Autoilu 2
Re: Autoilu 2
Lupaan raportoida patongin kaikki viat palstalle!
Kyseessä on siis 4000€ hintainen C5 vm 2002 ja ajettu 217 000 km.
So far alles in ordnung. Ainoastaan pikkuvikoja tullut listalle:
- radion kuuluvuus heikko --> hapettunut antenni
- kuskin penkin lämmitin ei toimi
- esp-nappi jää pohjaan painetaessa -- > pitäisi suihkutella silikonia napin väliin..
Tänäaamuna -26 asteen pakkasessa toimi hyvin, paitsi että kone ei taida lämmetä tarpeeksi. --> isompaa termaria kehiin.
Kaikki muut apulaitteet toimivat, eikä sähköongelmia ole ilmaantunut lisää.
Kyseessä on siis 4000€ hintainen C5 vm 2002 ja ajettu 217 000 km.
So far alles in ordnung. Ainoastaan pikkuvikoja tullut listalle:
- radion kuuluvuus heikko --> hapettunut antenni
- kuskin penkin lämmitin ei toimi
- esp-nappi jää pohjaan painetaessa -- > pitäisi suihkutella silikonia napin väliin..
Tänäaamuna -26 asteen pakkasessa toimi hyvin, paitsi että kone ei taida lämmetä tarpeeksi. --> isompaa termaria kehiin.
Kaikki muut apulaitteet toimivat, eikä sähköongelmia ole ilmaantunut lisää.
-
- Kitisijä
Kerrottakoon, että tänään haaveilen Pajerosta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
Eli runkkaamisesta?Bluntly kirjoitti:Kerrottakoon, että tänään haaveilen Pajerosta.
-
- Kitisijä
-
- Kitisijä
Kappas, Volvoa poljetaan näemmä vähän enemmän kun muita, ja keikkuu ihan kivoilla sijoilla. My preciousBluntly kirjoitti:Kai se citikan omistaminen jonkinlaista rakkautta on muttei ainakaan tämä lappu sitä selitä.

When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
-
- Kitisijä
Onko viimasuoja paikallaan? Termarille ei kannata tehdä mitään jos alikersantillasi ei ole viimasuojaa. Se kuuluu noiden pakolliseen talvivarustukseen.masa kirjoitti:Tänäaamuna -26 asteen pakkasessa toimi hyvin, paitsi että kone ei taida lämmetä tarpeeksi. --> isompaa termaria kehiin.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Miksei kannata? Helpommalla sen termarin kanssa pääsee kuin viimasuojien kanssa. Mersussakin 82 -> 87 muutti lämpötilan kertaheitolla ja konekin pysyy puhtaampana.Pulkannaru kirjoitti: Termarille ei kannata tehdä mitään jos alikersantillasi ei ole viimasuojaa. .
-
- Kitisijä
Alikessut ihan oikeasti tarvitsee viimasuojan. Siis kun on pakkasasteita.
Itse en lähtisi leikkimään nykymoottoreissa termareilla. 80-lukulaisilla moottoreilla ja miksei 90-luvun alkupuolen suunnittelun kukkasilla se on vielä ok ja silloisiin itsekin olen niitä vaihdellut.
Muovinen viimasuoja ei ole kallis eikä edes vaikea asennettava.
Sitruunapatonki.fi kertonee lisää.
Itse en lähtisi leikkimään nykymoottoreissa termareilla. 80-lukulaisilla moottoreilla ja miksei 90-luvun alkupuolen suunnittelun kukkasilla se on vielä ok ja silloisiin itsekin olen niitä vaihdellut.
-
Rauno Räsänen:
-
Rauno Räsänen:
Pulkannaru kirjoitti: Itse en lähtisi leikkimään nykymoottoreissa termareilla. 80-lukulaisilla moottoreilla ja miksei 90-luvun alkupuolen suunnittelun kukkasilla se on vielä ok ja silloisiin itsekin olen niitä vaihdellut.
Pah. Termeritkin hajoaa ja jumittaa itsensä väärille astelukemille. Turha kikkailla kun ongelman voi korjatakin.
-
- Kitisijä
No en varmasti. Nykyajan kotkotukset on ihan saatanasta, kokoajan rikki. Mitä helvettiä sitä tekee jollain keskuslukituksella, sähköisillä ikkunannostimilla, elektronisella perseenpäristimellä, ajotietokoneella tai sadetunnistimella? Osaan kääntää avainta lukossa, ikkunaveivi on melkein yhtä hyvää habatreeniä kuin runkkaaminen, perse pärisee luonnostaan, en edes tiedä mitä ajotietokone tekee ja sadevipua jaksan juuri ja juuri napsauttaa itsekkin riippuen kuinka paljon sitä kakkaa tulee taivaalta.exPertti kirjoitti:Ostas nyt joku auto, jossa on nykyaikaisia ominaisuuksia, kuten kojelauta ja maali ennen kuin alat jeesustella.
Pysyn autoissa, joissa vakiovarusteena on neljä rengasta ja ratti.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Tää on vähän kuin Gattaca kertomassa naisten iskuvinkkejä.Bluntly kirjoitti:No en varmasti. Nykyajan kotkotukset on ihan saatanasta, kokoajan rikki. Mitä helvettiä sitä tekee jollain keskuslukituksella, sähköisillä ikkunannostimilla, elektronisella perseenpäristimellä, ajotietokoneella tai sadetunnistimella? Osaan kääntää avainta lukossa, ikkunaveivi on melkein yhtä hyvää habatreeniä kuin runkkaaminen, perse pärisee luonnostaan, en edes tiedä mitä ajotietokone tekee ja sadevipua jaksan juuri ja juuri napsauttaa itsekkin riippuen kuinka paljon sitä kakkaa tulee taivaalta.
Pysyn autoissa, joissa vakiovarusteena on neljä rengasta ja ratti.
-
- Kitisijä
Kannattaa kuitenkin tutustua sitruunapatongin antimiin.masa kirjoitti:Pah. Termeritkin hajoaa ja jumittaa itsensä väärille astelukemille. Turha kikkailla kun ongelman voi korjatakin.
-
Rauno Räsänen:
-
Rauno Räsänen:
Pulkannaru kirjoitti:Kannattaa kuitenkin tutustua sitruunapatongin antimiin.
Kun olet kerta noin varma asiasta, niin kaivahaa nyt itse faktaa esiin että termarin vaihto on huono juttu. Muuten puheesi on pelkää lätinää.
Citikan HDI on kone on samaa common rail tekniikkaa kuin Mersun CDI. Veho suosittele CDI koneille 92 asteisia termareita keskieurooppalaisen alemman lämpötilan sijaan. HDI/CDI koneen lämmöt pitää olla maantieajossa yli 80 astetta, eikä sitä tarvitse kikkailla millään viimasuojilla.
-
- Kitisijä
^
En viitsi. Lykkää mun puolesta vaikka 98 asteinen
En viitsi. Lykkää mun puolesta vaikka 98 asteinen

-
Rauno Räsänen:
-
Rauno Räsänen:
-
- Kitinä VIP-jäsen
Kävin pompauttamassa patongin, joten yksi hylkäys enemmän katsastustilastoissa. Syynä käsijarru, joka oli kyllä tiedossa etukäteen. Sen verran kylmä kevät ettei vaan viitsinyt korjata ennen katsastusta. Nyt on kuukausi lisäaikaa kelien lämmetä 

Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Katsastuksesta puheenollen: http://www.reilukatsastus.fi/
Toivottavasti hinnat pysyy samalla tasolla jatkossakin.
Toivottavasti hinnat pysyy samalla tasolla jatkossakin.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Tosi reilua:
"Avajaistarjouksena katsastus 40€ + kaasut"
Enää pitäis tietää mitä "kaasut" maksaa, mutta siitähän ei tietenkään ole sivuilla mitään infoa.
Autoliiton jäsenille K1 asemilla katsastus 35€ ja pakokaasumittausten kanssa 55€.
EDIT: Nyt kun masa on liittynyt vanhoilla ranskalaisilla ajavien joukkoon, niin kannattaa tarkastaa AL-turva jäsenyyden edut, kun ei siinä halvassa kipossa kuitenkaan kannata kaskoa pitää.
"Avajaistarjouksena katsastus 40€ + kaasut"
Enää pitäis tietää mitä "kaasut" maksaa, mutta siitähän ei tietenkään ole sivuilla mitään infoa.
Autoliiton jäsenille K1 asemilla katsastus 35€ ja pakokaasumittausten kanssa 55€.
EDIT: Nyt kun masa on liittynyt vanhoilla ranskalaisilla ajavien joukkoon, niin kannattaa tarkastaa AL-turva jäsenyyden edut, kun ei siinä halvassa kipossa kuitenkaan kannata kaskoa pitää.
Viimeksi muokannut Vagabondo, 26.03.2013 10:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
^ Ei paha hinta. Itse käytin viimeistä kertaa helmikuussa HAkuksella:
KATSASTUSHenkilö- tai pakettiauton määräaikaiskatsastus 52,00 €
Henkilö- tai pakettiauton diesel –pakokaasutesti 39,00 €
Runkut veloitti uusintakatsastuksestakin 28€
KATSASTUSHenkilö- tai pakettiauton määräaikaiskatsastus 52,00 €
Henkilö- tai pakettiauton diesel –pakokaasutesti 39,00 €
Runkut veloitti uusintakatsastuksestakin 28€
-
- Kitinä VIP-jäsen
Käsijarrun uusintanäyttö tulee maksamaan 10€.
Tsekkaa mun edit
Tsekkaa mun edit

Ei mulla mitään kaskoja ole. Perusliikennevakuutus sekä palo, hirvi,varkaus.
102 egeä on kyllä aika paljon. Veikkaan että lisäpalikka nykyisestä vakuutusyhtiöstä tulee halvemmaks
102 egeä on kyllä aika paljon. Veikkaan että lisäpalikka nykyisestä vakuutusyhtiöstä tulee halvemmaks
-
- Kitinä VIP-jäsen
Perusjäsenyys on jo 54€, joten toi turvajäsenyyden vakuutus- ja palvelupaketti maksaa sen 48€/vuosi siihen lisää. Paljon matkustelevana olen kokenut ton hyväksi. Kerran testannut palvelua ulkomailla, kun auton varoitusvalot välähti päälle ja toimi kyllä hyvin. Ei tarvinnut itse alkaa säätämään mitään.masa kirjoitti:102 egeä on kyllä aika paljon. Veikkaan että lisäpalikka nykyisestä vakuutusyhtiöstä tulee halvemmaks
Se on tietysti makuasia paljonko tolle autoliiton perusjäsenyydelle ja sen eduille laskee arvoa, mutta mä ehdin olla vähän aikaa perusjäsen ennen turvajäsenyyteen siirtymistä, joten omalla kohdalla vähennän sen osuuden kokonaan.
-
- Kitisijä
Pertti, valehtelu on rumaa.exPertti kirjoitti:Miltä tuo tuntuu, ranskiksen hylkääminen katsastuksessa? Ei ole kokemuksia siitä.Vagabondo kirjoitti:Kävin pompauttamassa patongin, joten yksi hylkäys enemmän katsastustilastoissa. Syynä käsijarru, joka oli kyllä tiedossa etukäteen. Sen verran kylmä kevät ettei vaan viitsinyt korjata ennen katsastusta. Nyt on kuukausi lisäaikaa kelien lämmetä
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
^Totaalinen itsepetos saattaa hyvinkin olla levelillä, että xSpede itsekin uskoo puppuaan.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
-Atticus Fetch, Californication
Mä olen viimeisen vuoden aikana pompauttanut katsastuksesta mersun, audin ja toyotan. Työmatkoja kun hinkkaan niin eniten teiden varsilla näkee volkkareita ja audeja..