Kiviäkin kiinnostaa

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Herra Manala

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

NuoriDaavid kirjoitti:
McJanne kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti: Toi ei ole perheensä elättämistä, vaan lunnaiden maksamista.
:komp:

Edelleen aika naurettavaa että mies käyttää suuren osan reaaliansioistaan maailman vanhimman valuutan ylläpitoon. Pete disapproves.
Mun tulot on yli kymmenen kertaa isommat kuin vaimolla. Pitäisikö mun sitten jättää se kotiin, jos muu perhe lähtee lomamatkalle? Kuulostaa omituiselta.
Eikös toi homma nyt mennyt kuitenkin vähän sillä tavalla, että sulle vain mitään kysymättä ilmoitettiin koska perhe on lomailemassa ja missä, sun rahoillasi?

Jos nyt lähdetään ihan perusasioista liikkeelle, niin normaalisti kustantajalta kysytään edes mielipide asiaan. Normaalisti 90% osakepääomalla saa myös jonkinnäköisen neuvotteluoikeuden (lue puheenjohtajuuden) hallituksesta.

Jos sä haluat tehdä naisestasi tyytyväisen, niin sun pitää alkaa käyttäytymään kuin Mies. Ei nainen halua että mies antaa kaiken periksi selkärangattomuuttaan ilman ensimmäistäkään poikittaista sanaa tai mielipidettä. Nainen haluaa puhua auktoriteettiä omaavan miehen ympäri, eikä taluttaa sitä kuin pikku puudelia, koska se ei tuota minkäännäköisiä onnistumisentunteita naiselle. Kyse ei ole mistään sen monimutkaisemmasta, kuin että heteronainen kaipaa miestä vierelleen. Teet teidät molemmat onnellisemmiksi, ku alat itse päättämään EDES 50/50 auktoriteetilla varojenne käytöstä, vaikka saatatkin kuvitella että nainen olisi onnellisimmillaan täydellä rajoittamattomalla käyttöoikeudella varojesi käytöstä.
1108

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Kreitsu kirjoitti:Voi teitä terveysvalistajia, kun koskaan ei ole hyvä.
Juuri niin. Päivän saldo 4 tupakkia ja minä olen vähentänyt, ennen paloi 1½ askia päivässä ja nyt 4-7 jos oikein innostun. Ja en edes mässytä nikotiinipurkkaa, en mie lopettaa ajatellut mutta näin on hyvä. Sitä arvostaa käärylettä enemmän jos sen saa harvoin.
1108

Herra Manala kirjoitti:Eikös toi homma nyt mennyt kuitenkin vähän sillä tavalla, että sulle vain mitään kysymättä ilmoitettiin koska perhe on lomailemassa ja missä, sun rahoillasi?
Ainakin minä hylkäsin vapaaehtoisesti käsitteen "minun rahat" kun menin naimisiin. Tienaan enemmän kuin vaimo mutta sou fucking what? Yhteinen tili ja kummatkin saa käyttää rahaa siltä, yhteinen luottamus tässä on että kumpikaan ei tee vesipäisiä ratkaisuja ja kilauta kassaa miinukselle.

Tässä asiassa olen tasa-arvon kannattaja. Jos jumalauta ollaan perhettä niin sitten rahat on yhteisiä. PISTE.
Kreitsu
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

NuoriDaavid kirjoitti:
Onhan se totta kai parempi polttaa kolme tupakkaa päivässä, kuin aski päivässä. Kyllä mä tuon kiksi-pointin tajuan. Itsekin otan kerran viikossa, kun siitä tulee (yleensä) hyvät kiksit.

Tupakista en ole onneksi koskaan saanut hyviä kiksejä, niin en ole addiktoitunut.

Niin on. En olisi muuten edes vähentänyt, mutta alkoi ärsyttää se, että liikkuessa hengästyi tosi helposti eikä palautunut. Näillä tupakkamäärillä (vaikka joskus lipsuukin) pysyy hengitys kunnossa (ellei nyt ole pakko vetää röökiä ennen kuin lähtee vaikka polkemaan, mutta enpä ole niin tyhmä: nautin sen tupakan sitten sen jälkeen).

1108 kirjoitti:
Kreitsu kirjoitti:Voi teitä terveysvalistajia, kun koskaan ei ole hyvä.
Juuri niin. Päivän saldo 4 tupakkia ja minä olen vähentänyt, ennen paloi 1½ askia päivässä ja nyt 4-7 jos oikein innostun. Ja en edes mässytä nikotiinipurkkaa, en mie lopettaa ajatellut mutta näin on hyvä. Sitä arvostaa käärylettä enemmän jos sen saa harvoin.
Juu, ei stressiä. Minulla on vähän sama asenne. Ei se maailma kaadu, jos joskus menee vähän useampi kunhan ei nyt samoihin lukemiin mene kuin ennen. Kyllä se tupakka maistuu paremmalta, kun ei ole koko ajan kiskomassa.

Minäkään en jauha purkkaa. Muutama kaveri on lopettanut kokonaan tupakoinnin nikotiinipurkan avulla. Molemmat ovat olleet parisen vuotta polttamatta (muutamia satunnaisia poikkeuksia lukuun ottamatta), mutta kumpainenkin on nyt koukussa siihen purkkaan.
Herra Manala

1108 kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:Eikös toi homma nyt mennyt kuitenkin vähän sillä tavalla, että sulle vain mitään kysymättä ilmoitettiin koska perhe on lomailemassa ja missä, sun rahoillasi?
Ainakin minä hylkäsin vapaaehtoisesti käsitteen "minun rahat" kun menin naimisiin. Tienaan enemmän kuin vaimo mutta sou fucking what? Yhteinen tili ja kummatkin saa käyttää rahaa siltä, yhteinen luottamus tässä on että kumpikaan ei tee vesipäisiä ratkaisuja ja kilauta kassaa miinukselle.

Tässä asiassa olen tasa-arvon kannattaja. Jos jumalauta ollaan perhettä niin sitten rahat on yhteisiä. PISTE.
Eli tasa-arvo on sun mielestä sitä, että eukkos ilmoittaa että perhe lomailee viikoilla X, Y ja Z osoitteessa A, B ja C, ja sinä kuuntelet ja nyökyttelet hiljaa maitokahvia hämmentäen?

Jos yhtään helpottaa niin vaihda kohta "sun rahoillasi" muotoon "sun tienaamillasi rahoilla".
1108

Herra Manala kirjoitti:Eli tasa-arvo on sun mielestä sitä, että eukkos ilmoittaa että perhe lomailee viikoilla X, Y ja Z osoitteessa A, B ja C, ja sinä kuuntelet ja nyökyttelet hiljaa maitokahvia hämmentäen?
Nyt saat valita, oletko Tyhmä vai Tymä?

*vääntää rautalangasta*

Meidän perheessä kummankin tienaavan rahat menee samalle tilille.
Meidän perheessä keskustellaan jos halutaan ostaa jotakin mikä maksaa päälle 200€

Ja tiedoksesi: muija ei ilmoita missä lomaillaan vaan siitä jutellaan ja mietitään yhdessä. Alan ymmärtää miksi olet sinkku ja nörttivehkeiden ympäröimä.

EDIT: En käytä maitoa kahvissa.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Herra Manala kirjoitti:Eli tasa-arvo on sun mielestä sitä, että eukkos ilmoittaa että perhe lomailee viikoilla X, Y ja Z osoitteessa A, B ja C, ja sinä kuuntelet ja nyökyttelet hiljaa maitokahvia hämmentäen?
Meillä se menee just noin, minä määrään, plus että ukko maksaakin suurimman osan vielä. Haha!

(no oikeesti, me molemmat halutaan vaan sinne mökillemme ja kiertelemään keskistä Suomea)
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

elco kirjoitti:Eli ei paljon paskaakaan.
Ei varmaan sinuun verrattuna joo, mutta en myöskään ole niiden kilsojeni aikana kolaroinut kertaakaan, joten sinulla toki on se meriitti kahdesti joten okei, voitit.

Me puhumme koko ajan ihan eri asiasta. Sinä puhut vastaohjauksen käyttämisestä normiajossa, minä siitä, miten sitä käytetään hyödyksi hätäväistöä tehdessä. Siis silloin, kun ei mennä paniikkiin ja hiihdetään jarrut lukossa pahki jotain kulkuneuvoa, vaan runtataan oikeata kahvaa eteenpäin ja väistetään oikealle, jos tilaa oli. Tai vasenta kahvaa, jos väistetään vasemmalle.

Tuota muuten opetetaan ihan autokouluissakin hätätilannetarkoitukseen.

Herra Manala kirjoitti: Riittää että ajaa kunnollista mutkatietä vähän tavallista kovempaa, niin se tarve siihen pyörän nopeaan kyljeltä toiselle kaatamiseen tulee varsin nopeasti vastaan, ja alkaa ne kahvat löytymään puupäisemmänkin logiikkalukollisen ohjaustangosta. Harjoitteluradaksi voisin suositella vaikkapa Vihdistä Ikkalaan menevää tietä.
Kyse ei ole tuosta, vaan siitä että miten saat pyörän muuttamaan kulkulinjaansa hätätilanteessa painopistettä muuttamatta, tai sarvia kääntämättä. Nimenomaan siitä, että se väistötapa tulee selkärangasta vaistomaisesti.
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Herra Manala kirjoitti: Vihdistä Ikkalaan menevää tietä.
Kontattiin oikein kunnolla tuolla tiellä kesällä 2004. Irtosoraa ulkokurvissa :?
Oli sitten viimeinen kerta, kun kenenkään kyytiin suostuin. Ninjan katteista tuli kohtuu kiva palapeli...
Herra Manala

1108 kirjoitti:Nyt saat valita, oletko Tyhmä vai Tymä?

*vääntää rautalangasta*
Älä suotta. Mä luulen että sä olet nyt tässä se, jolta jäi itse pointti tajuamatta ja joka keskittyi nylpyttämään nysvärimäisesti jotain vääränmuotoista pistettä i:n päällä.
Alan ymmärtää miksi olet sinkku
Älä vitussa, alatko? Älä vitussa, olenko? Kerro ihmeessä lisää mitä mun suhde-elämään kuuluu.
Herra Manala

masa kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:Riittää että ajaa kunnollista mutkatietä vähän tavallista kovempaa, niin se tarve siihen pyörän nopeaan kyljeltä toiselle kaatamiseen tulee varsin nopeasti vastaan, ja alkaa ne kahvat löytymään puupäisemmänkin logiikkalukollisen ohjaustangosta. Harjoitteluradaksi voisin suositella vaikkapa Vihdistä Ikkalaan menevää tietä.
Kyse ei ole tuosta, vaan siitä että miten saat pyörän muuttamaan kulkulinjaansa hätätilanteessa painopistettä muuttamatta, tai sarvia kääntämättä. Nimenomaan siitä, että se väistötapa tulee selkärangasta vaistomaisesti.
Ömmm. Tien loppuminenko kesken mutkassa ei ole hätätilanne? Miten se eroaa siitä, onko siinä auto vai mänty odottamassa poimijaansa? Miten sä ohjaat pyörää vastaohjauksella jos et sarvia kääntämällä?

Bliss kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti: Vihdistä Ikkalaan menevää tietä.
Kontattiin oikein kunnolla tuolla tiellä kesällä 2004. Irtosoraa ulkokurvissa :?
Oli sitten viimeinen kerta, kun kenenkään kyytiin suostuin. Ninjan katteista tuli kohtuu kiva palapeli...
Niinno, syytön minä siihen irtosoraan taidan olla... Tie oli muistaakseni Parhaassa Mahdollisessa Kunnossa kun minä sitä puikotin noin 5v sitten juhannuksena. Lukeutuu varsin helposti lähtemättömien ajokokemusten top-kolmoseen.
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Herra Manala kirjoitti: Niinno, syytön minä siihen irtosoraan taidan olla...
No perkele syytinkö mä sinua siitä? Kunhan tyhjänpäiväiseen keskustelusävyyn kerroin mitä tapahtui :P
Herra Manala

Bliss kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:Niinno, syytön minä siihen irtosoraan taidan olla...
No perkele syytinkö mä sinua siitä?
Syytit! Poro!
NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Herra Manala kirjoitti:
Jos sä haluat tehdä naisestasi tyytyväisen, niin sun pitää alkaa käyttäytymään kuin Mies. Ei nainen halua että mies antaa kaiken periksi selkärangattomuuttaan ilman ensimmäistäkään poikittaista sanaa tai mielipidettä. Nainen haluaa puhua auktoriteettiä omaavan miehen ympäri, eikä taluttaa sitä kuin pikku puudelia, koska se ei tuota minkäännäköisiä onnistumisentunteita naiselle. Kyse ei ole mistään sen monimutkaisemmasta, kuin että heteronainen kaipaa miestä vierelleen. Teet teidät molemmat onnellisemmiksi, ku alat itse päättämään EDES 50/50 auktoriteetilla varojenne käytöstä, vaikka saatatkin kuvitella että nainen olisi onnellisimmillaan täydellä rajoittamattomalla käyttöoikeudella varojesi käytöstä.
Suhteestani palstalla muodostunut kuva on luonnollisesti kovin vajavainen. Irl en ole niin tahdoton, kuin täällä voisi päätellä.

Olen kyllä numban kanssa samaa mieltä siitä, että naimisissa ollessa rahavarat ovat oletusarvoisesti yhteisiä. Jos olisin kieltäytynyt em. matkasuunnitelmista, niin minulla olisi viimeinen absoluuttinen veto-oikeus. Rahat ovat firman tilillä ja minulla on siinä yksinkertainen äänienemmistö.

Nyt suhde on jo palautunut perustilaan, yllättävän helpolla tästä päästiin.
Herra Manala

NuoriDaavid kirjoitti:Olen kyllä numban kanssa samaa mieltä siitä, että naimisissa ollessa rahavarat ovat oletusarvoisesti yhteisiä.
Ihan samaa mieltä olen minäkin. Käytin tuossa hieman huolimattomasti tuota omistusmuotoa. Jäljempänä kirjoitin tarkoituksenmukaisemmin "varojenne käytöstä". Se "sinun" -muoto tossa viittasi siihen, että sinä ne olet loppupeleissä tienannut, ei siihen, että rahavarat eivät voisi/saisi/pitäisi olla yhteisiä.

Pointti siis oli siinä, että vaikka rahavarat ovat yhteisiä, niin etenkin koska tienaajana olet sinä, tulee sinulla olla vähintään tasa-arvoinen oikeus päättää/sopia niiden käytöstä.
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

NuoriDaavid kirjoitti: Irl en ole niin tahdoton, kuin täällä voisi päätellä.
Kysehän on siitä miten itse asiat täällä esität. Jos et kerro, että myönnytyksesi matkojen suhteen johtuvat mukavuudenhalusta (=riitatilanteista mahdollisimman helpolla pääsemisestä) eivätkä pelosta tai muunlaisesta alistetussa asemassa olemisesta, ihmiset helposti kuvittelevat kyseessä olevan jommankumman jälkimmäisistä. Etenkin kun teet muissakin asioissa myönnytyksiä, jotka tekevät elämästäsi hieman epämukavampaa, kuten pelaamisen kellonajat. Tuntuu välillä, että pyrit luomaan sarkastissävytteistä kuvaa parisuhteestasi, ja sitten hämmästyt kun ihmiset uskovat kertomasi sellaisenaan. Sellaista tapahtuu, koska sarkasmi on vaikea laji sekä esitettynä että tulkittaessa.
masa

Herra Manala kirjoitti: Ömmm. Tien loppuminenko kesken mutkassa ei ole hätätilanne?
On, ja silloin tarvitset vastaohjausta. Tuon saman liikkeen voit tehdä myös silloin kuin joudut väistämään täysin suoralla tiellä odottamatta.
Herra Manala kirjoitti: Miten sä ohjaat pyörää vastaohjauksella jos et sarvia kääntämällä?.
Niin, tämä ei ole sama asia. Sarvia kääntäessäsi vastapäivään, pyörä kääntyy vastapäivään. Sarvea painamalla eteenpäin, pyörä kääntyy samaan suuntaan, kuin minne painaminen kohdistuu, eli siis täysin erilailla kuin oikeasti sarvia kääntämällä.

Testaappas enskerralla kun mopoilet.
Herra Manala

masa kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti: Ömmm. Tien loppuminenko kesken mutkassa ei ole hätätilanne?
On, ja silloin tarvitset vastaohjausta. Tuon saman liikkeen voit tehdä myös silloin kuin joudut väistämään täysin suoralla tiellä odottamatta.
Aivan, joten miten syheröistä mutkatietä reippaasti ajamalla ei mielestäsi vastaohjausta opi?
masa kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti: Miten sä ohjaat pyörää vastaohjauksella jos et sarvia kääntämällä?.
Niin, tämä ei ole sama asia. Sarvia kääntäessäsi vastapäivään, pyörä kääntyy vastapäivään. Sarvea painamalla eteenpäin, pyörä kääntyy samaan suuntaan, siis täysin erilailla, kuin oikeasti sarvia kääntämällä.

Testaappas enskerralla kun mopoilet.
Just, eli sun mielestä kyse on jostain mystisestä kääntö vs. työntö -liikkeestä, eikä esimerkiksi hyrrävoimista ja nopeudesta? Onkohan opettajalla nyt tarvittavat opit hallussa itsellään opettaa ko. asiaa?
masa

Herra Manala kirjoitti: Just, eli sun mielestä kyse on jostain mystisestä kääntö vs. työntö -liikkeestä, eikä esimerkiksi hyrrävoimista ja nopeudesta? Onkohan opettajalla nyt tarvittavat opit hallussa itsellään opettaa ko. asiaa?
Mitä jos menisit heti huomenna testaamaan?

http://www.bajahill.net/mpohjaus.html

***************************'
Vastaohjaus - Moottoripyörän ohjaaminen käytännössä
Kuva 3.
Kuva
Vastaohjaus: Kun työnnät vasemmanpuoleista kahvaa eteenpäin (tai vedät oikeanpuoleista) moottoripyörä kallistuu vasemmalle.

Kun moottoripyörä liikkuu tarpeeksi nopeasti ja oikeanpuoleisesta kahvasta työnnetään eteenpäin niin moottoripyörä kallistuu pituusaksliinsa nähden oikealle. Ohjaustangosta siis kirjaimellisesti ohjataan eri suuntaan kuin minne halutaan mennä, tätä kutsutaan vastaohjaukseksi. Vastaohjauksella kallistetaan pyörää johonkn suuntaan mutta sitä ei käytetä itse kääntymisen aikana (paitsi jos halutaan muuttaa ajolinjaa). Vastaohjaus perustuu massan liike-energiaan joten sen huomaa konkreettisemmin vasta kaupunkinopeuksista ylöspäin.

Moni aloittelija tai kaverin prätkää kokeillut on valitettavasti päätynyt tilastoihin koska vastaohjausta ei ole osattu tai siitä ei ole edes kuultu. Monelle kokeneellekin motoristille vastaohjausliikeet ovat tiedostamattomia ja sitä käytetään painon siirron kanssa samanaikaisesti. Ja vaikka vastaohjausta käytettäisiin harkitusti liikkeet ovat niin pieniä että ohjaustanko ei juuri näytä liikkuvan.

Vääräuskoiset vastaohjauksen vastustajat voivat testata homman toimivuutta sitomalla narun vasempaan kahvaan ja vetämällä mutkassa ko. narusta. Pakanat tunnistetaankin sitten mykistävästä kanttailusta pitkin maanteitä, vinkkinä mainittakoon että naru kannattaa olla irroitettavissa pikaisesti ja että kädet saa laittaa takaisin kahvoille!
Herra Manala

masa kirjoitti:Mitä jos menisit heti huomenna testaamaan?
Huoh. Puupää. Kyse ei ole mistään mystisestä erilaisesta ohjausliikkeestä vaan nopeudesta ja nopeuden aiheuttamista hyrrävoimista sekä massan liike-energiasta, ihan niinkuin toi artikkelikin kertoo. Sä et nyt vaan vittu tajua.

Kyse ei siis ole siitä että stongaa käännettäisiin jollain supermystisellä tavalla eri tavalla kuin ohjaamalla normaalisti. SÄ ET PYSTY KÄÄNTÄMÄÄN PYÖRÄÄ VASTAPÄIVÄÄN KÄÄNTÄMÄLLÄ STONGAA VASTAPÄIVÄÄN NIISSÄ NOPEUKSISSA MISSÄ VASTAOHJAUS TOIMII, niinkuin tuossa annoit ymmärtää. Yritä nyt ymmärtää toi ensin, niin bullshit-faktori laskee eksponentiaalisesti tästä keskustelusta. Vastaohjauksessa käytetään muistisääntöä "työnnä vasemmalla, käännyt vasemmalle", koska se on helppo muistaa ja edesauttaa kropalla tehtävää painonsiirtymää automaattisesti, mutta edelleenkään sä et samassa nopeudessa käännä sitä pyörää vasemmalle kääntämällä stongaa vasemmalle, niinkuin edellisessä postauksessas annoit ymmärtää olevan mahdollista tehdä "eri tavalla stongaa kääntämällä". Kyse on ainoastaan siitä, että vastaohjauksella pyörä käännetään "alta pois" jolloin päästään nopeammin haluttuun stanssiin. Itse kääntyminen tapahtuu edelleenkin painopisteen avulla, ei vastaohjauksen avulla. Vastaohjauksen avulla stanssi vain haettiin nopeammin.

Jos tää on jotenkin vaikea ymmärtää, niin voi voi. Älä nyt kuitenkaan vittu opeta täällä ihmisiä asioista joita et näytä hiffaavan paskan vertaa.
masa

Herra Manala kirjoitti:mana mölyä

Ei vaan sä et tajua, koska olet taas niin erinomaisesti oma itsesi.

Olen puhunut koko ajan väistötilannetta varten opittavasta väistöliikeestä, jonka uusi kokematon motoristi tekee väärinpäin. Mikä tässä nyt on niin vaikea tajuta, että pitäää huutaa chilin palat ja beefjerkyt lentäen suusta?
Viimeksi muokannut masa, 11.05.2008 0:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Herra Manala

Tappele asiasta elcon kanssa, mulla on kuitenkin liian vähän kilometrejä, vääränlainen mopo eikä edes riittävän urponnäköistä kypärää. Ehkä se osaa kertoa sulle selväkielisemmin asian "masa olet idiootti".
masa

Herra Manala kirjoitti: "masa olet idiootti".
Onneksi te kaksi olette palstan matrix oraakkeleita. Oikea Jing ja Jang.
mana kirjoitti:SÄ ET PYSTY KÄÄNTÄMÄÄN PYÖRÄÄ VASTAPÄIVÄÄN KÄÄNTÄMÄLLÄ STONGAA VASTAPÄIVÄÄN NIISSÄ NOPEUKSISSA MISSÄ VASTAOHJAUS TOIMII,
No näin en kyllä ole sanonut, vaan että pyörää voi kääntää voi kääntää vastapäivään, jolloin pyörä taatusti kääntyy vastapäivää. Vauhdista en puhunut halaistua sanaa. Eikö niin?
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

masa kirjoitti: Niin, tämä ei ole sama asia. Sarvia kääntäessäsi vastapäivään, pyörä kääntyy vastapäivään. Sarvea painamalla eteenpäin, pyörä kääntyy samaan suuntaan, kuin minne painaminen kohdistuu, eli siis täysin erilailla kuin oikeasti sarvia kääntämällä.
Noniin. Nyt ollaankin saavuttu alueelle, missä kirjekurssimopoilija julistaa paikkaansapitämättömiä teorioita. Dave et al: älkää pohtiko liikaa näitä masan horinoita, koska jos uskotte niin menee a) vaikeaksi ja b) vaaralliseksi. Tähän asti masan väittämät ovat olleet valtaosin oikein, mutta lainaamani osa on virheellistä tietoa: Pyörästä riippuen tietyn nopeuden jälkeen pyörä ei yleensä käänny sinne minne sarvia käännetään vaan toiseen suuntaan - vastaohjaus, junous.

Ei sillä ole yhtään mitään eroa vetääkö toisesta kahvasta vai työntääkö toisesta. masa voi toki hauskuuttaa lisää kertomalla näiden eroista?

Juuri tasan tämän vuoksi en halunnut vastaohjauskeskustelua käydä. Olen käynyt tämän keskustelun jo 1900-luvulla sfnetissä ensimmäisen kerran. Helposta, intuitiivisesta käytännön asiasta tehdään vaikea teoreettinen pähkinä, kunnes joku - tässä siis masa - lopulta ymmärtää asian täysin väärin. Onneksi kyseessä on kuitenkin niin intuitiivinen homma, että luotan edelleen aloittelevan motoristin kykyyn selvitä valtaosin hengissä.

Näitä vastaohjausteorioita hyödyllisempiä harjotteita on vaikkapa mennä tyhjälle parkkikselle ja harjoitella jarruttamista molemmilla jarruilla yhtäaikaa ja erikseen. Lisäksi kannattaa opetella keulimaan, koska se on näyttävää.
masa

del*
Viimeksi muokannut masa, 11.05.2008 11:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.