Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25938
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/talous/art-2000009835001.html

Ei mee muillakaan aina tietokonehommat putkeen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14946
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 06.09.2023 10:45 https://www.hs.fi/talous/art-2000009835001.html

Ei mee muillakaan aina tietokonehommat putkeen.
Siellä on jokunnen IT-dirikka nyt velvoitettu tekemään seppukun.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21587
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
- Meillähän on ihan tolkuttomasti tyhjää levytilaa!?
- Kyllä, Satori-san!
- Käyttämätön tila on hukkaa, hankkiutukaa eroon siitä!
- Kyllä, Satori-san!
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21587
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ei näy peak oil tulevan ihan heti:
https://www.hs.fi/visio/art-2000008226482.html

Pidemmän aikavälin hintakäppyrät kannattaa katsoa reaalisina, niin ei tule harhaa kalliista öljystä:

Kuva
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25938
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 07.09.2023 14:12 https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/6 ... 3e9df97711
Bile-Sanna pyytää eroa kansanedustajan tehtävästä.
Ymmärrettävää.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23599
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ja millähän helvetin kompetenssilla alkaa politiikan konsultiksi? Kai se pelkkä exPM titteli sitten on riittävä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25938
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kait ex päämisterillä ja puoluejohtajalla pakostakin on aika hyvä ymmärrys politiikasta?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25938
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Marinilla on isot lainat. Liki 700t. Ei niitä kansanedustajan palkoilla makseta..

Edit:Tai ehkä oli yhdessä
miehen kanssa
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14957
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.09.2023 14:32 Kait ex päämisterillä ja puoluejohtajalla pakostakin on aika hyvä ymmärrys politiikasta?
Niin, eihän tässä kysytty pidätkö Sannasta ihmisenä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9559
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Vähän tyylitöntä hakea eroa eduskunnasta melkein heti vaalien jälkeen. Ei osoita kunnioitusta omia äänestäjiään eikä edustuksellista demokratiaa kohtaan. Olis jäänyt pois vaaleista, jos ei politiikka enää kiinnosta. Vaikka tää nyt taitaa olla pitäkää tunkkinnne -reaktio kostoksi pääministerin paikalta putoamiseen.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16821
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 07.09.2023 14:43 Vähän tyylitöntä hakea eroa eduskunnasta melkein heti vaalien jälkeen. Ei osoita kunnioitusta omia äänestäjiään eikä edustuksellista demokratiaa kohtaan. Olis jäänyt pois vaaleista, jos ei politiikka enää kiinnosta. Vaikka tää nyt taitaa olla pitäkää tunkkinnne -reaktio kostoksi pääministerin paikalta putoamiseen.
Joo, on tässä tämä. Mut samaan aikaan on meillä jonkun verran kai ennakkotapauksia, joissa vaalit hävinnyt tai muuten syrjäytetty pääministeri/puoluejohtaja siirtyy pois kotimaan päivänpolitiikasta kesken vaalikauden. Toki myös siitä, että jatkaa ihan onnistuneesti riviedustajana, kuten Marin kai vielä puoluekokouksessa lupasi toimivansa.

Toisin kuin Bluntly, uskon, että pohjoisen hyvinvointivaltion sosialidemokraattinen pääministeri ja puoluejohtaja, joka nousi kansainvälisen politiikan tähdeksi, omaa just sellaista kokemusta ja osaamista, jota Blairin pumppu kaipaa. Edellinen tällainen eurooppalainen demaritähti oli varmaan Blair itse, mutta hänellä oli isompi maa takanaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9559
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 07.09.2023 15:09 Joo, on tässä tämä. Mut samaan aikaan on meillä jonkun verran kai ennakkotapauksia, joissa vaalit hävinnyt tai muuten syrjäytetty pääministeri/puoluejohtaja siirtyy pois kotimaan päivänpolitiikasta kesken vaalikauden. Toki myös siitä, että jatkaa ihan onnistuneesti riviedustajana, kuten Marin kai vielä puoluekokouksessa lupasi toimivansa.
Eikö nää poislähtijät ole kuitenkin yleensä poistuneet vaalikauden loppupuolella. Tyyliin vuosi ennen vaaleja pois PJ paikalta ja eduskunnasta uuden hillotolpan pariin. Silloin siinä on kuitenkin ehditty jo hoitaa pääosa tehtävistä ja vastuista, mutta jätetään kuitenkin uudelle PJ:lle tilaa käydä seuraava kampanja. Sellainen jotenkin vähän paremmin istuu demokratiaan, vaikka asiallisempaa olisi hoitaa edustustehtävä loppuun ja vasta sitten siirtyä muihin tehtäviin. Reaalimaailmassa ehkä pientä joustoa suotakoon.

Nyt on kuitenkin alle puoli vuotta vaaleista, joten aika törkeää mun mielestä ja mun mielestä jatkaa sitä kiukuttelun sarjaa mitä Marin on vaaleista lähtien esittänyt.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23599
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.09.2023 14:32 Kait ex päämisterillä ja puoluejohtajalla pakostakin on aika hyvä ymmärrys politiikasta?
Ilmeisesti nousu huipulle on tapahtunut muilla avuilla kuin osaamisella minkä viime hallituskausi hyvin todisti. Demareissa aikoinaan tajuttu, että tarvitaan vetovoimainen tähti.


Jotain hyvääkin. Tilalle nouseva vaikuttaa paremmalta vaihtoehdolta:

Hän nousee Sanna Marinin tilalle eduskuntaan
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16821
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 07.09.2023 15:48
urpiainen kirjoitti: 07.09.2023 15:09 Joo, on tässä tämä. Mut samaan aikaan on meillä jonkun verran kai ennakkotapauksia, joissa vaalit hävinnyt tai muuten syrjäytetty pääministeri/puoluejohtaja siirtyy pois kotimaan päivänpolitiikasta kesken vaalikauden. Toki myös siitä, että jatkaa ihan onnistuneesti riviedustajana, kuten Marin kai vielä puoluekokouksessa lupasi toimivansa.
Eikö nää poislähtijät ole kuitenkin yleensä poistuneet vaalikauden loppupuolella. Tyyliin vuosi ennen vaaleja pois PJ paikalta ja eduskunnasta uuden hillotolpan pariin. Silloin siinä on kuitenkin ehditty jo hoitaa pääosa tehtävistä ja vastuista, mutta jätetään kuitenkin uudelle PJ:lle tilaa käydä seuraava kampanja. Sellainen jotenkin vähän paremmin istuu demokratiaan, vaikka asiallisempaa olisi hoitaa edustustehtävä loppuun ja vasta sitten siirtyä muihin tehtäviin. Reaalimaailmassa ehkä pientä joustoa suotakoon.

Nyt on kuitenkin alle puoli vuotta vaaleista, joten aika törkeää mun mielestä ja mun mielestä jatkaa sitä kiukuttelun sarjaa mitä Marin on vaaleista lähtien esittänyt.
Joo, ja on siinäkin vähän eroa, mihin hommiin lähdetään. Ehkä mä vähän kallistun paheksumaan tätä, mutta aika kevyesti.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9559
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 07.09.2023 17:22 Joo, ja on siinäkin vähän eroa, mihin hommiin lähdetään. Ehkä mä vähän kallistun paheksumaan tätä, mutta aika kevyesti.
Joo, ei kai tätä kovin vahvasti tarvi paheksua. Ei nyt niin vakava asia.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21587
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.09.2023 14:32 Kait ex päämisterillä ja puoluejohtajalla pakostakin on aika hyvä ymmärrys politiikasta?
Mitä jos konsultaatioksi ei riitä " ole kaunis nuori vahva nainen ja mene instaan"?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25938
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 07.09.2023 20:20
urpiainen kirjoitti: 07.09.2023 17:22 Joo, ja on siinäkin vähän eroa, mihin hommiin lähdetään. Ehkä mä vähän kallistun paheksumaan tätä, mutta aika kevyesti.
Joo, ei kai tätä kovin vahvasti tarvi paheksua. Ei nyt niin vakava asia.
En paheksu edes miedosti. Asuntolaina pitää maksaa.

Toivottavasti Sanna löytää komean ja rikkaan miehen. Jos jonkun androgyynilesbon kanssa alkaa seukkaamaan, sitten paheksun!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16821
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 08.09.2023 8:24
Vagabondo kirjoitti: 07.09.2023 20:20
urpiainen kirjoitti: 07.09.2023 17:22 Joo, ja on siinäkin vähän eroa, mihin hommiin lähdetään. Ehkä mä vähän kallistun paheksumaan tätä, mutta aika kevyesti.
Joo, ei kai tätä kovin vahvasti tarvi paheksua. Ei nyt niin vakava asia.
En paheksu edes miedosti. Asuntolaina pitää maksaa.

Toivottavasti Sanna löytää komean ja rikkaan miehen. Jos jonkun androgyynilesbon kanssa alkaa seukkaamaan, sitten paheksun!
No mun paheksunta lähtee siitä, että kyllä mun mielestä Marinin olisi ihan isänmaankin takia pitänyt hankkiutua prestiisimpään positioon kuin Irakin sodassa ryvettyneen heebon Saudirahalla pyörivään konsulttipuljuun. Vähän isompi paikka olisi ollut sopivampi. Toki tässä saattaa olla se, että Marinin kokemukset yleisestä mediavainosta saattavat olla sellaiset, että nimenomaan haluaa vähän hautautua tutkan alapuolelle, tai missä ne yksityissuihkukoneet lentääkään.

Mutta silti olen valmis olemaan ainakin alustavasti vastaanottavainen kuuntelemaan argumentaatiota siitä, onko tämä sellainen siirto, johon eduskunnasta edes pitää ero myöntää. Aho ja Lipponen lähtivät rahastamaan kyseenalaisista kansainvälisistä lähteistä vasta eduskuntakausiensa jälkeen, vaikka Aho vaaleista pettyneenä kesken kauden Harvardiin lähtikin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9559
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 08.09.2023 8:53 Mutta silti olen valmis olemaan ainakin alustavasti vastaanottavainen kuuntelemaan argumentaatiota siitä, onko tämä sellainen siirto, johon eduskunnasta edes pitää ero myöntää. Aho ja Lipponen lähtivät rahastamaan kyseenalaisista kansainvälisistä lähteistä vasta eduskuntakausiensa jälkeen, vaikka Aho vaaleista pettyneenä kesken kauden Harvardiin lähtikin.
Mun mielestä olisi ihan ok, että eroa ei myönnettäisi. Mä en oikein tykkää että eduskuntaan suhtaudutaan niin, että mikään muu kuin pääministerin posti ei kelpaa. Kansanedustajanhan ei ole mikään pakko tehdä mitään, joten Marin voi lähteä uusiin töihin jos kehtaa, vaikka kansanedustajan palkka juokseekin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21587
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Jos kansanedustajan hommista eroaminen ei ole muodikkaasti ilmoitusasia, niin sitten eroa ei mielestäni pitäisi myöntää kuin merkittäviin Suomen etua edistäviin tehtäviin. Tämä konsulttihomma ei ole tuollainen duuni.

En ennusta Marinille kummoista menestystä konsulttina. Hän ei ehtinyt olla huipulla tarpeeksi kauaa, että hänelle olisi kertynyt samanlaisia "sponsoreita" kuin meidän kaasuputkimiehille ja pankkiireille. Aidon maksavan asiakkaan kannalta tuollaisen konsultin palkkaamisen mielekkyys kulminoituu kahteen asiaan:
1) Onko minun auttaminen tuon konsultin elämäntehtävä?
2) Onko tuolla konsultilla jotain annettavaa minulle?

Minusta vastaus molempiin on ei.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25938
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 08.09.2023 9:08 ^
Jos kansanedustajan hommista eroaminen ei ole muodikkaasti ilmoitusasia, niin sitten eroa ei mielestäni pitäisi myöntää kuin merkittäviin Suomen etua edistäviin tehtäviin. Tämä konsulttihomma ei ole tuollainen duuni.

En ennusta Marinille kummoista menestystä konsulttina. Hän ei ehtinyt olla huipulla tarpeeksi kauaa, että hänelle olisi kertynyt samanlaisia "sponsoreita" kuin meidän kaasuputkimiehille ja pankkiireille. Aidon maksavan asiakkaan kannalta tuollaisen konsultin palkkaamisen mielekkyys kulminoituu kahteen asiaan:
1) Onko minun auttaminen tuon konsultin elämäntehtävä?
2) Onko tuolla konsultilla jotain annettavaa minulle?

Minusta vastaus molempiin on ei.
Eikö Marin seisomassa jonkun arabimaan hallitsijoiden kanssa yhteiskuvassa ole itsessään jossain määrin maksamisen arvoista?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16821
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Tuskin se suoraan mitään erityisiä konsulttihommia tekee. Ymmärtääkseni Marinin asuntolaina ja varsinaiset työt oli jo aiemmin järkätty tätä kautta: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009716005.html, tämä Tony Blair -homma on varmaan sellaista pääkonttorilla tapahtuvaa ajantasalla pysymistä, joka tukee noita puhujakeikkoja.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23599
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Eli käyttää ainutta osaamisaluettaan, on nätti puhuva pää.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14946
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti: 08.09.2023 9:28 ^ Eli käyttää ainutta osaamisaluettaan, on nätti puhuva pää.
Minusta Marin on poliitikkona aika kova luu ja ammattitaitoinen, sanavalmis ja älykäskin. Ajaa vain vääriä asioita. Hänen vähättelynsä nätiksi puhuvaksi pääksi on kyllä sitä ihan ihteään.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16821
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 08.09.2023 9:30
Bluntly kirjoitti: 08.09.2023 9:28 ^ Eli käyttää ainutta osaamisaluettaan, on nätti puhuva pää.
Minusta Marin on poliitikkona aika kova luu ja ammattitaitoinen, sanavalmis ja älykäskin. Ajaa vain vääriä asioita. Hänen vähättelynsä nätiksi puhuvaksi pääksi on kyllä sitä ihan ihteään.
Joo. Marin on ilman muuta kansainvälisestikin aivan poikkeuksellinen poliittinen kyky, joka nuorena pääministerinä hoiti aika vankkumattomasti kolmea valtavaa poliittista kriisiä. Eri mieltä sopii olla asioista, ja erityisesti kauden loppua kohden alkoi tehdä kyllä vähän outoja valintoja politiikan tekemisen tavassakin. Mutta silti tuollainen vähättely kertoo kyllä tylyä viestiä lähinnä vähättelijästä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."