönsä irrallaan maailmantaloudesta, noin voitaisiin tehdä. Mutta koska kilpailemme globaaleilla markkinoilla, emme voi alentaa tuottavuuttamme, jos kilpailijat eivät niin tee.
Korealainen tai kiinalainen kilpailija ei halua downsfitata.
Mä ymmärrän mitä sä haet, mutta sä et ajattele tarpeeksi laajasti. Toki on speciaalihommia joita ei kykene tekemään kuin joku tietty henkilö, mutta suurimmassa osassa työtehtäviä on ihan sama kuka ne tunnit tekee. Jos työviikossa vaikka olisi 7tp/2vk, niin 2 työntekijää voisi pitää homman pyörimässä 7 päivää viikossa jos töitä vaan riittää. Tämä sillä oletuksella että työn teon tuottavuus nousee sen verran, että suunnilleen nykyisen elintason saavuttaa noin 10h/vk pienemmällä panoksella. Samanaikaisesti työnantajan liikevaihto nousisi, kun kokonaistyösuorite ja työvälineiden käyttöaste paranisi.
Tämä kaikki toki perustuu mun mielipiteeseen siitä, että merkittävin tapa kohentaa elintasoa on saada lisää vapaa-aikaa. Mä en ymmärrä ihmisiä jotka tekee hirveesti töitä vain kasvattaakseen varallisuutta ja ostaakseen kalliita leluja joita niillä ei ole aikaa käyttää. Mikä tuntuu olevan esimerkiksi amerikkalaisen elämäntavan ydin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.