Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Bhven

Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Operassa urlfilter on sisäänrakennettu ominaisuus, eikä asennettava lisäkilke. Siksi en ole itse havainnut muuta kuin parhautta. Mulla on noin sata osoitetta tai aliosoitetta bannissa.
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Olisiko tämä hyvä ostos?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^ Jätitkö muuten vastaamatta siihen privaviestiin ihan tarkoituksella?

Mitä tuohon korttiin tulee niin ei oikein. Ylihintainen vanhemman sukupolven keskiluokan kortti.
Bluntly
Kitisijä

Piti vastata, mutta sitten joku allypaskiainen tuli tökkimään puukolla kakkoseen, joten joutui keskittymään ja unohtui. Molemmat kelpaa kyllä.

Mikä olisi sitten hyvä ostos suunnilleen tuossa hintaluokassa?
Manaaja

Bluntly kirjoitti:Mikä olisi sitten hyvä ostos suunnilleen tuossa hintaluokassa?
Tuolta joku.

Itse lähtisin tuohon asukseen tämän perusteella.

Ati on kyllä justiin julkaisemassa uudet huippukortit ensi viikolla noiden keskisarjan korttien rinnalle, joka saattaa laskea noidenkin hintoja lähitulevaisuudessa.

Joka tapauksessa 6850 on 460 GTX:ään verrattuna nopeampi, hiljaisempi, viileämpi, paremmin varusteltu liitettävyydeltään, parempi useamman näytön tuki, ja parempi muutenkin kotiteatterikorttina. Pelkällä pelisuorituskyvyllä mitattuna melko tasoissa, mutta GTX 460 taitaa silti jäädä useammin peränpitäjäksi noin 5-10% erolla. Ja 6850 on käytännössä muutenkin yhden kokonaisen sukupolven tuoreempi kortti.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Tänään saapui paukkupepun suosittelema kangas sata tuumaisena. Kyllä tässä nyt kelpaa katsoa miten zombiet puikottaa toisiaan pebaan. Ja hienointa on että jopa näen jotain tässä pitkässä olohuonealueessamme. Telkun tihrustaminen on tuottanut hieman ongelmia :D
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Onkos muut törmänneet semmoseen että wiin ja pleikka kolmosen scartit on tyyliin millin pari isompia leveydeltään/pituudeltaan eivätkä näin ollen sovi telsuun saati muihinkaan vehkeisiin? Viimeksi oli sama wiin kanssa, nyt sitten pkolmosen kanssa. No onneksi kaapissa on monta päätä varastossa, mutta kunhan funtsin.
Bluntly
Kitisijä

Scartit ovat aina olleet vähän sinnepäin. Mutta mitä voi odottaa jos ranskalaiset speksanneet sen joskus 60-luvulla.
pierupylly
Kitinän uhri

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

RP kirjoitti:Onkos muut törmänneet semmoseen että wiin ja pleikka kolmosen scartit on tyyliin millin pari isompia leveydeltään/pituudeltaan eivätkä näin ollen sovi telsuun saati muihinkaan vehkeisiin? Viimeksi oli sama wiin kanssa, nyt sitten pkolmosen kanssa. No onneksi kaapissa on monta päätä varastossa, mutta kunhan funtsin.
Pleikka kolmosen scartti? Kuulostaa pahalta, ei mun pleikkarissa ole scarttia lainkaan.
Pröötprööt
So Hard

Viesti Kirjoittaja So Hard »

pierupylly kirjoitti:
RP kirjoitti:Onkos muut törmänneet semmoseen että wiin ja pleikka kolmosen scartit on tyyliin millin pari isompia leveydeltään/pituudeltaan eivätkä näin ollen sovi telsuun saati muihinkaan vehkeisiin? Viimeksi oli sama wiin kanssa, nyt sitten pkolmosen kanssa. No onneksi kaapissa on monta päätä varastossa, mutta kunhan funtsin.
Pleikka kolmosen scartti? Kuulostaa pahalta, ei mun pleikkarissa ole scarttia lainkaan.
Ei siinä olekaan.
pierupylly
Kitinän uhri

So Hard kirjoitti:
pierupylly kirjoitti:
Ei siinä olekaan.
Niinhän juuri sanoin. Ei ole ei. Scarttia siis.
Viimeksi muokannut pierupylly, 25.12.2010 13:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pröötprööt
So Hard

Viesti Kirjoittaja So Hard »

pierupylly kirjoitti:Niinhän juuri sanoin?
Siis muissakaan sun pleikkarissa.
pierupylly
Kitinän uhri

So Hard kirjoitti:
pierupylly kirjoitti:Niinhän juuri sanoin?
Siis muissakaan sun pleikkarissa.
Onpas. Mulla on pleikkari kakkonen ja siinä on!!1
Viimeksi muokannut pierupylly, 25.12.2010 13:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pröötprööt
Manaaja

Varmaan tarkotetaan niitä scart-adaptereita joiden kautta komponenttivideo ja audioliitännät tökätään sen adapterin perseeseen.

En tiedä, mun mielestä scartin/komposiittivideon käyttäminen jonkun PS3:n kanssa kuulostaa hulluudelta. Paitsi jos tietty on ikivanha putkitelkkari niin kai se voi olla sitten ainoa vaihtoehto.

Eniveis, niitä scartin reunoja saa kyllä taivuteltua esim. pihdeillä itsekin parempaan asentoon. Kyllä ne reunat ajanmyötä vähän löystyy ja pukkaa taipumaan ulospäin kun niitä vekslataan sivusuuntiin vetkuttaen samalla kun niitä tökitään sisään ja ulos.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Ilmeisesti tarkoitan juuri sitä adapteria joka laitetaan meidän ikivanhaan 28 putkitöllöön ja semmonen oli pleikkapaketissa. Tykillä en tykkää pelaa singstaria, jotenkin liian hankala pysyy hollilla.
Manaaja

RP kirjoitti:Tykillä en tykkää pelaa singstaria, jotenkin liian hankala pysyy hollilla.
:D Retards, you shouldn't make fun of them, and still you do.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Manaaja kirjoitti:
RP kirjoitti:Tykillä en tykkää pelaa singstaria, jotenkin liian hankala pysyy hollilla.
:D Retards, you shouldn't make fun of them, and still you do.
Jep, mä en osaa kaikki biisejä ulkoota noin niin kuin heti ja mitä isommalla näytöllä teksti on sen pitempään sen lukemiseen menee. Räpätys on vähän niinkuin liian nopeaa semmoseen.

Vai meinaatko ettei sitä sais suoraan tykkiin liitettyä?
Manaaja

RP kirjoitti:Vai meinaatko ettei sitä sais suoraan tykkiin liitettyä?
No e!
pierupylly
Kitinän uhri

Mitähän vattua. Nettiyhteys oli jostain syystä eilisen poikki. Soitin DNA:lle, jossa resetoivat linjat. Sen jälkeen toimi. Käytin koneen pois päältä ja taas ei toiminu netti. Soitin DNA:lle ja resetoinnin jälkeen taas toimi. Kone meni nukkumaan ja herättyään ei taas saanu yhteyttä. Häh.
Pröötprööt
Pulkannaru
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Saunalahdellani oli noin vuosi sitten samanlaista pelleilyä.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
pierupylly
Kitinän uhri

Pulkannaru kirjoitti:^
Saunalahdellani oli noin vuosi sitten samanlaista pelleilyä.
Miten selvis? Meinasivat laittaa ukon käymään paikanpäällä. Kiva kun pitää ny pitää konetta päällä siihen asti kun selviää, varmaan joku viltti täytyy heittää näytön päälle yön ajaksi...
Pröötprööt
Manaaja

^ Öh, ei sitä näyttöä tarvii päällä pitää...
Bluntly
Kitisijä

Tartteekohan macissä kuitenkin?
pierupylly
Kitinän uhri

Manaaja kirjoitti:^ Öh, ei sitä näyttöä tarvii päällä pitää...
Öh, iMacissa näyttö ja kone on samassa.
Pröötprööt
Manaaja

pierupylly kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:^ Öh, ei sitä näyttöä tarvii päällä pitää...
Öh, iMacissa näyttö ja kone on samassa.
Öh, niin on joka ikisessä maailman läppärissäkin. Ei mikään voima silti ole estänyt sammuttamasta näyttöä erikseen funktionäppäinten alta yhdessäkään läppärissäni.