Nokiaa vai iUskovaisuutta?
-
- Kitinä VIP-jäsen
Re: Nokiaa vai iUskovaisuutta?
^Mitä tarkoitat pelastamisella? Jos se tarkoittaa Nokian omalla työllä/muuten markkinavetoisesti niin toki. Jos se tarkoittaa valtion rahaa, ei tietenkään.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
-
- Kitisijä
^ Ei pitäisi pelastaa, mutta toivottavasti pelastuu. Tekis ihan kutaa kansantaloudelle, jos noksu nousisi takaisin mobiilimahdiksi.
-
- Kitinän uhri
Tietenkin markkinavetoista pelastamista, harvemmin kannettu vesi kaivossa pysyy. Itse asiassa oikeastaan mietin sitä, että jos olisi pomminvarma keino tehdä yhdestä matkapuhelinvalmistajasta tulevaisuuden kunkku, miten mielekästä olisi valita juuri Nokia.NuoriDaavid kirjoitti:^Mitä tarkoitat pelastamisella? Jos se tarkoittaa Nokian omalla työllä/muuten markkinavetoisesti niin toki. Jos se tarkoittaa valtion rahaa, ei tietenkään.
-
- Kitisijä
^ Nokia oli ennen lopun kompurointia aika hyvä vaihtoehto kuluttajan kannalta. Apple on suljettu systeemi, ja Microsoftin hyväntahtoisuuteen ei kukaan luota. Google on vielä kilttien kirjoissa, mutta pidän googlea kuluttajan kannalta riskinä jos perustajakaksikko vaikka jäisi junan alle. Nokia heräsi hieman liian myöhään ja meego meni persiilleen. Jos noksu pysyisi jokusen aikaa pelissä WP8:n kansa, niin ties vaikka se seuraava 'juttu' tulisikin sitten noksulta.
Toivon hartaasti, että Noksun ja metsäteollisuuden esimerkit herättäisivät suomalaiset tajuamaan, että mikään mahti ei ole ikuista ja noutaja voi tulla nopeastikin. Olen sitä mieltä, että suomessa olisi potentiaalia vaikka mihin, mutta nousuun tarvittaisiin kaikkien duunia ja hölmöilyn radikaalia vähentämistä.
Toivon hartaasti, että Noksun ja metsäteollisuuden esimerkit herättäisivät suomalaiset tajuamaan, että mikään mahti ei ole ikuista ja noutaja voi tulla nopeastikin. Olen sitä mieltä, että suomessa olisi potentiaalia vaikka mihin, mutta nousuun tarvittaisiin kaikkien duunia ja hölmöilyn radikaalia vähentämistä.
-
- Kitisijä
Hyvä tulos Nokialta. Onnea! Tämän piti olla vaikein kvartaali, joten Noksu kyllä juoksee tai linkuttaa vielä vuosikaupalla. Joulumarkkinoilla nähdään, onko juoksuun eväitä.
-
- Kitisijä
Minusta Noksu sanoo jo omissa ennusteissaan, että Lumiat ei juuri ehdi jouluksi kauppohin. Kiitos muiden toimintojen, kassa ei tyhjene, mutta älypuhelinpuoli on kyllä ihan suossa edelleen.sivustahuutaja kirjoitti:Hyvä tulos Nokialta. Onnea! Tämän piti olla vaikein kvartaali, joten Noksu kyllä juoksee tai linkuttaa vielä vuosikaupalla. Joulumarkkinoilla nähdään, onko juoksuun eväitä.
Universaali disclaimer.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Ashat vetää hyvin, NSN tekee voittoa myös. Ilman älypuhelimia Nokia tekisi voittoa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
-
- Kitisijä
Tuosta huolimatta joulumarkkinan merkitys on suuri. Jos kilpailijoilla on hyllyt täynnä WP8-luureja ja niitä myös myydään, niin Noksulle tekee aika kipeää olla ulkona. Jos noksu tippuisi WP8-maailmassa kakkoseksi tai jopa kolmoseksi, niin älyluurien voitot voisi unohtaa vähäksi aikaa.So Hard kirjoitti:Minusta Noksu sanoo jo omissa ennusteissaan, että Lumiat ei juuri ehdi jouluksi kauppohin. Kiitos muiden toimintojen, kassa ei tyhjene, mutta älypuhelinpuoli on kyllä ihan suossa edelleen.
Perusluureilla ja verkoilla voisi elää jokusen vuoden tehden kivaa tulosta. Pelkkiin perusluureihin perustuvaa strategiaa pitäisin kuitenkin aika riskialttiina.
-
- Kitisijä
^ Mitä koitat sanoa? Oliko ne kuulokkeet hyvät, vai oliko joku piuha hyvä?
-
- Kitisijä
^ En edelleen ymmärrä? Eikö ne säätimet ole siinä piuhassa, joten miten voit vaihtaa piuhaa saadaksesi paremman äänenlaadun kuulokkseista ja samalla säilyttää säätimet? Vai meinaatko, että pistit noiden 3,5mm miniplugin päähän normiplugin ja käytit lähteenä vaikka viritinvahvistinta?
-
- Kitinän uhri
Hmmm... Jos olisin käynyt erään matkapuhelinyhtiön pomoportaassa juttelemassa pähkähullusta ideasta, joka niiden pitäisi tuotteistaa ja toimittaa minulle pari kappaletta epäilyttävään käyttöön, ja ne sanoisi ettei ne kykene tuotteistamaan, mutta toimittaa kyllä minulle speksejä vastaan ihan kustomoituja vempeleitä ilmaiseksi, pitäisikö moiseen lupaukseen suhtautua epäluuloisesti vai hyvin epäluuloisesti?
exPertti kirjoitti:^^ Syystä joka ei ole auennut minulle toisella piuhalla (3,5mm plugi kummassakin päässä joten kokonaan vaihdettavissa) toisella piuhalla pelaa symbian luuri (ei näppäimiä) toisella muut.
Sä kirjoitat nykyään yhtä selvästi kuin niba.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Mitäs sä tuossa häviäisit? Ne varastais sun idean?prosessi kirjoitti:Hmmm... Jos olisin käynyt erään matkapuhelinyhtiön pomoportaassa juttelemassa pähkähullusta ideasta, joka niiden pitäisi tuotteistaa ja toimittaa minulle pari kappaletta epäilyttävään käyttöön, ja ne sanoisi ettei ne kykene tuotteistamaan, mutta toimittaa kyllä minulle speksejä vastaan ihan kustomoituja vempeleitä ilmaiseksi, pitäisikö moiseen lupaukseen suhtautua epäluuloisesti vai hyvin epäluuloisesti?
-
- Kitinän uhri
Ei, sillä idean ne olisivat joka tapauksessa saaneet hyödynnettäväkseen. Lähinnä kai ongelma voisi muodostua siitä, jos ne patentoisivat toteutustavan omiin nimiinsä, jolloin tuotteistamatta jättäminen voisi tarkoittaa, ettei mikään muukaan yritys voi tuotteistaa sitä maksamatta siitä lystistä lisenssejä. Tuohon saattaa kuitenkin olla pakko suostua, sillä niillä on parhaat osat vempeleen väsäämiseksi, eivätkä ne ole ollenkaan halpoja.NuoriDaavid kirjoitti:Mitäs sä tuossa häviäisit? Ne varastais sun idean?prosessi kirjoitti:Hmmm... Jos olisin käynyt erään matkapuhelinyhtiön pomoportaassa juttelemassa pähkähullusta ideasta, joka niiden pitäisi tuotteistaa ja toimittaa minulle pari kappaletta epäilyttävään käyttöön, ja ne sanoisi ettei ne kykene tuotteistamaan, mutta toimittaa kyllä minulle speksejä vastaan ihan kustomoituja vempeleitä ilmaiseksi, pitäisikö moiseen lupaukseen suhtautua epäluuloisesti vai hyvin epäluuloisesti?
-
- Kitinä VIP-jäsen
Applella on tilaisuus tänään. Ilmeisesti klo 20 suomen aikaa. iPad mini vai jotain muuta?
http://www.engadget.com/2012/10/23/appl ... -liveblog/
-
- Kitisijä
8" 16GB $499 painoa puoletNuoriDaavid kirjoitti:Applella on tilaisuus tänään. Ilmeisesti klo 20 suomen aikaa. iPad mini vai jotain muuta?
-
- Kitisijä
No tuolla hinnalla ei ole kyllä mikään Nexuksen tappaja..sivustahuutaja kirjoitti:8" 16GB $499 painoa puoletNuoriDaavid kirjoitti:Applella on tilaisuus tänään. Ilmeisesti klo 20 suomen aikaa. iPad mini vai jotain muuta?
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
^ Nappasin live blogista ihan väärän hinnan. Oikea on $329. Ihmettelinkin normipadin tasoista hintaa.
Apple pakotti tällä kilpailijat $200-300 haarukkaan, josta tulee verinen kenttä. Surface RT tapettiin kehtoon, sillä RT oli hinnoiteltu $499, eli hieman alle vastaavan 32GB ison iPadin.
Apple pakotti tällä kilpailijat $200-300 haarukkaan, josta tulee verinen kenttä. Surface RT tapettiin kehtoon, sillä RT oli hinnoiteltu $499, eli hieman alle vastaavan 32GB ison iPadin.
-
- Kitisijä
Höpö höpö. Ei surface RT ole pikkupadien kisaaja. Tämä on ihan oma kenttänsä.sivustahuutaja kirjoitti:^ Nappasin live blogista ihan väärän hinnan. Oikea on $329. Ihmettelinkin normipadin tasoista hintaa.
Universaali disclaimer.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Surface RT on tosiaan aivan eri segmentti. Siinähän on yli kymmenen tuuman näyttö.
http://www.microsoft.com/Surface/en-US/ ... ifications
Itse näkisin, että iPad mini on hintansa takia kovilla.
http://www.theverge.com/2012/10/23/3542 ... cs-compare
http://www.microsoft.com/Surface/en-US/ ... ifications
Itse näkisin, että iPad mini on hintansa takia kovilla.
http://www.theverge.com/2012/10/23/3542 ... cs-compare
-
- Kitisijä
Tämä voisi kiinnostaa http://www.adaiadevices.com/
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitinä VIP-jäsen
^jaa-a. En oikein usko tohon. Siis toki on markkinoita puhelimelle, joka kestää erittäin kovia olosuhteita ja toimii sekä solu- että satelliittiverkossa, mutta onko markkinoita älypuhelimelle, joka toimii noissa?
Itse kuvittelisin, että asiakas haluaa älypuhelimen, jota voi käyttää kahvilan terassilla ja sitten toisen hengenpelastuspuhelimen, joka otetaan mukaan kun lähdetään vuorikiipeilemään.
Mutta tietysti tuollainen tough guy -puhelin kahvilan terassilla saattaisi auttaa pöksyihin pääsemisessä.
Itse kuvittelisin, että asiakas haluaa älypuhelimen, jota voi käyttää kahvilan terassilla ja sitten toisen hengenpelastuspuhelimen, joka otetaan mukaan kun lähdetään vuorikiipeilemään.
Mutta tietysti tuollainen tough guy -puhelin kahvilan terassilla saattaisi auttaa pöksyihin pääsemisessä.
-
- Kitisijä
^ Ehka tuota tarvitaan hatarunkkaamiseen extremeolosuhteissa.
Universaali disclaimer.
-
- Kitinä VIP-jäsen
So Hard kirjoitti:^ Ehka tuota tarvitaan hatarunkkaamiseen extremeolosuhteissa.

-
- Kitisijä
Tai sitten keskivertoa kömpelömmälle tunarille, joka ei halua ostaa uutta puhelinta aina räveltäessään.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.