Koronavirus

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25938
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Pitäisi ehkä itsekin katsoa sohvan patjan alle.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21587
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 24.03.2021 13:47
James Potkukelkka kirjoitti: 24.03.2021 8:32 Nyt väkivaltamonopolia kait käytetään ja EU kieltää rokoteviennin. Hyvä.
Aika hyvä ajoitus, kun italialaiset just löysivät varastosta 30 miljoonaa AZ-rokotetta: https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000007878931.html
Pitäisikö Italian hallituksen kieltää noiden rokotteiden kuljettaminen Italian rajojen ulkopuolelle? Ihan hyvä perustehan heillä siihen olisi. Minusta ei ole oikein ihmishengillä mitattuna järkevää vaatia Italiaa toimittamaan rokotteita esim. Suomeen. Eihän meilllä kuole ketään. Onko yhteinen diili painavampi kuin ihmishenki?

Minä tietenkin olen sitä mieltä, että suomalaisille toisen suomalaisen henki pitää olla arvokkaampi kuin italialaisen. Me tietty halutaan ja vaaditaan tänne rokotteita. Mutta mitä meidän sana sitten painaa?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23599
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Miksi pitäisi liikutella rokotteita, joilla ei ole käyttölupaa?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21587
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^Jeps, huomasin tuon juuri itsekin. Ihme uutisointia taas. Jos EU:ssa kusee luvitus, niin ei se varmaan ole AZ:n vika. Ja ihan turha tulla mussuttamaan AZ:n roolista luvituksessa. EU:n tehtävä olisi kovistella kaikkia rajojen sisällä olevia tehtaita ja hankkia niille ne luvat. Ihmisiä kuolee, pykälät kannattaa nyt jättää viilaamatta. Brysselistä pitäs löytyä riittävästi avustajan avustajia hoitamaan tämä homma. Esim Käyrien kurkkujen ostaston työpanoksen voisi suunnata uudelleen.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16821
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 15.03.2021 10:58
urpiainen kirjoitti: 15.03.2021 10:50 Ei olis Kekkosen aikana tälleen vatuloitu, vai miten ne maalaisliittolaiset sanoo, ja keskitytty johonkin akateemiseen pykäläharjoitukseen! Siinä olisi ihan kirjaimellinen nyrkki pamahtanut pöytään ja saatanan tunarit kuulleet kunniansa!
Olet tietysti ironinen, mutta tässä tapauksessa tuo olisi ehkä ollut paras tapa.
Pursiainen kommentoi tähän aika osuvasti:
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25938
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Hallituksen esitys liikkumisrajoituksista

https://valtioneuvosto.fi/documents/106 ... 6603762017

Varsinaiset lakipykälät sivulla 91.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25938
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »


Liikkumisrajoituksen rikkominen
Joka tahallaan tai törkeästä huolimattomuudesta rikkoo 2 §:ssä säädettyä liikkumisrajoitusta, on tuomittava liikkumisrajoituksen rikkomisesta sakkoon.


Tuossa ei sanota sakon määrää? Miten se määräytyy?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25938
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mun mielestäni ainoa asia, miten nuo vaikuttavat mun elämääni on, että erikoistavarakauppaan ei saa mennä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14957
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mulla ei ole mielipidettä liikkumisrajoituksiin. Mielestäni asia on osin painotuskysymys. Selvä se ei ainakaan ole. Tulkinnanvaraisuus tai epäselvyys ei ole hallituksen tai kenenkään vika enkä etsi syyllisiä, vaan toivotan onnea kaikille.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23599
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti: 25.03.2021 8:46Tuossa ei sanota sakon määrää? Miten se määräytyy?
40€
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9559
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Mä vastustan liikkumisrajoituksia, vaikka en ole vielä tutkinut vaikuttaako ne mitenkään mun elämään. Ihan periaatetasolla olen sitä mieltä, että hallitus menee liian pitkälle perusoikeuksiin puuttumisessa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23599
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

En näe näistä rajoituksista olevan mitään hyötyä.

- tulevat voimaan (jos tulevat) joskus kaukaisessa tulevaisuudessa, jos hallitus sattuu saamaan päätöksiä aikaan
- nykyiseen verrattuna muutoksia ei juurikaan ole paitsi tappaa erikoiskaupat
- varsinainen kohderyhmä (mamut) ei välitä paskaakaan rajoituksista
- valvontaa ei edes pystytä järjestämään kuin minimaalisessa mittakaavassa
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25938
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 25.03.2021 9:06
James Potkukelkka kirjoitti: 25.03.2021 8:46Tuossa ei sanota sakon määrää? Miten se määräytyy?
40€
Missä näet tuon?

Mun mielestäni ko. 40€ rikesakko on kasvomaskin käyttämättä jättämisestä seuraavassa pykälässä 7

Kasvomaskin tai hengityssuojaimen käyttöpakkorikkomus
Sille, joka tahallaan tai huolimattomuudesta rikkoo 2 §:ssä säädettyä kasvomaskin tai hengi- tyssuojaimen käyttöpakkoa, määrätään 40 euron rikesakko.


Pykälä


Liikkumisrajoituksen rikkominen
Joka tahallaan tai törkeästä huolimattomuudesta rikkoo 2 §:ssä säädettyä liikkumisrajoitusta, on tuomittava liikkumisrajoituksen rikkomisesta sakkoon.

Ei sano sakon määrää liikkumisrajoitusten rikkomisesta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23599
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Joo, meni jutut sekaisin nupissa kun veren kofeiinipitoisuus on matala.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25938
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:sir:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14946
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vagabondo kirjoitti: 25.03.2021 9:10 Mä vastustan liikkumisrajoituksia, vaikka en ole vielä tutkinut vaikuttaako ne mitenkään mun elämään. Ihan periaatetasolla olen sitä mieltä, että hallitus menee liian pitkälle perusoikeuksiin puuttumisessa.
Minusta hallitus ei mene tarpeeksi pitkälle. Virus pitäisi tukahduttaa että ihmiset voisivat elää normaalisti. Nyt kituutellaan ja kiusataan tiettyjä aloja sen takia ettei uskalleta tehdä kunnolla.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25938
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Voitko SH kommentoida tuota sakkoasiaa liikkumisrajoituksen rikkomisesta, miten sen määrä määräytyy, kun ko. laissa sitä ei säädetä?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14957
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mielestäni terveydenhuollon kantokyvyn ylittyminen lähiaikoina, siis sen estäminen, on tärkein peruste liikkumisrajoituksille. Jos ei ole vaikuttavia ja lievempiä muita rajoituksia, niin sitten tämä tosi kömpelö liikkumisrajoitukset on pakko vaan toteuttaa. Näin pähkinänkuoressa asian näen.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21587
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^^ Jep. Onhan siinä taas näillä luvuilla ja muunnoksilla melkoinen duuni tukahduttaa. Olis kannattanu ryhtyä "maksoi mitä maksoi" tukahdutushommiin kesällä. Ja en siis tarkoita yhteiskunnan sulkua, vaan että rajakontrolli olisi pitänyt laittaa kuntoon ja maan sisällä jokainen tartunta olisi pitänyt jäljittää juurikaan kustannuksista välittämättä. Ja kaikki epäilyttävät tietty karanteeniin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25938
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 25.03.2021 9:05 Tulkinnanvaraisuus tai epäselvyys ei ole hallituksen tai kenenkään vika enkä etsi syyllisiä, vaan toivotan onnea kaikille.
Mun mielestäni nuo pykälät on kirjoitettu selkeästi. En koe, että
niissä olisi epäselvyyttä. Paitsi siis se sakon määrä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14946
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 25.03.2021 9:31 Voitko SH kommentoida tuota sakkoasiaa liikkumisrajoituksen rikkomisesta, miten sen määrä määräytyy, kun ko. laissa sitä ei säädetä?
Olettaisin että silloin se on päiväsakkoja ja rangaistuksen taso asettuu oikeuskäytännössä.

2 a luku (30.4.1999/550)
Sakosta, muuntorangaistuksesta ja rikesakosta
Sakko
1 § (30.4.1999/550)
Päiväsakkojen lukumäärä

Sakko tuomitaan päiväsakkoina, joiden vähimmäismäärä on yksi ja enimmäismäärä 120.

Yhteisen sakkorangaistuksen enimmäis- ja vähimmäismäärästä säädetään 7 luvussa.

Sakkorangaistukselle voidaan erityisestä syystä lailla säätää erityinen vähimmäis- tai enimmäismäärä 1 momentissa säädetyissä rajoissa.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14957
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 25.03.2021 9:33
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 25.03.2021 9:05 Tulkinnanvaraisuus tai epäselvyys ei ole hallituksen tai kenenkään vika enkä etsi syyllisiä, vaan toivotan onnea kaikille.
Mun mielestäni nuo pykälät on kirjoitettu selkeästi. En koe, että
niissä olisi epäselvyyttä. Paitsi siis se sakon määrä.
Tarkoitin koko tilannetta ylipäätään.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16821
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 25.03.2021 9:10 Mä vastustan liikkumisrajoituksia, vaikka en ole vielä tutkinut vaikuttaako ne mitenkään mun elämään. Ihan periaatetasolla olen sitä mieltä, että hallitus menee liian pitkälle perusoikeuksiin puuttumisessa.
Joo, iso asia, mutta olen ehkä taipuvainen ajattelemaan, että tässä tilanteessa perusteltua. Eniten ehkä minua häiritsee valmistelun läpinäkymättömyys: https://www.is.fi/politiikka/art-2000007877302.html Jotenkin ymmärtäisin varautumisen salassapidon paremmin, jos valmistauduttaisiin jotain muuta kuin kuitenkin lähtökohtaisesti luonnonkatastrofia vastaan. Tosin olen valmis antamaan tämänkin anteeksi, kun TEM antoi prosessissa meille näin kauniin kielikukkasen: ”valtioneuvoston koronatilannevarautumisen tilanteenhallintaan liittyvästä aikasidonnaisuusulottuvuudesta johtuen pyydetyt ministeriön turvallisuusluokitellut varautumisasiakirjatiedot eivät ole julkisia”.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14946
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Julkisuuslain rikkomisesta tahallaan pitää tehdä linnaan vievä rikos.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16821
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 25.03.2021 9:10 hallitus menee liian pitkälle perusoikeuksiin puuttumisessa.
Ai niin, tästähän piti vielä sanomani yksi suosikkiaspektini tuon TEMmin verbaalisen iloittelun lisäksi.

Perussuomalaisten suosikki-tieteenharjoittaja ja persurationalismin airut Tuomas Malinen taisi jo pari viikkoa sitten paljastaa, että Marin ei ole itsenäinen toimija, vaan ulkovaltojen ohjailema nukkehallitsija. Erityisesti Malisen analyysissa oli paljastunut, että Kiina ohjaa Marinia miten tahtoo.

Erityisen hienoa tässä paljastuneessa salaliitossa oli se, miten Malinen oli havainnut Marinin viestivän herroilleen julkisuuden kautta koodikielellä, jonka vain harvat - kuten siis Malinen - ymmärtävät. Kun Marin ajaa julkisesti jotain Suomelle haitallista Kiinan intressiä, hän käyttää puvussaan tai koruissaan nousevan kurjen kuvaa. Tämä kiinalainen symboli kertoo, että Marin haluaa nousta kiinalaisten silmissä korkeampaan asemaan tekemällä uskollisesti sen, mitä häneltä odotetaan.

Ja kuinka ollakaan, kun Marin asettui eilisessä A-ohjelmassa koko painoarvollaan uuden, kiinalaistyyppisen totalitarismin puolelle, minkä paidan hän olikaan valinnut päälleen:
Kuva
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."