Kai kummiskin nyt kannattaisi hakea ennenkuin kukkahattutätien & perunanpaistaja Vanhanen kieltää käsiaseet?MGandhi kirjoitti:Itselläni oli aikomus hommata luvat kakskakkoseen, mutta nyt näyttää siltä ettei paljon tarvitse laittaa prosessia vireille. Hieman vituttaa, mutta kukkahattujeesustelijoiden pitää saada nyt päteä.
Kauhajoen kouluammuskelu.
-
- Kitisijä
Re: Kauhajoen kouluammuskelu.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Mua on kummastuttanu, että nää teilaajakundimme on hommanneet sen luvan aseeseen. Kuinkakohan helppo tommosen koululaiskundin on pimeetä hommata? Sittenkään... Tai ehkä tää on joku periaatejuttu niillä. Mistä noita tietää.MGandhi kirjoitti:Alkaa kyllä jo vähän tämä jeesustelu vituttamaan muakin... Jos joku haluaa avata tulen koulussa, saa hän varmasti hommattua aseen laittomiakin reittejä käyttäen.
En ole yllättynyt Kauhajoen tapahtumista Jokelan jälkeen ja eniten mietityttääkin vain miten ihmeessä voidaan ennaltaehkäistä vastaavia tapauksia, jos tekijät eivät oirehdi selkeästi. Odottelen mielenkiinnolla ampujan psykologista profilointia, mutta ainakin tämän hetkisillä tiedoilla vaikuttaa, että hän oli kuitenkin ns. tavallinen nuori. Tämä tulee asettamaan aikamoisia haasteita yhteiskunnalle.
Yksityisiä vartioituja kouluja nyt pari ainakin, kiitos. Parin vuoden sisään.
-
- Kitisijä
Sellaisen tornarin kuulin että ois vapautettu pollavikaisena intistä. Jos totta, niin minusta kunnialla suoritetun asevelvollisuuden edellyttäminen ei välttämättä olisi huono ajatus ennenkuin aseenkantoluvan saa.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
No totta. Hulluthan alkaa ammuskella sielläkin sitten, ihan hyvä että vapautettiin...aasi kirjoitti:Sellaisen tornarin kuulin että ois vapautettu pollavikaisena intistä. Jos totta, niin minusta kunnialla suoritetun asevelvollisuuden edellyttäminen ei välttämättä olisi huono ajatus ennenkuin aseenkantoluvan saa.
Yhteiskuntako tulen avasi vai meinaatko että yhteiskunta pystyisi jollain tavalla pelastamaan jokaisen hairahtuneen sielun? Vaikka koko Suomen budjetti käytettäisiin mielenterveyshuoltoon, ei siitä olisi vitunkaan apua jos tekijä ei pidä itseään pipipäänä ja hakeudu sinne antenniosastolle.Lucy kirjoitti:Tämä tulee asettamaan aikamoisia haasteita yhteiskunnalle.
^Totta. Nuo antisosiaaliset eivät hakeudu hoitoon, vika on maailmassa/muissa, ei heissä. Masentuneet ja ahdistuneet hakevat hoitoa; ja toisaalta syyllistyvät väkivaltarikoksiin n. 0.6 kertaisella todennäköisyydellä vrt. koko väestön keskiarvoon.
Entäs sivarit? Puolustusvoimat ja ammuntaharrastus siviilissä eivät mielestäni liity millään tavalla toisiinsa. Siinä olen samaa mieltä, että jos intistä (tai oikeastaan mistään) lentää ulos päävikaisena, voisi aseenkantoluvan myöntämisen evätä aina poikkeuksetta heti samantien.aasi kirjoitti:Sellaisen tornarin kuulin että ois vapautettu pollavikaisena intistä. Jos totta, niin minusta kunnialla suoritetun asevelvollisuuden edellyttäminen ei välttämättä olisi huono ajatus ennenkuin aseenkantoluvan saa.
-
- Kitisijä
Kaveri vaan totesi teoillaan sen mitä niin moni muukin ajattelee: Vittu mitä paskaa alusta loppuun. Joka suunnalta asetetaan epärealistisia odotuksia, jopa kavereiden kanssa pitää monissa piireissä olla ns. joku, tai vähintään omaa joku kaikkia hyödyttävä ja viihdyttävä skilli.
Unohtamatta tietty sukua, perhettä, vanhempia media, yhteiskuntaa ynnä muita, joilta ei kauheasti löydy ymmärrystä ja sympatiaa niitä ihmisiä kohtaan joilla ei kiinnosta vittuakaan leikkiä muiden keksimiä typeriä leikkejä. Ei ihme että heikompi ahdistuu, ja tekee mieli tappaa kaikki.
Ja te jotka olitte tulossa moralisoimaan että silloin ku minä olin nuori... Tämä on hyvin eri paikka elää,toimia ja kasvaa kuin silloin kuin valtaosa teistä oli nuoria ( 70-90 luku), ja teidän vanhat ohjeet ei tähän todellisuuteen päde muualla kuin kodin seinien sisäpuolella.
Unohtamatta tietty sukua, perhettä, vanhempia media, yhteiskuntaa ynnä muita, joilta ei kauheasti löydy ymmärrystä ja sympatiaa niitä ihmisiä kohtaan joilla ei kiinnosta vittuakaan leikkiä muiden keksimiä typeriä leikkejä. Ei ihme että heikompi ahdistuu, ja tekee mieli tappaa kaikki.
Ja te jotka olitte tulossa moralisoimaan että silloin ku minä olin nuori... Tämä on hyvin eri paikka elää,toimia ja kasvaa kuin silloin kuin valtaosa teistä oli nuoria ( 70-90 luku), ja teidän vanhat ohjeet ei tähän todellisuuteen päde muualla kuin kodin seinien sisäpuolella.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
-
- Kitisijä
Että niinku puolet kitinänkin väestä? Aletaanko seuloa (miespuolisia) palstalaisia jotka vaikuttavat kirjoitustensa perusteella olevan usein masentuneita, vihaisia tai vittuuntuneita? Vai mikä olisi oikea potentiaalisen palstatappajan profiili? Hoitoonhan nämä tapaukset pitäisi ohjata.Ylermi Ylihankala kirjoitti:Just juttelin kolleegan kanssa salilla, että puoli Suomea jonossa. Tää maa on täynnä aikapommeja.Rouva Pupu kirjoitti:Että ihan vuodesta 2002 suunnitellut tekoa. Ja tääkö sitten oli se mihin pystyi. Kuinkakohan monta tuolla jossain odottaa vuoroaan. Puuh.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
-
- Kitisijä
Niin, se ei ole kuule ihan niin helppoa. Suurin osa hoidosta jota saa on ryynit kouraan ja pärjäile- tyyppistä hoitoa. Vitun helppo sanoa sieltä jostian ett menkää hoitoon.Quinevere kirjoitti:^Totta. Nuo antisosiaaliset eivät hakeudu hoitoon, vika on maailmassa/muissa, ei heissä. Masentuneet ja ahdistuneet hakevat hoitoa; ja toisaalta syyllistyvät väkivaltarikoksiin n. 0.6 kertaisella todennäköisyydellä vrt. koko väestön keskiarvoon.
Sillä erotuksella, että tuolla joku ampuu varmasti takaisinkin. Eli tuskin rassukat uskaltaisivat.ninnithequeen kirjoitti: No totta. Hulluthan alkaa ammuskella sielläkin sitten, ihan hyvä että vapautettiin...
-
- Kitisijä
Sehän on fakta että suomalaiset (paitsi minä) ovat keskimäärin erittäin mielisairasta porukkaa, mutta onko tätä pakko toitottaa ulkomaillekin? Bisnekset kärsivät, ja saa jatkuvasti selittää ulkomaalaisille että olen erilainen kuin muut suomalaiset.elco kirjoitti:Että meidän maine menee? Voi, voi. Kuinka mielisairaana ja väkivaltaisena pidät muuten itse itseäsi? Vai etkö vaan pidä itseäsi suomalaisena?Frederik Krueger kirjoitti: Kun tarkemmin asiaa analysoin, ehkä eniten minua koko asiassa vituttaa että nyt ulkomaalaisille kirkastuu yhä enemmän kuinka mielisairasta ja väkivaltaista väkeä suomalaiset lopulta ovatkaan.
Ainoa valopilkku on ettei Suomi ole tullut Belgian ja Itävallan tavoin tunnetuksi pedofiilien ja tyttäriinsäsekaantujien paratiisina. Se olisi vielä kauheampaa.
Koita Fredi ajatella tämäkin positiivisesti. Jos business-neuvotteluissa ei tunnu syntyvän toivotunlaisia tuloksia, voit aina vetää Suomi-kortin hihasta huutamalla esim: "Jos ei diiliä ala syntymään, haen luvat kakskakkoseen ja tapan koko firman saatana!". Eivät uskalla olla tekemättä mehukkaita diilejä... juuh...Frederik Krueger kirjoitti: Sehän on fakta että suomalaiset (paitsi minä) ovat keskimäärin erittäin mielisairasta porukkaa, mutta onko tätä pakko toitottaa ulkomaillekin? Bisnekset kärsivät, ja saa jatkuvasti selittää ulkomaalaisille että olen erilainen kuin muut suomalaiset.
Niin siis mikä ei ole helppoa? Justhan sanoin, että ne jotka ylipäätään hakevat ja haluavat hoitoa syyllistyvät väkivaltarikoksiin normiväestöä pienemmällä todennäköisyydellä. Ikävää tietysti jos he eivät saa hyvää hoitoa, mutta ei se näihin tapauksiin vaikuta vaikka saisivatkin. Mt-palvelujen hakeminen ja saanti ovat lisääntyneet tosin huimasti viime vuosikymmeninä. Liekö kulttuurin muutos vai yhteiskunnan muuttuminen vähemmän ihmisystävälliseksi, en tiedä, mutta nähtävissä on, että nykyään varsinkaan monien nuorten naisten mielestä esimerkiksi psykiatrinen osastohoito ei ole niin ihme juttu.Haemaeraemies kirjoitti:Niin, se ei ole kuule ihan niin helppoa. Suurin osa hoidosta jota saa on ryynit kouraan ja pärjäile- tyyppistä hoitoa. Vitun helppo sanoa sieltä jostian ett menkää hoitoon.Quinevere kirjoitti:^Totta. Nuo antisosiaaliset eivät hakeudu hoitoon, vika on maailmassa/muissa, ei heissä. Masentuneet ja ahdistuneet hakevat hoitoa; ja toisaalta syyllistyvät väkivaltarikoksiin n. 0.6 kertaisella todennäköisyydellä vrt. koko väestön keskiarvoon.
On se ihme. On se! En suostu hyväksymään, että tällainen teko olisi pelkkää heikon ihmisen normaalia ja odotettua ahdistusta. Mistä se viha tulee?? Olen joskus sanonut itseänikin ihmisvihaajaksi. Heh heh, no en sano enää. Se oma viha varmasti nousee ja on noussut ymmärtämättömyydestä, pahojen ihmisten väkivallasta ja jostain sieltä... Peloista.Haemaeraemies kirjoitti:-- Ei ihme että heikompi ahdistuu, ja tekee mieli tappaa kaikki.
Lapsuudesta noita on kaivettava. Itsetunnosta, perheestä, toisen ihmisen kunnioittamisesta. Yhteiskuntaa ei oikein tee mieli syyttää kuin siitä, että täällä melkein kuka tahansa voi lisääntyä ja kasvattaa lapsia.
-
- Kitisijä
Kun puhuttiin siitä että Kauhajoen poliisin olisi pitänyt perua tyypin aselupa nettivideon perusteella (mikä sinänsä olisi ollut kummallinen perustelu perumiselle) päivää ennen h-hetkeä, mietin vaan miten homma olisi edennyt? Olisiko poliisilaitokselta lähtenyt sinivuokko samantien tyypin kodille hakemaan asetta pois, vai olisiko todettu "Tuo aseesi tänne viikon kuluessa / Myy aseesi pois kuukauden kuluessa", tai jotain vastaavaa joka ei olisi estänyt ainakaan tätä tapausta? Olisiko tuossa tilanteessa jälleen syytetty poliisia siitä että luvan peruminen saattoi olla yhtenä laukaisevana tekijänä tapahtuneelle?masa kirjoitti:Tulipa mieleeen, että kuinkahan monta aseluvan perumista tai myöntämättä jättämistä on tapahtunut Jokelan jälkeen ja jokelan seurauksena. Onko poliisi jo onnistunut estämään samankaltaisen tapahtuman jossain toisaalla kenties?
Määräaikaisuus ei ratkaise kaikkea, mutta antaisi mahdollisuuden tarkastella tilannetta aktiivisesti silloin tällöin. Jos tyypille on ilmestynyt otsaan Kainin merkki, voidaan luvan uusimatta jättäminen ottaa harkintaan.
Edelleen mietin sitä mahdollisuutta että ampuma-aseharrastajien tulisi pääsääntöisesti säilyttää aseitaan ampuma-asekerhon tms. tiloissa, ja poikkeukset tästä olisivat harvinaisia. Viimeksi tämä ajatus tyrmättiin mielestäni heikoilla perusteluilla kuten "Keskitettyyn asevarastoon yritettäisiin jatkuvasti murtautua" (Aseliikkeillä on sama "ongelma", jotenkin ovat kuitenkin pystyneet sen hanskaamaan), tai "Joillekin harrastekerhoille tämä on liian kallis vaatimus" (No sitten kyseiset asekerhot lopettavat toimintansa, piste).
Minua edelleenkin kiinnostaa aloittaa (tai paremminkin jatkaa) ampuma-aseharrastus, mutta minua ei häiritsisi ollenkaan jos joutuisin säilyttämään asetta muualla, tai jopa vain vuokraamaan sellaisen kerholta. En koe tarpeelliseksi pystyä säilyttämään sitä kotonani, aivan kun en koe tarvetta pystyä säilyttämään räjähteitä kotonani vaikka niillä voisi tehdäkin kaikenlaista vänkää.
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 24.09.2008 10:23. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Ei tartteta enää mitään ryhmää brändäämään Suomea, säästyy nekin veroeurot.Frederik Krueger kirjoitti:Sehän on fakta että suomalaiset (paitsi minä) ovat keskimäärin erittäin mielisairasta porukkaa, mutta onko tätä pakko toitottaa ulkomaillekin?

-
- Kitisijä
Oletko osallistunut eukonkantokisaan? Grazy Flying Finns.Geep kirjoitti:Ei tartteta enää mitään ryhmää brändäämään Suomea, säästyy nekin veroeurot.Frederik Krueger kirjoitti:Sehän on fakta että suomalaiset (paitsi minä) ovat keskimäärin erittäin mielisairasta porukkaa, mutta onko tätä pakko toitottaa ulkomaillekin?
-
- Kitisijä
Älä suostu, mutta tuolla on jonoksi asti aivan hajoamispisteessä olevia ihmisiä kaikissa ikäluokissa, valmiina päättämään omat hetkensä, mutta ennen sitä kostaen summittaisesti kaikille kokemansa kärsimyksen. Rankka ajatus jos ei ole katsonu sitä sivusta.Geep kirjoitti:En suostu hyväksymään, että tällainen teko olisi pelkkää heikon ihmisen normaalia ja odotettua ahdistusta...Haemaeraemies kirjoitti:-- Ei ihme että heikompi ahdistuu, ja tekee mieli tappaa kaikki.
Yhteiskuntaa ei oikein tee mieli syyttää kuin siitä, että täällä melkein kuka tahansa voi lisääntyä ja kasvattaa lapsia.
Pahinta tässä yhteiskunnasa on että kaikki vitun idiootit saa hakata pissavehkeitä vastakkain ja lisääntyä. Lasten kasvattamiseen pitäisi olla vastaava koulutus kuin ajokortissa ja yhtä tarkat ehdot mitä aseissa.
-
- Kitisijä
Jäähyväisviestin mukaan Saari oli hautonut asiaa jo vuodesta 2002 lähtien. Olisi kiva tietää, tapahtuiko silloin jotain, eristäytyikö hän, kiusattiinko, siirtyikö lasten mielenterveyspalveluista nuorten versioon, jonne pääseminen lienee kiven takana jne. jne. Töllössä eräs asiantuntija toisti taas, että suurin ongelma on yhteiskunnan perusrakenteiden huono tila, mikä saatiin aikaan 90-luvun leikkauksilla ja muilla lama-ajan säästötoimilla. Miksi nyt ei panosteta ko. asioihin, kun rahaa tuntuu olevan enemmän kuin koskaan, sitä en tiedä. Tosin Nokialle kannattaa aina antaa teknologiatukea, puljulla kun ei irtorahaa ole kuin aivan saatanasti. Harvinaisen totta on se, että turha itkeä kun paskat ovat housussa niin kuin nyt, kun teko on tehty ja uhrit hengettöminä.
Paras päivä ikinä.
So true. Ja turha se on tosiaan osoitella sormella ketään enää, kun se syyllinen on kuitenkin tää ampuja. Periaatteessa näin ja vain näin. Ihmisillä on vaan tarve syyllistää joka tahoa jälkeenpäin.Riemumieli kirjoitti:Harvinaisen totta on se, että turha itkeä kun paskat ovat housussa niin kuin nyt, kun teko on tehty ja uhrit hengettöminä.