Lomamatkaretostelua
Re: Lomamatkaretostelua
Euroopankiertueretostelua, päivä 5:
Ei huomattavaa krapulaa, vaikka edellisenä iltana tulikin kiskottua semivahvat tanssihumalat. Reissun aikana tuli tuli taas todettua harjoituksen merkitys viinankippaamisessa: kun korkeanpaikan leiripäiviä on takana tarpeeksi, kasvaa kropan viinatoleranssi eksponentiaalisesti. Tulipa myös reissun loppupuolella todistettua edellämainitun totaalinen inversio, mutta siitä lisää tuonnemmissa retosteluissa.
Olin siis ajovuorossa ekaa kertaa reissulla. Navigaattorimme ei tunnistanut entisiä itäblokin maita, joten jouduimme nakittamaan yhden tiimimme jäsenistä kartanlukijaksi. Homma toimi, emme eksyneet kertaakaan matkalla Ljubljanasta Unkarin rajalle. Rajalla loppui myös oma ajopestini, joten kurvasin ensimmäisen vastaantulleen sörözön eli kaljakuppilan pihaan ja luovutin janoisena auton avaimet apukuskille. Paikka ei kuitenkaan kelpuuttanut luottokorttiani, ja koska kellään ei ollut matkassa yhtään paikallista käteistä, jouduin kärvistelemään aina Balaton-järvelle asti ilman kylmää olutta. Kekkuloitiin sapuskan+aperitiivien verran järvellä maisemia ( = perseitä) ihastellen, ostettiin hieman menovettä matkustajille ja paineltiin suoraan Budapestiin.
Budapestissa lomasäät alkoivat viimein olemaan kohdillaan. Ekana päivänä lämmintä taisi olla reilut 30 astetta, siitä eteenpäin koko reissun loppuun saakka päivälämpötilat keikkuivat siinä 37-40 asteessa, yöllä elohopea parkkeerasi apaut 30 asteeseen. Oli hyvä idea satsata Budapestissa hieman majoituksen laatuun, ilmastointi on ihan ehdoton juttu noilla keleillä. Tämän totesimme erityisesti tulevissa, ilmastoimattomissa majapaikoissamme...
Illalla häröilimme ympäri kylää etsien Menomestaa. Lopulta sellaisen taksikuskin avustuksella löysimme, kyseessä oli Budan puolella ollut ulkoilmamesta nimeltään Rio. Siellä GT:iden juontia kaksin käsin ja paikallisten naisten kauneuden ihailua. Aivan uskomattomia mammoja, huh huh. Jos oikein muistan, tulimme kaikki samalla taksilla hotellille.
Päivä ilman takaiskuja, tuolloin reissufiilis oli viimein löytynyt. Kännin vahvuus 8.5/10.
Ei huomattavaa krapulaa, vaikka edellisenä iltana tulikin kiskottua semivahvat tanssihumalat. Reissun aikana tuli tuli taas todettua harjoituksen merkitys viinankippaamisessa: kun korkeanpaikan leiripäiviä on takana tarpeeksi, kasvaa kropan viinatoleranssi eksponentiaalisesti. Tulipa myös reissun loppupuolella todistettua edellämainitun totaalinen inversio, mutta siitä lisää tuonnemmissa retosteluissa.
Olin siis ajovuorossa ekaa kertaa reissulla. Navigaattorimme ei tunnistanut entisiä itäblokin maita, joten jouduimme nakittamaan yhden tiimimme jäsenistä kartanlukijaksi. Homma toimi, emme eksyneet kertaakaan matkalla Ljubljanasta Unkarin rajalle. Rajalla loppui myös oma ajopestini, joten kurvasin ensimmäisen vastaantulleen sörözön eli kaljakuppilan pihaan ja luovutin janoisena auton avaimet apukuskille. Paikka ei kuitenkaan kelpuuttanut luottokorttiani, ja koska kellään ei ollut matkassa yhtään paikallista käteistä, jouduin kärvistelemään aina Balaton-järvelle asti ilman kylmää olutta. Kekkuloitiin sapuskan+aperitiivien verran järvellä maisemia ( = perseitä) ihastellen, ostettiin hieman menovettä matkustajille ja paineltiin suoraan Budapestiin.
Budapestissa lomasäät alkoivat viimein olemaan kohdillaan. Ekana päivänä lämmintä taisi olla reilut 30 astetta, siitä eteenpäin koko reissun loppuun saakka päivälämpötilat keikkuivat siinä 37-40 asteessa, yöllä elohopea parkkeerasi apaut 30 asteeseen. Oli hyvä idea satsata Budapestissa hieman majoituksen laatuun, ilmastointi on ihan ehdoton juttu noilla keleillä. Tämän totesimme erityisesti tulevissa, ilmastoimattomissa majapaikoissamme...
Illalla häröilimme ympäri kylää etsien Menomestaa. Lopulta sellaisen taksikuskin avustuksella löysimme, kyseessä oli Budan puolella ollut ulkoilmamesta nimeltään Rio. Siellä GT:iden juontia kaksin käsin ja paikallisten naisten kauneuden ihailua. Aivan uskomattomia mammoja, huh huh. Jos oikein muistan, tulimme kaikki samalla taksilla hotellille.
Päivä ilman takaiskuja, tuolloin reissufiilis oli viimein löytynyt. Kännin vahvuus 8.5/10.
Tällä sovelluksella voi hahmotella miten vähän maailmasta on oikeastaan nähnytkään:
http://douweosinga.com/projects/visitedcountries
Oma tulos 15 %.
Oma tulos 15 %.
-
- Kitisijä
4% kun lasketaan tuleva matkakin mukaan. Mä olen liian rajoittunut, asiaan pitää saada korjaus.
Körö-körö kirkkoon. Five poäng! Eikä lisäystä ole tiedossa ihan heti, ehkä sit parin vuoden päästä on varaa toteuttaa jokin isompi rundi jollain muulla mantereella.
-
- Kitisijä
18 maata eli 8%. Toivottavasti saan tulevaisuudessa kasvatettua lukua ja viereiltujen maiden joukkoon tulee myös Euroopan ulkopuolisia paikkoja.
Vituttaa tuo testi gröönlanteineen, gibralttarineen ja kanaalisaarineen. 50 maata.
Viimeksi muokannut elco, 26.07.2007 10:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Säälittävät 4%. No sen siitä saa kun reissaa vaan samoissa paikoissa. Helvetti, taidan lähteä Meksikoon!
swirl kirjoitti:18 maata eli 8%. Toivottavasti saan tulevaisuudessa kasvatettua lukua ja viereiltujen maiden joukkoon tulee myös Euroopan ulkopuolisia paikkoja.

elco kirjoitti:Vituttaa tuo testi gröönlanteineen, gibralttarineen ja kanaalisaarineen.
Häh? Kai nyt kaikki ovat Gibraltarilla käyneet?!
elco kirjoitti:Vituttaa tuo testi gröönlanteineen, gibralttarineen ja kanaalisaarineen.
Häh? Kai nyt kaikki ovat Gibraltarilla käyneet?![/quote]
Joo, mutta ovatko ne maita?
Eihän ne mitään maita ole, mutta ihan ymmärrettävistä syistä mukana omina yksiköinään tällaisessa kolutun maapallon pinta-alaa kartoittavassa ohjelmassa. Vai pitäisikö Tanskassa käyneelle lahjoittaa pinnat myös Grönlannista? Tai Gibraltarilla pyörähtäneelle kuitata plakkariin myös koko Iso-Britannia? Huutavia vääryyksiä sanon minä, nää on tärkeitä juttuja, rakkaat lapset...!Chap kirjoitti:
Joo, mutta ovatko ne maita?
Joo kyllä tällä logiikalla pitäisi myös Turku lisätä yhdeksi maaksi.Chap kirjoitti:Joo, mutta ovatko ne maita?SikaMika kirjoitti:elco kirjoitti:Vituttaa tuo testi gröönlanteineen, gibralttarineen ja kanaalisaarineen.
Häh? Kai nyt kaikki ovat Gibraltarilla käyneet?!
PeeAss: Oon käyny Gibraltarilla!!1
Miksi Hongkongia ei ole listattu? Minä poika vetäisen honkkareilla koko fucking kiinan!SikaMika kirjoitti:Huutavia vääryyksiä sanon minä, nää on tärkeitä juttuja, rakkaat lapset...!
Häh? Kai nyt kaikki ovat Gibraltarilla käyneet?!BettyB. kirjoitti:
PeeAss: Oon käyny Gibraltarilla!!1
Näin ne porsaat menee rei'istään. Vinkuva vääryys!elco kirjoitti:
Miksi Hongkongia ei ole listattu? Minä poika vetäisen honkkareilla koko fucking kiinan!
Tuossa tapauksessa voisi olla edes johdonmukainen. Miksi ei sitten esim. Hawaita tai Pääsiäissaaria lasketa omiksi maiksi?SikaMika kirjoitti:Eihän ne mitään maita ole, mutta ihan ymmärrettävistä syistä mukana omina yksiköinään tällaisessa kolutun maapallon pinta-alaa kartoittavassa ohjelmassa. Vai pitäisikö Tanskassa käyneelle lahjoittaa pinnat myös Grönlannista? Tai Gibraltarilla pyörähtäneelle kuitata plakkariin myös koko Iso-Britannia? Huutavia vääryyksiä sanon minä, nää on tärkeitä juttuja, rakkaat lapset...!
Samalla periaatetta noudattaen tuolta puuttuu Canary Islands. Espanja siis kuitattu? Ja puuttuu Neuvostoliittokin. Millään jaksa muistaa mitä kautta sinne Mustan Meren rannoille kuljettiin, eli mitkä nykyiset maat tulisi kuitata. Vai tulisiko kuitatakaan? Muutenkin tuotti vähän vaikeuksia muistaa näitä. Esimerkiksi työn puitteissa tehtyjä "messumatkoja". Aika paljonhan ne kohdistuu samoihin maihin vuodesta toiseen, kaupungit vaihtelee. Eli vastaan sen 18. Ainakin sinne päin se on. Ah nyt muistan. Ainakin Norja oli unohtua. Liian ilmeinen ja lähellä. Ei se juuri ulkomaalta tunnu kun siellä pohjoisen reissulla piipahtaa.SikaMika kirjoitti:Vai pitäisikö Tanskassa käyneelle lahjoittaa pinnat myös Grönlannista? Tai Gibraltarilla pyörähtäneelle kuitata plakkariin myös koko Iso-Britannia? Huutavia vääryyksiä sanon minä, nää on tärkeitä juttuja, rakkaat lapset...!
Idea ok, toteutus paska. Eihän siellä ollut edes Ahvenanmaata, nyt sekin napsahtaa taskuun piipahtamalla Ruotsissa.Chap kirjoitti:Tuossa tapauksessa voisi olla edes johdonmukainen. Miksi ei sitten esim. Hawaita tai Pääsiäissaaria lasketa omiksi maiksi?SikaMika kirjoitti:Eihän ne mitään maita ole, mutta ihan ymmärrettävistä syistä mukana omina yksiköinään tällaisessa kolutun maapallon pinta-alaa kartoittavassa ohjelmassa. Vai pitäisikö Tanskassa käyneelle lahjoittaa pinnat myös Grönlannista? Tai Gibraltarilla pyörähtäneelle kuitata plakkariin myös koko Iso-Britannia? Huutavia vääryyksiä sanon minä, nää on tärkeitä juttuja, rakkaat lapset...!
9 %Chap kirjoitti:Tällä sovelluksella voi hahmotella miten vähän maailmasta on oikeastaan nähnytkään:
.
Tässähän tulee kiire, jos meinaa saada edes kolmanneksen täyteen elämänsä aikana...
Siirrytään päivään 6.
Aamulla oli sekava olo. Käytiin syömässä jokirannassa ja treffattiin viinakaupassa päivän varoitusajalla reissuun lentänyt gubbe. Meitä oli nyt 5, muttei kauaa, koska autokauppiaalla oli edessä Viimeinen Ilta. Rion hintatasoon suivaantuneina ostimme kolme pulloa halpaa vodkaa pohjiksi.
Lämpöä oli 35, joten kylpylä oli ainoa vaihtoehto. Sztziget Margaretilla tai sinnepäin oli kuulemma kylpylä tähän asti täysin hyödyttömän intiaanioppaan eli SikaMikan mukaan. Täysin hyödyttömän intiaanioppaan mukaan raitiovaunussa ei tarvinnut maksaa ja kuinka ollakaan tarkastaja teki välittömän täsmäiskun ryhmittymäämme, mutta jotenkin onnistuimme Sikamikan kanssa luikertelemaan ulos ilman penaltyä - kolme muuta joukkueen jäsentä ostivat pirullisen kalliin päivälipun.
Ykköskylpylä ei kelvannut, joten dallaus vitullisen kuumassa kelissä jatkui. Kakkoskylpylä olikin sitten aivan täydellinen. Lentistä spiderman-pallolla, kaljaa ja bongailua. Paikallinen teinimagyaari tosin nöyryytti tiimiämme nussimalla jotain naisenpuolikasta altaassa vieressämme.
Sitten burger kingiin, hotellille ja korttia pelaamaan. Tikkiä viinasta-hassuttelua jatkui ehkä tunnin, kunnes pullot olivat tyhjät. Kävimme scouttaamassa Rion viereisen klubin, mutta kun se ei toiminut yhtä lailla niin eikun takaisin Rioon. Uusi gubbe ja nolla pistivät pokaillen, kun taas ykkönen ja minä teimme sen virheen, että jäimme autokauppiaan läheisyyteen. Virtuaalisen yhtäaikaisesti pöytään saapuneiden vodka-redbullien kanssa erittäin päihtynyt autokauppias tilasi kymmenen smirnoff-shottia pöytään, Kielimuuri ei kuitenkaan täysin ylittynyt vaan kyypparinpiru toimitti paikalle kymmenen smirnoffin limuviinapulloa. Autokauppias ei antanut tämän häiritä vaan tilasi välittömästi kymmenen shottia. Olin aikamoisessa seipäässä jo ennen juomien saapumista, joten en oikein tiennyt miten tilanteeseen olisi pitänyt suhtautua. Autokauppiaalla ei ollut näitä ongelmia, vaan gubbe veti noin viidestä lasillisesta kirkasta viinaa huiviin ja kaatoi pari lisää.
Muistikuvat loppuillasta ovat likimain olemattomat. Muistan pelänneeni pöydästä nousemista ja vessareissua, koska gravitaatio otti 1. vessakeikalla niskalenkin ja pyöritteli minua ympäri ravintelia niin, että törmäilin ohikulkijoihin. Jostain ihme känniaivoituksesta päätin kävellä hotellille, koska olin kuullut kusettavista budapestilaisista taksikukseista ja koska olin lukenut karttaa pahasti väärin luullen hotellin olevan lähellä.
Dallattuani noin 5km reitin noin 10km huojunnalla pääsin hotellille. Pari minuuttia saapumiseni jälkeen uusi gubbe tuli ovesta sisään ja kertoi, että Mikat olivat joutuneet taksikuskin uhriksi. Jätän tämän kauniin tarinan kollegani kerrottavaksi.
Aamulla oli sekava olo. Käytiin syömässä jokirannassa ja treffattiin viinakaupassa päivän varoitusajalla reissuun lentänyt gubbe. Meitä oli nyt 5, muttei kauaa, koska autokauppiaalla oli edessä Viimeinen Ilta. Rion hintatasoon suivaantuneina ostimme kolme pulloa halpaa vodkaa pohjiksi.
Lämpöä oli 35, joten kylpylä oli ainoa vaihtoehto. Sztziget Margaretilla tai sinnepäin oli kuulemma kylpylä tähän asti täysin hyödyttömän intiaanioppaan eli SikaMikan mukaan. Täysin hyödyttömän intiaanioppaan mukaan raitiovaunussa ei tarvinnut maksaa ja kuinka ollakaan tarkastaja teki välittömän täsmäiskun ryhmittymäämme, mutta jotenkin onnistuimme Sikamikan kanssa luikertelemaan ulos ilman penaltyä - kolme muuta joukkueen jäsentä ostivat pirullisen kalliin päivälipun.
Ykköskylpylä ei kelvannut, joten dallaus vitullisen kuumassa kelissä jatkui. Kakkoskylpylä olikin sitten aivan täydellinen. Lentistä spiderman-pallolla, kaljaa ja bongailua. Paikallinen teinimagyaari tosin nöyryytti tiimiämme nussimalla jotain naisenpuolikasta altaassa vieressämme.
Sitten burger kingiin, hotellille ja korttia pelaamaan. Tikkiä viinasta-hassuttelua jatkui ehkä tunnin, kunnes pullot olivat tyhjät. Kävimme scouttaamassa Rion viereisen klubin, mutta kun se ei toiminut yhtä lailla niin eikun takaisin Rioon. Uusi gubbe ja nolla pistivät pokaillen, kun taas ykkönen ja minä teimme sen virheen, että jäimme autokauppiaan läheisyyteen. Virtuaalisen yhtäaikaisesti pöytään saapuneiden vodka-redbullien kanssa erittäin päihtynyt autokauppias tilasi kymmenen smirnoff-shottia pöytään, Kielimuuri ei kuitenkaan täysin ylittynyt vaan kyypparinpiru toimitti paikalle kymmenen smirnoffin limuviinapulloa. Autokauppias ei antanut tämän häiritä vaan tilasi välittömästi kymmenen shottia. Olin aikamoisessa seipäässä jo ennen juomien saapumista, joten en oikein tiennyt miten tilanteeseen olisi pitänyt suhtautua. Autokauppiaalla ei ollut näitä ongelmia, vaan gubbe veti noin viidestä lasillisesta kirkasta viinaa huiviin ja kaatoi pari lisää.
Muistikuvat loppuillasta ovat likimain olemattomat. Muistan pelänneeni pöydästä nousemista ja vessareissua, koska gravitaatio otti 1. vessakeikalla niskalenkin ja pyöritteli minua ympäri ravintelia niin, että törmäilin ohikulkijoihin. Jostain ihme känniaivoituksesta päätin kävellä hotellille, koska olin kuullut kusettavista budapestilaisista taksikukseista ja koska olin lukenut karttaa pahasti väärin luullen hotellin olevan lähellä.
Dallattuani noin 5km reitin noin 10km huojunnalla pääsin hotellille. Pari minuuttia saapumiseni jälkeen uusi gubbe tuli ovesta sisään ja kertoi, että Mikat olivat joutuneet taksikuskin uhriksi. Jätän tämän kauniin tarinan kollegani kerrottavaksi.
11 maata, 4 %. Siinäkin on yli puolet liikaa, loput ovat työmatkoja. Kun on käynyt Virossa on nähnyt kaiken näkemisen arvoisen.Chap kirjoitti:Tällä sovelluksella voi hahmotella miten vähän maailmasta on oikeastaan nähnytkään:
Oma tulos 15 %.
Pakko vielä antaa autokauppiaalle tässä vaiheessa tarinaa lähes huomaamattoman kokoinen hatunnosto. Mies otti viimeisen illan muiden sille asettamat paineet täysin viilipyttynä ja paineli menemään tulta päin. Joi kaiken annetun viinan tappavantehokkaassa korttiringissä vain kerran housuunsa paskantaen, ja tällöinkin hän jatkoi pelaamista wc:n pytyltä käsin kuin mies. Kaveri lisäksi kykeni suoriutumaan hotellille aivan omin ( + mahdollisesti taksikuskin) jaloin täysin ylilyövien viinamäärienkin jälkeen. Ikuiseksi arvoitukseksi jäi tosin se, miten kaveri oli yöllä onnistunut sotkemaan savella - kyllä, savella - petivaatteensa.elco kirjoitti:Jätän tämän kauniin tarinan kollegani kerrottavaksi.
Mutta seuraavaksi opettavainen tarina kusettavista budapestilaisista taksikuskeista. Oltiin siis lähdössä kaimani ja vaihtopelaajan kanssa Riosta hotellille. Taksilla, totta munassa, sillä hotellille oli matkaa lähemmäs 5km, kännissä huojuen lähemmäs 10km. Otimme ekan vapaan suharin, sovimme hinnan etukäteen kuten tapana oli ja eikun menoksi. Hyvin pian huomasimme, että kuski ei taida pitää itseään hereillä pelkän Red bullin avulla, siinä määrin levotonta heebon heilunta ja ääntely oli. Olimme tyytyväisiä hengissäoloomme saavuttuamme hotellimme eteen, tyrkytimme sovittua rahasummaa tyypille päästäksemme vittuun hänen kyydistään. Mutta paskat, tuumasi pilotti ja keksi että olemmekin hänelle velkaa lähes tuplaten sovitun määrän. Seurasin hetken älämölö ja käsien heiluntaa, jonka jälkeen kuski alkaa kaasuttaa hullun lailla eteenpäin auton takaoven ollessa auki. Tyyppi huutaa vievänsä meidät poliisiasemalle jossa tulisi vähintään turpiin. Hänen spekulaationsa eivät juurikaan hetkauttaneet, mutta enemmän pelkäsin ylipäätään kyydissään olemista, joten vihelsin pelin poikki ja sanoin maksavamme pyytämänsä summan. Rahat tyypin kouraan ja kaikki ulos autosta, paitsi että mä päätin ettei mulle vittuilla ihan ilmaiseksi, joten kiskaisin silmälasit tyypin silmiltä ja lähdin juoksemaan kehoittaen kaimaani tekemään samoin. Hullu kuski lähti torvet soiden perään ja sai masinoitua yhden kolleegansakin mukaan ulkomaalaispahisten jahtiin. Juostiin hotlalle, sanoin kaimalleni tyypin tietävän missä me asutaan joten jouduin vastentahtoisesti vain jättämään tyypin okulaarit hotellimme oven eteen niin että hän löytää ne väkisinkin. Olisi niin tehnyt mieli polkaista ne palasiksi tai nakata Tonavaan, mutta en kaivannut lisähankaluuksia. Tyyppi oli käynyt vielä mesoamassa hotellin respassa poliisilla uhaten. Kävin sanomassa respalle, että jos poliisilla tai narkomaanisuhareilla on mulle jotain asiaa, niin mut löytää huoneestamme. Ei ollut kellään mitään asiaa sen koommin. Meillä oli hauskaa! Ehkäpä kyseinen kuski on viisastunut vahingostaan ja hankkinut meiltä varastamillaan rahoilla itselleen piilolinssit. Epäilen tosin rahojen menneen johonkin aivan muuhun...
Päivä 7.
Kone yski vähän aamulla, mutta jotenkin sitä onnistuimme kikkailemaan itsemme takaisin eiliseen vesipuistoon. Pienen pelailun, lepäilyn ja aamukaljan jälkeen vuorossa oli vesiliukumäki. Tunnettu tavoite vesiliukumäessä on maximoida vauhti, jolloin parhaassa tapauksessa pystyisi ampumaan itsensä kantissa tuubin reunalta ulos maximoiden näyttävyysarvon. Vauhdin maximointi puolestaan tapahtuu minimoimalla kontaktipinta: jäykistämällä kehon äärimmilleen voi surffata minimikitkalla yhden kantapään ja lapaluiden varassa. Systeemissä oli viisi tuubia: neljä sinistä mutkittelevaa perusjuttua ja punainen suoraan 12 metristä alassyöttävä vihainen tuubi, joka oli osuvasti nimetty Kamikazeksi ja jonka edessä oli kyltti: "Laskut omalla vastuulla." Kuuluisat viimeiset sanat taisivat olla: "On sitä vaarallisempiakin juttuja tehty", hetkeä ennen kun ryhdyin minimoimaan kitkaa Kamikazessa. Syöttöaltaassa oli perkele vain 1.20m vettä, joten pamautin tuubista noin 30km/h suoraan pohjaan kantapäät edellä. Sattui aivan vitusti. Kikkamiehet tietävät, että yleensä tilanteen ollessa päällä kipua ei huomaa, joten ounastelin pahaa.
Nyt - siis kaksi viikkoa myöhemmin - kantapäät ovat kipeät, mutta jo verraten hyvässä kunnossa, vaikka edelleenkään kävely ei hirveästi houkuta. Diacorin Tohtori Ein X-sädetyshelvetinkoneen mukaan kantapäät eivät edes olleet murtuneet, mikä oli minulle rehellisesti sanottuna lievä yllätys; minulla on ollut monta murtumaa, jotka ovat olleet vähemmän kivuliaita.
Noh, jälkimmäinen reissuviikko meni sitten kissamaisesti varvasastunnalla - sikälimikäli kun kaksimetrinen honkkeli kovin kissamaisesti pystyy pistelemään. Onneksi loppureissulla puudutus oli kohdallaan.
Sunnuntai-ilta Pestissä oli oikeastaan ainoa kunnon pummi koko porukalta. Yksi starba hoiteli body languagella pokaamaansa likimain täysin kielitaidotonta mimmiä toisessa hotellihuoneessa (aikamoinen suoritus, muuten) kun muu tiimi sammui likimain ajokuntoisena toiseen.
Mitä opimme tästä:
1) Kitkan minimointi ei ole maailman tärkein asia
2) Jalat ylös, kun tuubi syöttää veteen
3) Vähennä elvistelyä
4) Pitääkö aina
Kone yski vähän aamulla, mutta jotenkin sitä onnistuimme kikkailemaan itsemme takaisin eiliseen vesipuistoon. Pienen pelailun, lepäilyn ja aamukaljan jälkeen vuorossa oli vesiliukumäki. Tunnettu tavoite vesiliukumäessä on maximoida vauhti, jolloin parhaassa tapauksessa pystyisi ampumaan itsensä kantissa tuubin reunalta ulos maximoiden näyttävyysarvon. Vauhdin maximointi puolestaan tapahtuu minimoimalla kontaktipinta: jäykistämällä kehon äärimmilleen voi surffata minimikitkalla yhden kantapään ja lapaluiden varassa. Systeemissä oli viisi tuubia: neljä sinistä mutkittelevaa perusjuttua ja punainen suoraan 12 metristä alassyöttävä vihainen tuubi, joka oli osuvasti nimetty Kamikazeksi ja jonka edessä oli kyltti: "Laskut omalla vastuulla." Kuuluisat viimeiset sanat taisivat olla: "On sitä vaarallisempiakin juttuja tehty", hetkeä ennen kun ryhdyin minimoimaan kitkaa Kamikazessa. Syöttöaltaassa oli perkele vain 1.20m vettä, joten pamautin tuubista noin 30km/h suoraan pohjaan kantapäät edellä. Sattui aivan vitusti. Kikkamiehet tietävät, että yleensä tilanteen ollessa päällä kipua ei huomaa, joten ounastelin pahaa.
Nyt - siis kaksi viikkoa myöhemmin - kantapäät ovat kipeät, mutta jo verraten hyvässä kunnossa, vaikka edelleenkään kävely ei hirveästi houkuta. Diacorin Tohtori Ein X-sädetyshelvetinkoneen mukaan kantapäät eivät edes olleet murtuneet, mikä oli minulle rehellisesti sanottuna lievä yllätys; minulla on ollut monta murtumaa, jotka ovat olleet vähemmän kivuliaita.
Noh, jälkimmäinen reissuviikko meni sitten kissamaisesti varvasastunnalla - sikälimikäli kun kaksimetrinen honkkeli kovin kissamaisesti pystyy pistelemään. Onneksi loppureissulla puudutus oli kohdallaan.
Sunnuntai-ilta Pestissä oli oikeastaan ainoa kunnon pummi koko porukalta. Yksi starba hoiteli body languagella pokaamaansa likimain täysin kielitaidotonta mimmiä toisessa hotellihuoneessa (aikamoinen suoritus, muuten) kun muu tiimi sammui likimain ajokuntoisena toiseen.
Mitä opimme tästä:
1) Kitkan minimointi ei ole maailman tärkein asia
2) Jalat ylös, kun tuubi syöttää veteen
3) Vähennä elvistelyä
4) Pitääkö aina
-
- Kitisijä
Eihän kukaan halua syödä kello 18! Eihän silloin ole ruoka-aika.elco kirjoitti:Taas tätä sviddun nipottamista nipottamisen vuoksi. Ei mistään, tosiaan. Ulkomuistista tulee heti mieleen ainakin seuraavat paikat, missä pruukaan käydä sunnuntaisin: Sea Horse, New Bamboo Center, Satkar, Slussen, Gastone, Vespa, Tori, Lehtovaara, La Bodega ja Virgin Oil. Löytyy niitä jollain ravintelikoneella varmaan lisääkin.Vadim kirjoitti:minusta Helsingin ravintolaskene on ihan ok, joskin sunnuntaina ruokaa ei saa juuri mistään.
Mitäs jos Herra Kosmopoliitti ottaa ja yrittää mennä Ranskassa syömään minä tahansa päivänä kello 18?
En viitannut baariruokaan, jota saa maasta kuin maasta sunnuntaisin. Käyn itsekin hoitamassa krapulaani Sikalassa, Slussenissa ja Torissa, mutta en kuvailisi mitään näistä varsinaisiksi makuelämyksiksi, saatikka paikoiksi, joihin rahdataan hehkeää nuorta naista romanttiselle illalliselle.
-
- Kitisijä
Itse asiassa skoraamiseni Pariisissa oli ehkä jossain määrin parempaa kuin Helsingissä, mutta kummassakaan se ei ole ollut sitä luokkaa, että pitäisin yhtä tai toista jonkinmoisena paratiisina.Tix kirjoitti:Ei faktoilla ole mitään tekemistä sen kanssa, että Suomi on paska maa ja Ranska hieno. Jonain päivänä kosmopoliitti tajuaa ettei hän skoraa Pariisissakaan ja siitäkin tulee paska maa.
Siteeraisin tässä yhtä oppi-isääni, ranskalaista kosmopoliittia 1500-luvulta, joka totesi, että nähtyään suunnatonta typeryyttä matkoillaan maassa jos toisessakin, hän oli valmis pitämään kaikkia maita samanarvoisina.
-
- Kitisijä
Ilmeisesti ulkomailla on niin kauheaa, että siellä pitää olla jatkuvasti umpitunnelissa.