Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
masa

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja masa »

Mun faijani jäi viimelaman kourissa reppurin hommista työttömäksi ja sillä ei ole kansakoulua kummallisempaa koulutusta. Niin se vain lähti kotoa pääkaupunkiseudulle risusavottahommiin ja parakkiin asumaan. Teki kaikkia paskahommia mitä löysi, yritti ja opetteli hommat jos ei osannut, teki sellaisia parin viikon, kuukauden tai parin kuukauden pestejä monta vuotta, kunnes pääsi eläkeputkeen.

Ja jos ei muita hommia ollut, kyseli paikallisilta maajusseilta saisiko mennä harventamaa ja parturoimaan niiden metsiä. Hommasi siinä itselle polttopuita, keräsi metsän viljaa ja myi sitä eteenpäin ja kasvatti kaikki mahdolliset juurekset itse takapihallamme.

Siis se selkävaivainen, reuman runtelema käpysäkki joka ei ikinä antanut periksi. Se ei vaan osaa.

Muistaakseni myös Hebuli kertoili isästään, joka työttömänä arkkitehtinä teki risusavottahommia ja muita paskahommia kun muuta ei ollut. Se että Gattacan suku on täynnä luovuttajia, ei tarkoita sitä että kaikkien muidenkin tulee olla.
exsu
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä luulen, että ne väliinputoojat pelkää. Epäonnistumista, naurunalaiseksi joutumista, jotain. Mielummin olisivat ja harrastelisivat kotona niitä tuttuja ja kivoja asioita, joissa ovat hyviä. Helpompi listata asioita joita ei osaa, ei pysty eikä kykene, kun vaan kohdata uudet asiat ja opetella.

Se mun ei-uraohjautunut työkaveri on lukenut itselleen korkeakoulututkinnon ja tekee suunnilleen koulutusta vastaavaa työtäkin, mutta sitä ei ahdista yhtään ajatus siitä, että ei tekisi. Kyllä se varmaan jotain työtä tekisi kun on perhe elätettävänä, mutta sille se tulonlähteen muoto ei ole niin oleellinen. Tai niin se väittää, mä en ihan osta sitä, koska se on todella hyvä työssään ja panostaa siihen isosti. ;)

Mun käsityksen mukaan monille nuorille sosiaalietuudet on ns. omaa rahaa, joka koetaan ansaituksi, jos kriteerit sen saamiseen täyttyy. Sellainen kokonaiskuvan hahmotus puuttuu kokonaan.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exsu kirjoitti:Mä luulen, että ne väliinputoojat pelkää. Epäonnistumista, naurunalaiseksi joutumista, jotain. Mielummin olisivat ja harrastelisivat kotona niitä tuttuja ja kivoja asioita, joissa ovat hyviä. Helpompi listata asioita joita ei osaa, ei pysty eikä kykene, kun vaan kohdata uudet asiat ja opetella.
Kuten Tix jo siihen suuntaan kirjoitti, suomalainen työläinen on jo ennen neljääkymmentä vahvasti mukavoitunut ja liikkuu pelkästään mukavuusalueellaan. Tämä mukavoituminen ja helppous sitten lähes invalidisoi ihmisen kokeilemaan mitään uutta, koska se on juurikin niin vitun pelottavaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

exsu kirjoitti:Mä luulen, että ne väliinputoojat pelkää. Epäonnistumista, naurunalaiseksi joutumista, jotain. Mielummin olisivat ja harrastelisivat kotona niitä tuttuja ja kivoja asioita, joissa ovat hyviä. Helpompi listata asioita joita ei osaa, ei pysty eikä kykene, kun vaan kohdata uudet asiat ja opetella.
Tietenkin passivoituneet pelkäävät todellisuuden kohtaamista. Tosiasiahan on, että esim 5v. kotona makoilun jälkeen työelämään siirtyminen on shokki ja kaikki vertailuryhmään kuuluvat ovat tuossa ajassa yleensä edenneet paljon: paremmat duunit, omaisuutta hankittu, jne. Sehän on aivan saatanan vaikeaa tunnustaa, että ainoa mitä viidestä vuodesta jäi käteen oli karvat ja 8 charrua tasolla 70. Viiden vuoden makoilun jälkeen ei kelpaa mihinkään fiksumpaan hommaan, joten sitä saa aloitella samoissa duuneissa opiskelijoiden tai vastaavien kanssa.

On niitä varmasti muutamia elämäntapaintiaaneja, jotka osaavat sujuvasti siirtyä elämänvaiheesta toiseen, mutta aika harva pystyy arvostamaan aiempaa makoiluaan sen jälkeen kun on päättänyt palata yhteiskunnan tuottavaksi jäseneksi.
Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat »

masa kirjoitti:Mun faijani jäi viimelaman kourissa reppurin hommista työttömäksi ja sillä ei ole kansakoulua kummallisempaa koulutusta. Niin se vain lähti kotoa pääkaupunkiseudulle risusavottahommiin ja parakkiin asumaan. Teki kaikkia paskahommia mitä löysi, yritti ja opetteli hommat jos ei osannut, teki sellaisia parin viikon, kuukauden tai parin kuukauden pestejä monta vuotta, kunnes pääsi eläkeputkeen.

Ja jos ei muita hommia ollut, kyseli paikallisilta maajusseilta saisiko mennä harventamaa ja parturoimaan niiden metsiä. Hommasi siinä itselle polttopuita, keräsi metsän viljaa ja myi sitä eteenpäin ja kasvatti kaikki mahdolliset juurekset itse takapihallamme.

Siis se selkävaivainen, reuman runtelema käpysäkki joka ei ikinä antanut periksi. Se ei vaan osaa.

Muistaakseni myös Hebuli kertoili isästään, joka työttömänä arkkitehtinä teki risusavottahommia ja muita paskahommia kun muuta ei ollut. Se että Gattacan suku on täynnä luovuttajia, ei tarkoita sitä että kaikkien muidenkin tulee olla.
Whooo--ooooo.
Mun vanhemmat ei olleet edes työttömiä, ja isähän teki hommia eri paikkakunnilla eläkeikään asti. Luovuttajia? Haista pelle vittu. Kysyin sinulta ohjetta nimenoaan mitä ULKOMAANpestiä heille muka olisi ollut, sinä vastasit mäkkärin ja siivouksen ja nyt tuo loukkaus päälle. Se ei ole edes sukuni vaan paremminkin minä jolla oli käsitöistä kuutonen ja pitkästä matikasta en selvinnyt niin työllistypä siinä tuottavalle alalle. Minua pystyvämmätkin on kusessa.

Minä puhuin vanhenevien ihmisten ja massatyöttömyyden uhrien työllistymismahdollisuuksista yleensä. Ratkaisu ei edelleenkään ole mäkkärin kassa ja siivoustyöt. Tuskin pizzapaikan perustaminenkaan. Työttömiä on paljon ennemmän kuin työpaikkoja. vaikka etevät kiilaavat miten.

Tuo sun isän keissi on vain pienen pieni erikoistapaus, joka ei ratkaise niitä ongelmia. Ellei polittinen ihanteesi sitten ole vanhanajan maailma, kun työttömät perhekunnat vaelsivat maaseudulla ilman kenkiä ja kyselivät olisiko isännällä töitä. Minulla ei ainakaan olisi, risutkin myyn eniten tarjoajalle firmalle, joka koneella hakee ne pois. Ei siellä yhtä ukkoa tarvita. Tai jos vesakkoa pitäisi raivata sen teen itse ja katso, ei tarvitse elättää isääsi. Eli peräti harvinainen ekologinen lokero isälläsi oli. Lähetäpä joka ainoa työtön selkävikainen vanha duunari ja kirjastonhoitaja ja kirjanpitäjä sinne sienestämään, niin eipä kuule toimi. Ei vaikka salametsästäisivät siellä.

Sitten isäsi ilmeisesti oli sitä ihmistyyppiä, joka osasi tehdä käsillään melkein mitä vain. Nekin ovat harvinaisia, ei ratkaise yhteiskunnan ongelmia. Eikä niitä työelämässä enää tarvitakaan. Isänkin firmassa kuulemma kävi äijiä tarjolla, että hän oppii mitä vaan kunhan joku näyttää. Arvatkaapa palkataanko niitä? Tai palkataanko edes 40 vuotta tehtaalla tehtään rutiinitöissä ollutta sähköasentajaa asennusliikkeeseen? No ei. Koska ei voi sitoa siihen toistakin työntekijää neuvomaan mitään vähänkään monimutkaista ja vastuullista... mitä kaikki alkaa olla. Paitsi isäsi joo osasi ja oppisi heti kaiken, McGyver. Isäni muuten ei myöskään osannut tehdä käsillään paljoa, sanoo ettei ole asentajaksi ja näkeehän sen kun tuo jotain hitaasti väkertää piuhojen kanssa.

Eli jooo.... tuo on niin vitun tympäisevä asenne sinulla. Sama myös Kitinän ihmeohjelmoijilla ja lääkäreillä sun muilla kokoomuslaisilla että katsokaas nyt kun hekin pärjäävät, kyllä muutkin sitten. Näköjään myös kaikenosaavilla käytännön käsinäppärillä. Kun ei ihmiset yleensä ole kummallakaan tapaa lahjakkaita. Tuo on sitten vain kukin tahollaan eliitin ylimielistä moraalia tai sen puutetta.

Ihanneyhteiskunta tosiaan että jos ei ole tuuria ja kykyjä tai paikkaa johon kiilata muiden ohi niillä vähillä kyvyillään niin kuole vaikka pois ja äänestä kokoomusta sitä ennen? :D
saira
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja saira »

^Kyl toi toimii nykyaikanakin. Mä päätin lähteä opiskeleen, ja tuet tietäen päätin hommata uuden ammatin, joka mahdollistaisi opiskelun. Niinpä teen tällä hetkellä yrittäjänä geelikynsiä.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat »

saira kirjoitti:^Kyl toi toimii nykyaikanakin. Mä päätin lähteä opiskeleen, ja tuet tietäen päätin hommata uuden ammatin, joka mahdollistaisi opiskelun. Niinpä teen tällä hetkellä yrittäjänä geelikynsiä.
Just se kiilausideologia, että kun sinä niin kai muutkin. Minä taas väitän, että geelikynsillä ei ole paljoakaan markkinoita aseena massatyöttömyyteen, ja aina puhutulla siivousalalla minusta kas näyttää jo valmiiksi siivotulta että todella tarvittaisiin paljon lisää työvoimaa. Varkauteen ainakin on vähän vaikea perustaa uutta pizzeriaakaan, hetken seisovat ilman asiakkaita ja tyhjenevät. Mäkkräri ja pääkaupunkiseudun siivousfirmatkaan ei riitä, ja tuskin niihinkään vanhat pitkäaikaistyöttömät edes kelpaisi.

Eli eikö mene jakeluun, että vaikka te ja teidän kaverit pärjäätte, se ei ole kokonaisratkaisu eikä koska te pärjäätte, sovi vähätellä esim. kynsigeeli-risusavottabisneksen ulkopuolisia?
Viimeksi muokannut Gat, 21.11.2011 17:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
saira
Kitisijä

Gat kirjoitti:
saira kirjoitti:^Kyl toi toimii nykyaikanakin. Mä päätin lähteä opiskeleen, ja tuet tietäen päätin hommata uuden ammatin, joka mahdollistaisi opiskelun. Niinpä teen tällä hetkellä yrittäjänä geelikynsiä.
Just se kiilausideologia, että kun sinä niin kai muutkin. Minä taas väitän, että geelikynsillä ei ole paljoakaan markkinoita aseena massatyöttömyyteen, ja aina puhutulla siivousalalla minusta kas näyttää jo valmiiksi siivotulta että todella tarvittaisiin paljon lisää työvoimaa. Varkauteen ainakin on vähän vaikea perustaa uutta pizzeriaakaan, hetken seisovat ilman asiakkaita ja tyhjenevät.

Eli eikö mene jakeluun, että vaikka te ja teidän kaverit pärjäätte, se ei ole kokonaisratkaisu eikä koska te pärjäätte, sovi vähätellä esim. kynsigeeli-risusavottabisneksen ulkopuolisia?
Juu, tällä kertaa minä, niinku aiemminkin. En mä vaan suostu uskoon, et mä niin helvetin loistava ja erikoislaatuinen olisin, et mä onnistuisin jossain, missä kukaan muu ei onnistu. Mun kohdalla kyse on ylpeydestä, en suostu elään veronmaksajien rahoilla, jos millään sen voin välttää. Taatusti helpompaa mullakin olisi olla tekemättä töitä.

En mä sano, et se helppoa olisi, aina ainakaan. Ymmärrän myös niitä, jotka ei pysty muuntautuun tässä asiassa. Mut ei se mahdotontakaan ole. Riippuu myös henkilöstä itsestään ja persoonastaan. Eikä kaikkien tarvi geelikynsiäkään tehdä, mutta itse katselin hetken aikaa ympärilleni ja mietin, mitä minun olisi mahdollista tehdä, ja mistä voisi saada rahaa elämiseen. Tämä sattui olemaan minulle sopiva juttu.
~Albert Einstein
Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat »

saira kirjoitti: En mä sano, et se helppoa olisi, aina ainakaan. Ymmärrän myös niitä, jotka ei pysty muuntautuun tässä asiassa. Mut ei se mahdotontakaan ole. Riippuu myös henkilöstä itsestään ja persoonastaan. Eikä kaikkien tarvi geelikynsiäkään tehdä, mutta itse katselin hetken aikaa ympärilleni ja mietin, mitä minun olisi mahdollista tehdä, ja mistä voisi saada rahaa elämiseen. Tämä sattui olemaan minulle sopiva juttu.
Sulla siis kävi tuuri. Mutta ei työmarkkinoille SOVI kaikki niin, että sinä saisit vähän syyllistää että "se on itsestä kiinni". Mitäs nyt on, yli 200 000 työtöntä ja 40 000 avointa työpaikkaa? Ja laman tullessa geelikynsienkin markkinat vähenevät ja kaikkien hommien joita sitten kekseliäästi itsellesi keksit. Mutta keksithän sinä juu. Mutta ei kaikki ja pienyrittäjyydenkin mahkut vain vähenee ettei sinne mahdu sitten jos nytkään ei. Ja siinäkin useimmiten astutaan paskaan muutenkin
saira
Kitisijä

^Tutkittu juttu, laman aikana menoja ei yleensä vähennetä kauneudenhoidosta, vaan sen kulutus lisääntyy...

Ja kyllä, joidenkin kohdalla VOIN syyllistää. Löytyy paljonkin ihmisiä, jotka VOISIVAT tehdä työtä, mutta he VALITSEVAT olla tekemättä, kun "vaikeaa ja hankalaa..." Näin ei ole kaikilla, ja ymmärrän sen kyllä. Siksi en väittänytkään ylläolevaa absoluuttiseksi totuudeksi.
~Albert Einstein
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Ihan niinkuin mä oisin nähnyt tän ennenkin. Gattaca vs. muu maailma. :lol:
saira
Kitisijä

masa kirjoitti:Ihan niinkuin mä oisin nähnyt tän ennenkin. Gattaca vs. muu maailma. :lol:
Mietin samaa, ja arvoin hetken kannattaako tähän lähteä. Ehkä mulla on tylsää...
~Albert Einstein
Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat »

masa kirjoitti:Ihan niinkuin mä oisin nähnyt tän ennenkin. Gattaca vs. muu maailma. :lol:
Ei vaan tosimaailman realiteetit vastaan Kitinän ihmeolioiden surrealistinen happy-go-lucky rinnakkaistodellisuus.
saira
Kitisijä

^Paskat. Sinä näet tämän maailman omien kokemustes lävitse, niinkuin kaikki muutkin meistä. Ja se, et sä olet jäykkä, minkäänlaisiin kompromisseihin kykenemätön ja sosiaalisesti rajoittunut ei tee meidän muiden maailmoista yhtään sen epärealistisempia kuin sinunkaan. Meillä on ollut erilaisia kokemuksia, ja me olemme erilaisia ihmisinä. Tuurilla voi olla joku osuus asioihin myös, joskus on hyvä tuuri, ja joskus huono, mut ei sekään ole The Syy, jonka voit vetää selittäjäksi.
~Albert Einstein
Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat »

No selittäkääpäs mitä te tässäkin ketjussa ajatte takaa, sinä ja masa eritoten? Siis eikö tarvitse huolehtia, eikö saa syyttää, kansainvälisiä liberalistisia virtauksia jotka ovat vetäneet maailman talouden kuralleen? Eikö saa surkutella työttömiksi jääviä aina pahenevassa tilanteessa ja koventuvassa ilmapiirissä? Sekö on ratkaisunne, että kun te, teidän kaverit ja faijat on pärjänneet, niin eipä ole mitään merkitystä toistuvasti sanoa, ettei sinne työpaikoille yksinkertaisesti mahdu. Teidän ratkaisunne on vain että se on itsestä kiinni ja te pärjäätte. Ei se ole ratkaisu. Se on omaan tuuriin ja kykyihin käpertymistä ja törkeää ylimielisyyttä kokonaistilanteen suhteen. Ettehän tekään tilanteelle mahda, mutta täytyykö olla noin vähättelevä ja vain kertoa miten itse tai faija niin pärjää sittenkin? Ei ole muuta selitystä kuin että olette oikeasti täysiä paskoja.
saira
Kitisijä

Gat kirjoitti:No selittäkääpäs mitä te tässäkin ketjussa ajatte takaa, sinä ja masa eritoten? Siis eikö tarvitse huolehtia, eikö saa syyttää, kansainvälisiä liberalistisia virtauksia jotka ovat vetäneet maailman talouden kuralleen? Eikö saa surkutella työttömiksi jääviä aina pahenevassa tilanteessa ja koventuvassa ilmapiirissä? Sekö on ratkaisunne, että kun te, teidän kaverit ja faijat on pärjänneet, niin eipä ole mitään merkitystä toistuvasti sanoa, ettei sinne työpaikoille yksinkertaisesti mahdu. Teidän ratkaisunne on vain että se on itsestä kiinni ja te pärjäätte. Ei se ole ratkaisu. Se on omaan tuuriin ja kykyihin käpertymistä ja törkeää ylimielisyyttä kokonaistilanteen suhteen. Ettehän tekään tilanteelle mahda, mutta täytyykö olla noin vähättelevä ja vain kertoa miten itse tai faija niin pärjää sittenkin? Ei ole muuta selitystä kuin että olette oikeasti täysiä paskoja.
Itse ajan sitä takaa, että aina ei tarvitse tyytyä tilanteeseen, vaan voi myös muuttaa itseään tilanteen mukaan. Aina välillä siitä voi olla apua, ja se VOI olla ratkaisu. Missä mä oon sanonu, et siitä on kaikille apua? Vai onko se ratkaisu, et jää surkutteleen itseään, eikä edes yritä mitään? Et sä voi sanoa, et kaikkien muiden pitäisi nähdä tilanne ja maailma sun tavallas. Koska se ei ole edes mahdollista.
~Albert Einstein
Pulkannaru
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Gat kirjoitti:Eikö saa surkutella työttömiksi jääviä aina pahenevassa tilanteessa ja koventuvassa ilmapiirissä?
Teidän ratkaisunne on vain että se on itsestä kiinni
Mielestäni pitkälti itsestä kiinni. Olen ollut työttömänä vajaan vuoden valmistumisen jälkeen. Koulutin itseäni lisää ja avoimin silmin + mielin hain työtä muualtakin kuin omalta alalta. Nyttemmin olen törmännyt nykyisessä työssäni noihin, jotka raakkasivat mut kakkos sijalle palkkaustilanteessa. Ja ovat pahoitellet, kun palkkasivat tuon hyvin puhuneen ongelmapesän. Siis usemammassakin paikassa noin. Tuntuu nyt tietty hyvältä ja tiedän että niiltä tarvittaessa saattaa työpaikka irrota.
täytyykö olla noin vähättelevä ja vain kertoa miten itse tai faija niin pärjää sittenkin?
En koe sulle vastanneiden kirjoituksia vähättelyinä. Mutta sun kirjoitukset ovat pahasti katkeroituneita ja ajatukset omille urilleen jämähtäneitä.
Gat: silmät auki ja kohti seikkailuita avoin mieli mukana !
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Hans Jörgen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Jos täältä ulkomaille alkaa valumaan porukkaa töihin, niin totta helvetissä se on sitä pätevämpää ja koulutetumpaa sakkia, kun paskahommatkin on kaikkialla jo ulkoistettu paskamaihin. Tänne jää jäljelle Gattaca henkisine ja fyysisine sukulaisineen, joilta mikään vaan ei millään parametreillä onnistu. Onnekseni mulla sentään on optio vaihtaa maisemia, mikäli Systeemi kusee hommat täällä täysin.
saira
Kitisijä

Tämä vielä asiaan. Gat, eräs ystäväni toimii kokemuskouluttajana. Osaatko yhtään arvata miksi? Kehuuko hän omilla kokemuksillaan muille, hierooko suolaa haavoihin? Kertoo kuinka helvetin paljon pahemmin hänellä olivat asiat, ja kuinka hän on yksi niitä harvoja onnellisia rinnakkaistodellisuuden perkeleitä, jotka onnistuivat jossain, jossa kuuntelijat eivät? Sori, väärin. Yleisesti ottaen esimerkit omasta elämästään otetaan kannustaviksi ja ajatuksia herättäviksi sen sijaan, että ne koettaisiin loukkauksina. Ja vaikka tiesinkin sun lukevan väärin mun kirjoitukseni, päätin, taas kerran, yrittää saada sut näkeen toisia puolia asioista.
~Albert Einstein
Pulkannaru
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat »

Mitä vittuu te Petreilette? Yhtä kieroilua ja itse asian sivuuttamista ja ylimielistä naureskelua teilläkin. Vain sitä ilmeisen oikeistoideologista soopaa, että kun jotkut, siis te, on niiiiiiin hyviä, niin se siitä huolesta. Olkoot kaikki yhtä pirteitä niin työpaikat ilmestyvät?

Jos minä toistan ja toistan, että miten edes teidän risusavotat ja kynsien lakkaukset auttaa jos on yli 200 000 työtöntä, pahenee, joista pitkäaikaistyöttömiä 57 000 ja avoimia työpaikkoja on jotain 40 000 (tarkistakaa itse viimeiset tilastot... niin kai te nyt jumalauta käsitätte, että kaikki eivät ole päteviä niihin avoimiinkaan ja millään eivät sovi niihin vaikka olisivatkin? Voiko olla vaikea myöntää tuo? Sanokaa nyt vai oletteko PetriFB?

Ja mikä vittu voi olla niin vaikea myöntää, että ah kun te ja teidän faija olette niin eteviä, se ei kuitenkaan tarkoita että "se on vain itsestä kiinni" Entäs jos kerrankin koettaisitte olla valehtelematta että niin on???

Ja tämähän alkoi ulkomaillle työhön lähtemisestä. Sopii Elcolle. Sopii jollekin jonka ei tarvitse työssään kuin sahata moottorisahalla tai pelata kiekkoa. Mutta ei sille arvaan vieläkin suurelle määrälle keski-ikäisistä, jotka eivät niitä osaa/jaksa eivätkä puhu eivätkä ymmärrä kieliä. Eikö tuonkin voisi myöntää vai ai ai ketkuttaako taas teidä piruja?

Ja siis mitä mun sukuni tai minutkaan tähän vedetään? MINÄKIN järkkäsin itseni työttömyydestä pois, jopa vähintään pikkuvarakkaaksi yrittäjäksi. Mutta minä tajuan, että se on vain minä ja minun tuurini ja tilanteeni ja tekoni... enkä suinkaan vittuile muille joilla ei samoin ole. Teidänkään ei pitäisi.
Viimeksi muokannut Gat, 21.11.2011 20:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
saira
Kitisijä

^Ja sun piti olla älykäs. Missä se näkyy? Luetun ymmärtäminen ei ainakaan onnistu. Surullista oikeastaan. Kuinka kaiken potentiaalin omaava ihminen tekee itsestään tuollaisen ihan tahallaan. Sä tässä Petri olet.
~Albert Einstein
Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat »

saira kirjoitti:^Ja sun piti olla älykäs. Missä se näkyy? Luetun ymmärtäminen ei ainakaan onnistu.
Kuule sunkin kokemuskouluttajajutusta näkee vain, että sun ja teidän koko maailma on vain siinä, että itse pärjää, kiilaa ja menestyy. Jää vissiin ymmärtämättä mitä sanoin, että se ei ole RATKAISU yleistilanteeseen eikä varsinkaan syy alkaa kumoamaan vastaansanomattomia lukuja ja työelämän kurjistumista että kato, tällä tavalla joku voi pärjätäkin, tuu meidän konsultointiin. Naapurin makekin sai hyvän duunin kun alkoi myymään mustikkapiirakoita!

Siis mikä sokeus on iskenyt että tuollainen reaktio tulee heti? Ettekö tosiaan näe enää muuta kuin valon itsellenne kun valoon astutte? Siis tuo tosiaan on mielestänne ratkaisu? Sama kuin Petrin Jeesus sitten :D

Toistan että MINÄ MYÖS kiilasin itseni pois kurjuudesta, mutta kas kumma en ole itse ensimmäisenä pilkkaamassa mitä yllä postauksissa sanoin :D
saira
Kitisijä

Gat kirjoitti:
saira kirjoitti:^Ja sun piti olla älykäs. Missä se näkyy? Luetun ymmärtäminen ei ainakaan onnistu.
Kuule sunkin kokemuskouluttajajutusta näkee vain, että sun ja teidän koko maailma on vain siinä, että itse pärjää, kiilaa ja menestyy. Jää vissiin ymmärtämättä mitä sanoin, että se ei ole RATKAISU yleistilanteeseen eikä varsinkaan syy alkaa kumoamaan vastaansanomattomia lukuja ja työelämän kurjistumista että kato, tällä tavalla joku voi pärjätäkin, tuu meidän konsultointiin. Naapurin makekin sai hyvän duunin kun alkoi myymään mustikkapiirakoita!

Siis mikä sokeus on iskenyt että tuollainen reaktio tulee heti? Ettekö tosiaan näe enää muuta kuin valon itsellenne kun valoon astutte? Siis tuo tosiaan on mielestänne ratkaisu? Sama kuin Petrin Jeesus sitten :D

Toistan että MINÄ MYÖS kiilasin itseni pois kurjuudesta, mutta kas kumma en ole itse ensimmäisenä pilkkaamassa mitä yllä postauksissa sanoin :D
Ja MISSÄ mä sanoin et se on ratkaisu KAIKILLE? Olenko sanonut muuta, kuin että se SATTAA olla ratkaisu JOILLEKIN, yrittää etsiä jotain muuta, katsella ympärilleen jos jotain muuta löytyisi, eikä jäädä siihen tilanteeseensa makaamaan? Mitään yleistä ratkaisua en asiaan ole tarjonnut, koska sitä en tiedä. Siksi puhun ennemmin yksilöistä, ja siitä, millaisia mahdollisuuksia heillä itselläänkin voi olla.

Tiedätkö, mä luovutan. Sä yrität etsiä mun sanomisistani jotain, millä voit läväyttää mua, kun mä taas olen jäänyt tähän selittelemään sanomisiani ja puolusteleen itseäni. Mä oikeasti yritin käyttää esimerkkiä saadakseni sut ymmärtään, en missään nimessä nostaan itseäni muiden yläpuolelle. Sä tässä olet nyt paha ihminen, yrität tehdä muille aina huonon omatunnon ja pahan mielen.
Viimeksi muokannut saira, 21.11.2011 21:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
~Albert Einstein
Bhven
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Mun mielestä Gattiksen kannattaisi ryhtyä paparazziksi. Siihen hommaan tarvitaan vaan jonkinlainen kamera ja sitten vaan lehtiin kuvia lähettämään.