Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21509
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ei ole minihamekausi, joten nainen.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Vesper »

NuoriDaavid kirjoitti:
Veikkaan: kännykän tai navigaattorin naputtelija.
Veikkaan kaasun ja jarrun sekoittamista.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Elcoa mukaellen Hirvilammi vaikuttaa murska-asialliselta kaverilta (toki vaimon pahoinpitelyä lukuunottamatta)

http://www.hs.fi/kotimaa/Turun+kaupunki ... 5550066214
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

exPertti kirjoitti:
Vesper kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Veikkaan: kännykän tai navigaattorin naputtelija.
Veikkaan kaasun ja jarrun sekoittamista.
Apple-käyttäjillä ei ole näitäkään pulmia.

Kuva
Do not get it? Vittuillaanko tässä siis Applen 12 vuotta vanhalle 1 nappiselle hiirelle? Aika fressiä hei niinku! :D
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Aaahahhaaa! Mä oon tavannu ton tyypin. Kävin sen kanssa kahvilla ja totesin että antaa olla, joku juttu on tässä pahasti vinossa...
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

par-sky kirjoitti:
Aaahahhaaa! Mä oon tavannu ton tyypin. Kävin sen kanssa kahvilla ja totesin että antaa olla, joku juttu on tässä pahasti vinossa...
Cityssähän tuo on vaaninut naisia aika pitkään.
Ruokalan kalapuikko Pena
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011112 ... 6_uu.shtml

Olen aivan varma, että myös naiset syyllistyvät ties minkälaisiin kieroihin ja kataliin vallanhaalimistemppuihin. Hymyillään, vaikka ei pitäisi, pukeudutaan ylinaisellisesti, kehutaan syyttä yms. Se nyt vaan on sosiaalismoraalisesti hyväksytympää eikä miehet viitsi moisesta loukkaantua.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

exPertti kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:Do not get it? Vittuillaanko tässä siis Applen 12 vuotta vanhalle 1 nappiselle hiirelle? Aika fressiä hei niinku! :D
Älä unohda levyasemaa jossa ei ollut mekaanista ulospainonappia. :)
Krhm, kyllä oli, mutta se oli klemmarilla tms muulla ohuella välinellää operoitava namiska vähä kummassa paikassa :)

Tiedän, koska minulla oli tuollainen :)
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Haemaeraemies kirjoitti:
exPertti kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:Do not get it? Vittuillaanko tässä siis Applen 12 vuotta vanhalle 1 nappiselle hiirelle? Aika fressiä hei niinku! :D
Älä unohda levyasemaa jossa ei ollut mekaanista ulospainonappia. :)
Krhm, kyllä oli, mutta se oli klemmarilla tms muulla ohuella välinellää operoitava namiska vähä kummassa paikassa :)

Tiedän, koska minulla oli tuollainen :)
Steve Jobs oli päättänyt, että tavallinen ulospainononappi pilaa laitteen kauneuden ja feng shuing? :)
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

NuoriDaavid kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:
exPertti kirjoitti:
Älä unohda levyasemaa jossa ei ollut mekaanista ulospainonappia. :)
Krhm, kyllä oli, mutta se oli klemmarilla tms muulla ohuella välinellää operoitava namiska vähä kummassa paikassa :)

Tiedän, koska minulla oli tuollainen :)
Steve Jobs oli päättänyt, että tavallinen ulospainononappi pilaa laitteen kauneuden ja feng shuing? :)
Jotain tollasta siinä on taustalla. Rehellisyyden nimissä en joutunut sinne napille kurottamaan kuin kerran pari koneen monivuotisessa historiassa. Eikä se nyt ihan super-piilossa ollut, suoraan levyaukon vieressä oleva namiskuukkeli.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja huima »

NuoriDaavid kirjoitti:Steve Jobs oli päättänyt, että tavallinen ulospainononappi pilaa laitteen kauneuden ja feng shuing? :)
Levykkeen ulospainonappi on turha / vaarallinen:

- käyttäjä voi yrittää poistaa levykkeen kun kone kirjoittaa vielä jotain

- käsin levykkeen poistaminen on turhaa. Kun kone on valmis, kone voi työntää levyn ulos.

Tällä tavalla sitä nappia ei tarvita niin kauan kun kone toimii oikein.

Esim. iMacin tai mac-läppäreiden kohdalla ei ole turhia nappeja avaamassa dvd / cd luukkuja.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

huima kirjoitti:Tällä tavalla sitä nappia ei tarvita niin kauan kun kone toimii oikein.
No daah.

Ei kait tästä ole epäselvyyttä. Nappia ei tarvita, jos kone toimii oikein.

Ja voi toki olla, että napin tekeminen vaikeasti käytettävästi yleisesti ottaen vähentää koneen kaatuilua, koska se tekee levykkeen väkisin ulos ottamisen vaikeammaksi. Eli tehdään väärin tekeminen vaikeammaksi.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23551
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

jes. Käsittämätöntä, että viranomaiset menevät mukaan moiseen huuhaahan.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21509
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Tuo on helposti ratkaistu. Rakennetaan luulosairaalle faradayn häkki talon ympärille.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23551
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

NuoriDaavid kirjoitti:Onnistuu näköjään Suomessakin:

http://www.hs.fi/talous/Kuolleelle+maks ... 5550078221
"Eläketurvakeskuksen rekisteripalveluosaston päällikkö Juha Lanne sanoo, että hän on kuluneen kymmenen vuoden aikana kuullut 1–2 kuolleelle maksetusta eläkkeestä."

Meikäläisen laskuissa tuo menee ihan hyväksyttävän virhemarginaalin sisään.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Bluntly kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Onnistuu näköjään Suomessakin:

http://www.hs.fi/talous/Kuolleelle+maks ... 5550078221
"Eläketurvakeskuksen rekisteripalveluosaston päällikkö Juha Lanne sanoo, että hän on kuluneen kymmenen vuoden aikana kuullut 1–2 kuolleelle maksetusta eläkkeestä."

Meikäläisen laskuissa tuo menee ihan hyväksyttävän virhemarginaalin sisään.
No toki. Eihän mikään systeemi voi olla 100.0000%:n tarkka.

Onhan se ihan ymmärrettävää, että jos ihminen kuolee ulkomailla, niin tieto ei välttämättä kulje suomalaiselle eläkkeenmaksajalle saakka.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Lol. Miksei sähköyliherkkää voi edellyttää muuttamaan luolaan.
Universaali disclaimer.
Avatar
Chap
Kitinä paheena
Viestit: 36
Liittynyt: 14.02.2011 23:00

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Chap »

Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

:)

Kovaa kanttia (tai sitten tyhmyyttä). Minä olisin ottanut rahat ja juossut. Mutta minä en omistakaan firmaa, josta tarjotaan 2.2 miljardia.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6691
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja aasi »

In cash and stock. Voi olla että eivät arvosta Zyngan osaketta ihan niin korkealle..
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

aasi kirjoitti:In cash and stock. Voi olla että eivät arvosta Zyngan osaketta ihan niin korkealle..
Njoo. Ainahan noi maksetaan osaksi osakkeilla. Onhan siinä poeettista oikeutta, että monopolirahat maksetaan monopolirahalla.

Mutta eihän sitä koskaan tiedä.

Steve Jobsin elämänkerrassa yksi Applen alkuvaiheen kuvioissa mukana ollut tyyppi muistelee, miten Jobs tarjosi hänelle 33% Applen osakkeista jotain muutaman kymmenen tuhannen dollarin (tjsp) sijoitusta vastaan.

Tyyppi kertoo, että aina nykyään, kun asia tulee puheeksi, se naurattaa häntä joka kerta, kun ei itketä :)
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21509
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriDaavid kirjoitti:
:)

Kovaa kanttia (tai sitten tyhmyyttä). Minä olisin ottanut rahat ja juossut. Mutta minä en omistakaan firmaa, josta tarjotaan 2.2 miljardia.
Luultavasti suurin osa tuosta on ollut zyngan osakkeita kovalla valuaatiolla. Mutta silti: Helsingin pörssissä on 16 firmaa yli tuolla 2,25 miljardin taalan (1,6 mrd€) markina-arvolla. Esim. Outotec ja Cargotec jäävät alle tuon. Jos 1,6 miljardin sijaan saisivat Zyngan IPO:n jälkeen edes 160 miljoonaa, niin itse olisin jo kynä kädessä. Toki Rovion edellisen rahoituskierroksen valuaatio oli päälle 200 miljoonaa, mutta tuo oli vuoden alusa kun maailma näytti paremmalta paikalta hömpän kannalta.

Angry Birds oli Rovion 52. peli ja firma oli julkaisuhetkellä aika kusessa. Tuon perusteella en sijoittana maksaisi Rovion uusista peleistä mitään, vaan laskisin firman hinnan lähinnä sen perusteella mitä linnuista kyetään lypsämään. Rovio taitaa itsekin tietää tuon, koska puhuvat vain sitä kuinka Anry Birdista tulee 'maailman suurin viihdebrändi'.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

sivustahuutaja kirjoitti: Rovio taitaa itsekin tietää tuon, koska puhuvat vain sitä kuinka Anry Birdista tulee 'maailman suurin viihdebrändi'.
Mä en kyllä kerta kaikkiaan usko tähän. Haloo! Se on yksi kännykkäpeli. Mutta toivottavasti olen väärässä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.