Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Jenny Daa-aah! ling

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

Puhutaan mielummin sun pippelistä.
Manaaja

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Jenny Daa-aah! ling kirjoitti:Puhutaan mielummin sun pippelistä.
Ogei, kumpi soittaa?
Jenny Daa-aah! ling

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

Manaaja kirjoitti:
Jenny Daa-aah! ling kirjoitti:Puhutaan mielummin sun pippelistä.
Ogei, kumpi soittaa?
Mä voin koht. Vaihdan byysat eka.
Toimistorotta

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

Manaaja kirjoitti:Varmasti. Se on kyllä jännä miten sä oot näissä keskusteluissa aina eniten äänessä ja suurin ilkkuja, vähimmällä substanssilla. Tai no ei se kyllä olekaan. Mutta mikä susta on tehnyt sun omaan elämääsi noin tyytymättömän, että sun kerta toisensa jälkeen pitää yrittää etsiä kompensointia tätä kautta? Avaudus meille vähän. Hetken voi itkettää, mutta kyllä se sitten helpottaa.

Susta ois saatu niin suloinen koulukiusaaja, jos et ois itse ollu se kiusattu pikku vinkuheinä!
Mä en kuule kerta kaikkiaan tiedä. Voisko se olla vaikka se että nämä sun flippailut on aika hyvää viihdettä. Ei, ei se voi olla se. Mä meen nyt itseeni ja tutkiskelen näitä sun sanoja verta itkevässä sydämessäni.
Manaaja

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Toimistorotta kirjoitti:Mä en kuule kerta kaikkiaan tiedä. Voisko se olla vaikka se että nämä sun flippailut on aika hyvää viihdettä. Ei, ei se voi olla se. Mä meen nyt itseeni ja tutkiskelen näitä sun sanoja verta itkevässä sydämessäni.
Hieno homma! Mieti tosiaan sitä miks sulla on aina näissä kohdissa nää karnevaalipäivät, ja sä hypit ketjusta toiseen ilkkuen pyrkien olemaan mahdollisimman ilkeä ja vyön alle menevä.

Mieti sitäkin, miks sä et itse koskaan pysty asettaman itseäsi arvosteltavaksi ja epäedulliseen valoon. Kerron vihjeenä jo valmiiksi että se liittyy kiveksiin eikä kuviteltuun kaikilla mittareilla mitattuun täydellisyyteen.
Manaaja

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Suvinen kirjoitti:En tiedä kuinka paljon oikeasti vaikuttaa tuo liikunnan laatu. Kuluttaisiko sitten tuommoinen pitkänmatkanjuoksu enemmän kaloreita eikä kasvata lihasmassaa = painon lasku? Kyllähän se lihas nyt painaa enemmän kuin läski, ja kropan muotokin on punttaajilla muhkeampi, ilman läskiäkin.
Kylhän korkean intensiteetin treenaus joka nostaa sykkeen todella korkealle, pitää aineenvaihdunnan paremmin koholla pidempään. Siksi pitäiskin jaksaa tota intervallitreenauksen määrää kohentaa. Toisaalta raskas saliharjoittelu aiheuttaa aineenvaihdunnan kohoamista jopa päiviksi siitä aiheutuvien lihaksiin syntyvien mikrovaurioiden korjaamisien vuoksi. Mutta uskoisin että se taas toisaalta voi helposti kerryttää nestettä elimistöön. Ja aineenvaihdunnan kohoamisen nousu taitaa kuitenkin olla "vähän" eri luokassa noilla juoksijoilla.

Pitkänmatkanjuoksu aiheuttaa kataboliaa jolloin elimistö pyrkii kaikesta ylimääräisestä mukana raahattavasta massasta eroon. Lihaksista muodostuu pienet ja sitkeät.

Joka tapauksessa reippaasti toistakymmentä kiloa on tiputettu vuodessa ja sen lisäksi läskiä vaihdettu lihasmassaksi useita kiloja. Kyllähän se tuntui hyvältä nähdä ensimmäistä kertaa elämässään vatsalihaksiensa olemassaolo tuossa jonkin aikaa sitten. En siis oikein osaa hävetä tätä "osaamattomuuttani" ja siihen kohdistuvaa vittuilua, vaikkei painon pudottaminen enää ole helpolta tuntunutkaan tupakoinnin lopettelun jälkeen, eikä kropan vaste ravintoon ja liikuntaan tunnu enää samanlaiselta kuin tupakoidessa.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja annepa »

Minä en tajua tota vittuilua. Kokeile sitä, kokeile tätä, varmasti syöt salaa, kuitenki huijasit ravitsemusterapeuttia ja lääkäriäki. Kokeilkaa ite saatana laihuttaa jos metaboliikka on joko täysin sekasin tai sitten erilainen kuin valtaväestöllä. Turha sanoa että "syö kuituja" tai "syö vähemmän". Viittaan edelleen siihen Prisma-dokkariin. Mulla kyllä kiinnostais tietää että mikä siinä nyt mättää, niin että jos sulle Manaaja selviää että mikä mättää ja mikä tehoaa niin kerropa tänne.

Ite olen vain laiska, tietääkseni mun aineenvaihunta on suunnilleen samalla tasolla kuin useimman muun.

Ja kyllä, tupakoinnin lopettaminen vaikuttaa yllättävillä tavoilla aineenvaihduntaan.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Onkohan kilpirauhasissa jotain...? Who knows, Manala kuitenkin tekee hommat oikein, kroppa ei vaan selkeesti suostu yhteistyöhön.
The great club outshines the individual, always and forever.
elco

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja elco »

Manaaja kirjoitti:ilkkuen pyrkien olemaan mahdollisimman ilkeä ja vyön alle menevä.

Mieti sitäkin, miks sä et itse koskaan pysty asettaman itseäsi arvosteltavaksi ja epäedulliseen valoon.
Jos tämä on itseironiaa niin aika hyvä.

Siteeraten manalaa: Hakeudu hoitoon.
Manaaja

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

annepa kirjoitti:Mulla kyllä kiinnostais tietää että mikä siinä nyt mättää, niin että jos sulle Manaaja selviää että mikä mättää ja mikä tehoaa niin kerropa tänne.
Mjoo siis sen tiedän, että insuliinitasoni ovat tavallista korkeammat, kun ne on verestä mitattu 12h syömättömyyden jälkeen. Tai näin on kahteen kertaan ollut vähän reilu parikymppisenä. Syystä tai toisesta insuliinia on siis tarjolla silloinkin, kun ei oikein pitäisi. Mitään sen syvempää kartoitusta hormonitoimintaan tai arvoihin ei ole tehty, sillä tästäkin epäpätevä yleislääkäri veti vaan ne johtopäätökset että insuliinitasoni ovat korkeat siksi, että olen syönyt aamulla jotain tai juonut mehua tms. joka on sitten moisen efektin aiheuttanut.

Lääkäri on myös ennustanut 2-tyypin diabeteksen syntyä minulle alle vuoden kuluessa koska "selvästi syöt paljon sokereita etkä liiku". Ja tästä siis on jo lähemmäs 10 vuotta, eikä diabeteksesta ole kyllä tietoakaan, enkä sokeri/hiilarijuttuja ole koskaan tykännyt syödä. En mä kyllä sillon juuri liikkunutkaan, se on toisaalta ihan totta, mutta en mä koskaan ole erityisen epäterveellisesti syönyt, koska en juuri välitä mistään makeasta/pullista/leivonnaisista/vaaleasta leivästä.

Olishan semmonen kattava selvitys varmaan paikallaan, mutta mulla tuppaa loppumaan puoskareiden kanssa hermot, kun palvelu on sitä luokkaa että "täällä on oikeastikin sairaita, mene lenkille siitä ja lopeta se pitsan naamariin vetely" jopa yksityisellä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23552
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

No palstan kaikkien alojen asiantuntijat.

Viikossa tippui kolme kiloa pelkällä ruokavalionmuutoksella (korkeaproteiininen jauhomössödieetti). Homma jatkuu siten että mukaan astuu yksi lämmin ateria päivässä ja hivenen lisää liikuntaa.

Tuomitkaa ja nussikaa perseeseen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Nesteitä ;)
Prepare for the worstest.
Manaaja

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Bluntly kirjoitti:Tuomitkaa ja nussikaa perseeseen.
Syö lisää kuitua. Syö useampia välipaloja. Syö määrällisesti enemmän mutta energiatiheydellisesti vähemmän. Jos et valehtelisi kaikille, et olisi lihava. Tuollainen jauhomössöjen syöminen ei voi olla tervettä. Se ei ole virallisterveellisen ruokavalion mukaista, etkä saa siitä tarvittavia hiilihydraatteja jotta jaksaisit suoriutua päivästäsi normaalisti. Elimistö käyttää hiilihydraatteja polttoaineeksi. Vähennä rasvaa. Jauhossasi on ainakin 3% rasvaa. Eikö tätä voisi korvata jollain? Et varmaan tarvitse sitä maunkaan vuoksi.

Voisit kokeilla esim. tällaista: Aamiaiseksi kaurapuuroa leseillä, syö mustikka, työnnä perseeseen omena. Lounaaksi koppakuoriainen ja kourallinen mysliä. Päivälliseksi syöt ituja, rasvattoman jugurtin ja neilikkateetä. Iltapalaksi kaivat perseestä sen omenan.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23552
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Jauho oli viikon pituinen shokkialku, ei olekkaan tarkoitus korvata syömistä tuolla. Toki tulen käyttämään noita välipalana niin kauan kuin pusseja riittää.

Ja omena on aika snadi, enkö voisi työntää perseeseen jotain isompaa?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Bluntly kirjoitti:
Ja omena on aika snadi, enkö voisi työntää perseeseen jotain isompaa?
Kokeile Manalan päätä?
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja nexie »

Mmmmm, jäätelöä, pullaa, omnomnom. Kitinää lukiessa tulee aina nälkä!
Don't Panic!
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja huima »

nexie kirjoitti:Kitinää lukiessa tulee aina nälkä!
Just söin kakkua ja jäätelöä. Ja kohta avaan Snicker-patukan.

Massakausi!

EDIT: WTF. Kuka tana on norannut mut, kun viestien lähetyksessä on timelimittiä!
Dumis

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Dumis »

huima kirjoitti: EDIT: WTF. Kuka tana on norannut mut, kun viestien lähetyksessä on timelimittiä!
Eikös Uatzi sanonut että defaultti-aika olis jotain 15s?
Tiedän, carvas pettymys se oli minullekin kun kuulin että se aika on niin pitkä :x
SikaMika

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Bluntly kirjoitti:No palstan kaikkien alojen asiantuntijat.

Viikossa tippui kolme kiloa pelkällä ruokavalionmuutoksella (korkeaproteiininen jauhomössödieetti). Homma jatkuu siten että mukaan astuu yksi lämmin ateria päivässä ja hivenen lisää liikuntaa.

Tuomitkaa ja nussikaa perseeseen.
Jätä lämmin ateria ja ne jauhot vittuun ja syö pelkkää karnitiinia ja nugetteja. Ja pähkinöitä, vitusti pähkinöitä. Niiden proteiini on varsin epätäydellistä, mutta jos et tiedä mitä se tarkoittaa, niin sittenhän se ei haittaa. Karnitiinipäissäsi nousee rautaa vitusti, jos ei niin sitten lisää nugetteja. Vältä yli kympin GI-lukeman ruoka-aineita, pyri olemaan tiedostamatta mitä GL-lukema tarkoittaa. Jos joku kitisee vastaan, todista kantasi Ilta-Sanomissa julkaistulla yhden tutkimustuloksen pätkällä. Syö silliä ja juo kuravettä päälle.
Manaaja

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Joo blantli. Älä syö niitä korkean energiapitoisuuden pähkinöitä. Nehän on kuin suklaata. Syö vaan älyttömästi kukkakaalia. Sitä vähäisen energiapitoisuuden selluloosamoskaa.

Pähkinöitä ja muita syömällä saatat laihtua jatkossakin kilon viikossa. Joten varovasti nyt.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Lilo »

^ "Esimerkiksi vastikään pariutunut kärpäsnaaras tarvitsee proteiineja jälkeläisten tuottamiseksi, ja tällaiset naaraat suosivatkin muita enemmän proteiineja sisältävää ravintoa."

No tää selittikin sitten paljon Manalan superäitiydestä!
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja huima »

Tänään alkoi Kakku-dieetti Cafe Ekbergillä.

Panostamalla tasapainoiseen kakku-pohjaiseen ruokavalioon elämänlaatu paranee merkittävästi.

Suosittelen!
Manaaja

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Noniin. Pähkinöitä ja sen sellaisia "vääriä" korkeaenergisiä ruokia syömällä on nyt 4:ssä viikossa lähtenyt 3,7 kiloa. Liikunnan pudotin tasoon kerran viikossa salille, ei aerobista.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja huima »

Manaaja kirjoitti:Noniin. Pähkinöitä ja sen sellaisia "vääriä" korkeaenergisiä ruokia syömällä on nyt 4:ssä viikossa lähtenyt 3,7 kiloa.
Mäkin lisäsin dieettiin jäätelön rinnalle pähkinät.

Hyvin on toiminut ja maistunut.