Voisitko olla 11 kuukautta ilman seksiä?

Eroottiset systeemit, kuten dildopyllyheterous

Pystytkö olemaan 11kk ilman seksiä?

Been there, done that.
25
38%
En ole joutunut koskaan olemaan, mutta miksei?
18
27%
11 kuukautta on ihan naurettavan vähän. Kokeile <oma määrä> vuotta!
11
17%
Vöi küüle kyllä 11kk ilman äläpäjätsön ressun hiblaamista tyntyy äika hömöltä.
12
18%
 
Ääniä yhteensä: 66

hebuli

Re: Voisitko olla 11 kuukautta ilman seksiä?

Viesti Kirjoittaja hebuli »

ElanorRaven kirjoitti:
Suvinen kirjoitti:...
Juu, itekin olen harkinnut työttömäksi alkamista, kun sillä ansaitsee enemmän kuin a) opiskelijana b) täyspäiväisessä työssä tämänhetkisellä työpaikallani.
Jaaha, Gattacan käännytystyö alkaa kantaa hedelmää... on siinä meillä yksi PetriFB. "Ryhdy työttömäksi, se kannattaa!"
Pehmovanukas

Re: Voisitko olla 11 kuukautta ilman seksiä?

Viesti Kirjoittaja Pehmovanukas »

hebuli kirjoitti:Ei kuitenkaan yllytetä ketään laittomuuksiin näissä laskelmissa, vaan lähdetään siitä että kaikki edellytetyt maksut suoritetaan. Se on sitten yksilön oman moraalin yms. varassa maksaako sen vai ei. Muuten voisimme ehdottaa G:lle ettei ratikkalippujakaan tarvitse maksaa, senkus menee pummilla ja pysyy tarkkaavaisena pysäkeillä. Ja toki kuten sanottiin, ainakin kesäisin voi käyttää pyörää tai apostolinkyytiä. Monet työssäkäyvätkin tekevät näin, itsekin aion kesällä tehdä työmatkat lähinnä pyörällä (aiemmin kävellen kesät talvet, kun asuin parin kilsan päässä työpaikalta).
Minä en kyllä näe siinä mitään moraalisesti paheksuttavaa, että perussosiaaliturvan varassa oleva jättää tv-lupamaksun maksamatta. En sitten millään. Koska maksun maksamatta jättäminen ei kuitenkaan ole rikos, ei ainakaan minulla ole mitään omatunnon estettä kehoittaa pienituloista jättää se maksamatta.

Ihmiselle joka on pääosin työttömänä, ei ole kuukausilipulle luultavasti käyttöä. Kun ei ole kiire mihinkään, niin julkista liikennettä tarvitsee lähinnä niissä tilanteissa, kun ruokatarvikkeet eivät kulje mukana fillarilla (tai siis se mäyräkoira olutta.) Pummilla matkustamiseen suhtaudun vähän nihkeämmin kuin tv-lupaan, koska julkista liikennettä käyttävät liki kaikki pienituloiset, joten sen rahoituspohjasta pihistäminen on vain toisten laihoilla kukkaroilla käymistä omaksi eduksi. Erityisesti kun apostolin kyyti ja konkelointi pitkin aasinsiltoja ei maksa mittään ja kohottaa kuntoa.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Voisitko olla 11 kuukautta ilman seksiä?

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Gattaca kirjoitti: Viitisitkö tuolla mun laskelmalla kuluineen, mukaanlulkien laina ja jopa tietokone ja teevee todistaa, miten sulla jäisi edes 49 senttiä sillä 259 ja HESASSA??? NÄYTÄ tai lopeta paskanpuhuminen.

259- 150 eli lainani on muuten 109. elähän sillä laskussasi

Vai oliko siitenkin enemmän rahaa? :D
mä tiedän, että vaikka kuinka monta kertaa todistan tämän matemaattisesti se ei kelpaa, mutta on ilo lyödä päätä seinään.

tulot: opintotuki 259€ - 10% veroa = 233,10
asumislisä 201, 60 eli yhteensä 434,70€

vuokra 390
eli tässä vaiheessa mulle jää yhdelle kuukaudelle rahaa 44,70€
onneksi kuului sähkö ja vesi vuokraan.

luuletko sä oikeesti, että siinä vaiheessa kun mulla on piirun alle 45 € kuukaudessa kaikkeen (laskut, ruoka, muut...) että mä maksan siitä
a)netin
b)bussilipun
c)kaljaa
d)tv-luvan (tosin mulla ei ollu telkkaria)

sitä kuule aika raakasti karsi kuluja. ei tullu mieleenkään syödä samoin kuin kotona. jos viereiseltä kirkolta (vinkki: kirkot jakaa ruokaa) sai muonaa pussillisen kotiin, niin mä siinä vaiheessa itke, että "kotona söin vain sisäfilettä, ei minulle kelpaa teidän makaronit, leipä ja kalkkunaleike. minä en mitään possun paistisuikaleita syö..."

eli jos mulla ois ollu 109€ kuukaudessa käytettävänä kaikkeen, olisi mun rahat nelinkertaistuneet.
jois minulla olisi lainan lyhennystä 150€/kk, olisi silloin minulla myös opintolainaa, right? eli 300€/kk. yhä jää voitolle 150 €.
Me transmitte sursum, Caledoni!
tonttu

Re: Voisitko olla 11 kuukautta ilman seksiä?

Viesti Kirjoittaja tonttu »

Otsikon voisi muuttaa "Voisitko olla 11 kuukautta ilman sisäfilepihviä?".
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Voisitko olla 11 kuukautta ilman seksiä?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

SnapaHead kirjoitti:Oletko sinäkin uskovainen hörhö ollut koko ajan vai vasta nytten muuttumassa?
Miksi kutsut elämänsä ja vaikuttimiensa analyyttista kyseenalaistamista uskovaisuudeksi?
Tuo kirjasi ja ote siitä on tarkoitettu vajaaälyisille pelleille. Se on naurettava.
Jaa toki oma näkemyksesi asiasta, jos sinulla sellainen on.
Tuotako sinä nyt ehdit sitten lukemaan? Mikä vika oikeassa kirjallisuudessa on? Ai niin... ei ole ikinä lukenut mitään, on hullu, etsii Jeesusta, on hölmö niin mikäs siinä. Kait tuollainen putoo.
Kulta, sanon tämän nyt sinulle toista kertaa: se, että en sillä hetkellä kun asiasta keskusteltiin lukenut mitään, ei merkitse etten olisi elämäni aikana lukenut mitään. Koetko tällaisen tosiasian kohtaamisen hankalaksi?
Ei voi kuin ihmetellä kuinka järisyttävän osuva pikku kalja-kala-tarinasi olikaan.
Se oli esimerkki henkilöstä, joka ei ota henkilökohtaisista ongelmistaan vastuuta, eikä siten kykene ratkaisemaan niitä. Samaa tekee meistä jokainen, mutta joillakin vastuun kieltäminen on niin laajamittaista, että se häiritsee koko elämää.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Voisitko olla 11 kuukautta ilman seksiä?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Gattaca kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:Minä ja silloinen poikaystäväni elimme vuoden Tampereella pelkällä minun työmarkkinatuellani (poikaystävän opintotukikuukaudet oli käytetty loppuun). Vuokranmaksun jälkeen käteen jäi noin 11 e päivässä. Siis kaikkeen muuhun paitsi vuokraan. Siis kahdelle henkilölle yhteensä. Vanhempien lompakolla ei tosiaankaan käyty, matkustelusta puhumattakaan. Eikä olisi tullut mieleenkään valittaa, saati sitten jäädä vanhempien nurkkiin loisimaan.
Enemmän kuin 49 senttiä.
49 senttiä on päin persettä tehdyn laskelman tulos, kuten niin monista sinulle tarjotuista esimerkeistä huomaat. Sinulle jäisi selvästi enemmän rahaa käteen kuin minulla silloin oli.
O.K. muutkin menot kuin ruoka. siis arvioin 4 euroa päivässä ruokaan per kärsä. Ei teeveetä vai oliko? Ei vaatteita? Ei saippuaa? Ei ratikkalippuja? Ei museokäyntejä? Ette koskaan ottaneet kaljaa? Ette limua tai jäätelöä? Mahtavaa tai valehtelet.
Ei teeveetä. Vaatteita kirpputoreilta ja itse tekemällä (sinähän et edes kalliista vaatteista ole kiinnostunut, joten en ymmärrä miksi edes mainitset ne). Saippua on halvempaa kuin sanoit. Tampereella kuljetaan bussilla, maksoin oman kuukausilippuni itse (en kuulunut alennusryhmiin). Ei museokäyntejä, mutta Helsingissä pääsee välillä museoihin ilmaiseksikin (esim. Kiasma perjantai-iltaisin). Ei maksullisia harrastuksia, vaan kävelylenkkejä, korttipelejä, nettailua (ei tietenkään millään hypernopealla yhteydellä), pyöräilyä, eväsretkiä, kerhotoimintaa jne. Ei kaljaa eikä viinaa. Limua ja jäätelöä kyllä (varmaan jos ne olisi jättänyt pois, olisi voinut ostaa sitä kaljaa). Ruuat tehtiin tietysti itse mainitsemiesi kalliiden einesten ostelun sijaan. Toisinaan oli varaa jopa syödä ravintolassa pippuripihvit, 12 e/kpl! Vähäkin raha riittää, jos ottaa kulutuksestaan vastuun.
Aito_Johanna

Re: Voisitko olla 11 kuukautta ilman seksiä?

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Herra Manala kirjoitti:
Aito_Johanna kirjoitti:
aasi kirjoitti: Museot nyt vielä menee, mutta minä ihmettelen että miksi ihmeessä minut niihin siltoihin niin usein yhdistetään? :nuts:
Mitä ihmettä? Ei jummarra :?
Häh, eikö aapiskana ole koskaan kävellyt aasinsiltaa pitkin? :shock:
Juu, toki. Ymmärsin jutun juonen heti, kun olin sulkenut tietokoneen. Olen sukujuuriltani neljännesosaksi hämäläinen, se selittäköön kaiken.
jouden-za
Kitinän uhri
Viestit: 858
Liittynyt: 07.11.2005 16:29

Re: Voisitko olla 11 kuukautta ilman seksiä?

Viesti Kirjoittaja jouden-za »

Herra Manala kirjoitti:Niin miten on, jos lasketaan että on jo saanut joskus seksiä, pystyisitkö sen jälkeen olemaan jossain elämäsi vaiheessa 11 kuukautta ilman seksiä?

No niin takas topikkiin,,siis eilissä-päivänä kun mennä napsautin mun skorpparin luo, ni ajattelin että ei midn zezuaalisia hommeleita koska edellisen illan tuotoksena tytsi sanoi että pipari on aika hellä ja olo oli kuulemma vielä aamullakin aika siis nussittu.

No tytteli oli laittanut proisku-safkaa ja kyllä maistui hyvien treenien jälkeen, tosin oli vähän kulmat alkuun kurtussa ku olin 15min myöhässä ja hällä oli kova nälkä. Noh otin hänet heti halaukseen ja annoin muutaman kevyen suudelman ja pyysin anteeksi että olin myöhässä jälleen heh.

No daami sanos et on tosi väsy ja saattaa nukahtaa aika nopsaan. Mä sanoin et mä en ole vaikka olikin alla juuri tiukka selkätreeni ja 1h crossroad-spinninki..ja siis olin aika energyssä juuh. Siis syötiin ja zit ziikattiin sitä Oucean 11 mikälietä. No niinhän siinä sitten kävi että hän nukahti syliini ja täytyy sanoo että kivalta tuntui Vain pitää häntä.

Kun leffa oli loppu ja hänkin heräsi siihen kun ei ollut enää hänellä kylmä vaan tosi guuma, joten sanoin että ota vähän vaatteita pois, ja hän otti verkkarit pois ja alla ei midn. No kattelin vähän aikaa (noin 2sek) hänen kroppaansa joka on niin mageen treenattu ja tietysti sitä piparia joka on verhottu pienenpienellä brassisetillä. Ja kun vain vähän häntä silitin vatsasta, niin hän alkoi ihan pikkusen liikuttamaan sitä vatsaansa ja kohta tosi varovasti sitä lantiota. Tässä vaiheessa olin vielä päättänyt että en kiusi häntä tänään, mutta nyt ajattelin että jos vain ihan pikkusen kokeilen sitä piparia sormella. Ja niinhän sitten tein ja kohta sormi jo oli niin kosteessa pillussa että huh ja mulla samoin tein kyrpä kovana.

Ja kun vielä päivällä ajattelin että Kyl se Mana varmaan puhuu ihan asiaa että kyllä sitä kandee olla ilman piparia vaix 11kk, niin ajttelin että jos vaikka vähän kokeilis jotain samanlaista settiä, mutta vituixhan se sit kuitenkin meni. Ja siis aika sai omansa, eli tunti meni kuin siivillä ja sain mäkin nukutusorkun. Tosin 10min sen jälkeen olisin halunnut vielä vähän maistaakin yms givaa. Mutta tytsi sanoi että kello on taas yli 1 joten nyt pappa vaan lakanoihin ja unisukka silmille.

No aamu koitti sitten kello 07, eli kello pärisi siihen malliin, juteltiin 20min, pussailtiin, halattiin yms ja eikun ylös ja daami tekemään väsyneenä aamupalaa mulle ofcoors. Aamupalat kivasti yhdessä ja sitten normisetti elikä vähän aikaa ollaan aina yhdessä sen jälkeen sängyssä ja heitetään samaa settiä kuin herätessä. Sitten mieleeni tuli Miss Mana ja hänen filosofiansa elikä ei piparia EI. Noh kýl mä yritin mut sit taas kun daami oli siinä lähellä, lantio mua vasten ja vähän lisää buzuttelua yms, niin eiköhän se kyrpä taas seissy niin että voi voi. No tiesin että daamin pillu varmaan kipeeenä, kysyin ja hän sanoi että ei pysty nyt (tottakai pystyy jos on tarpeeksi kiimassa tai että mies vaan haluu yms), no sitten sanoin että suikkari oli aika jees ja samoin tein daami repimän multa farkkuja jalasta ja kohta kyrpä suussa.

Ja ei mennyt montaa minsaa kun spermat lensi suuhunsa. Tämän jälkeen hän olikin sitten ihan märkänä, mutta ei halunnut kielihoitoa vaan sanoi että seuraava kerta olisi illalla jos vaikka kun..

Siis Zori Mana, ei musta ollut ihan vielä 11kk:n zelibaattiin, mutta arvosta kyllä omia voimakkaita haluja jonka mukaan toimit kuten toimit..voimia valitsemallasi tiellä.
Ollaan vaan ja nautitaan
MarthaFocker

Re: Voisitko olla 11 kuukautta ilman seksiä?

Viesti Kirjoittaja MarthaFocker »

Aito_Johanna kirjoitti:
Juu, toki. Ymmärsin jutun juonen heti, kun olin sulkenut tietokoneen. Olen sukujuuriltani neljännesosaksi hämäläinen, se selittäköön kaiken.
Ei auta nyt kuule selitykset. Tyhmän leiman otsaasi tienasit.
Katoppakö MÄKIN tajusin ton, ja mähän en yleensä tajua mitään vitsejä ekaan puoleen tuntiin. (täyshämäläinen, oikeestikin)
WanhaPervo

Re: Voisitko olla 11 kuukautta ilman seksiä?

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

Pehmovanukas kirjoitti:
Käytännössä tilanne on se, että Helsingissä sosiaaliturvalla eläjällä on tulot 850+ euroa netto, mikä on enemmän kuin monella työssä käyvällä matalapalkkaisella.
Miten päädyt tuohon summaan? Tarkoitatko, että tuosta sitten vähennetään vuokra? Ei kai sossu noin paljoa (toivottavasti) anna rahaa käteen vuokran lisäksi?
Pehmovanukas

Re: Voisitko olla 11 kuukautta ilman seksiä?

Viesti Kirjoittaja Pehmovanukas »

WanhaPervo kirjoitti:Miten päädyt tuohon summaan? Tarkoitatko, että tuosta sitten vähennetään vuokra? Ei kai sossu noin paljoa (toivottavasti) anna rahaa käteen vuokran lisäksi?
Keskimääräisellä vuokralla se on tuota luokkaa.
Ebola

Re: Voisitko olla 11 kuukautta ilman seksiä?

Viesti Kirjoittaja Ebola »

Turuus ainakin minä sain sossusta kuukaudessa 660e, josta maksettiin koko vuokra ja loput jäi sitten muuhun elämiseen. Summa vuokrasta riippuen voi olla pienempi tai suurempi. Perusosa luulisin kaikilla sama.

EDIT: tosin kaikki reseptilääkkeet ym. muut korvataan vielä erikseen.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6691
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Voisitko olla 11 kuukautta ilman seksiä?

Viesti Kirjoittaja aasi »

Herra Manala kirjoitti:Häh, eikö aapiskana ole koskaan kävellyt aasinsiltaa pitkin? :shock:
No hei, jotain rajaa! Spekuloinnit siitä että kuka on "kulkenut sillallani" voi ihan hyvin pitää omana tietonaan!
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Aito_Johanna

Re: Voisitko olla 11 kuukautta ilman seksiä?

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

McJanne kirjoitti:
aasi kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:Häh, eikö aapiskana ole koskaan kävellyt aasinsiltaa pitkin? :shock:
No hei, jotain rajaa! Spekuloinnit siitä että kuka on "kulkenut sillallani" voi ihan hyvin pitää omana tietonaan!
Nih, voihan se olla että aasi väänsi kanan siltaan!
Nyt on kyllä ihan kananlentoa teidän hevosenleikit.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki

Re: Voisitko olla 11 kuukautta ilman seksiä?

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

:on:

9kk ilman seksiä. Etenkin jos runkkaaminen lasketaan seksiksi... :? En voisi.
Ellei kyseessä ole jokin erityinen, äärimmäinen, tilanteen vaatima poikkeustila ja tähänkin pitäisi olla kyllin hyvät perustelut. Jos kumppanini päättäisi poistua maasta tuoksi ajaksi eikä minkäänmoisia tapaamismahdollisuuksia olisi ja silti yhdessä sovittaisiin, että oltaisiin silti kimpassa, ei harrastella mitää suhteen ulkopuolisia juttuja jne... Tää ois ehkä äärimmäinen olosuhteen pakosta muodostama poikkeus. Tai mahdollinen fyysinen vamma, joka estäisi sekstailun... Mutta, kai sitä silti runata sais... jos ei sitä kumppania, ni edes itteensä...
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Aito_Johanna

Re: Voisitko olla 11 kuukautta ilman seksiä?

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Herra Manala kirjoitti: Vittu, eikö 43-vuotias osaa tehdä lihamakaronilaatikkoaan itse?
Ei, jos asuu edelleen äidin luona ja äiti tuo ruoan valmiina pöytään.
hebuli

Re: Voisitko olla 11 kuukautta ilman seksiä?

Viesti Kirjoittaja hebuli »

mustaenkeli kirjoitti:9kk ilman seksiä. Etenkin jos runkkaaminen lasketaan seksiksi... :?
Heti aletaan tinkiä. Aika ovelaa.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki

Re: Voisitko olla 11 kuukautta ilman seksiä?

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

hebuli kirjoitti:
mustaenkeli kirjoitti:9kk ilman seksiä. Etenkin jos runkkaaminen lasketaan seksiksi... :?
Heti aletaan tinkiä. Aika ovelaa.
No eikö runkkaaminen muka ole seksiä.
Otsikko voisi siis olla, voisitko olla 9kk selibaatissa?

On muute iha sama, onko se aika 9 vai 11 kk ku se tuntuis kuitenki ikuisuudelta....
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Noriyumi

Re: Voisitko olla 11 kuukautta ilman seksiä?

Viesti Kirjoittaja Noriyumi »

mustaenkeli kirjoitti: No eikö runkkaaminen muka ole seksiä.
Ei se mun mielestä ole "oikeaa" seksiä. Esim neitsyyden menetys = eka sekstauskerta. Onko siis eka runksimiskerta yhtä kuin neitsyyden menetys? :twisted:
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Voisitko olla 11 kuukautta ilman seksiä?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

OOOFFTOPIC!!!


Ensinnäkin älkää ylispekuloiko perheeni vaikeuksia. Menneet on menneitä ja ja tuokin kuva oli karun yksipuolinen. En ole ollenkaan varma ovatko ne vuodet mikään alkusyy. Sisäänpäinkääntyvä olen ollut lapsesta asti, neurootikko ekoina kouluvuosina jo. Ja WTF että äidilläni olisi nyt hankalaa isän kanssa? Liioittelette hysteerisesti. Jostain pikkunarinoista nykysanomisista äidiltä ystävällistä vastanaljailua ja kaikki hyvin. Luulette Munsterin perheeksi tuon vanhan skisman takia. Tyypillistä Kityssä, kaikki mitä sanon vedetään liioitellen äärimmäisyyksiin.

prosessi kirjoitti:Tässä kun vauhtiin päästiin, niin taitaa Gattacan maatilan perintö/osto jäädä toteutumatta. Rahaa tarvitsee joko veroihin tai sitten siihen kauppahintaan, eikä työttömälle/eläkeläiselle ihan helposti myönnetä lainoja edes täyttä vakuutta vastaan. Koulutuksen tarvitsee, jotta saisi hankinnoille valtion takauksen, koska maatilallakin kuitenkin on ammattitaitoa vaativaa työtä tehtäväksi, paljon.
Älähän sinäkin jauha paskaa, vaikka maaltamaalta oletkin.
Kerran jo paperit maatalousyhdistyksen erikoisneuvojamiehen kanssa tehtiin, ennen kuin eno panikoi. Työtön olin silloinkin, eikä hänen mukaan ongelmaa. Sukupolvenvaihdoksessa ei rahaa tarvi, mistäs niillä landen peräkammaripojilla sellaista olisikaan. Ammattitaitoa ei kysellä, ja onhan mulla se viljelijän amispaperikin jos kysyttäisiin. Mehtärahoja se pankki haluaa ja siksi kannattaa.
-----------

Sitten tämä:
Pehmovanukas kirjoitti:Käytännössä tilanne on se, että Helsingissä sosiaaliturvalla eläjällä on tulot 850+ euroa netto, mikä on enemmän kuin monella työssä käyvällä matalapalkkaisella
Siis mitä että?? 850+ netto? Sosiaaliturvalla? Tarkoitatko vuokrakulujen päälle?
Nyt alan ymmärtää, että Helsinkiläiset kitisee "sosiaalipummeista".
Ihan rinnakkaistodellisuus tuo. Ja etuoikeutettu muuhun maahan. Miksi ne tuollaisia maksaa, siis yksinään elävälle ainakaan. Minun 371 netto jo YLITTÄÄ laissa säädetyn perustoimeentulon, ja sossu EI maksa päälle ei edes tietokoneen osamaksuja, vaikka ruikutin sitä tarvitsevani ns. "ammattitaitoni" ylläpitoon. Lääkekulut maksaa. Muuhun ei laki määrää. Vetääkö tuo 850+ tukea saava sitten yli neljänsadan edestä nappeja? Vai onko Hesassa antavaisemmat sosiaalitantat ilman jakoa haittaavia PMS-oireita? Vai pelkkää kuvitelmaa? Tuohan on yi satasen enemmän kuin minun NETTOpalkkani!
--------

Omasta laskelmastani:
Eipä ole tullut mieleenkään, että tavalliset einekset ovat vain rikkaiden ruokaa. :D Opiskeluaikani jos en Yliopistolla syönyt, söin eineksiä, jotain maksa-tai silakkalaatikkoa.. ilman kulinarismia, raastoin paketista jäisenä. Lisäksi ostin yliaikasita leipää alennuskorista. Ja kyllähän se nyt ainakin kaksi litraa punaista maitoa päivässä menee, kasvava lapsi tarvitsee. Appelsiinimehun voisi korvata appelsiineilla, mutta esanssitiivisteissä ei ole VITAMIINEJA.

Nettiyhteyden ja virusturvan laskin nykyiseni mukaan.. ja sen hankkimisille oli perustelu, että tuo KAAPELImodeemi oli jokunen vuosi sitten sekä edullisin ja nopein eikä TÄÄLTÄ muuta saanutkaan kuin Soneraa. Lisäksi nopeutuisi pelkällä rahalla. Luulisin. Ja kun samassa voi runksia automaatisesti päivittyvän, aika varman F-securen halvemmalla kuin kaupasta saa, niin totta kai ruksasin. Vaihdot olsi hankalia, virukset mönkii heti jos kone on hetkenkin ilman. Eli siis ihan normaalikulut, jotka silloin oli oikea valinta. Nykyään vie budjetistani liikaa.
Tuli mieleen, että eikös nykyään opiskeljijoilla ole monessa paikassa ILMAINEN nettiyhteys kämpässään, joten eivät tajua tuollaisia kuluiksi ollenkaan?

Oma laskelmani uusintana:

Gattaca kirjoitti:Peruspäiväraha 371 netto, jo YLITTÄÄ sen minimitoimeentulon, johon sossu lisää antaisi
- pienen yksiön vuokra 400, josta asumistuella maksaisi vähimmillään 13%, siis 52 (en ole opiskelija Hoasille tunkemaan)
-saippua, shampoo, hammastahna, antiperspirantti, vessapaperi, nenäliinat 15 todella alakanttiin
-kaksi niitä Ketorinaskeja kuussa 3.90 +3.90 = 7.80
-opintolainan takaisinmaksu 150 (kela maksaa koron) Joojoo, anteeksi että opiskelin työelämään valmistautuessani, ja silloin kun kaikilla oli opintolainaa. Eihän ammattia saa yrittääkään hankkia?
-tietokoneen osamaksu 26
-internet 44 siihen virusturva/palomuuri 7.89
-tvlupa 17
-HKL:n ratikkakyydit, halvinta vuosikortilla, en kuulu alannusryhmiin, 441:12= 36.75

Jäisi 14.56
30 päivän kuukaudella jäisi päivässä RUOKAAN, VAATTEISIIN ja henkisiin iloihin (leffat, kalja, kansalaisopisto, ne Aito_Johannan museot)... TATATATAA 49 senttiä!!!
PEHMOVANUKAS:
Pehmovanukas kirjoitti: Laskelmasi on päin vittua ja pessimistin laatima. Nyt 387,20 € Helsingissä yksin asuvan perusosa. Vuokran omavastuu on 7%, ei suinkaan 10%. Se poistuu 1.9. alkaen kokonaan. Lasken vuokraksi 500 €, mistä 7% olisi huikeat 35 euroa kuussa.
Korotit vuokraa? Ne onkin Helsingissä sairaan korkeat.
Pehmovanukas kirjoitti: Tv-lupaa nyt ei kerrostalossa tyhmäkään maksa, jos ei ole rahaa. Lasketaan silti mukaan.
Maksan, Länsi-Pasilassa aina tarkastaja yllätti, ja Koivukylässä. Jospa oletettaisiin, että laittomuuksia ei käytetä?
Pehmovanukas kirjoitti: Hygieniamenosi on ihan yliarvioitu, ei noihin saa millään menemään yli kymppiä kuussa jos ei käy paskalla 10 kertaa päivässä ja pese hampaat ja tukan 3 kertaa. Hyvä jos mulla menee 30 euroa ½ vuodessa.
Antiperspiranttikin (tarvitsen!) maksaa ainakin 2 euroa/pullo, vai onko se 4.. riittää minun hikoilulla viikon. Käytän myös sairaan paljon vessapaperia, kun en pyyhi käteeni kuten muut niin ja ruNkkiinkin menee :D :D Mutta vessapaperin nyt ainakin voi riskittä varastaa. Joskus Hesassa vein Yliopistolta. Mutta entäs astianpesuaine? Pyykinpesuaine? Saippua-shampoo-hammastahna-partaterät? Haloo, ei kymppi riitä.
Sinun mieliksesi lasken hygieniamenot kymppiin.. tosin enhän minä sieltä Hesasta noilla rahoilla vosi kotiin savoon ajaa isän hiustenleikkuuseen.. kasvattanen afron tai kynin itse?
Ilmeisesti sinäkään et sitten parturia käyttänyt vai tyttökamuko leikkasi? Mistäs sellaisia saa? :D
Pehmovanukas kirjoitti: Ratikan kuukausilippua en jaksa katsoa, mutta jos aiot vain lonnia pääosin kotona, fiksumpi vaihtoehto on wanha fillari + ladattua arvoa matkakortilla. Lasketaan silti mukaan, kuukausitasolla hinta on 44 euroa muistaakseni.
Minä laskin vuosikortin mukaan, kuukausia vanha tuo laskelma tosin. HKL-lippu mukana senkin takia, että halvan yksiön saa vain Itä-Helsingistä tai Vantaalta, enkä kiitos hölkkää kiskoja myöten johonkin Korsoon. Vantaa-lippu varmaan kalliimpikin.

Pehmovanukas kirjoitti: Ostin juuri parasetamolia 10 kappaleen rasian 1,90, ketorin ei ole sen kalliimpaa.
Tuo 3.90 oli laskelmaa tehdessä yhden 15 kpl Ketorinaskin hinta. Tarvitsen itseaiheuttamattakin tuleviin lamauttaviin särkyihin sen maksimin, eli 4 pikkupilleriä. 2 askia eli 30 pilleriä riittäisi siis noin kahdeksaan päänsärkyyn. Kyllä niitä sen verran kuussa minulla voi olla. Hyvä ettei oikea migreeni vielä.
Pehmovanukas kirjoitti: Nettiyhteys maksaa edullisimmilaan 15 euroa, jos se on pakko olla. Virustorjunta ja palomuuri on ilmainen, vittuakos siitä maksamaan. Tietokoneen osamaksu 26 euroa mukaan.
Ei kai ole puhelinmodeemi? Laajakaista on pelkkää voittoa sellaieen verrattuna. Sitäpaitsi waretus se raha säästää. Ohjelmat, leffat, musiiikki. Ei juuri tarvi levykauppaan mennä. Ja siihen tarvitsee laajakaistan.
Pehmovanukas kirjoitti: Tällä laskemalla päästään sitten lukemaan, jonka mukaan kiinteät menosi ovat kuukaudessa 150,80 euroa. Kuukaudessa jää käyttöön siis 236,40 euroa. Jos vanhempasi tukisivat sinua opintolainan verran tai vaikka keräilisit pulloja, sillä kattaisi jo sen 90 euron korkomenon..
Ei tullut pullot mieleen, koska täällä niitä ei ole kuin sieniä sateella. Jospas nyt kumminkin jätetään pullonkeruut varalle kuten perseenmyynntikin. Edellen oletetaan, että minua kuten teitä muitakaan ei vanhemmat tue, eikä mun pystykään paljoa, köyhiä eläkeläisiä.. ja pistäsin niinkuin työssäollessani "palkasta" tuon 150 eikä 90 syrjään lainaa varten, niin:


371-
Vuokra 1.9 alkaen 0.0
Hygienia 10 (haistaan sitten ja kasvatetaan afro)
Ketorin 7.80
Laina 150
Tietokoneen osamaksu 26
Internet 16 (mikälienee, ja edelleen luulen että moni opiskelija ei laajakaistastaan edes maksa)
Tv-lupa 17
Ratikka laitetanpa huvikseen sun tiedon mukaan 40.90
Lisään puhelimen perusmaksu Sonera halvin 1.99 ??? Saako laittaa käyttöön kaksi euroa?
---
Jää:
99.31
jaettuna 30..
TATATAA Päivää kohti 3.31 euroa
RUOKAAN, VAATTEISIIN ja HUVITTELUUN.

Katsotaas sitten.. maitolitra (tarvitsen) 0.79
joku hedelmä vitamiineiksi, olisko 30 senttiä
saisko SYÖDä kiinteää ruokaa ihan eurolla ettei niitä mystisiä broilereita tarvitse etsiä? Voi mennä myös leipään, voihin ym.. alakanttiin se euro. Kyllä teistä jokainen enemmän syö, perkele.

Jää 2.01 euroa vaatteisiin ja huvitteluun.. ja noita ruokakulujakaan en usko.

Siispä: vaatteiden osto ja kaupungin ulkopuolelle kotopuolessa menot melko lailla out.
2.01 X 7 = 14.07 "löysää" rahaa viikossa.

Tästä olisi sitten tarkoitus käyttää muuton tässä ketjussa esitettyyn varsinaisen tarkoitukseen eli baarista naisen iskemiseen osa.
Mitäs se narikka on? Euron? Kaksi?
Ainakin neljä tuoppia menee per perjantai ennen kuin minäkään :D naisen löydän, yksi niistä täytyy tarjota naiselle..

Siis viikon baarimenot 2X4 +1 = 9 euroa.(täysin epärealistista)
Eikä laskettu yökerhojen sisäänpääsyjä.
Eikä taksia jolla naista kotiin kuskata.
Jää viikossa 5.07 eli kuussa 21.70 "yllättäviin" menoihin.

Entäs jos hampaistani irtoaa vanha paikka? Viimeksi täällä kulut sossun avun jälkeen 35 euroa/45 min hoito "ilamisella" kunnan lekurilla. Entäs jos housut halkee? Kengännauha katkeaa? Tarvitsen uudet silmälasit? Ja tietenkään ei lehtiä, ei jäätelöä, ei karkkia :D Ei kannata sellaiseen askeesiin ja riskiin lähteä jos voi poissa pysyä.
------------

Siis ensinnäkin nuo menot ovat AIVAN liian alakanttiin.Saniteettimenoja myöten.
Sitten noilla tuloilla toimeentulevilla ei ole tuollaista lainaa.
Nettikin epäilyttävä, ja se monilla opiskelijoilla ilmainen.
----------

Siis ei niin mitään helvetin järkeä PILLUN takia lähteä työttömänä Helsinkiin.
Kysymys edelleen että PÄÄSEEKÖ sinne ulkopaikkakuntalainen työtön ollenkaan sisälle asumistukeen? Ottaako ne sinne vieraita pummeja? Epäilen. Omiakin jo liikaa.

Tuo raha on sellainen, että sillä ehkä säilyisi hengissä, jos todellakin luopuisi tietokoneesta ja netistä ym. Mutta miksi sen tekisin noin kurjiin oloihin muuttamalla ja pelkän pillun takia, kun paljon paremmin voin kesällä tehdä ekskursion Hesaan tunnin matkan päästä ja nukkua vaikka autossa maatalousministeriön edessä, ilman naista tietysti :D

Siis ENSIN työpaikka, SITTEN muutto.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
segma

Re: Voisitko olla 11 kuukautta ilman seksiä?

Viesti Kirjoittaja segma »

Jos ei koskaan heittäydy tuulta päin niin saa kykkiä siellä kiven takana ikuisesti. Sitäpaitsi asenteesi kusee. Paitsi jos tietysti oikeasti intohimosi onkin asua yksin päiviesi päähän äidin ja isin nurkissa kokematta koskaan mitään, valittaa netissä kurjaa menneisyyttäsi. Mitä niin tärkeää sulla on Varkaudessa, ettet voisi sieltä poistua? Mikä tärkeä tulevaisuus sinua siellä odottaa? Vai pelkäätkö menettäväsi sen minimimahdollisuuksilla tulevan tulevaisuuden joka siellä SAATTAISI olla, jos lähdet?

Vähän kuin seinille puhuisi. Toisaalta jotkut sanovat että seinilläkin on korvat.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Voisitko olla 11 kuukautta ilman seksiä?

Viesti Kirjoittaja Ann »

segma kirjoitti:Paitsi jos tietysti oikeasti intohimosi onkin asua yksin päiviesi päähän äidin ja isin nurkissa kokematta koskaan mitään, valittaa netissä kurjaa menneisyyttäsi.
Tähän on jo tultu, joten jospa se ristiretki nyt lopetettaisiin.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Voisitko olla 11 kuukautta ilman seksiä?

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Ann kirjoitti: Tähän on jo tultu.
Näppäimistölle?
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Voisitko olla 11 kuukautta ilman seksiä?

Viesti Kirjoittaja Ann »

Mylwin kirjoitti: Näppäimistölle?
Tää on ihan uus. Vanhasta näppiksestä kun kului a-kirjain pois, niin piti vaihtaa yksisormijärjestelmän kärsiessä ainaisesta arpomisesta.

Mut oikeasti. Se sanonta, että koskaan ei ole liian myöhäistä, se on paskapuhetta. Neljänkympin jälkeen ei enää kannatta yrittää.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Voisitko olla 11 kuukautta ilman seksiä?

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Ann kirjoitti: Tää on ihan uus. Vanhasta näppiksestä kun kului a-kirjain pois, niin piti vaihtaa yksisormijärjestelmän kärsiessä ainaisesta arpomisesta.
Olisit vana opetellut että missä se Aapeli luuraa.
Mut oikeasti. Se sanonta, että koskaan ei ole liian myöhäistä, se on paskapuhetta. Neljänkympin jälkeen ei enää kannatta yrittää.
Iskäkin teki vielä lapsia vähän vaille viiskymppisenä!
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005